Gå til innhold

Hva er det vondeste du har opplevd?

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Hva er det mest smertefulle (fysisk) du har opplevd?

Fødslene mine kommer nok høyt opp, men å ha gallestein var myyye verre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Fødsel er jo fysisk vondt, men det jeg synes var verre var en gang jeg hadde betennelse i en kjertel i underlivet. Kjente smerter om morgenen, og i løpet av kort tid kjente jeg tydelig hevelse. Løsningen var å skjære hull på byllen som dannet seg etter hvert, noe som ble gjort under full narkose. Jeg fikk etter hvert problemer med å gå, og det var faktisk mye mindre vondt rett etter at de hadde skjært enn før. Virkelig virkelig vondt.

Skrevet

Må nok si fødselen ja...

Følte meg stolt og mektig da jeg var ferdig, som om jeg kunne klare absolutt alt :ler:

Skrevet

Må ha vært etter mandel-operasjonen. Har ikke vært gjennom så mye vondt egentlig..

Skrevet

Tja, si det. Tror det mest smertefulle må være de migreneanfallane som er så grusomme at jeg har hatt lyst til å rive av meg hodet. Og så en gang da jeg var 13 og vred meg i magesmerter og Mamma trodde det var blindtarmbetennelse (men det var det ikke, aner ikke hva det var). Det var fælt. Men bortsett fra det har jeg ikke hatt noen enkeltstående smertefull opplevelse, ikke som jeg husker i allefall.

Jeg innbiller meg forresten at det er forskjell på fødselssmerte (som er konstruktivt, man vet det vil ta slutt, og man får en fantastisk premie etterpå) og helt "meningsløs" smerte. Jeg vet mange sier fødselen var det verste de opplevde, men de fleste jeg kjenner sier at det finnes langt verre ting.

Gjest Violetta
Skrevet

Helt enig med Arkana, som klarte å sette ord på hvorfor fødselen for meg ikke oppleves som den mest smertefulle opplevelsen jeg har hatt.

Har forresten også hatt blindtarmbetennelse, og det var kanskje hakket verre enn det første jeg nevnte fordi jeg måtte skaffe barnevakt midt på natten mens jeg var så syk og det tok en del tid før jeg kunne komme meg til lege.

Gjest StoreSky
Skrevet

Fødsel - opplevde det IKKE som særlig konstruktivt da jeg lå der på ørtene time...

Migrene - man vil rive av hodet...Heldigvis ikke ofte.

Ørebetennelse - holdt på å svime av på legevakta...ville rive av ørene (prøvde å stikke hull på trommehinne selv...)

Skrevet

Da trommehinnene sprakk. Det var vondt, og forferdelig ekkelt og skremmende (skjedde under dykking).

Jeg er forøvrig ganske pysete og pinglete når det gjelder smerte. :sjenert:

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

Å sprenge trommehinna var grusomt vondt. Og også ekkelt i dagene som fulgte. Fordi jeg først nesten ike hørte noe, også hørte på en rar og pipete måte i flere dager før hørselen kom tilbake.

Det verste jeg har opplevd var å bli pumpet. Så veldig fysisk vondt var det ikke, men det var en grusom, ekkel og vond opplevelse på alle andre måter. :forvirret:

Har ikke opplevd så mye sterk fysisk smerte tror jeg, for jeg kan ikke komme på så mange andre ting

Endret av Catwoman
Skrevet

Å få skulderen ut av ledd. Fy fader da ropa jeg.

Skrevet

Fødselene, særlig den tredje...........

Skrevet
Fødslene mine kommer nok høyt opp, men å ha gallestein var myyye verre.

Skriver under på denne.

Jeg føder gjerne mange-mange ganger til - i stedet for å få gallestein en gang til.

Det var for meg helt grusomt!

Skrevet

Da jeg tok mandlene. Tok dritlang tid før jeg ble frisk, blødde om igjen og måtte opereres to ganger. Kjedelig og vondt! :frustrert:

Og et fall fra hest var også ganske vondt, men mest i ettertid.

Skrevet

Hadde betennelse på egglederen, det var vondt det.

Og etter jeg hadde tatt mandlene, flere uker med sterke smerter.

Skrevet

Fødselen - den første fordi den varte og rakk....

Ellers har jeg endel helt grusomme migrene-anfall, og der og da føles det som det værste noensinne....

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har da nevnt før at verste ikke skrives med en viss vokal...?

Jada, skal ti stille nå. ;)

Skrevet
Jeg har da nevnt før at verste ikke skrives med en viss vokal...?

Jada, skal ti stille nå.  ;)

(grøsser du også? får fysisk ubehag jeg... ;) )

Nei, ikke ødelegge tråden helt nå Mummi....

Gallesten var også j..... vondt, men ørten timers fødsel slår den ned i støvlene, trodde jeg skulle deles i to...

Gjest Spacegirl
Skrevet

Det vondeste jeg har opplevd må være noen helt sære bivirkninger jeg fikk av en medisin. 5 min etter å ha tatt medisinen, begynte jeg å utvikle parkinsons-symptomer. Musklene stivnet mer og mer, og de var så anspente at det gjorde sinnsykt vondt. Etterhvert hadde alle musklene stivnet, så jeg kunne ikke bevege meg. Ikke snakke eller noe. Svelgemuskelen stivnet, så etterhvert kunne jeg ikke svelge. Og til slutt kunne jeg heller ikke trekke pusten, så jeg ble intubert. Dette her gjorde grusomt vondt i hele kroppen, men det varte heldigvis bare en times tid.

Alt det rare man skal gjenomgå :sjenert: ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...