Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (På 7.12.2021 den 10.24):

Enig. Karakteren Samantha Jones er helt fantastisk. Elsket de kjappe replikkene hennes, og måten hun omfavnet livet på❤️

Jeg elsker karakteren Samantha, men ikke skuespilleren bak henne. Noe med trynet og ansiktsuttrykket jeg aldri helt klarte å like, så for min del er det deilig å slippe å se henne i den nye serien. Men Samantha vil bli savnet, hun er en FANTASTISK karakter 😍

Anonymkode: 10f54...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

9. desember på HBO Max.

Anonymkode: ee687...4cf

Tusen takk 🌸

Anonymkode: c809d...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første episode sett nå, og hjertet mitt hoppet da jeg satte den på. Men jeg har noen små issues med noe av handlingen:

Først: rett inn på samtalen om utseendet og aldring. Når Miranda, som jeg synes ser råflott ut med grått hår, må argumentere for hvorfor hun ikke farger det, kjenner jeg at jeg blir litt...frustrert? Kan ikke kvinner bare eldes naturlig uten at det må tas opp aller først i en slik serie? Jeg forstår at dette har noe med den industrien å gjøre, og som er høyst aktuell i disse dager, men jeg hadde likt mye bedre at hun hadde dukket opp med grått hår uten at hun hadde fått kommentarer på det av Charlotte. Altså; la det snakke for seg selv uten å lage et tema ut av det i serien. 

Og for det andre: temaet om Samantha er litt på kanten? Hvorfor gjøre henne til "the bad guy" i serien - Kim C er allerede gjort til the bad guy irl. Kunne de ikke bare latt være å nevne henne? De henger jo ut både Samantha og Kim C på et vis?

Og: referansene til covid. Kan vi slippe å bli påminnet dette viruset i en slik lett-tonet underholdningsserie? Får nok av det andre steder.

Men alt i alt: koste meg masse med første episode, og gleder meg til å se neste 🥰

 

Anonymkode: 10f54...509

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for spoling i sosiale medier. Så unødvendig!

Anonymkode: f297e...db2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Takk for spoling i sosiale medier. Så unødvendig!

Anonymkode: f297e...db2

Så når skal vi som har sett første episode få lov til å snakke om det? 

Du hadde heller ikke trengt å lese mer enn mitt første avsnitt. 

Og nei, jeg har spoilet svært lite. Du skjønner hva jeg mener når du ser episoden. 

Anonymkode: 10f54...509

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Første episode sett nå, og hjertet mitt hoppet da jeg satte den på. Men jeg har noen små issues med noe av handlingen:

Først: rett inn på samtalen om utseendet og aldring. Når Miranda, som jeg synes ser råflott ut med grått hår, må argumentere for hvorfor hun ikke farger det, kjenner jeg at jeg blir litt...frustrert? Kan ikke kvinner bare eldes naturlig uten at det må tas opp aller først i en slik serie? Jeg forstår at dette har noe med den industrien å gjøre, og som er høyst aktuell i disse dager, men jeg hadde likt mye bedre at hun hadde dukket opp med grått hår uten at hun hadde fått kommentarer på det av Charlotte. Altså; la det snakke for seg selv uten å lage et tema ut av det i serien. 

Og for det andre: temaet om Samantha er litt på kanten? Hvorfor gjøre henne til "the bad guy" i serien - Kim C er allerede gjort til the bad guy irl. Kunne de ikke bare latt være å nevne henne? De henger jo ut både Samantha og Kim C på et vis?

Og: referansene til covid. Kan vi slippe å bli påminnet dette viruset i en slik lett-tonet underholdningsserie? Får nok av det andre steder.

Men alt i alt: koste meg masse med første episode, og gleder meg til å se neste 🥰

 

Anonymkode: 10f54...509

Å ikke nevne Samantha ville blitt veldig rart når hun var en så viktig del av SATC fra starten av. Jeg synes de har valgt en fin løsning, det er bedre sånn enn at hun f.eks. var død. Jeg har sett episode to, og uten å spoile noe, synes jeg den øker statusen til Samantha etter det som ble sagt i episode en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpike skrev (5 minutter siden):

Å ikke nevne Samantha ville blitt veldig rart når hun var en så viktig del av SATC fra starten av. Jeg synes de har valgt en fin løsning, det er bedre sånn enn at hun f.eks. var død. Jeg har sett episode to, og uten å spoile noe, synes jeg den øker statusen til Samantha etter det som ble sagt i episode en. 

Jeg mente ikke at de IKKE skulle ha nevnt henne, synes bare de trashet henne på en litt uverdig måte. Har også sett episode to nå, og er glad de løftet Samantha litt opp igjen. 

Anonymkode: 10f54...509

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med EN gang SATC-vibber, så det lover bra. Carrie smetter rett inn som en selvopptatt diva, og Charlotte holder fast på sin rigide livsstil. Det er uansett tydelig at Samantha ikke er med. De forsøker krampaktig å gjøre Carrie med sexifisert og vulgær, men det passer ikke. Det er ingen andre enn Samantha som passer den rollen, og det gjør hun som hånd i hanske. 

Jeg er enig i at jeg synes praten om covid og håret til Miranda er unødvendig. Det gir ikke serien noe bra. Jeg likte ikke forklaringen om Samantha der hun tilsynelatende kun prioriterte Carrie da hun var ansvarlig for PR. Det blir for teit. Vi har jo sett fra tidligere at Samantha har pendlet i hytt og pine for å være med jentene sine selv om hun har bodd på en annen plass. Hva skulle ha vært viktigere for Samantha nå annet enn jobb og sex som hun alltid har prioritert? Det jeg liker er å se hvordan familielivene deres har blitt. Vi ser tenåringene til Charlotte og hvordan de passer inn med væremåten hennes. 

Spoiler

Altfor lang oppbygging til Big sitt hjerteinfarkt, og en så utrolig teit reaksjon da Carrie fant han. Det var ganske festlig for å være ærlig. Samtidig så trengte serien at han forsvant. Det hadde blitt for kjedelig. Samtidig så bygget det veldig opp til at det skulle skje. All praten om singellivet og spøken om nitroglycerin. 

Jeg håper virkelig Samantha kommer tilbake til en sesong 2. Jeg synes egentlig hun er det viktigste kjennetegnet på SATC. 

Anonymkode: 5c86b...cbd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2021 den 12.26):

Cynthia N kler ikke grått hår og Sarah J er dessverre for tynn

Herregud, hva med å slutte å snakke dritt om kvinners utseende?? Vær så snill.

Anonymkode: 7c1e2...93b

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpike skrev (1 time siden):

Å ikke nevne Samantha ville blitt veldig rart når hun var en så viktig del av SATC fra starten av. Jeg synes de har valgt en fin løsning, det er bedre sånn enn at hun f.eks. var død. Jeg har sett episode to, og uten å spoile noe, synes jeg den øker statusen til Samantha etter det som ble sagt i episode en. 

Jeg synes det er direkte flaut å høre om «UK» når alle som ser på vet hvorfor Samantha egentlig ikke er med 

Anonymkode: 39360...f78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo av etter 5 minutter. Å se på Charlottes munn er bare too much...

Anonymkode: 39360...f78

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var VELDIG skeptisk ettersom jeg synes filmene var forferdelige, men jeg synes de fikk det til på en måte. Jeg fikk hvertfall SATC-følelsen av de to første episodene.

Likte måten de hadde utviklet handlingen rundt Samantha og opplevde det ikke som om de andre "trash talket" henne i det hele tatt. På denne måten holder de muligheten åpen for at hun kan returnere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callie fra Grey's er jo ikke til å kjenne igjen. Nå som ikke-binær person. Og en fullstendig uinteressant karakter. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (13 minutter siden):

Callie fra Grey's er jo ikke til å kjenne igjen. Nå som ikke-binær person. Og en fullstendig uinteressant karakter. 

Jeg lurer på om hun skal brukes for å få Miranda ut av skapet? Bare ren gjetning, altså. 

Anonymkode: 10f54...509

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sett de to første episodene. Tomt uten Samantha, syns jeg. Enig i at det var unødvendig fokus på håret til Miranda. Hun er jo rålekker med grått hår! Syns faktisk hun kler det enda bedre enn det røde. Veldig enig i at det var litt unødvendig å skrive viruset inn i serien også. 

Spoiler

Trist med Big, syns jeg :( Jeg ropte "nei!" da han døde. Dessverre visste jeg at det kom til å skje siden jeg hadde lest en spoilertag her inne, noe som selvfølgelig var min egen skyld. Men det var ganske opplagt at det kom til å skje også, med den intense treningen, spøken om nitroglyserin og at det der. Trist :grine: 

Men jeg koste meg veldig med begge episodene og gleder meg til de neste! Noen som vet når de legges ut? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om hun skal brukes for å få Miranda ut av skapet? Bare ren gjetning, altså. 

Anonymkode: 10f54...509

Min tanke også.

Og så lurer jeg på om hun kommer til å få et alkoholproblem?

Anonymkode: 609a4...5c9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min tanke også.

Og så lurer jeg på om hun kommer til å få et alkoholproblem?

Anonymkode: 609a4...5c9

Ja, enig med deg, og jeg tror hun allerede har det problemet. Den merkelige og korte scenen inne på baren gjorde at jeg tenkte "ah, så nå er hun alkoholiker".

Så da har både Miranda issues (med alkohol), og Carrie har issues (enke). Hva er Charlottes issue? 

Anonymkode: 10f54...509

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, enig med deg, og jeg tror hun allerede har det problemet. Den merkelige og korte scenen inne på baren gjorde at jeg tenkte "ah, så nå er hun alkoholiker".

Så da har både Miranda issues (med alkohol), og Carrie har issues (enke). Hva er Charlottes issue? 

Anonymkode: 10f54...509

Løsslupne tårekanaler? :cry3:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...