Frk. Tusenfryd Skrevet 16. januar 2022 #561 Del Skrevet 16. januar 2022 Lilletrille79 skrev (Akkurat nå): Det skal litt mye til å få for mye jern men de som tar mye jerntabletter uten å ha målt lite jernlager hos lege kan få for mye. Det kan føre til forgiftning fordi jern hoper seg opp i kroppen. Det kan også skje med for eksempel A-vitamin. Det kan jo hende du trenger det jernet du tar😀 Åå, jøye, dette visste jeg ikke! Takk for nyttig informasjon 😊 Har resept på tabletter siden jeg har målt lavt, men det er lenge siden jeg målte sist, har bare fått fornyet resept. Har tatt noen blodprøver nå pga. graviditeten som jeg venter svar på. Så får hva de viser 😊 Takk for hjelp 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 16. januar 2022 #562 Del Skrevet 16. januar 2022 Frk. Tusenfryd skrev (6 minutter siden): Åå, jøye, dette visste jeg ikke! Takk for nyttig informasjon 😊 Har resept på tabletter siden jeg har målt lavt, men det er lenge siden jeg målte sist, har bare fått fornyet resept. Har tatt noen blodprøver nå pga. graviditeten som jeg venter svar på. Så får hva de viser 😊 Takk for hjelp 👍 Vi gravide trenger mye jern så det går nok fint med deg. Du har jo målt det hos lege og da er det greit. Selv om det er lenge siden så vil jeg tro det går bra. Vi har mer blod i kroppen nå så derfor trenger vi mer. Da får du jo svar på prøver snart også. Det er langvarig høy bruk som kan være skadelig😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 17. januar 2022 #563 Del Skrevet 17. januar 2022 Først nå begynner det sakte men sikkert å gå opp for meg at jeg faktisk er gravid. Jeg har vært så dårlig at jeg ikke har klart å tenke så mye på hvorfor. Nå kjennes det ut som at plagene er i ferd med å gå over.🎊 De siste dagene har jeg kastet opp en gang på morgenen når jeg står opp, så har dagen vært fin etterpå. Den ekstreme luktesansen er borte og jeg kan åpne kjøleskapet uten å brekke meg. Sliter fortsatt en del med middagsmat men plutselig får jeg en craving. Her om dagen var det fiskegrateng. Så det er små fremskritt.. gleder meg til jeg kan begynne på jobb igjen og hverdagen blir litt mer normal. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 17. januar 2022 #564 Del Skrevet 17. januar 2022 1080 kr fattigere, men jeg har sett en levende klump/baby på TUL med god hjerterytme 😭 Forstår fortsatt ikke heelt at det er noe inni meg, men var godt å se at alt stod perfekt til så langt! Skulle veldig mye til at det gikk galt nå Ble satt til 8+5 (så en dag mer enn jeg "egentlig" var"). Hadde også første svangerskapskontroll i dag. Fikk ikke tatt alle blodprøver enda, men fikk lagt inn litt i helsekortet, søkt fødeplass og offentlig TUL (uvisst om det var kapasitet), tatt jernprøver og sjekket vekt. Den var overraskende nok ikke gått ned! Har nok spist litt mindre enn behovet men kroppen tar til seg ALT, og føler meg allerede litt tjukk haha. Har måtte gå til innkjøp av gravidbukser allerede..... skal kjøpe en del fra Finn etterpå, spent på om de passer.. Min form er faktisk også bedre Mye mindre kvalm enn før så lenge jeg spiser hyppig. Uke 6 til 8 med konstant kvalme kjennes veldig fjernt ut nå. Skal forteller noen venninner etterpå tenker jeg, det blir veldig rart, og gøy! De er ikke der (med barn) i det heeele tatt (ene er singel) 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 17. januar 2022 #565 Del Skrevet 17. januar 2022 Beautyblender skrev (30 minutter siden): 1080 kr fattigere, men jeg har sett en levende klump/baby på TUL med god hjerterytme 😭 Forstår fortsatt ikke heelt at det er noe inni meg, men var godt å se at alt stod perfekt til så langt! Skulle veldig mye til at det gikk galt nå Ble satt til 8+5 (så en dag mer enn jeg "egentlig" var"). Hadde også første svangerskapskontroll i dag. Fikk ikke tatt alle blodprøver enda, men fikk lagt inn litt i helsekortet, søkt fødeplass og offentlig TUL (uvisst om det var kapasitet), tatt jernprøver og sjekket vekt. Den var overraskende nok ikke gått ned! Har nok spist litt mindre enn behovet men kroppen tar til seg ALT, og føler meg allerede litt tjukk haha. Har måtte gå til innkjøp av gravidbukser allerede..... skal kjøpe en del fra Finn etterpå, spent på om de passer.. Min form er faktisk også bedre Mye mindre kvalm enn før så lenge jeg spiser hyppig. Uke 6 til 8 med konstant kvalme kjennes veldig fjernt ut nå. Skal forteller noen venninner etterpå tenker jeg, det blir veldig rart, og gøy! De er ikke der (med barn) i det heeele tatt (ene er singel) 😆 Det er en så fantastisk følelse å se at det faktisk er noe der inne! 🤩Og ikke minst at alt er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 17. januar 2022 #566 Del Skrevet 17. januar 2022 Beautyblender skrev (1 time siden): 1080 kr fattigere, men jeg har sett en levende klump/baby på TUL med god hjerterytme 😭 Forstår fortsatt ikke heelt at det er noe inni meg, men var godt å se at alt stod perfekt til så langt! Skulle veldig mye til at det gikk galt nå Ble satt til 8+5 (så en dag mer enn jeg "egentlig" var"). Hadde også første svangerskapskontroll i dag. Fikk ikke tatt alle blodprøver enda, men fikk lagt inn litt i helsekortet, søkt fødeplass og offentlig TUL (uvisst om det var kapasitet), tatt jernprøver og sjekket vekt. Den var overraskende nok ikke gått ned! Har nok spist litt mindre enn behovet men kroppen tar til seg ALT, og føler meg allerede litt tjukk haha. Har måtte gå til innkjøp av gravidbukser allerede..... skal kjøpe en del fra Finn etterpå, spent på om de passer.. Min form er faktisk også bedre Mye mindre kvalm enn før så lenge jeg spiser hyppig. Uke 6 til 8 med konstant kvalme kjennes veldig fjernt ut nå. Skal forteller noen venninner etterpå tenker jeg, det blir veldig rart, og gøy! De er ikke der (med barn) i det heeele tatt (ene er singel) 😆 Så gøy med TUL og da er vi faktisk helt likt 🥰8+5 i dag jeg også. Tenk at vi snart er i uke 9 😀tenkte også å kjøpe nye bukser snart for her er de også litt trange. Var en tur i svømmehallen i dag for å ta en liten svømmetur og jeg så at magen var litt større😅må snart ha ny badedrakt🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatilsukkertopp Skrevet 17. januar 2022 #567 Del Skrevet 17. januar 2022 Hei damer! Godt å se at de fleste har det veldig bra, og fryktelig trist å lese at det ikke går veien for noen❤️ Jeg har UL på mandag, og er da 12+2. Fyttigrisen jeg gruer meg skikkelig. Klarer ikke glede meg over det i det heletatt, for jeg har så lite symptomer. Jobber 100% uten problem, null kvalme. Merker at noe skjer med magen, for buksene passer ikke lengre, og brystene er dobbel størrelse...til en viss types glede😂 Føler ikke at jeg er gravid før jeg har vært på den ultralyden og sett om ting er bra. Tiden frem til mandag går så sinnsykt sakte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 18. januar 2022 #568 Del Skrevet 18. januar 2022 tørkestativ skrev (På 17.1.2022 den 11.28): Først nå begynner det sakte men sikkert å gå opp for meg at jeg faktisk er gravid. Jeg har vært så dårlig at jeg ikke har klart å tenke så mye på hvorfor. Nå kjennes det ut som at plagene er i ferd med å gå over.🎊 De siste dagene har jeg kastet opp en gang på morgenen når jeg står opp, så har dagen vært fin etterpå. Den ekstreme luktesansen er borte og jeg kan åpne kjøleskapet uten å brekke meg. Sliter fortsatt en del med middagsmat men plutselig får jeg en craving. Her om dagen var det fiskegrateng. Så det er små fremskritt.. gleder meg til jeg kan begynne på jobb igjen og hverdagen blir litt mer normal. Så deilig at du endelig føler litt fremgang. Du har jo hatt det tøffere enn de fleste da😅har ikke kastet opp ennå men er uggen hele tiden. Gleder meg til å begynne å orke husarbeid igjen😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 18. januar 2022 #569 Del Skrevet 18. januar 2022 Mammatilsukkertopp skrev (22 timer siden): Hei damer! Godt å se at de fleste har det veldig bra, og fryktelig trist å lese at det ikke går veien for noen❤️ Jeg har UL på mandag, og er da 12+2. Fyttigrisen jeg gruer meg skikkelig. Klarer ikke glede meg over det i det heletatt, for jeg har så lite symptomer. Jobber 100% uten problem, null kvalme. Merker at noe skjer med magen, for buksene passer ikke lengre, og brystene er dobbel størrelse...til en viss types glede😂 Føler ikke at jeg er gravid før jeg har vært på den ultralyden og sett om ting er bra. Tiden frem til mandag går så sinnsykt sakte... Skjønner at du gruer deg😀det er alltid spennende å se hva som egentlig rører seg inni der. Alt er sikkert bra med den lille❤️Tenk om det er to inni der🙈det har jeg tenkt litt på. Får litt panikk da😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 19. januar 2022 #570 Del Skrevet 19. januar 2022 (endret) Lilletrille79 skrev (11 timer siden): Så deilig at du endelig føler litt fremgang. Du har jo hatt det tøffere enn de fleste da😅har ikke kastet opp ennå men er uggen hele tiden. Gleder meg til å begynne å orke husarbeid igjen😆 Ja det er magisk. Og heldige deg som har sluppet unna oppkasten😂 men det er pyton å gå rundt å føle seg uggen og uvel da i dag er jeg 14 uker og går inn i 2. trimester👏🏼 Endret 19. januar 2022 av tørkestativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 19. januar 2022 #571 Del Skrevet 19. januar 2022 tørkestativ skrev (4 timer siden): Ja det er magisk. Og heldige deg som har sluppet unna oppkasten😂 men det er pyton å gå rundt å føle seg uggen og uvel da i dag er jeg 14 uker og går inn i 2. trimester👏🏼 Nei tenk.. 14 uker allerede. Når jeg ser på meg selv synes jeg tiden går såååå tregt. Men når jeg leser dette for deg så tenker jeg så fort det har gått Godt å høre at du har bedre dager og får i deg mer mat ----- Altså... Dette er litt rart. Jeg er 11 uker til fredag. Og jeg synes stadig jeg kjenner tegn til bevegelse i magen! Jeg VET det er ALT for tidlig.. Og jeg VET at tarmbevegelser kjennes ganske likt. Men nå sitter jeg her og kjenner det dirrer skikkelig helt nederst i livmor/bekkenområdet. Det skal jo være alt for tidlig til å kjenne noe. Og fornuften min tilsier at det må være tarmer. Men dirringen er på samme plass, og helt likt noe jeg har kjente ved tidligere graviditeter . Kan vel konkludere med ønsketenkning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 19. januar 2022 #572 Del Skrevet 19. januar 2022 Kakaoen skrev (3 timer siden): Nei tenk.. 14 uker allerede. Når jeg ser på meg selv synes jeg tiden går såååå tregt. Men når jeg leser dette for deg så tenker jeg så fort det har gått Godt å høre at du har bedre dager og får i deg mer mat ----- Altså... Dette er litt rart. Jeg er 11 uker til fredag. Og jeg synes stadig jeg kjenner tegn til bevegelse i magen! Jeg VET det er ALT for tidlig.. Og jeg VET at tarmbevegelser kjennes ganske likt. Men nå sitter jeg her og kjenner det dirrer skikkelig helt nederst i livmor/bekkenområdet. Det skal jo være alt for tidlig til å kjenne noe. Og fornuften min tilsier at det må være tarmer. Men dirringen er på samme plass, og helt likt noe jeg har kjente ved tidligere graviditeter . Kan vel konkludere med ønsketenkning Jeg kjenner det samme!!! Og tør ikke si det høyt. Kjente luft for noen dager siden og merker tydelig forskjell. Er som å bli kilt innvendig rett over skambeinet! Jeg er 12 uker i dag (etter menstermin) 🎉🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #573 Del Skrevet 19. januar 2022 (endret) Liten oppdatering herfra Vi har vært på ultralyd og fikk se verdens søteste lille baby. Veivet med armer og ben, og strakk den lille ryggen sin. En veldig rolig liten baby, som ble målt nesten en hel uke frem! Jeg vet med sikkerhet eggløsningsdatoen, så forholder meg til den men det var litt moro å høre at lille tassen er nesten 2 cm lenger enn det de pleier å være nå. Ikke rart jeg er sulten, og ikke får på meg noen bukser! Nå begynner de strekkbuksene og joggebuksene mine å bli for stramme også. Aner virkelig ikke hva jeg skal gå med snart! Har prøvd mammabukser, men de sklir ned. Samtidig er jeans bare å glemme, og nå begynner også andre "strekkbare" bukser å bli ubehagelig stramme og lage rød stripe på magen. 😅 Vekten tikker nedover, til tross for at jeg synes jeg spiser for minst fire!🙊I går hadde vi spist middag, og jeg spiste to rundstykker rett etterpå. I tillegg til en baguett jeg fant, og karamellpudding. Så så jeg plutselig noen på tv spise pannekaker omtrent 5 minutter etter siste biten var svelget, og jeg kjente jeg akutt fikk lyst på det også! Også har jeg blitt syk. Skikkelig forkjølet, med hoste og brennende hals. Negativ hjemmetest, og de rundt meg har også negativ test. Liker ikke å være syk når jeg har en liten en i magen, men vet jo at det var nødt til å skje i løpet av svangerskapet. Glad for at jeg kom meg til over uke 13 før det skjedde, og at den verste kvalmen og trettheten er over. 🙌Merker jeg begynner å bli svimmel og uvel når jeg ligger på ryggen noen ganger, er ikke det for tidlig? Trodde man kunne ligge på ryggen til hvert fall langt ut i andre trimester og til babyen begynte å bli tung? Noen som har hørt når man ikke skal ligge på ryggen mer? Ligger på magen da, og det går fint foreløpig. Endret 19. januar 2022 av Lykkefrø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 19. januar 2022 #574 Del Skrevet 19. januar 2022 Ahhh da fikk jeg migrene😆er helt på bærtur her med flimringer og hjernen som stopper opp. Klarer nesten ikke skrive🙈er det noen av dere som har tatt en paracet når dere er gravide? Jeg tror snart jeg må ta en for å komme meg gjennom dagen🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 19. januar 2022 #575 Del Skrevet 19. januar 2022 Lykkefrø skrev (28 minutter siden): Liten oppdatering herfra Vi har vært på ultralyd og fikk se verdens søteste lille baby. Veivet med armer og ben, og strakk den lille ryggen sin. En veldig rolig liten baby, som ble målt nesten en hel uke frem! Jeg vet med sikkerhet eggløsningsdatoen, så forholder meg til den men det var litt moro å høre at lille tassen er nesten 2 cm lenger enn det de pleier å være nå. Ikke rart jeg er sulten, og ikke får på meg noen bukser! Nå begynner de strekkbuksene og joggebuksene mine å bli for stramme også. Aner virkelig ikke hva jeg skal gå med snart! Har prøvd mammabukser, men de sklir ned. Samtidig er jeans bare å glemme, og nå begynner også andre "strekkbare" bukser å bli ubehagelig stramme og lage rød stripe på magen. 😅 Vekten tikker nedover, til tross for at jeg synes jeg spiser for minst fire!🙊I går hadde vi spist middag, og jeg spiste to rundstykker rett etterpå. I tillegg til en baguett jeg fant, og karamellpudding. Så så jeg plutselig noen på tv spise pannekaker omtrent 5 minutter etter siste biten var svelget, og jeg kjente jeg akutt fikk lyst på det også! Også har jeg blitt syk. Skikkelig forkjølet, med hoste og brennende hals. Negativ hjemmetest, og de rundt meg har også negativ test. Liker ikke å være syk når jeg har en liten en i magen, men vet jo at det var nødt til å skje i løpet av svangerskapet. Glad for at jeg kom meg til over uke 13 før det skjedde, og at den verste kvalmen og trettheten er over. 🙌Merker jeg begynner å bli svimmel og uvel når jeg ligger på ryggen noen ganger, er ikke det for tidlig? Trodde man kunne ligge på ryggen til hvert fall langt ut i andre trimester og til babyen begynte å bli tung? Noen som har hørt når man ikke skal ligge på ryggen mer? Ligger på magen da, og det går fint foreløpig. Så gøy at du fikk se lille knøttet🥰det må være stas. Håper du blir frisk snart. Jeg prøver også å ligge på magen. Greit å gjøre det før det ikke går lenger🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 19. januar 2022 #576 Del Skrevet 19. januar 2022 Lilletrille79 skrev (4 minutter siden): Ahhh da fikk jeg migrene😆er helt på bærtur her med flimringer og hjernen som stopper opp. Klarer nesten ikke skrive🙈er det noen av dere som har tatt en paracet når dere er gravide? Jeg tror snart jeg må ta en for å komme meg gjennom dagen🤯 Har tatt paracet 2-3 ganger ila graviditeten. Det står jo at det er trygt å ta det, men greit å ikke spise det som godteri kanskje 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 19. januar 2022 #577 Del Skrevet 19. januar 2022 tørkestativ skrev (2 minutter siden): Har tatt paracet 2-3 ganger ila graviditeten. Det står jo at det er trygt å ta det, men greit å ikke spise det som godteri kanskje 😂 Ja huff. Jeg vil ikke ta hvis jeg ikke må, men kjenner det er like før nå. Har ikke tatt noe før men tenkte at høy feber og intens migrene må være gode grunner til en paracet. Før tok jeg to paracet og drakk kaffe når jeg fikk migrene. Koffein er bra for hodepinen, men nå må jeg holde meg unna det også😅😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 19. januar 2022 #578 Del Skrevet 19. januar 2022 Lilletrille79 skrev (23 minutter siden): Ja huff. Jeg vil ikke ta hvis jeg ikke må, men kjenner det er like før nå. Har ikke tatt noe før men tenkte at høy feber og intens migrene må være gode grunner til en paracet. Før tok jeg to paracet og drakk kaffe når jeg fikk migrene. Koffein er bra for hodepinen, men nå må jeg holde meg unna det også😅😆 Da vil jeg tro at to paracet er bedre enn høy feber 😊 alt vi må ofre når vi blir gravide😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 19. januar 2022 #579 Del Skrevet 19. januar 2022 tørkestativ skrev (5 minutter siden): Da vil jeg tro at to paracet er bedre enn høy feber 😊 alt vi må ofre når vi blir gravide😅 Ja altså jeg har ikke feber men tenkte at de to grunnene, feber og kraftig migrene var gode grunner generelt til paracet. Hadde jeg hatt feber ville jeg tatt. Har hørt at høy feber ikke er bra for baby😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 19. januar 2022 #580 Del Skrevet 19. januar 2022 Elumi skrev (3 timer siden): Jeg kjenner det samme!!! Og tør ikke si det høyt. Kjente luft for noen dager siden og merker tydelig forskjell. Er som å bli kilt innvendig rett over skambeinet! Jeg er 12 uker i dag (etter menstermin) 🎉🥰 Ååå så spennende. Det er jo en egen spesiell følelse. Hvis dette stemmer må det være en ganske vilter sak inni der, eller så er det flere Jeg regner med det er tarmene som spiller meg et puss. Går mye i lavkarbobrød for tiden som har mer frø i enn noe annet Lykkefrø skrev (2 timer siden): Liten oppdatering herfra Vi har vært på ultralyd og fikk se verdens søteste lille baby. Veivet med armer og ben, og strakk den lille ryggen sin. En veldig rolig liten baby, som ble målt nesten en hel uke frem! Jeg vet med sikkerhet eggløsningsdatoen, så forholder meg til den men det var litt moro å høre at lille tassen er nesten 2 cm lenger enn det de pleier å være nå. Ikke rart jeg er sulten, og ikke får på meg noen bukser! Nå begynner de strekkbuksene og joggebuksene mine å bli for stramme også. Aner virkelig ikke hva jeg skal gå med snart! Har prøvd mammabukser, men de sklir ned. Samtidig er jeans bare å glemme, og nå begynner også andre "strekkbare" bukser å bli ubehagelig stramme og lage rød stripe på magen. 😅 Vekten tikker nedover, til tross for at jeg synes jeg spiser for minst fire!🙊I går hadde vi spist middag, og jeg spiste to rundstykker rett etterpå. I tillegg til en baguett jeg fant, og karamellpudding. Så så jeg plutselig noen på tv spise pannekaker omtrent 5 minutter etter siste biten var svelget, og jeg kjente jeg akutt fikk lyst på det også! Også har jeg blitt syk. Skikkelig forkjølet, med hoste og brennende hals. Negativ hjemmetest, og de rundt meg har også negativ test. Liker ikke å være syk når jeg har en liten en i magen, men vet jo at det var nødt til å skje i løpet av svangerskapet. Glad for at jeg kom meg til over uke 13 før det skjedde, og at den verste kvalmen og trettheten er over. 🙌Merker jeg begynner å bli svimmel og uvel når jeg ligger på ryggen noen ganger, er ikke det for tidlig? Trodde man kunne ligge på ryggen til hvert fall langt ut i andre trimester og til babyen begynte å bli tung? Noen som har hørt når man ikke skal ligge på ryggen mer? Ligger på magen da, og det går fint foreløpig. Prøvd gravid tights fra HM? De bor jeg i for tiden. Kan dra den opp til under puppene. Sykt digg om ikke du har prøvd ville jeg anbefalt deg å prøve. Tror ikke det er noe problem å sove på ryggen. Du merker godt når det ikke er greit lenger. Og blir du uvel så kanskje livmora klemmer på en nerve eller noe lignende. Lilletrille79 skrev (1 time siden): Ahhh da fikk jeg migrene😆er helt på bærtur her med flimringer og hjernen som stopper opp. Klarer nesten ikke skrive🙈er det noen av dere som har tatt en paracet når dere er gravide? Jeg tror snart jeg må ta en for å komme meg gjennom dagen🤯 Ååå dette høres så fælt ut. Spurt legen om hva du kan ta? Er ikke dette med gravide og ikke paracett en litt ny greie? Kan ikke huske at man var så strenge på det sist jeg var gravid. Skjønner godt du vil unngå det, det samme hadde jeg tenkt. Men av og til om formen er skikkelig dårlig så må man nesten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå