Murmelmy Skrevet 14. oktober 2005 #61 Skrevet 14. oktober 2005 Har vel hatt tre vonde "perioder" sånn rent fysisk 1. Høsten 1999 hovnet halsen opp og jeg fikk store poser under øynene. Var mye svimmel og i det hele tatt i laber form. Spise lite og sov mye. Var hos fem ulike leger som ga meg fem forskjellige diagnoser, men ingen medisin (utenom jerntabletter). Flyttet etterhvert til Australia og temperaturforskjellen fra -15 i Norge til +40 der gjorde at sykdommen eksploderte. Ble til slutt satt på antibiotika og formen ble gradvis bedre. Da hadde jeg vært syk i mange måneder uten å vite hva det var (mistenker kyssesyken). Lå rett ut i over en måned da jeg kom til Australia. Spiste ikke, dusjet ikke og gikk nesten ikke på do. Mamma var på nippet til å hente meg hjem med ambulansehelikopter. Gudskjelov hadde jeg han som i dag er mannen min ved min side. 2. Dotter i ørene. Høres helt fjernt ut, men før jeg fik satt inn dren (lite smalt srør) i øret hadde jeg store og vonde problemer med dotter pga mine trange øreganger. Nå er jeg fin men har ingen muligheter til å utligne under vann. Og jeg som har så lyst på dykkerlappen... 3. Det jeg kaller høstsyndromet. Har i fjor høst og i år slitt så sinnsykt med dundrende vedvarende hodepine. Den holder seg på venstre side av hodet fra nakken og bak venstre øyet. Står opp og legger meg med den samme hodepinen. Gøy? Neppe.... Har vært til diverse undersøkelser (bl.a. MR) og prøvd fysioterapi og Manuell terapi. Sistnevnte hjalp litt. Nå står soneterapi og akupnktur for tur og starter med det til neste uke. MEN, dette er jo bare blåbær i forhold til hva mange av dere har opplevd...
Gjest augo Skrevet 14. oktober 2005 #62 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg fikk et rift i hornhinnen og det var vondere enn jeg noen gang kunne ha forestilt meg. Først virket det som om jeg kun hadde fått et rusk i øyet, men så ble det verre og verre og jeg kunne knapt blunke eller holdet øyet åpent. Riften ble forårsaket av en finger som sneiet inn på øyet mitt, en som fektet vilt ved siden av meg. Jeg kom meg til lege og hun dryppet øyet mitt med noe, og så fikk jeg bandasje over øyet. Jeg fikk med meg tre paralgin forte som jeg skulle bruke ved behov, og jaggu fikk jeg ikke behov for alle tre i løpet av natten. Jeg blir vanligvis svimmel og "svevende" når jeg tar denne type tabletter men ikke denne gangen.
Lurvina Skrevet 14. oktober 2005 #63 Skrevet 14. oktober 2005 Har heldigvis ikke vært så mye syk, men det vondeste jeg har opplevd må være menssmerter. Jeg har så sterke smerter at jeg nesten gomler smertestillende den uke jeg har det, selv om jeg vet at det ikke er bra. Når jeg ikke tar tablettene, får jeg så vondt at jeg ikke klarer å gjøre noen ting, bare ligge på sofaen, kanskje kryper på do når jeg må der. Føler meg svimmel og pjusk Husker jeg pleide å bli så forbanna på gymlæreren da jeg gikk på ungdomskolen, da han nektet meg å sette meg ned og ta det med ro da jeg fikk sterke menssmerter. Han sa til meg at mensen ikke er en sykdom og derfor ikke god nok grunn. Han skulle fått prøvd det selv, før han sier noe sånt.
Murmelmy Skrevet 14. oktober 2005 #64 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg fikk et rift i hornhinnen og det var vondere enn jeg noen gang kunne ha forestilt meg. Først virket det som om jeg kun hadde fått et rusk i øyet, men så ble det verre og verre og jeg kunne knapt blunke eller holdet øyet åpent. Riften ble forårsaket av en finger som sneiet inn på øyet mitt, en som fektet vilt ved siden av meg. Jeg kom meg til lege og hun dryppet øyet mitt med noe, og så fikk jeg bandasje over øyet. Jeg fikk med meg tre paralgin forte som jeg skulle bruke ved behov, og jaggu fikk jeg ikke behov for alle tre i løpet av natten. Jeg blir vanligvis svimmel og "svevende" når jeg tar denne type tabletter men ikke denne gangen. ← Det har hunden min hatt også...han hadde det ikke bra...
