Gå til innhold

Yrno - prøver på første


Yrno

Anbefalte innlegg

Velkommen til min prøvedagbok! 🌞

Da var det vår tur til å begynne å prøve. Jeg har vært stille observatør her inne i et par måneder nå, men ettersom vi er de eneste i gjengen i denne situasjonen synes jeg det virket trivelig med en dagbok for å få ut litt tanker uten å skravle hull i hodet på mannen hele tiden.

Jeg har gått på p-piller i sikkert 10 år, og husker ikke egentlig hvordan syklus var før jeg begynte annet enn at jeg vet at det var veldig regelmessig. I slutten av september sluttet jeg på pillen, og første syklus (etter "pille-mensen") var 27 dager. Ingen av oss teller helt den syklusen som en ordentlig "prøvesyklus", da jeg ikke testet ordentlig for EL eller noe. 

Forrige syklus var på 25 dager, men LF var kun på 10 dager, så er veldig spent på denne syklusen her. Håper veldig at LF egentlig er lengre (om det ikke skulle sitte denne syklusen så klart) denne gangen!

Jeg er nå på CD4 av PP2/3 (kommer til å kalle det for PP2 videre), og vi håper veldig solstråla sitter denne PP!

Håper noen har lyst til å følge 🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP2 - CD9

De siste dagene har flydd forbi, og vipps var mensen over og EL-nærmer seg plutselig igjen. Synes dagene mellom mensen og EL går fryktelig mye fortere enn DPO-dagene kjenner jeg.

Denne syklusen har jeg også begynt å tempe for å være sikker på akkurat når jeg har eggløsning for å få kontroll på nøyaktig hvor kort lutealfase jeg faktisk har, og så langt har tempen vært ekstremt jevn og ligget mellom 36,4 og 36,6 hver dag. Blir veldig spennende å følge med på fremover!

Siden forrige syklus var så kort begynte jeg med EL-tester allerede i går, men forventer naturligvis ikke at den er positiv før mot slutten av denne uka. Mannen er bortreist en del denne uka, så håper vi får timet aksjer likevel!

Da vi sluttet med prevensjon tenkte vi at det ikke gjorde noe om det ikke satt med det samme, og at for vår del hadde egentlig passet perfekt om det satt en gang fra april og utover. Jeg trodde jeg ikke kom til å stresse noe med det i det hele tatt, men så feil kan man ta! Allerede kjenner jeg at det er mye mer krevende enn jeg trodde, og vi har jo knapt begynt prøvinga i prøve-perspektiv. Det er ikke engang det at vi må bli gravide med det samme egentlig, det er mer det at for hver syklus blir jeg mer og mer sikker på at det er noe galt, som en klump i magen som vokser litt hele tiden. Tror nok veldig mange føler på det samme, og det er veldig tidlig enda, men fy søren så sårbar man føler seg i en sånn prosess!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 - CD10

Ingen positiv EL-test i dag heller, men forventer egentlig ikke å få det før rundt CD14. Kjenner symptomene jeg har fått de tidligere syklusene rundt EL begynner å komme da, så det er nok rett rundt hjørnet - krysser fingrene 🤞

Måtte inn å se på terminkalkulator i dag når evnt. termin blir hvis det skulle sitte denne syklusen, og da så jeg at hjertet faktisk begynner å slå på lille julaften - det ville vært verdens fineste julegave, så håper veldig! Jeg er så utrolig pessimist av natur at jeg nesten gir opp en syklus før den er i gang, så jobber med å finne ting for å snu tankene til at "denne syklusen sitter det"! 😄

I dag har vært en tung dag. Kjenner jeg bekymrer meg mye for kort lutealfase om dagen, samtidig som jeg synes "alle" rundt meg blir gravide. Håper på fint vær, masse julestemning og fine ting å fylle dagene med fremover så ikke prøvingen tar over helt. 🤶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (3 timer siden):

PP2 - CD10

Ingen positiv EL-test i dag heller, men forventer egentlig ikke å få det før rundt CD14. Kjenner symptomene jeg har fått de tidligere syklusene rundt EL begynner å komme da, så det er nok rett rundt hjørnet - krysser fingrene 🤞

Måtte inn å se på terminkalkulator i dag når evnt. termin blir hvis det skulle sitte denne syklusen, og da så jeg at hjertet faktisk begynner å slå på lille julaften - det ville vært verdens fineste julegave, så håper veldig! Jeg er så utrolig pessimist av natur at jeg nesten gir opp en syklus før den er i gang, så jobber med å finne ting for å snu tankene til at "denne syklusen sitter det"! 😄

I dag har vært en tung dag. Kjenner jeg bekymrer meg mye for kort lutealfase om dagen, samtidig som jeg synes "alle" rundt meg blir gravide. Håper på fint vær, masse julestemning og fine ting å fylle dagene med fremover så ikke prøvingen tar over helt. 🤶

Vi to har mye til felles ser jeg! Veldig like historier. Kjenner på det samme som deg med at "alle" rundt meg blir gravide. Synes det er tungt i graviditeten, men når ungene er her er det jo bare koselig 🥰 

Lykke til videre, gleder meg til å følge deg 🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Tusenfryd skrev (19 timer siden):

Vi to har mye til felles ser jeg! Veldig like historier. Kjenner på det samme som deg med at "alle" rundt meg blir gravide. Synes det er tungt i graviditeten, men når ungene er her er det jo bare koselig 🥰 

Lykke til videre, gleder meg til å følge deg 🌞

Ja, ikke sant! Veldig koselig når ungene først er her 🥰

I lige måde, gleder meg til å følge deg også 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP2 - CD14

Jeg begynte å kjenne murringene jeg har hatt de siste syklusene dagene før EL i går, og tok en test rett før jeg la meg som var stigende. Sterkere strek i dag morges, og etter murringer i hele dag fikk jeg positiv EL-test nå i ettermiddag 🥳 Tempen droppet faktisk en del i dag morges, så veldig spent på både temp og EL-test-styrke i morgen!

Ingen tvil som at eggløsning er rett rundt hjørnet uansett hvert fall. Vi har lagt inn aksjer annen hver dag siden søndag (inkludert i dag), men skal prøve å få lagt inn litt flere aksjer de neste dagene nå. 😎

Spennende dager i vente hvert fall 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (16 timer siden):

PP2 - CD14

Jeg begynte å kjenne murringene jeg har hatt de siste syklusene dagene før EL i går, og tok en test rett før jeg la meg som var stigende. Sterkere strek i dag morges, og etter murringer i hele dag fikk jeg positiv EL-test nå i ettermiddag 🥳 Tempen droppet faktisk en del i dag morges, så veldig spent på både temp og EL-test-styrke i morgen!

Ingen tvil som at eggløsning er rett rundt hjørnet uansett hvert fall. Vi har lagt inn aksjer annen hver dag siden søndag (inkludert i dag), men skal prøve å få lagt inn litt flere aksjer de neste dagene nå. 😎

Spennende dager i vente hvert fall 😄

Spennende dager ja! 😊 Hvordan var temp og el-test i dag? Krysser fingrene for oss begge 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 - CD17, 2DPO

Nå er jeg så sykt forvirra! På søndags morgen, CD15, hadde jeg allerede svakere EL-test (i følge preMom, for meg så den prikk lik ut), og på ettermiddagen var den blitt betydelig svakere, og EL-testene gikk videre ned både i går og i dag, så ingen tvil om at LH-peaken har vært.

Jeg får i tillegg veldig klare symptomer på at EL nærmer seg. I dagene før øker aksje-lysten veldig. Etter hver kommer EL-slim, og samme dag EL-testene blir sterkere får jeg tydelige murringer. De murringene tar seg mer og mer opp til EL-test er positiv, og på søndag følte jeg at jeg kunne kjenne at jeg hadde eggløsning. Da hadde jeg hatt murringer hele dagen, og så plutselig på kvelden tok de seg masse opp i styrke og gjorde direkte vondt i typ en halvtime/time før de roet seg igjen og forvant ila natta. I går var omtrent alle symptomer på eggløsning borte, annet enn såre brystvorter, men det pleier å henge i frem til mensen kommer. 

Temperaturen derimot, den er et mysterium. Den gikk ned til rekordlave 36,31 i går (men var bare 0,06 lavere enn de to foregående dagene). Det var egentlig ikke uforventet dersom jeg hadde EL søndagskveld/natt til i går, og i dag var den på 36,5. Men, jeg fikk først 36,5 på "forsøk 2". Målte to ganger rett etter hverandre da jeg ikke helt kunne tro den lave tempen første gang. Jeg har nok ikke vært flink nok til å måle på samme måte hver gang gjennom syklusen, men likevel kjenner jeg det er lett å hoppe på "hva er galt med meg"-toget når jeg ikke får de temperaturene jeg forventer. Blir så utrolig usikker av det her kjenner jeg. I dag følte jeg på en måte at tempen i munnen var lavere enn resten i det jeg putta inn termometeret, men det kan bare være ønsketenkning også. Får også legge til at jeg natt til i går kun sov max 4t og natt til i dag våkna ca. en gang i timen fra kl 03, og omtrent hvert tiende minutt fra klokka 05..

Håper på bedre temp i morgen, men velger denne gangen å stole mer på egen kropp og EL-tester på når EL var, og regner meg selv om 2DPO i dag (både Flo og Premom er enige i det). :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (12 timer siden):

PP2 - CD17, 2DPO

Nå er jeg så sykt forvirra! På søndags morgen, CD15, hadde jeg allerede svakere EL-test (i følge preMom, for meg så den prikk lik ut), og på ettermiddagen var den blitt betydelig svakere, og EL-testene gikk videre ned både i går og i dag, så ingen tvil om at LH-peaken har vært.

Jeg får i tillegg veldig klare symptomer på at EL nærmer seg. I dagene før øker aksje-lysten veldig. Etter hver kommer EL-slim, og samme dag EL-testene blir sterkere får jeg tydelige murringer. De murringene tar seg mer og mer opp til EL-test er positiv, og på søndag følte jeg at jeg kunne kjenne at jeg hadde eggløsning. Da hadde jeg hatt murringer hele dagen, og så plutselig på kvelden tok de seg masse opp i styrke og gjorde direkte vondt i typ en halvtime/time før de roet seg igjen og forvant ila natta. I går var omtrent alle symptomer på eggløsning borte, annet enn såre brystvorter, men det pleier å henge i frem til mensen kommer. 

Temperaturen derimot, den er et mysterium. Den gikk ned til rekordlave 36,31 i går (men var bare 0,06 lavere enn de to foregående dagene). Det var egentlig ikke uforventet dersom jeg hadde EL søndagskveld/natt til i går, og i dag var den på 36,5. Men, jeg fikk først 36,5 på "forsøk 2". Målte to ganger rett etter hverandre da jeg ikke helt kunne tro den lave tempen første gang. Jeg har nok ikke vært flink nok til å måle på samme måte hver gang gjennom syklusen, men likevel kjenner jeg det er lett å hoppe på "hva er galt med meg"-toget når jeg ikke får de temperaturene jeg forventer. Blir så utrolig usikker av det her kjenner jeg. I dag følte jeg på en måte at tempen i munnen var lavere enn resten i det jeg putta inn termometeret, men det kan bare være ønsketenkning også. Får også legge til at jeg natt til i går kun sov max 4t og natt til i dag våkna ca. en gang i timen fra kl 03, og omtrent hvert tiende minutt fra klokka 05..

Håper på bedre temp i morgen, men velger denne gangen å stole mer på egen kropp og EL-tester på når EL var, og regner meg selv om 2DPO i dag (både Flo og Premom er enige i det). :blink:

Spennende! Jeg kan ikke sååå mye om temping, men jeg ville også stolt på el-tester og egen kropp og regnet deg som 2 dpo i dag. Såvidt jeg har forstått (og erfart tidligere) har søvn og oppvåkninger mye å si. 

Håper dpo-land går fort og at vi begge klarer å vente med testingen til 9 dpo 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 - CD18, 3DPO

I dag var tempen høy! 🥳 Jeg tar tempen fra 2.forsøk i går (ble tatt direkte etter den første tempen, så bevegde meg ingenting mellom) for god fisk, for i dag var tempen 36,68! Den var nede på 36,31 på det laveste, så ingen tvil om at det er en god økning hvert fall 😄 Da er det sannsynlig at antall dager DPO er riktig, eller at jeg i "verste" fall hadde EL på mandag. Vi fikk lagt inn aksjer tirsdag, torsdag, lørdag og mandag, så tenker vi skal være innafor uansett om det er søndag eller mandag som er rett (nesten helt sikker på søndags kveld/natt til mandag dag).  😊

Så da er det bare å fylle dagene med aktiviteter og håpe det går fort mot IKM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (6 timer siden):

PP2 - CD18, 3DPO

I dag var tempen høy! 🥳 Jeg tar tempen fra 2.forsøk i går (ble tatt direkte etter den første tempen, så bevegde meg ingenting mellom) for god fisk, for i dag var tempen 36,68! Den var nede på 36,31 på det laveste, så ingen tvil om at det er en god økning hvert fall 😄 Da er det sannsynlig at antall dager DPO er riktig, eller at jeg i "verste" fall hadde EL på mandag. Vi fikk lagt inn aksjer tirsdag, torsdag, lørdag og mandag, så tenker vi skal være innafor uansett om det er søndag eller mandag som er rett (nesten helt sikker på søndags kveld/natt til mandag dag).  😊

Så da er det bare å fylle dagene med aktiviteter og håpe det går fort mot IKM!

Masse lykke til! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 - CD23, 8DPO

På fredag våknet jeg til nyheter om at en i nærfamilien min hadde vært i en alvorlig ulykke i løpet av natta. Etter det har tiden vært veldig rar. Dagene glir inn i hverandre, og går både fort og sakte på samme tid. Jeg aner ikke hva som er følelser og hva som er symptomer, og klarer liksom ikke å forholde meg til at vi er midt i en prøvesyklus. 

Jeg har fortsatt å tempe da, og tempen ligger fortsatt på rundt 36,9. I dag var den på 36,82, men ettersom at den lå mellom 36,3-36,45 før EL tror jeg det bare er en naturlig variasjon. Jeg har ikke tatt noen tester eller noe enda, og kommer til å prøve og vente med det. Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert hverken på en positiv eller negativ test akkurat nå, så for en gangs skyld er det veldig lett å utsette hele testingen. 

Det begynte riktignok å murre forsiktig for to dager siden, og murringene kommer og går litt. Usikker på om det har vært sånn tidligere eller ikke. Jeg tror at jeg ikke hadde noe murringer før 10DPO forrige syklus, og da kom mensen dagen etter, men er litt usikker. 

Håper så klart at spiren sitter denne syklusen, men kjenner samtidig at det for en gangs skyld går fint om det ikke gjør det også. Jeg har (som vanlig) ikke noe troa da, murrer liksom litt for mye synes jeg. Tar en test på torsdag eller fredag om mensen ikke har kommet enda da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, så trist å høre om ulykken! Skjønner godt at det forandrer tankegangen litt ja. Håper på det beste både for deg og familien din 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 - CD24, 9DPO

Så bra gikk det med anti-test-regimet mitt 🙃 Tempen var akkurat lik til i går (36,82), så fortsatt høy og fin ☺️ Klarte ikke å la være og ta en test i dag morges, og jammen synes jeg at det er en svak, svak rosa strek. Mannen ser den også, så er ikke innbilning, og den kom før tiden og alt! Den er for svak til å få bilde av den da. Og i følge Fertility Friend er jeg bare 8DPO, så kan jo hende det også.

Kjenner jeg blir veldig usikker da, det kan jo veldig godt være en skyggestrek. Men, grunnen til at jeg plutselig fikk for meg at jeg måtte ta en test er jo fordi ting har vært litt annerledes denne syklusen. Ikke noe av søtsuget som vanligvis melder mensen i god tid, murringer av og på siden 6DPO, men som i dag morges var helt borte igjen, høy temp.

Kan fint hende det er ønsketenking også da, og er veldig forberedt på at det enten er kjemisk eller en skyggestrek jeg har sett. Har bare med meg en test til, så skal spare den til i over i morgen. Krysser fingrene! Om ikke annet er jeg glad jeg ser at ting tyder på at progesteronnivået er høyt etter EL tross kort lutealfase. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP2 - CD25, 10DPO

Det har vært en lang natt hvor jeg har blitt sittende i bilkø hele natta. Det har med andre ord blitt minimalt med søvn. Jeg hadde tenkt til å spare den andre tidligtesten min til i morgen, men da jeg kom fram kjente jeg at jeg trengte å vite. Jeg drakk masse brus og vann på bilturen, så var ikke akkurat super konsentrert urin. 

Med skjelvende hender tok jeg testen og snudde den umiddelbart. Jeg orket ikke en gang tanken på at den kunne være negativ, men jeg måtte liksom vite. Etter 3 minutter snudde jeg den sakte, og denne gangen var det ikke noe tvil. Det er to streker der, jeg kan ikke skjønne noe annet. Det er ikke bare jeg som ser to streker her? 😅 Håper så veldig at det faktisk er på ekte 🤞

1ADDBA95-A822-4F8E-8EAE-5F8E89E26738.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...