Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

tørkestativ skrev (5 timer siden):

Er det vanlig å bli super emosjonell pga graviditeten? Jeg har ikke slitt med det tidligere i graviditeten men nå er både humør og følelser helt ute å kjører. I dag fikk jeg mentalt sammenbrudd fordi jeg ble overrasket av en regnskur når jeg var på tur med hunden. Har bare et par sko som passer pga vann i beina og ble selfølgelig gjennomvåt. Da var det noe som klikka oppi hodet mitt og jeg ble både rasende og superlei meg 🙄 gikk å bannet på vei hjem og når jeg kom inn døra hjemme så begynte tårene å fosse. Fordi jeg ble våt i beina… har dere hørt noe så dumt før, eller?😂 jeg gråt og gråt og alt var bare feil. Så sølte jeg sjokolademelk på hele gulvet så begynte jeg å gråte igjen. Ble helt sjokkert av meg selv etterpå når jeg fikk summet meg. Hva i alle dager var dette?😂 kanskje en kombinasjon av hormoner, at jeg er drittlei av å være gravid, har mye vondt og ikke har sovet noe særlig på snart 10 uker…

Ja dette er helt normalt😅det kan også komme i hele graviditeten. Huff ikke så lett når alt topper seg. Ikke så rart egentlig at vi blir sånn da. Det er slitsomt å være gravid. Med mitt første barn så var jeg sånn i starten. Denne gangen er jeg sånn på slutten. Jeg ble så sint i trafikken for et par uker siden at jeg viste finger til en lastebilsjåfør som tutet på meg fordi jeg var litt treg etter hans mening med å svinge av veien ved et kryss. Jeg bannet og freste for meg selv 😂værre blir det nok nå som alt er så tungt. Jeg har så vondt på grunn av bekkenløsning nå, at det er et strev å komme seg ut av sengen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tørkestativ skrev (14 timer siden):

Er det vanlig å bli super emosjonell pga graviditeten? Jeg har ikke slitt med det tidligere i graviditeten men nå er både humør og følelser helt ute å kjører. I dag fikk jeg mentalt sammenbrudd fordi jeg ble overrasket av en regnskur når jeg var på tur med hunden. Har bare et par sko som passer pga vann i beina og ble selfølgelig gjennomvåt. Da var det noe som klikka oppi hodet mitt og jeg ble både rasende og superlei meg 🙄 gikk å bannet på vei hjem og når jeg kom inn døra hjemme så begynte tårene å fosse. Fordi jeg ble våt i beina… har dere hørt noe så dumt før, eller?😂 jeg gråt og gråt og alt var bare feil. Så sølte jeg sjokolademelk på hele gulvet så begynte jeg å gråte igjen. Ble helt sjokkert av meg selv etterpå når jeg fikk summet meg. Hva i alle dager var dette?😂 kanskje en kombinasjon av hormoner, at jeg er drittlei av å være gravid, har mye vondt og ikke har sovet noe særlig på snart 10 uker…

Du er så normal så du ikke ser det selv! Vi har alle vært der!

Kan også strigråte av ting. Og det er som når noen skrur på krana så går det ikke an å stoppe den igjen :ler:  Forbanna slitsomt. Og kan også oppstå etter fødsel. 
Disse hormonene er ikke til å spøke med! Kjenner jeg er sinnsykt klar for å få de hormonene ut av kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (13 timer siden):

Ja dette er helt normalt😅det kan også komme i hele graviditeten. Huff ikke så lett når alt topper seg. Ikke så rart egentlig at vi blir sånn da. Det er slitsomt å være gravid. Med mitt første barn så var jeg sånn i starten. Denne gangen er jeg sånn på slutten. Jeg ble så sint i trafikken for et par uker siden at jeg viste finger til en lastebilsjåfør som tutet på meg fordi jeg var litt treg etter hans mening med å svinge av veien ved et kryss. Jeg bannet og freste for meg selv 😂værre blir det nok nå som alt er så tungt. Jeg har så vondt på grunn av bekkenløsning nå, at det er et strev å komme seg ut av sengen😅

Kakaoen skrev (4 timer siden):

Du er så normal så du ikke ser det selv! Vi har alle vært der!

Kan også strigråte av ting. Og det er som når noen skrur på krana så går det ikke an å stoppe den igjen :ler:  Forbanna slitsomt. Og kan også oppstå etter fødsel. 
Disse hormonene er ikke til å spøke med! Kjenner jeg er sinnsykt klar for å få de hormonene ut av kroppen!

Godt å høre at jeg ikke er alene😂 nei den krana var ikke lett å stenge av gitt. Gråt så mye at jeg hyperventilerte på et tidspunkt. må nesten le litt @Lilletrille79, ser for meg fingern😂 jeg er hissigpropp i trafikken fra før av, så er glad at akkurat det ikke har blitt så mye verre🥴 Så slitsomt med vondt bekken! Bare det alene er jo virkelig noe som kan påvirke humøret! Det er en av tingene jeg har vært heldig å slippe unna.. det var veldig vondt i et par uker, men så forsvant det. Er 39+2 nå og kjenner ingenting i bekkenet heldigvis…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg fraværet av bekkenvondt @tørkestativ

Jeg slapp unna det med forrigemann. Men nå? Herregud! Jeg ser ut som jeg er 85 år der jeg stamper meg bortover. Svær som en hval. Hver gang jeg får se meg selv i helfigur i speilet tenker jeg bare: Faen :ler: 

Nå denne uka har jeg fått et tilskudd av en ny plage. Som at jeg ikke hadde nok! Leggkramper! Satan altså det er så vondt. Har fått det to ganger denne uka, midt på natten. Det er så vondt og ekkelt! Og jeg kan jo liksom ikke sprette ut av senga heller for å få strekt ut beinet. Prøver å humpe så godt jeg kan mens det knaker og braker i bekkenet mitt!!

Uke 36 i dag!

Til mandag er det to uker igjen til igangsetting! Takk gud. Jeg begynner å bli L E I!

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (5 minutter siden):

Misunner deg fraværet av bekkenvondt @tørkestativ

Jeg slapp unna det med forrigemann. Men nå? Herregud! Jeg ser ut som jeg er 85 år der jeg stamper meg bortover. Svær som en hval. Hver gang jeg får se meg selv i helfigur i speilet tenker jeg bare: Faen :ler: 

Nå denne uka har jeg fått et tilskudd av en ny plage. Som at jeg ikke hadde nok! Leggkramper! Satan altså det er så vondt. Har fått det to ganger denne uka, midt på natten. Det er så vondt og ekkelt! Og jeg kan jo liksom ikke sprette ut av senga heller for å få strekt ut beinet. Prøver å humpe så godt jeg kan mens det knaker og braker i bekkenet mitt!!

Uke 36 i dag!

Til mandag er det to uker igjen til igangsetting! Takk gud. Jeg begynner å bli L E I!

Hvordan går det med dere andre?

Ja var heldig med den gitt! Jeg har heller ikke slitt med kramper eller noe særlig halsbrann. Det er kvalme og oppkast som er og har vært min største plage gjennom stort sett hele svangerskapet. Og mye vonde kynnere. Det har vært dritt nok, så veldig takknemlig for å slippe unna andre plager i tillegg😅 du er heldig som har en dato å forholde deg til! Tenk, bare 2 uker igjen av denne dritten!😂 er det pga sv.diaen at du skal settes i gang? Her går jeg bare å venter og venter. I går hadde jeg menssmerter som kom sammen med kynnerene så jeg håpte virkelig at det skulle ta seg opp ila kvelden/natten, men våkna like gravid gitt… er veldig kontrollfreak så kjenner det tærer litt på å ikke vite når det kommer til å skje🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (2 minutter siden):

Ja var heldig med den gitt! Jeg har heller ikke slitt med kramper eller noe særlig halsbrann. Det er kvalme og oppkast som er og har vært min største plage gjennom stort sett hele svangerskapet. Og mye vonde kynnere. Det har vært dritt nok, så veldig takknemlig for å slippe unna andre plager i tillegg😅 du er heldig som har en dato å forholde deg til! Tenk, bare 2 uker igjen av denne dritten!😂 er det pga sv.diaen at du skal settes i gang? Her går jeg bare å venter og venter. I går hadde jeg menssmerter som kom sammen med kynnerene så jeg håpte virkelig at det skulle ta seg opp ila kvelden/natten, men våkna like gravid gitt… er veldig kontrollfreak så kjenner det tærer litt på å ikke vite når det kommer til å skje🙈

Ja det er pga diabetesen. Får ikke gå lengre enn uke 38. Skal på UL igjen til onsdag, så håper veksten har holdt seg stabil 🤞🏼
Tror det å ha en dato å forholde seg til er eneste fordelen med den diabetesen! Er så lei insulin nå.. og evig glad jeg kun bruker det midlertidig :jepp: 

De er veldig nøye på sykehuset at jeg skal igang før tiden pga veksten til baby, morkakefunksjon og mindre sjanse for komplisert fødsel.

Men så hadde jeg jo hatt veldig lyst til å oppleve hvordan kroppen min fungerer om det startet av seg selv. Men er nok lite sannsynlig at det skjer.

Må jo bli sprø av å vente på modningstegn! Hvordan fødte din mor og søstre i forhold til termin? Virker jo som om det ofte er likt i familien 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (1 time siden):

Ja det er pga diabetesen. Får ikke gå lengre enn uke 38. Skal på UL igjen til onsdag, så håper veksten har holdt seg stabil 🤞🏼
Tror det å ha en dato å forholde seg til er eneste fordelen med den diabetesen! Er så lei insulin nå.. og evig glad jeg kun bruker det midlertidig :jepp: 

De er veldig nøye på sykehuset at jeg skal igang før tiden pga veksten til baby, morkakefunksjon og mindre sjanse for komplisert fødsel.

Men så hadde jeg jo hatt veldig lyst til å oppleve hvordan kroppen min fungerer om det startet av seg selv. Men er nok lite sannsynlig at det skjer.

Må jo bli sprø av å vente på modningstegn! Hvordan fødte din mor og søstre i forhold til termin? Virker jo som om det ofte er likt i familien 🤔

Det er bra de passer godt på! 🥰 

har hatt masse modningstegn de siste par ukene… murringer i mage og korsrygg og en del nedpress. De gir meg bare forhåpninger så det er litt slitsomt. Samtidig håper jeg jo at det kommer i gang av seg selv.. søsteren min fødte vel et par dager før termin med begge tror jeg…moren min husket ikke helt med meg, men tror søsteren min kom noen dager før. Begge slapp i hvertfall å gå lenge over tiden eller bli satt i gang, så håper det er likt for meg.🤞🏻 Selvom moren min stadig kommenterer at jeg sikkert kommer til å gå leeenge over tiden pga magen er så høy🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (26 minutter siden):

Det er bra de passer godt på! 🥰 

har hatt masse modningstegn de siste par ukene… murringer i mage og korsrygg og en del nedpress. De gir meg bare forhåpninger så det er litt slitsomt. Samtidig håper jeg jo at det kommer i gang av seg selv.. søsteren min fødte vel et par dager før termin med begge tror jeg…moren min husket ikke helt med meg, men tror søsteren min kom noen dager før. Begge slapp i hvertfall å gå lenge over tiden eller bli satt i gang, så håper det er likt for meg.🤞🏻 Selvom moren min stadig kommenterer at jeg sikkert kommer til å gå leeenge over tiden pga magen er så høy🙄

Haha god voksne og utsagn om fødsel.. Er ikke jentemager litt sånn typisk høye da?

Har JM sagt noe om at hun har festet seg i bekkenet? For da ligger hun jo lavt nok. Håper du snart går i fødsel. Jeg kjenner mye rart jeg også. Men siden jeg har gjort dette før så vet jeg at det som er på gang nå bare er tullball :ler: Jeg var i hvertfall ikke i tvil da det først var i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (41 minutter siden):

Haha god voksne og utsagn om fødsel.. Er ikke jentemager litt sånn typisk høye da?

Har JM sagt noe om at hun har festet seg i bekkenet? For da ligger hun jo lavt nok. Håper du snart går i fødsel. Jeg kjenner mye rart jeg også. Men siden jeg har gjort dette før så vet jeg at det som er på gang nå bare er tullball :ler: Jeg var i hvertfall ikke i tvil da det først var i gang!

Huff ja, blir like irritert hver gang og har bedt henne slutte å kommentere det…

på kontroll forrige uke lå hun langt nede og var nesten festet, men ikke helt sånn som jeg forstod. Kunne fortsatt bevege bittelitt på hodet, men hun sa at dersom vannet gikk nå så gjorde ikke det noe. Og jeg kjenner at hun ligger langt nede for jeg kjenner bevegelse helt der nede i… musa😂 føles veldig rart! Nå har jeg også lært til en eventuelt neste gang at det er MANGE tegn som bare er tullball😂 jeg har gitt meg selv forbud mot å google alle slags tegn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare titte innom og si at lillebror kom på torsdag, i uke 38+4. Var godt å bli ferdig og starte et nytt kapittel :)

vi ligger enda på barsel pga gulsott verdier i grenseland. Så får vi se om det blir lysbehandling eller hjem etterhvert 🤞 han er fin og gylden, jeg er bleik i forhold 😁 nå er også de andre barna på ferie en ukes tid, så blir godt å komme hjem, bedre kjent med mini og rutiner før hele gjengen samles igjen.

lykke til videre mot siste innspurt til dere alle :)

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (41 minutter siden):

Ville bare titte innom og si at lillebror kom på torsdag, i uke 38+4. Var godt å bli ferdig og starte et nytt kapittel :)

vi ligger enda på barsel pga gulsott verdier i grenseland. Så får vi se om det blir lysbehandling eller hjem etterhvert 🤞 han er fin og gylden, jeg er bleik i forhold 😁 nå er også de andre barna på ferie en ukes tid, så blir godt å komme hjem, bedre kjent med mini og rutiner før hele gjengen samles igjen.

Gratulerer ❤️👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (11 timer siden):

Gratulerer så mye ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (12 timer siden):

Gratulerer såå mye! Tenk at første (kjente) baby i gruppa vår er her 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei fra en sprek gravid som IKKE er klar for å føde! 😆  (er bare 35+1 da så håper det varer!)

Her har det både skjedd mye og lite siden sist. Sist hadde jeg vel levert masteroppgaven min, og nå er den både forsvart og bestått og et veldig tilbakelagt kapittel (gikk ikke så bra haha). Etter høytidelig vitnemålsutdeling starta jeg "permen" min og kooser meg! Hatt fire uker ordentlig ferie, tre av dem hjemme på Sørlandet og jeg er så takknemlig for at jeg føler meg så bra. Tredje trimester har for meg vært det absolutt beste trimesteret!! Har selvfølgelig litt småtterier; litt smerter i sete, hofte, rygg men som jeg kan holde i sjakk og og er fri fra til tider med aktivitet, tøying og hvile, gulping når jeg bøyer meg, konstante doturer, myye kynnere, men er heldigvis ikke plaget med bekkenløsning eller halsbrann, også sover jeg godt :). Siste uka har jeg blitt litt kvalm igjen (mest morgen), kasta opp for første gang på 2 mnder på lørdag 🙃 også er jeg selvfølgelig ganske tung (opp 16 kg typ), men føler meg altså sprek likevel 😂 og ganske fin faktisk! Har veldig spiss mage, så alle rundt meg tror jeg får en gutt 🤭

Ferien er blitt brukt på konsert på Bystranda, hyttetur, camping, brettspill, sol og myyye maling/oppussing i "mitt" nye hjem. Denne gravide her har altså stått eller sittet på bittesmå krakker og malt masse, både ute og inne, veldig godt å kunne bidra! 

Ellers er jeg nok en ganske uvanlig førstegangsgravid tror jeg? Stresser med lite. Ikke snakka om fødsel eller amming med jordmor, ikke vært på noe kurs og tar ting som det kommer (enn så lenge). Kjøpte nettopp madrass til sprinkelsenga og bilstol, men den har jeg ikke tatt med meg til Østlandet, ikke planer om å føde her 😂 (flytter rett før jeg bikker uke 38). 

Over og ut fra en preggo som elsker å være gravid på sommeren 😍(og som snart skal flytte for andre gang som gravid) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (På 17.7.2022 den 22.44):

Gratulerer så mye😀👶dette var koselig. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten vår kom i uke 37+0. En liten gutt med det vakreste ansiktet jeg noen gang har sett. 💙 Mammaen har mistet alle kiloene allerede, så de 20 kiloene jeg la på meg var visst ikke fett likevel, men en haug av væske! 🙈 Om det gir håp for noen andre der ute i varmen. 🥵 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med baby, @Lykkefrø og @Sommerfuul ♥️♥️ 

... 

Her er termindato i morgen og fremdeles er det ingen tegn til at bebis har tenkt seg ut. Begynner å bli litt utålmodig, ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen til begge to!👶🏻❤️ Jeg er såå misunnelig. Håper det snart er min tur! 3 dager til termin og jeg holder virkelig ikke ut denne varmen som plutselig kom. Kjøpte heldigvis aircondition til soverommet tidligere i sommer, så nettene så går forsåvidt greit. Dog like skuffet hver morgen jeg våkner opp og fortsatt er gravid😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvem som er nestemann ut nå. Tviler på det er meg :ler: uke 37 i morgen heldigvis. Jeg er leeeei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (22 timer siden):

Lillegutten vår kom i uke 37+0. En liten gutt med det vakreste ansiktet jeg noen gang har sett. 💙 Mammaen har mistet alle kiloene allerede, så de 20 kiloene jeg la på meg var visst ikke fett likevel, men en haug av væske! 🙈 Om det gir håp for noen andre der ute i varmen. 🥵 

Gratulerer så mye 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...