Gå til innhold

Yrno - prøver på første


Yrno

Anbefalte innlegg

En halvtime etter at jeg lovte mannen å ikke teste mer før etter IKM tok jeg en digital 😂 Det er faktisk ikke noen tvil da, jeg er gravid :yvonne: 

A5C84398-6228-410A-B9CC-6A11962CA1D7.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk. Tusenfryd skrev (8 minutter siden):

Gratulerer så mye🥰 Så gøy at det klaffet for oss begge to! Hurra 🥳

Ja, veldig gøy at det plutselig klaffet nesten helt samtidig 🥳 Krysser fingrene for oss begge fremover, spirene våre må klamre seg fast nå! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (9 timer siden):

PP2 - CD25, 10DPO

Det har vært en lang natt hvor jeg har blitt sittende i bilkø hele natta. Det har med andre ord blitt minimalt med søvn. Jeg hadde tenkt til å spare den andre tidligtesten min til i morgen, men da jeg kom fram kjente jeg at jeg trengte å vite. Jeg drakk masse brus og vann på bilturen, så var ikke akkurat super konsentrert urin. 

Med skjelvende hender tok jeg testen og snudde den umiddelbart. Jeg orket ikke en gang tanken på at den kunne være negativ, men jeg måtte liksom vite. Etter 3 minutter snudde jeg den sakte, og denne gangen var det ikke noe tvil. Det er to streker der, jeg kan ikke skjønne noe annet. Det er ikke bare jeg som ser to streker her? 😅 Håper så veldig at det faktisk er på ekte 🤞

1ADDBA95-A822-4F8E-8EAE-5F8E89E26738.jpeg

Wææ så utrolig gøy!!! Gratulerer 🎉🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3+4

For en rar følelse å skrive «3+4» i stedet for xDPO 😄

I dag var IKM, og jeg har sittet hele dagen og bare ventet på at mensen skulle komme. Forrige syklus våknet jeg søndags morgen av tanta klokka halv åtte på 11DPO, og syklusen før der spottet jeg fra morgenen og innen lunsj var mensen et faktum. Jeg visste jo egentlig at det ikke kom til å komme denne gangen, for jeg pleier å få menssmerter allerede dagen før og jeg har ikke hatt noe som kan minne om det denne gangen, men likevel har jeg klart å slappe litt og litt mer utover dagen. Nå er det jo en liten sjanse for at EL var en dag senere enn jeg tror så kommer nok ikke til å slappe litt mer av før i morgen ettermiddag ☺️

Jeg har trodd at man ikke får noen graviditetssymptomer før rundt uke 6 med mindre man kjenner skikkelig etter, men så feil kan man ta! 😅 Det «stråler» skikkelig i korsryggen, og er en slags følelse i livmor-området jeg ikke har hatt før. Det gjør ikke vondt, men er en litt sånn stram følelse på en måte? 🤔

Jeg har ikke sett mannen siden før jeg fikk ordentlig positiv test, så nå må jeg si at jeg gleder meg noe veldig til å se han igjen på søndag så vi får begynt å ta det litt inn over oss sammen 🧡

Endret av Yrno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+6

I morgen skal jeg endelig få treffe mannen! Himmel og hav som jeg gleder meg til å dele alt som foregår oppe i hodet mitt om dagen med han 🧡

Jeg klarer jo ikke å holde ting for meg selv, så da jeg fikk ordentlig positiv test prøvde jeg først og ringe han. Han hadde forsovet seg så han hadde ikke tid til å prate, og jeg var så full av adrenalin at jeg ikke klarte å holde munn. Han ble greit overrasket da han plutselig fikk en melding hvor det stod «Jeg er gravid» og bilde av testen 😅 Da hadde han plutselig litt tid til å prate litt likevel 😂 

Jeg skulle jo gjerne fortalt det til han på en annen måte, men så ble det sånn denne gangen, og en fin historie er det likevel 🧡

Ingen tante rød har vært på besøk, og det er ingenting som tyder på at det kommer heller. Akkurat det føles helt snodig.. eller egentlig føles alt helt uvirkelig og snodig enda :fnise: Jeg som var så sikker på at vi kom til å bruke lang tid og er evig pessimist ble jo greit sjokkert når det plutselig gikk nå! 😄

I dag viste Clearblue «Gravid 2-3». Det føles såå godt å vite at det er fin stigning 🤗

7CF7048F-2BBA-4C47-91B5-645B31DD8F30.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (1 time siden):

3+6

I morgen skal jeg endelig få treffe mannen! Himmel og hav som jeg gleder meg til å dele alt som foregår oppe i hodet mitt om dagen med han 🧡

Jeg klarer jo ikke å holde ting for meg selv, så da jeg fikk ordentlig positiv test prøvde jeg først og ringe han. Han hadde forsovet seg så han hadde ikke tid til å prate, og jeg var så full av adrenalin at jeg ikke klarte å holde munn. Han ble greit overrasket da han plutselig fikk en melding hvor det stod «Jeg er gravid» og bilde av testen 😅 Da hadde han plutselig litt tid til å prate litt likevel 😂 

Jeg skulle jo gjerne fortalt det til han på en annen måte, men så ble det sånn denne gangen, og en fin historie er det likevel 🧡

Ingen tante rød har vært på besøk, og det er ingenting som tyder på at det kommer heller. Akkurat det føles helt snodig.. eller egentlig føles alt helt uvirkelig og snodig enda :fnise: Jeg som var så sikker på at vi kom til å bruke lang tid og er evig pessimist ble jo greit sjokkert når det plutselig gikk nå! 😄

I dag viste Clearblue «Gravid 2-3». Det føles såå godt å vite at det er fin stigning 🤗

7CF7048F-2BBA-4C47-91B5-645B31DD8F30.jpeg

Gratulerer så mye med fin test og fin stigning! Skjønner godt det skal bli kjekt å se mannen igjen nå, spesielt i en spennende tid som dette 🥰

Kjenner du på noen symptomer? Jeg er jo bare noen får dager foran deg (4+2 i dag) så litt gøy å se om vi føler noe av det samme 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Tusenfryd skrev (3 minutter siden):

Gratulerer så mye med fin test og fin stigning! Skjønner godt det skal bli kjekt å se mannen igjen nå, spesielt i en spennende tid som dette 🥰

Kjenner du på noen symptomer? Jeg er jo bare noen får dager foran deg (4+2 i dag) så litt gøy å se om vi føler noe av det samme 🌟

Jaa, veldig gøy at vi er så likt i løypa 😄 Kjenner på mer enn jeg trodde faktisk! Veldig ømme brystvorter, «stråling» i korsryggen og en litt stram følelse i magen 🧐 Og så har jeg plutselig begynt å våkne på nettene av at jeg må tisse, og det har jeg aldri gjort før 😅 

Enn du? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (7 minutter siden):

Jaa, veldig gøy at vi er så likt i løypa 😄 Kjenner på mer enn jeg trodde faktisk! Veldig ømme brystvorter, «stråling» i korsryggen og en litt stram følelse i magen 🧐 Og så har jeg plutselig begynt å våkne på nettene av at jeg må tisse, og det har jeg aldri gjort før 😅 

Enn du? 🥰

Har hatt veldig mye murring i magen og litt kvalme av og til hvis jeg er sulten. Har også blitt ekstremt tørst 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du gleder deg til han kommer hjem. Tipper du har mye i tankene for tiden 😊 Gøy at det gikk så raskt for dere. Veldig fin stigning!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! 😍 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er 3+6, når jeg ifølge kalkulatorer er 4+4 og jeg også fikk 2-3 på digital igår? Er det fordi du har kort periode mellom mensen og eggløsning (og jeg sikkert hadde lang?)? Er ikke så god på sånt 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallisa skrev (1 time siden):

Så gøy! 😍 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er 3+6, når jeg ifølge kalkulatorer er 4+4 og jeg også fikk 2-3 på digital igår? Er det fordi du har kort periode mellom mensen og eggløsning (og jeg sikkert hadde lang?)? Er ikke så god på sånt 🤪

Det er vel veldig individuelt hvor fort egget fester seg og hvor kjapt man produserer HCG ☺️ Jeg så en tabell over målt HCG hos rundt 2000 damer hvor svangerskapet hadde ført til frisk baby med min, Max og median HCG og det var veldig store forskjeller! Så lenge du har fin stigning og får 2-3 i uke 5 høres jo det absolutt bra ut 🤗 For min del som har såpass kort lutealfase er jeg nok avhengig av at egget fester seg tidlig for å rekke og stoppe mensen (har lest at for de fleste fester egget seg 9dpo, det ville jo fort bli for sent for meg som kun har hatt 10 dagers lutealfase) og dermed produserer tidligere HCG når det først går. ☺️ Siden hcg dobler seg ca hver andre/tredje dag vil det da ta kortere tid før jeg får 2-3 uker. Dette er bare min teori da, jeg er ikke helsepersonell så kan ikke si noe med sikkerhet her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (9 timer siden):

Forstår godt at du gleder deg til han kommer hjem. Tipper du har mye i tankene for tiden 😊 Gøy at det gikk så raskt for dere. Veldig fin stigning!!

Håper det sitter for det snart også, veldig koselig at du legger igjen så mye spor her inne 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (16 minutter siden):

Det er vel veldig individuelt hvor fort egget fester seg og hvor kjapt man produserer HCG ☺️ Jeg så en tabell over målt HCG hos rundt 2000 damer hvor svangerskapet hadde ført til frisk baby med min, Max og median HCG og det var veldig store forskjeller! Så lenge du har fin stigning og får 2-3 i uke 5 høres jo det absolutt bra ut 🤗 For min del som har såpass kort lutealfase er jeg nok avhengig av at egget fester seg tidlig for å rekke og stoppe mensen (har lest at for de fleste fester egget seg 9dpo, det ville jo fort bli for sent for meg som kun har hatt 10 dagers lutealfase) og dermed produserer tidligere HCG når det først går. ☺️ Siden hcg dobler seg ca hver andre/tredje dag vil det da ta kortere tid før jeg får 2-3 uker. Dette er bare min teori da, jeg er ikke helsepersonell så kan ikke si noe med sikkerhet her 😅

Ah, skjønner! 😀 Blir spennende å følge med på hvordan det går med deg! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4+1

Endelig kom jeg hjem til mannen igjen! Det var så inderlig godt å komme hjem til han nå at tårene rant det øyeblikket jeg så han 🧡 Han hentet meg på flyplassen, og så bar det rett hjem for å ta en test - jeg tror ikke helt han har klart å tro på det før han fikk en test i hånda selv 🙊 Han ble så glad, og det var en så utrolig fin stund å dele selv om vi allerede visste at den kom til å være positiv 🧡 Det var for så vidt fint for meg også for har jo ikke fått testet med babyplan-testene siden 10DPO, og steken var blitt såå mye sterkere allerede 😄

På lørdag begynte jeg å kjenne på en svak uggenhet gjennom dagen, og det har egentlig bare fortsatt gjennom i går og i dag. Jeg trodde egentlig det var for tidlig å kjenne på det, men i dag morges måtte jeg bare løpe inn på badet så var visst ikke for tidlig for kvalme gitt 🙃 Puppene blir også mer og mer såre for hver dag, og korsryggen er heller ikke god. Jeg har bakovendt livmor, så kan kanskje ha en sammenheng med det 🤔

F7642CE0-5029-43E1-A131-6ECF1E7B1CFD.jpeg

Endret av Yrno
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig at du har fått delt øyeblikket med mannen 🥰 Må ha vært en fin opplevelse!! For en sterk og fin strek 👌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5

Jeg kjenner det er veldig vanskelig å glede seg, og det blir litt vanskeligere for hver dag. Jeg er bare så innmari pessimist av natur, så klarer liksom ikke å skjønne at dette skal kunne gå bra. Vi har bestilt TUL i romjula allerede, da vil jeg være 6+3. Vet det egentlig er i tidligste laget, men trenger å se at det faktisk er noe inni der. 

Formen er egentlig blitt en del bedre. Jeg er fortsatt småuggen, og kommer noen kvalmebyger innimellom. Det tydeligste tegnet er egentlig at jeg er så innmari trøtt. Hver dag etter jobb må jeg ha meg en time på øyet for å klare og fungere resten av kvelden, og sovner som en stein hver kveld likevel. Mannen er en helt, han både lager middag og rydder av hver dag. Puppene er fortsatt veldig ømme, og føler nesten at de blir mer og mer ømme for hver dag. Utover det er egentlig formen helt fin, og det skremmer litt. 

Jeg prøver å tenke at dette kan gå bra, og at det ikke er noe som tyder på at det ikke gjør det, men pessimisten på skuldra er ikke helt enig. Gleder meg veldig til TUL, og håper så inderlig at jeg klarer å slappe av litt etter det. Tenker å ta ny digital på søndag da jeg er 5+0, og håper jeg får 3+ da. Det hadde også hjulpet litt kjenner jeg. Får nesten dårlig samvittighet for å være så engstelig, både ovenfor mannen, men også fordi jeg føler jeg bare burde være lykkelig akkurat nå og ikke klarer å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (59 minutter siden):

4+5

Jeg kjenner det er veldig vanskelig å glede seg, og det blir litt vanskeligere for hver dag. Jeg er bare så innmari pessimist av natur, så klarer liksom ikke å skjønne at dette skal kunne gå bra. Vi har bestilt TUL i romjula allerede, da vil jeg være 6+3. Vet det egentlig er i tidligste laget, men trenger å se at det faktisk er noe inni der. 

Formen er egentlig blitt en del bedre. Jeg er fortsatt småuggen, og kommer noen kvalmebyger innimellom. Det tydeligste tegnet er egentlig at jeg er så innmari trøtt. Hver dag etter jobb må jeg ha meg en time på øyet for å klare og fungere resten av kvelden, og sovner som en stein hver kveld likevel. Mannen er en helt, han både lager middag og rydder av hver dag. Puppene er fortsatt veldig ømme, og føler nesten at de blir mer og mer ømme for hver dag. Utover det er egentlig formen helt fin, og det skremmer litt. 

Jeg prøver å tenke at dette kan gå bra, og at det ikke er noe som tyder på at det ikke gjør det, men pessimisten på skuldra er ikke helt enig. Gleder meg veldig til TUL, og håper så inderlig at jeg klarer å slappe av litt etter det. Tenker å ta ny digital på søndag da jeg er 5+0, og håper jeg får 3+ da. Det hadde også hjulpet litt kjenner jeg. Får nesten dårlig samvittighet for å være så engstelig, både ovenfor mannen, men også fordi jeg føler jeg bare burde være lykkelig akkurat nå og ikke klarer å være det.

Jeg tenker det er naturlig å bekymre seg, særlig når man har så lite kontroll over det som skjer i kroppen. Symptomene, i tillegg til testene, er det eneste konkrete man har, og da bruker man mye tid på analysere disse. Du er fortsatt veldig tidlig i svangerskapet og det er naturlig at symptomene svinger. Trøtthet, ømme bryster og svingende humør (økte bekymringer) er jo alle tegn på at det skjer noe i kroppen din. Selv har jeg erfaring med at symptomer ikke var en bekreftelse på at det gikk bra. De var tilstede, men barnet utviklet seg ikke. Derfor har jeg funnet ut at det eneste som hjelper er at tiden går. For hver dag som går, øker sjansen for at det går bra. Det gjelder å få tiden til å gå raskere gjennom å gjøre hyggelige aktiviteter og ta vare på seg selv og de rundt seg. Den tiden dere har nå, får dere kanskje aldri igjen. 

Det er naturlig å bekymre seg fordi man ønsker så sterkt at det skal lykkes. Det betyr noe!!  TUL kan sikkert være lurt.  Satser på at tiden går raskt og at du kan finne roen og større glede etterhvert som dagene går ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...