Gå til innhold

Yrno - prøver på første


Yrno

Anbefalte innlegg

Prøver2021 skrev (På 17.12.2021 den 11.58):

Jeg tenker det er naturlig å bekymre seg, særlig når man har så lite kontroll over det som skjer i kroppen. Symptomene, i tillegg til testene, er det eneste konkrete man har, og da bruker man mye tid på analysere disse. Du er fortsatt veldig tidlig i svangerskapet og det er naturlig at symptomene svinger. Trøtthet, ømme bryster og svingende humør (økte bekymringer) er jo alle tegn på at det skjer noe i kroppen din. Selv har jeg erfaring med at symptomer ikke var en bekreftelse på at det gikk bra. De var tilstede, men barnet utviklet seg ikke. Derfor har jeg funnet ut at det eneste som hjelper er at tiden går. For hver dag som går, øker sjansen for at det går bra. Det gjelder å få tiden til å gå raskere gjennom å gjøre hyggelige aktiviteter og ta vare på seg selv og de rundt seg. Den tiden dere har nå, får dere kanskje aldri igjen. 

Det er naturlig å bekymre seg fordi man ønsker så sterkt at det skal lykkes. Det betyr noe!!  TUL kan sikkert være lurt.  Satser på at tiden går raskt og at du kan finne roen og større glede etterhvert som dagene går ❤️❤️

Tusen takk for veldig gode ord, det var akkurat det jeg trengte å høre 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å lese historien din om veien til positive tester - gratulerer! ❤️ Morsomt hvordan du fortalte det til mannen, han fikk seg nok et lite sjokk! Og så koselig at dere kunne dele en fin stund senere 😊 

Spennende med TUL allerede i romjulen, tenk at dere om ikke lenge skal få se den lille allerede nå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0

Tusen takk for fine ord her inne, dere er gode 🧡

I går (4+6) fikk jeg «Gravid 3+» på digital, og det var som at 10kg forsvant av skuldrene mine 🥳 I dag sov jeg faktisk til klokka var halv elleve, og det var første dagen i hele desember jeg har klart å sove lengre enn sju. For en lykke 😄

Jeg kjenner meg så utrolig mye lettere og mer positiv nå, og begynner å glede meg til og si hei til bittelille for første gang i romjula. Tenk at det knøttlille hjertet begynner å slå denne uka, og på lille julaften også da. 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3+!! 😍🥳 Så deilig å kunne slappe litt mer av og våge å begynne å glede seg! Blir en veldig spesiell jul med et bankende hjerte i livmor ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+4

Lille julaften  I dag skulle jeg hatt eggløsning hvis jeg ikke hadde blitt gravid, i stedet sier babyverden at hjertet begynner å slå i dag 🧡

Kvalmen kom for fullt for tre dager siden. Ikke sånn at jeg ligger og kaster opp hele dagen, men er konstant uggen og må springe inn på badet med jevne mellomrom. Jeg spyr aldri, men brekker meg så tårene fosser. Innimellom skulle jeg nesten ønske jeg bare kunne spy, så kanskje kvalmen hadde sluppet opp litt rett etterpå i det minste. Det kommer veldig i bølger da, med et sånn minimumsnivå i bunnen hele tiden, men klarer å fungere ok mellom kvalmebygene hvert fall 😊

I dag er jeg bare skikkelig takknemlig. Takknemlig for verdens fineste mann som passer på meg og varter opp, og som jeg er så inderlig glad i og forelsket i. For en fantastisk familie og svigerfamilie, og ikke minst for lille i magen som vi gleder oss veldig til å få hilse på for første gang i romjula nå 🧡

Så er vi litt spente på om vi klarer å holde verdens fineste lille hemmelighet skjult med formen min om dagen, men uansett blir det forhåpentligvis en fin og rolig julefeiring 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er kvalm er et godt tegn. Mener jeg har lest at det øker sjansen for et vellykket svangerskap! 🤞🏻 Håper dere får en fin julefeiring til tross for dårlig form ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å tenke på at det lille hjertet slår allerede! 😍 Godt å høre at det står bra til med deg! Hørtes plagsomt ut med den kvalmen, men den er jo en god påminner på at det står bra til med baby! ❤️

Håper dere har hatt en fin julefeiring! Spent på å høre om hemmeligheten fremdeles er en hemmelighet 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Takk for koselige meldinger her inne, det gjør det ekstra koselig å logge på 🧡

Da var julaften over for denne gang. Alt gikk så fint, og det var skikkelig koselig med julaften hos oss for første gang 🥰 Begynte julaften med å kaste opp alt jeg hadde drukket da, men heldigvis kom formen seg nok til at maten stod på bordet når den skulle og ingen skjønte noe. På kvelden begynte formen å bli dårlig igjen, så da fortalte vi det til svigers som ble kjempeglade 🧡 Nå vet både min og hans nærfamilie det, og sånn har vi tenkt til å holde det frem til uke 12. 

Formen går bare en vei om dagen, og det er ikke oppover. Jeg kaster fortsatt ikke opp, men er så sinnsykt kvalm at jeg ikke orker noen verdens ting. Det er verst på formiddagen og kvelden. Matlysten er helt fraværende, utenom at jeg har skikkelig lyst på vannmelon og druer 🤩 Jeg sovner som en stein hver kveld og sover lenge hver morgen, og enda hender det jeg tar meg en blund på ettermiddagen 🙊 Jeg skal slite greit når ferien er over kjenner jeg 😅 

Nå er det bare to dager igjen til TUL, og jeg kjenner jeg er fryktelig nervøs og spent. Tenk om de ikke finner noe hjertelyd, eller at det er for tidlig eller at noe er galt! Prøver å ikke tenke sånn, og heller tenke at det uansett er fint å finne det ut nå så fall 🥰 Aller mest gleder vi oss til å hilse på bittelille for første gang, så krysser vi fingrene for at alt står bra til 🧡

Endret av Yrno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3 (4)

Da har vi vært på tidlig ultralyd og sett verdens fineste lille bønne med det fineste, bankende lille hjertet 🧡 Jeg ble faktisk satt frem en dag til 6+4, så det var litt uventet ettersom jeg både EL-testet og tempet, men det betyr jo bare at bittelille utvikler seg bra 🥰 Alt så bra ut, og det var så utrolig fint å hilse på første gang sammen. Tror det ble mer virkelig for mannen også, og han så altså så stolt ut 🧡 Verdt hver eneste kvise og kvalmebølge 🙊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så fantastisk! 😍 Å bli satt FREM en dag er jo veldig kjekt da! Føles som hver dag teller litt ekstra nå så tidlig 😅 Gøy at det ble mer virkelig for mannen også, tror TUL er vel så viktig for partner ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så fantastisk!! Må være en deilig følelse ❤️ og sikkert ganske rart å se at det er en liten baby inni deg. Godt å høre at alt står bra til med den lille Gleder meg til å følge deg videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg opprettet en graviditetsdagbok hvor de som vil kan følge meg videre 😊 Dere finner den så fall her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå er mini straks ett år, og jeg kan nesten ikke tro det! Ho begynner i barnehagen neste uke, og er så utrolig blid, fylt av humor og veldig tillitsfull - verdens beste lille jente 🥹 Tanken på nummer to har så smått begynt å melde seg, og tidligere tenkte vi prøvestart nå i august, men med både barnehagestart og overtagelse av nytt hus har vi lagt det på is litt til. Dessuten har jeg fortsatt ikke fått tilbake mensen enda, og det er jo et must for prøvinga 🤭 

Nå tenker vi vel å bare droppe prevensjon fra september til januar og se hva som skjer, ikke stresse med noe eggløsningstester eller noe, og så begynne prøvingen aktivt fra rundt mai neste år ☺️

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Plutselig var vi godt uti september! Tiden går så utrolig fort om dagen 🥹 
 

Lille storkoser seg i barnehagen, og vi holder på å lande i kaoset med oppussing, barnehage, og begge i full jobb igjen. Planen var jo som sagt å droppe prevensjon fra denne måneden, men såpass lite action vi har om dagen er det ikke akkurat sannsynlig at noen nummer to er på vei med det første 🤭 Ikke har jeg fått tilbake mensen etter fødsel enda heller, og begynner faktisk å bli litt utålmodig nå. Det haster ikke for min del å bli gravid igjen, men vet jo at det fort tar tid før syklusen stabiliserer seg når man først får den tilbake, så for første gang i livet ønsker jeg tanta hjertelig velkommen. 
 

Frem til tanta er tilbake har jeg for sikkerhets skyld bestilt en haug av sånne strimmel-graviditetstester så jeg kan teste før jeg drikker alkohol. Det er jo en ørliten sjanse for at jeg blir gravid, så godt å være på den sikre siden sånn sett. Kjenner jeg faktisk begynner å bli utålmodig, så håper syklusen snart kommer tilbake. Nesten så jeg vurderer en tir til gynekolog for å sjekke ståa 🤷🏼‍♀️ Får vurdere det om status er den samme om en måned eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det gått enda en måned, og fortsatt ingen tegn til noe syklus.. Vi har vel uansett kommet frem til at det føles litt for tidlig med prøving allerede i høst, og at prøvestart blir i juni ☺️ Så blir det prøving på vårbaby 2025 😅 Annen hver dag føles det evig lenge til juni, og annen hver dag føles det veldig kort tid. Vi har det så fint om dagen oss tre, og føles på mange måter ut som at vi endelig begynner å få hodet litt over vann. I tillegg vil vi være ferdig med å pusse opp huset til jul, så er noe med å nyte en rolig periode før vi begynner med prøving igjen 🤷🏼‍♀️ Samtidig er jeg livredd for at det vil gå lang tid når vi først begynner å prøve, og sliter litt med å slippe følelsen av å sløse verdifull prøvetid 🙈 Så ganske delt, men foreløpig blir det juni - syklus MÅ jo være på plass til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så sitter vi her og det er blitt desember. Søskenønsket har blitt veldig sterkt hos begge to, men ingen syklus i sikte.. 

For å få en tilstandsrapport på kroppen tok jeg meg en tur til gynekolog - hun sa at jeg har godt over normalen med egg på den ene siden, noe som er ett av tre krav for PCOS. Jeg har derimot ikke slitt noe med kviser eller mye hårvekst, og jeg hadde ikke syklus lenge nok etter P-pilleslutt før jeg ble gravid til å kunne konkludere med noe der, men hun trodde det først og fremst var pga ammingen. 

Jeg har også gått ned rundt 10kg etter sommeren uten å forsøke, noe som er ganske mye mtp min høyde og vekt, så hun trodde det også kunne ha noe med saken å gjøre. For å utelukke stoffskiftetrøbbel og andre ting tok jeg en haug av blodprøver, så blir spennende å få resultatet av det ☺️ 

Ellers har vi så vidt begynt å trappe litt ned på ammingen, og i første omgang kuttet ut amming mellom rett etter barnehagen og legging. Det er en ordentlig kamp, så håper hun vender seg til det snart 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...