Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig i at selve scenen var tåpelig. Men at de "turde" å la den rollen dø synes jeg var "spennende".

 

 

 

Anonymkode: 72b69...29b

Enig 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir skuffet dersom Miranda blir skeiv. I originalserien var hun en ikke-feminin heterofil dame, og vi trenger slik representasjon i media. Kan ikke noen andre være skeive? Når det er sagt ødela de hennes karakter i filmene, for plutselig var hun den berta. Jeg vet at skuespilleren er skeiv i virkeligheten, men når sant skal sies har jeg ikke sansen for at skuespilleres liv blør inn i rollene deres. Jeg liker dog veldig godt at hun er alkoholiker, å ha noe så ekte med var en positiv overraskelse!

Carries kommentar om at Samantha brukte henne som bank blir tolket som okay av mange. Det er nettopp her Sarah Jessica Parker er flink til å velge sine ord med omhu. For har man satt seg godt inn i saken er det tydelig at det var ment som kritikk av Kim Catrall, hun som spiller Samantha. Dialogen passer ikke til karakteren Samantha i det hele tatt, som tilbød seg å gjøre Carries PR helt gratis. Men dialogen passer spot on til bildet Sarah Jessica Parker prøver å male av Kim Catrall i media som en grisk og kravstor skuespiller. Utad sier de at de vil ha henne tilbake, og mange ser ikke nyansene av stikkene hennes, og historien blir da at Sarah Jessica Parker er den snille. Men Kim Catrall kommer definitivt ikke tilbake etter den kommentaren der, og det vet SJP veldig godt. 

Ellers liker jeg barna til Charlotte, Che, og professoren. Sønnen til Miranda kan ta seg en bolle! 

Anonymkode: 46899...fd7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen tanker:

-Virker som Miranda skal få et alkoholproblem? Og trolig bli lesbisk?

-Personlighetene til Stanford og Anthony virket til å være byttet om! Nå var Stanford den dramatiske og urimelige og egoistiske, mens Anthony var den sindige og rolige. Veldig merkelig.

-likte ikke at de gjorde så stort nummer av alle med annerledes hudfarge. Går det ikke an å ha svarte skuespillere uten å poengtere det til de grader? Blir veldig slitsomt, og Miranda som pleier å være så fornuftig? Skulle tro hun aldri hadde sett en svart person før, sånn som hun holdt på i forelesningstimen. Det blir veldig unaturlig og rart, må man nevne rasisme  i annenhver setning for å lage et politisk korrekt tv-show? 

-trist med mr. Big… men jeg holdt på å rive meg i håret over at hun ikke ringte 911 med EN gang.

-likte at de nevnte Samantha såpass mye, at hun ikke ble ignorert fra starten.

tror dette blir bra, hvis de bare klarer å legge fra seg den slitsomme politiske korrektheten. Bedre å bare inkludere minoriteter i historien enn å gjøre så stort nummer av det. Artig å se damene igjen.

Anonymkode: 2cac8...510

Enig i alt. Tydelig at de har gjort alt for å ikke krenke noen og det er selvfølgelig veldig bra at de inkluderer både svarte, ikke-binære osv, men den overdrevne politiske korrektheten blir litt slitsomt. Blir så unaturlig og påtatt.

Tenkte akkurat det samme ang Stanford og Anthony. Snålt 

Rev omtrent av meg håret over at Carrie ikke ringte 911 jeg også.  Den scenen var både hjerteskjærende trist og utrolig teit på en gang. "Dårlig gjort" å drepe mr Big allerede i første episode, syns jeg. Men var sikkert Chris Noth selv som ikke ville være med mer. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hvorfor har de gjort Steve til en mann på 90 år?? Med den svake skjelvende stemmen og massivt hørseltap, det ble liksom litt for mye. Ja da han er 20 år eldre men her ble han 40 år eldre og irriterende.

Anonymkode: 72b69...29b

Helt enig, det der er grenseløst irriterende! Han snakker så annerledes også, høres jo ut som en gamling med konstant pottetett nese! Han er ca 60, ikke 100!

Men gøy å se igjen alle sammen og de nye karakterene. Gleder meg til å følge med videre selv om jeg savner Samantha veldig. Men jeg skjønner godt at Kim Catrall ikke vil etter alt tullet mellom henne og SJP. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så negative folk er! Ja, det var kleint med alt fokuset på å være woke, men det reflekterer jo dagens kultur, særlig i en by som New York. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir skuffet dersom Miranda blir skeiv. I originalserien var hun en ikke-feminin heterofil dame, og vi trenger slik representasjon i media. Kan ikke noen andre være skeive? Når det er sagt ødela de hennes karakter i filmene, for plutselig var hun den berta. Jeg vet at skuespilleren er skeiv i virkeligheten, men når sant skal sies har jeg ikke sansen for at skuespilleres liv blør inn i rollene deres. Jeg liker dog veldig godt at hun er alkoholiker, å ha noe så ekte med var en positiv overraskelse!

 

Anonymkode: 46899...fd7

Veldig godt poeng. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir skuffet dersom Miranda blir skeiv. I originalserien var hun en ikke-feminin heterofil dame, og vi trenger slik representasjon i media. Kan ikke noen andre være skeive? 

Anonymkode: 46899...fd7

Er ikke enig i at Miranda ikke var feminin i serien. Hva mener du, egentlig? I forhold til de tre andre damene? Når jeg tenker på kvinner som ikke er feminine, så er det ikke Miranda Hobbs som popper opp i tankene mine:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (På 1.12.2021 den 1.50):

Noen her som skal se? Den kommer på HBO Max i desember

Jeg likte de 2 første veldig godt,men savner samatha veldig ,så vet ikke om jeg skal se mer

Anonymkode: ddaed...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg likte de 2 første veldig godt,men savner samatha veldig ,så vet ikke om jeg skal se mer

Anonymkode: ddaed...160

Jeg synes det svir at Mr Big døde, nå vil både fraværet hans og Samantha prege denne sesongen, og om en sesong 2 kommer så vil Stanford sitt fravær også prege serien :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det svir at Mr Big døde, nå vil både fraværet hans og Samantha prege denne sesongen, og om en sesong 2 kommer så vil Stanford sitt fravær også prege serien :(

Ja veldig trist at mr. big døde, selvom jeg personlig aldri likte han godt,men gjorde likevel vondt og se carrie :( ja blir mye som ikke blir det samme dessverre. men hørte Aiden skulle komme tilbake, og han er vel den eneste jeg virkelig shippet Carrie med

Anonymkode: ddaed...160

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja veldig trist at mr. big døde, selvom jeg personlig aldri likte han godt,men gjorde likevel vondt og se carrie :( ja blir mye som ikke blir det samme dessverre. men hørte Aiden skulle komme tilbake, og han er vel den eneste jeg virkelig shippet Carrie med

Anonymkode: ddaed...160

Jeg liker John Corbett så det hadde vært kult :) Han dukket også opp i den andre filmen eller var det en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Jeg liker John Corbett så det hadde vært kult :) Han dukket også opp i den andre filmen eller var det en annen?

Ja han skulle visst komme etter det jeg har lest om serien :) ja det stemmer han var der også

Anonymkode: ddaed...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 time siden):

Enig i alt. Tydelig at de har gjort alt for å ikke krenke noen og det er selvfølgelig veldig bra at de inkluderer både svarte, ikke-binære osv, men den overdrevne politiske korrektheten blir litt slitsomt. Blir så unaturlig og påtatt.

Tenkte akkurat det samme ang Stanford og Anthony. Snålt 

Rev omtrent av meg håret over at Carrie ikke ringte 911 jeg også.  Den scenen var både hjerteskjærende trist og utrolig teit på en gang. "Dårlig gjort" å drepe mr Big allerede i første episode, syns jeg. Men var sikkert Chris Noth selv som ikke ville være med mer. 

Helt enig, det der er grenseløst irriterende! Han snakker så annerledes også, høres jo ut som en gamling med konstant pottetett nese! Han er ca 60, ikke 100!

Men gøy å se igjen alle sammen og de nye karakterene. Gleder meg til å følge med videre selv om jeg savner Samantha veldig. Men jeg skjønner godt at Kim Catrall ikke vil etter alt tullet mellom henne og SJP. 

Ved hørselstap kan man slite med å høre sin egen stemme. Da kan man bruke feil volum på stemmen og man kan bli usikker i stemmen. I mine perioder med dårlig hørsel sliter jeg med stemmbruk, blir usikker og sjenert. Noen ganger vises dette utad som irritasjon, skjelving i stemmen, snakker lavt eller mumler. 

Anonymkode: 37a9a...e4e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja han skulle visst komme etter det jeg har lest om serien :) ja det stemmer han var der også

Anonymkode: ddaed...160

Jeg har hatt sansen for han siden jeg så han i Northern Exposure :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal hun ene være 17 år? Jeg sjekket ut skuespillerne og hun ene er 26 år, så hun er nesten 10 år eldre enn rollen 😅 ikke at det er gale men ble bare litt overrasket over at hun er så mye eldre på ekte :) Men Chris Noth er vel også rundt 10 år eldre enn karakteren sin?

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt sansen for han siden jeg så han i Northern Exposure :)

Ja han er en veldig flink skuspiller :)

Anonymkode: ddaed...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke-binære" greier er så ufattelig teit. Takker pent nei takk videre.

Anonymkode: 7109f...4c9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja han er en veldig flink skuspiller :)

Anonymkode: ddaed...160

Rart å tenke på hvor mye eldre alle de skuespillene har blitt, de er fortsatt i 40 årene i hodet mitt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Rart å tenke på hvor mye eldre alle de skuespillene har blitt, de er fortsatt i 40 årene i hodet mitt 😅

Ja fikk sikkelig sjokk, spesielt miranda har blitt veldig gammel og barna er blitt så store, både brady og lilly

Anonymkode: ddaed...160

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men er det bare meg som reagerer på at de ikke ta en alvorsprat med Brady ang bråk og ekkelt rot? 
 

Er dette virkelig vanlig oppførsel å godta? Nå er mine sønner yngre enn at slikt er et issue hos oss, men det er da normalt å forvente at en tar hensyn til hverandre?

Og hjelpemeg så teit den «woke»-podcasten var. Blir helt oppgitt på menneskeheten. Føler meg nesten for gammel for denne serien nå, og jeg er 30..

Anonymkode: dae1e...edd

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (11 minutter siden):

Skal de tvillingene være 17 år? Jeg sjekket ut skuespillerne og hun ene er 26 år, så nesten 10 år eldre enn rollen 😅 ikke at det er gale men ble bare litt overrasket over at hun er så mye eldre på ekte :) Men Chris Noth er vel også rundt 10 år eldre enn karakteren sin?

Tvillinger? Lily, den eldste er jo adoptert 🤭

Endret av Hannah80
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...