Gjest Violetta Skrevet 14. oktober 2005 #65 Skrevet 14. oktober 2005 3. Det jeg kaller høstsyndromet. Har i fjor høst og i år slitt så sinnsykt med dundrende vedvarende hodepine. Den holder seg på venstre side av hodet fra nakken og bak venstre øyet. Står opp og legger meg med den samme hodepinen. Gøy? Neppe.... Har vært til diverse undersøkelser (bl.a. MR) og prøvd fysioterapi og Manuell terapi. Sistnevnte hjalp litt. Nå står soneterapi og akupnktur for tur og starter med det til neste uke. MEN, dette er jo bare blåbær i forhold til hva mange av dere har opplevd... ← Kan det rett og slett være bihulebetennelse du sliter med? Hørtes veldig kjent ut, og kan godt komme om høsten når man er mye snufsete og forkjølet.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #66 Skrevet 14. oktober 2005 Har heldigvis ikke vært så mye syk, men det vondeste jeg har opplevd må være menssmerter. Jeg har så sterke smerter at jeg nesten gomler smertestillende den uke jeg har det, selv om jeg vet at det ikke er bra. Når jeg ikke tar tablettene, får jeg så vondt at jeg ikke klarer å gjøre noen ting, bare ligge på sofaen, kanskje kryper på do når jeg må der. Føler meg svimmel og pjusk Husker jeg pleide å bli så forbanna på gymlæreren da jeg gikk på ungdomskolen, da han nektet meg å sette meg ned og ta det med ro da jeg fikk sterke menssmerter. Han sa til meg at mensen ikke er en sykdom og derfor ikke god nok grunn. Han skulle fått prøvd det selv, før han sier noe sånt. ← Huffda, det er ikke noe særlig. Har du vurdert å begynne på p-piller? Det kan ofte hjelpe mot slikt.
Lurvina Skrevet 14. oktober 2005 #67 Skrevet 14. oktober 2005 Ja, har faktisk nylig begynt på p-piller pga menssmertene, så det skal bli spennende å se om det virker. Jeg får bare være optimistisk
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2005 #69 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har født to jenter og ja, fødsel var vondt! Men jeg tror det vondeste jeg noensinne har opplevd er nyrebekkenbetennelse. Lå på knær på gulvet og hylte. Hadde noen tilbudt seg å ta livet av meg tror jeg at jeg hadde takket "ja" uten å blunke. Tre ribben med brist var også hysterisk vondt. Jeg syntes det var verre enn brukne ribben....
Felixa Skrevet 14. oktober 2005 #70 Skrevet 14. oktober 2005 Nyrestein har min førsteplass!! Menssmerter og egguttak ved ivf deler andreplassen. :icon_mad:
Gjest Virvel Skrevet 14. oktober 2005 #71 Skrevet 14. oktober 2005 Husker jeg pleide å bli så forbanna på gymlæreren da jeg gikk på ungdomskolen, da han nektet meg å sette meg ned og ta det med ro da jeg fikk sterke menssmerter. Han sa til meg at mensen ikke er en sykdom og derfor ikke god nok grunn. Gjett om jeg også har hørt den der... Etter hvert gikk jeg ikke ut av huset i det hele tatt den første mensdagen, det var ingen vits.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #72 Skrevet 15. oktober 2005 etter operasjon av to visdomstenner..var så vondt jeg greide knapt å sove..hadde sterke smertestillende, men før de slo inn etter jeg hadde tatt de hver dag var jeg rimelig sinna det var så vondt at jeg var kvalm å hadde lyst å spy..og en gang jeg var rundt 8 og kjørte akebrett i en bratt isbelagt bakke..rett i et tre..fikk så vondt i ryggen at jeg ble kvalm..pappa måtte komme å bære meg hjem..har hatt et par sinnsyke stikkinger i magen, som er helt ubeskrivelig vondt..det føles også som det aldri tar slutt..ellers har det vært lite skader på meg
Gjest Hope - ikke pålogga Skrevet 15. oktober 2005 #73 Skrevet 15. oktober 2005 Helt klart da jeg fikk satt bedøvelse i et sår som var 12 timer gammelt, småbetent og jævlig. Besvimte av smertene og trodde jeg skulle dø før den bedøvelsen begynte å virke og de fikk sydd det.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #75 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg er ung har ikke opplevd så mye ennå, men de vondeste tingene jeg har opplevd er vel * Øreverk, jeg var vel rundt 5 år, og hylte konstant alt jeg maktet så alle rundt meg fikk hodepine. Det verste var at det varte så lenge, tok minst to dager før jeg sluttet å gråte, og kanskje en uke før jeg følte meg bra * Da jeg fikk foten inn i sykkelhjulet som 3-4åring. Husker ikke smertene konkret, men jeg husker jeg hinket til pappa med en blodig sko, før det bar rett til legevakta for å få bandasje, og gips tror jeg. * Da jeg fikk en del av det lange håret mitt revet av i et maskinerihjul for et år siden. Jeg var så opptatt av tanken på å gå uten hår i segselv at jeg ikke brydde meg så mye med smertene, men det merket jeg etterhvert etterpå. * Slå huet i steinharde gulvfliser, så jeg ble svimmel, kvalm og kaldsvettet * Migrene anfall * Krampe i foten * Kraftig influensa og halsbetennelse med dundrende hodepine, får lyst å skjære av meg huet eller fryse det ned
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #76 Skrevet 16. oktober 2005 Og en ting til, å kræsje i en benk som er sementert fast, mens du kommer i full fart på såpeglatte støvler på is, og slår halebeinet rett i benken... Ble sittende svimmel og kvalm en stund før jeg orket å kave meg bort til døra på skolen og satt der resten av friminuttet. Hadde vondt i ryggen i flere uker etterpå, tror halebeinet mitt sitter skeivt nå
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #77 Skrevet 16. oktober 2005 - Ligge gjenglemt på gangen da jeg skulle opereres for blindtarmbetennelse! - Min første fødsel - Tannlegen gjennom hele oppveksten brukte ikke bedøvelse og jeg hadde ørten, store hull hvert år!! - Ellers noen ganger menssmerter før jeg fikk ungene. Lå og krøyp i en sacco og fikk karra meg til badet for å spy innimellom.. Kan ikke klage, alt har gått over og er nå frisk som en fisk! Ser forresten mange her som har gallesten. Noen nevnte kosthold; hva er viktig å passe på for dere ang. dette?
siebaeo Skrevet 16. oktober 2005 #78 Skrevet 16. oktober 2005 3. Det jeg kaller høstsyndromet. Har i fjor høst og i år slitt så sinnsykt med dundrende vedvarende hodepine. Den holder seg på venstre side av hodet fra nakken og bak venstre øyet. Står opp og legger meg med den samme hodepinen. Gøy? Neppe.... Har vært til diverse undersøkelser (bl.a. MR) og prøvd fysioterapi og Manuell terapi. Sistnevnte hjalp litt. Nå står soneterapi og akupnktur for tur og starter med det til neste uke. ← Jeg har samme type hodepine i perioder. Sinnsykt plagsomt. Men jeg har fått en øvelse som hjelper meg: Ligg på et flatt underlag, feks senga, med hodet på en lav pute. Trekk haka forsiktig "innover" som om man skyver hodet rett bak. Rett ned og i puta blir vel rettere å si. Skal bare være en utrolig forsiktig bevegelse. Nesten "usynlig". Dette gjentas i tre serier på 15-15-10 ganger (50 tilsammen) hver dag. Dette tøyer forsiktig og styrker slitne nakkemuskler. Har hjulpet meg iallefall
Gjest skindeep Skrevet 16. oktober 2005 #79 Skrevet 16. oktober 2005 Må nok si fødselen ja... Følte meg stolt og mektig da jeg var ferdig, som om jeg kunne klare absolutt alt ←
pusla Skrevet 16. oktober 2005 #80 Skrevet 16. oktober 2005 Har ikke født og heller ikke opplevd så veldig mye vonde ting, heldigvis. Men det vondeste jeg har vært igjennom er scenebetennelse i skulderen. Man orker liksom ikke noenting, fordi det verker som besatt hele døgnet, man klarer ikke sove og selv å støvsuge eller vaske opp er en kamp. Heldigvis er jeg så godt som frisk nå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå