tørkestativ Skrevet 19. desember 2021 #201 Del Skrevet 19. desember 2021 Kakaoen skrev (26 minutter siden): Hvordan går det med deg?? Hadde en litt bedre dag i går heldigvis. Takk som spør❤️Kastet bare opp en gang og fikk i meg noe næring ila dagen. Slapp unna væskebehandling for denne gang. Gikk derimot på vekta i dag og har gått ned 3 kg på 3 dager😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 19. desember 2021 #202 Del Skrevet 19. desember 2021 tørkestativ skrev (5 minutter siden): Hadde en litt bedre dag i går heldigvis. Takk som spør❤️Kastet bare opp en gang og fikk i meg noe næring ila dagen. Slapp unna væskebehandling for denne gang. Gikk derimot på vekta i dag og har gått ned 3 kg på 3 dager😬 Oii! Det var stort nedgang! Håper du snart blir i bedre form så du får i deg litt næring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 19. desember 2021 #203 Del Skrevet 19. desember 2021 Kakaoen skrev (33 minutter siden): Noen flere her inne som har graviditetsdagbok her inne? Ser at når jeg er inne via mobilen så vises ingen av signaturene til brukere, hvor mang gjerne linker til slik. Jeg vil gjerne følge dagbøkene om noen har Her er i hvertfall link til min: Kanskje jeg burde ha det…. Må tenke på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 19. desember 2021 Forfatter #204 Del Skrevet 19. desember 2021 Kakaoen skrev (1 time siden): Noen flere her inne som har graviditetsdagbok her inne? Ser at når jeg er inne via mobilen så vises ingen av signaturene til brukere, hvor mang gjerne linker til slik. Jeg vil gjerne følge dagbøkene om noen har Her er i hvertfall link til min: Min har du funnet allerede, men linker den her uansett. Følger dagboken din også Kakaoen. Hadde vært gøy å følge dere andre i egne dagbøker også, så jeg vil også gjerne se linkene deres om dere har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatilsukkertopp Skrevet 19. desember 2021 #205 Del Skrevet 19. desember 2021 Hei flotte damer! Jeg hsr dessverre ikke greid å foholde meg til hele forumet. Jeg får i meg minimalt med næring, kaster opp av tanken på mat og spesielt sjokolade setter meg helt ut. I går kastet jeg to poser julemarsipan som var ment til alle i familien i jula. Fyttigrisen, tenk å bli så tussete?! Tanken på å ha slikt i huset fikk meg til å bo over doen. Det verste er at marsipan er det BESTE jeg vet😂Er på ingen måte klar til julaften og har tre nattevakter fra i morgen og frem til lillejulaften. Tårene sitter meget løst😂 neeei, nå skal jeg forsøke å senke krav og forventninger til hele jula. Gleder meg jo fryktelig over lillespire❤️ Så fort jeg har hatt UL i uke 12 skal jeg finne frem klærne sønnen min hadde da han var baby og begynne å sortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 19. desember 2021 #206 Del Skrevet 19. desember 2021 Huff så fælt å høre om dere som er så kvalme hele tiden. Jeg skal ikke klage på den lille kvalmen jeg har. Er egentlig mer sulten enn før også. Spesielt rett før jeg skal sove. Blir mer kvalm når jeg er sliten. 4+4 og ingen tegn til blod🙏Huff nå går tiden sakte😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #207 Del Skrevet 20. desember 2021 @Mammatilsukkertopp Ååå Så vondt at du skulle bli så dårlig!! Håper så inderlig at alle gravide får en kvalmepause på julaften! ❤️🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 20. desember 2021 #208 Del Skrevet 20. desember 2021 Når sånn cirka ble dere så dårlige? 😅 Jeg er 5+1 og er litt trøttere enn vanlig, og lett uggen, men ikke i nærheten av sånn dere har det. Går liksom og tar meg selv på brystvortene innimellom for å være sikker på at de fortsatt er såre og at jeg fortsatt er gravid siden det er det sikreste symptomet mitt Dagboken min finner dere her ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 20. desember 2021 #209 Del Skrevet 20. desember 2021 Yrno skrev (49 minutter siden): Når sånn cirka ble dere så dårlige? 😅 Jeg er 5+1 og er litt trøttere enn vanlig, og lett uggen, men ikke i nærheten av sånn dere har det. Går liksom og tar meg selv på brystvortene innimellom for å være sikker på at de fortsatt er såre og at jeg fortsatt er gravid siden det er det sikreste symptomet mitt Dagboken min finner dere her ☺️ Jeg også! Er mindre kvalm enn for en uke siden.. Bare venter på at det smeller 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 20. desember 2021 #210 Del Skrevet 20. desember 2021 En uke siden positiv test og tiden går sakte, 4+4 nå. Det er likevel litt mindre altoppslukende. Av symptomer er det ganske likt; veldig ømme pupper (må gå med løse topper så ikke mamma ser puppene har vokst 🤭), litt uggen til tider (men mindre enn før), veldig fort andpusten og høy puls, kveldstrøtt, tørst, metallsmak i munnen, sulten på kveld/natt og vanskeligheter med å sovne igjen etter tissing på natta. Rundt IKM hadde jeg en del murringer. Er overraskende lite bekymret. Ellers har vi kommet oss hjem og jeg syns det er så gøy å lure foreldrene våre, de har virkelig ingen peiling 😂 Mannen gir meg "skryt" over hvor normalt jeg oppfører meg haha. Sender varme tanker til dere som er så kvalme, hang in there ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 20. desember 2021 #211 Del Skrevet 20. desember 2021 (endret) Er innom her og leser, men ikke hatt overskudd til å skrive så mye. De siste dagene har gått til å enten hvile, sove eller prøve å få i meg noe mat og drikke. Driver og tester de kvalmestillende jeg har fått, Afipran fungerer rimelig bra men fikk beskjed med lege at den ikke var førstevalg mot svangerskapskvalme, så prøver Phenergan nå som jeg også fikk utskrevet. Ble helt slått ut av tretthet og slapphet av den i går, så er rimelig skeptisk til å ta den igjen, men orker ikke være kvalm hele tiden heller. Gjort et nytt forsøk nå, så er spent på hvordan denne dagen blir. Uten kvalmestillende har jeg kvalme på ca 2-3/10 kontant men plutselig kan det toppe seg til en 7'er og gi brekninger, og det kommer så brått. Har i tillegg hatt corona de siste dagene, så spørs om det er litt av grunnen til jeg ble helt slått ut i går, ikke bare av tabletten. I går forsvant plutselig luktesansen helt, skal ikke klage på det som gravid, når de fleste lukter gjør meg kvalm 😅 Endret 20. desember 2021 av Elumi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 20. desember 2021 #212 Del Skrevet 20. desember 2021 Mammatilsukkertopp skrev (13 timer siden): Hei flotte damer! Jeg hsr dessverre ikke greid å foholde meg til hele forumet. Jeg får i meg minimalt med næring, kaster opp av tanken på mat og spesielt sjokolade setter meg helt ut. I går kastet jeg to poser julemarsipan som var ment til alle i familien i jula. Fyttigrisen, tenk å bli så tussete?! Tanken på å ha slikt i huset fikk meg til å bo over doen. Det verste er at marsipan er det BESTE jeg vet😂Er på ingen måte klar til julaften og har tre nattevakter fra i morgen og frem til lillejulaften. Tårene sitter meget løst😂 neeei, nå skal jeg forsøke å senke krav og forventninger til hele jula. Gleder meg jo fryktelig over lillespire❤️ Så fort jeg har hatt UL i uke 12 skal jeg finne frem klærne sønnen min hadde da han var baby og begynne å sortere. Huff føler med deg! Det er virkelig fælt når det står på!🤢 Yrno skrev (2 timer siden): Når sånn cirka ble dere så dårlige? 😅 Jeg er 5+1 og er litt trøttere enn vanlig, og lett uggen, men ikke i nærheten av sånn dere har det. Går liksom og tar meg selv på brystvortene innimellom for å være sikker på at de fortsatt er såre og at jeg fortsatt er gravid siden det er det sikreste symptomet mitt Dagboken min finner dere her ☺️ For meg begynte det med at jeg ble stuptrøtt og sliten i slutten av uke 5 ca. Så smalt det på dagen 6+5. skulle på dagvakt og var ulidelig kvalm mens jeg stod på badet og stelte meg. Måtte kaste inn håndkleet å ringe inn syk. Gikk å la meg igjen og når jeg stod opp kl 10 så spydde jeg😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 20. desember 2021 #213 Del Skrevet 20. desember 2021 Yrno skrev (3 timer siden): Når sånn cirka ble dere så dårlige? 😅 Jeg er 5+1 og er litt trøttere enn vanlig, og lett uggen, men ikke i nærheten av sånn dere har det. Går liksom og tar meg selv på brystvortene innimellom for å være sikker på at de fortsatt er såre og at jeg fortsatt er gravid siden det er det sikreste symptomet mitt Dagboken min finner dere her ☺️ Er 7+0 i dag og eneste jeg merker er øm på siden av høyre pupp hvis jeg klemmer på den, og ligament smerter innimellom hvis jeg reiser meg raskt. Uke 5+x var jeg veldig trøtt. Så jeg kjenner meg ikke gravid i det hele tatt. sist gang mener jeg å huske at jeg ble kvalm i uke 8 eller noe sånt, men da var puppene så ømme at jeg ikke kunne ha på BH eller ligge på siden eller være borti de. Så jeg er litt spent på fortsettelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 20. desember 2021 #214 Del Skrevet 20. desember 2021 Noen andre som har vond smak i munnen? Det smaker helt ufyselig og blir verre etter mat og drikke. Pusse tenner, tyggi og drops hjelper bare der og da. Har lest at dette er et vanlig symptom, men fy🤢😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 20. desember 2021 #215 Del Skrevet 20. desember 2021 tørkestativ skrev (9 minutter siden): Noen andre som har vond smak i munnen? Det smaker helt ufyselig og blir verre etter mat og drikke. Pusse tenner, tyggi og drops hjelper bare der og da. Har lest at dette er et vanlig symptom, men fy🤢😂 Så fælt! Og i tillegg kvalm! Jeg synes urinen min lukter rart jeg ikke vondt og har ingen mistanke til UVI eller noe, men det lukter litt anderledes. På samme måte som når man spiser asparges eller honnikorn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #216 Del Skrevet 20. desember 2021 Yrno skrev (4 timer siden): Når sånn cirka ble dere så dårlige? 😅 Jeg er 5+1 og er litt trøttere enn vanlig, og lett uggen, men ikke i nærheten av sånn dere har det. Går liksom og tar meg selv på brystvortene innimellom for å være sikker på at de fortsatt er såre og at jeg fortsatt er gravid siden det er det sikreste symptomet mitt Dagboken min finner dere her ☺️ Ikke fortvil, den kan fortsatt komme. 😅Nøyaktig 6+2 ble jeg kvalm. Før det var jeg bare litt smått uggen av og på jeg også, og såre nipler akkurat som deg. Var fra 6 +2 kvalm flere ganger om dagen og slet litt med å spise ordentlig. I begynnelsen av uke 8 begynte kvalmen å blir mer intens men sjeldnere, og jeg ble fryktelig sliten isteden. Sengeliggende i tre dager. Så ble det sakte men sikkert mindre og mindre kvalme. Nå begynner jeg å føle meg nesten vanlig igjen 9+0, fortsatt uggen og sliten men bedre. Våkner om morgenen uten å være kvalm, og kjenner lite kvalme utover dagen nå. Tåler parfymelukt igjen også, men ikke favorittmaten til samboeren. Han må seriøst sove på sofaen første natten etter han har spist det. Kjenner faktisk jeg blir uvel bare av tanken nå mens jeg skriver. 😅Ømmere og større pupper denne uken da, så noe merker jeg heldigvis fremdeles. De sier jo at kvalmen gjerne kommer i uke 6, og er verst i uke 9. Det stemmer ikke her hvert fall. Var verst i slutten av uke 7, starten av uke 8. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 20. desember 2021 Forfatter #217 Del Skrevet 20. desember 2021 Pølsevann skrev (37 minutter siden): Jeg synes urinen min lukter rart jeg ikke vondt og har ingen mistanke til UVI eller noe, men det lukter litt anderledes. På samme måte som når man spiser asparges eller honnikorn. 😂 Så gøy! Det synes jeg også rundt uke 4-5. Jeg trodde derimot at det faktisk var UVI, og dro til legen med urinprøve. Var ingenting på den. 😅Leste i ettertid at det er et vanlig symptom, og at HCG i urinen gjør at den lukter strammere. Kombinert med økt og endret luktesans hos den gravide så er det visst vanlig at gravide synes sin egen urin lukter annerledes. Litt gøy at noen andre opplever akkurat det samme, for jeg hadde ikke hørt om det før. 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 20. desember 2021 #218 Del Skrevet 20. desember 2021 Pølsevann skrev (1 time siden): Så fælt! Og i tillegg kvalm! Jeg synes urinen min lukter rart jeg ikke vondt og har ingen mistanke til UVI eller noe, men det lukter litt anderledes. På samme måte som når man spiser asparges eller honnikorn. Ja smaken hjelper ikke særlig på kvalmen. Prøver å ha drops til en hver tid😅 nå leste jeg i avisen at gravide er prioritert til oppfriskningsdose av koronavaksinen. Hva tenker dere om det? Jeg er svært skeptisk men veldig usikker… i hvertfall nå når det er så mye smitte🥵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 20. desember 2021 #219 Del Skrevet 20. desember 2021 tørkestativ skrev (10 minutter siden): Ja smaken hjelper ikke særlig på kvalmen. Prøver å ha drops til en hver tid😅 nå leste jeg i avisen at gravide er prioritert til oppfriskningsdose av koronavaksinen. Hva tenker dere om det? Jeg er svært skeptisk men veldig usikker… i hvertfall nå når det er så mye smitte🥵 I utgangspunktet har jeg tenkt at jeg ønsker å vente med og ta oppfriskningsdosen til 2.trimester, men jeg har en underliggende sykdom som gjør at jeg tenker å ta det opp på første svangerskapskontroll med legen min for å høre hva han tenker om saken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 20. desember 2021 #220 Del Skrevet 20. desember 2021 Lykkefrø skrev (48 minutter siden): Ikke fortvil, den kan fortsatt komme. 😅Nøyaktig 6+2 ble jeg kvalm. Før det var jeg bare litt smått uggen av og på jeg også, og såre nipler akkurat som deg. Var fra 6 +2 kvalm flere ganger om dagen og slet litt med å spise ordentlig. I begynnelsen av uke 8 begynte kvalmen å blir mer intens men sjeldnere, og jeg ble fryktelig sliten isteden. Sengeliggende i tre dager. Så ble det sakte men sikkert mindre og mindre kvalme. Nå begynner jeg å føle meg nesten vanlig igjen 9+0, fortsatt uggen og sliten men bedre. Våkner om morgenen uten å være kvalm, og kjenner lite kvalme utover dagen nå. Tåler parfymelukt igjen også, men ikke favorittmaten til samboeren. Han må seriøst sove på sofaen første natten etter han har spist det. Kjenner faktisk jeg blir uvel bare av tanken nå mens jeg skriver. 😅Ømmere og større pupper denne uken da, så noe merker jeg heldigvis fremdeles. De sier jo at kvalmen gjerne kommer i uke 6, og er verst i uke 9. Det stemmer ikke her hvert fall. Var verst i slutten av uke 7, starten av uke 8. At kvalmen kanskje kan gi seg så tidlig gir meg håp, så takk! Ble som forventa helt slått ut av Phenergan i dag også, så valget er enten kvalm, svimmel og utslått eller trøtt, svimmel og utslått. Får se an fra dag til dag hva som passer best å være.. 😆 Fikk faktisk tørket støv på stua et kvarter i dag da før svimmelheten tok helt overhånd. Kjenner jeg angrer på alle de gangene jeg tenkte "ånei jeg er ikke kvalm, jeg føler meg ikke gravid" 😅. tørkestativ skrev (3 minutter siden): Ja smaken hjelper ikke særlig på kvalmen. Prøver å ha drops til en hver tid😅 nå leste jeg i avisen at gravide er prioritert til oppfriskningsdose av koronavaksinen. Hva tenker dere om det? Jeg er svært skeptisk men veldig usikker… i hvertfall nå når det er så mye smitte🥵 Jeg ville iallefall gjort alt for å unngå å få korona i slutten av svangerskapet når det er mindre plass til lungene og større belastning å være syk. Kan anbefale denne artikkelen fra vg: Uvaksinerte gravide intensivbehandlet: – Da har man to pasienter å behandle – VG. Det har helt ærlig vært ganske tungt å ha korona i første trimester, men så kjenner jeg også de som ble helt slått ut av dose 3, og den har jeg jo ikke tatt, så kan sånn sett ikke sammenligne. Man vet jo heller ikke nok ennå om det kan være farlig for fosteret å ta vaksinen eller om det er farligere for fosteret at man får korona. Man må nesten bare ta det valget man føler seg mest komfortabel med og deretter ta forhåndsregler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå