Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

Winterbird skrev (41 minutter siden):

Så langt jeg kan se, kommer Snømonsteret til å overraske dere alle sammen ☃️💙

Petter Northug 🙌🏻🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det ikke er Sex on Fire som er hintet med sangen (synes det er litt søkt at det skal henspille på penisen til Didrik, det er et veldig rart fokus for et familieprogram).  Kanskje det er Kings of Leon som er hintet. Leo, Leon, Løve, Konge, King, Royal eller noe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (14 minutter siden):


 

Han kan jo synge også. Hvor bra vites ikke da 🙈

Han kan ikke synge. 

Endret av Irja
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (2 minutter siden):

Kanskje det ikke er Sex on Fire som er hintet med sangen (synes det er litt søkt at det skal henspille på penisen til Didrik, det er et veldig rart fokus for et familieprogram).  Kanskje det er Kings of Leon som er hintet. Leo, Leon, Løve, Konge, King, Royal eller noe?

Det er jo ikke på Didrik sin penis i den forstand, men mediestormen som oppstod det refereres til. Jeg skjønner ikke at den referansen skal være noe drøyere for et familieprogram enn å synge rett ut "your sex is on fire", det er da minst like drøyt, vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Variert skydekke skrev (1 time siden):

Jeg tror dette refererer til hennes største(?) hit, som hun deltok i Eurovision med, "I feed you my love". Det er helt naturlig å hinte til tematikken i hennes mest kjente sang.

Tror ikke du hadde kalt meg dum nordmann hvis du hadde visst hva slags engelskkunnskaper og ferdigheter jeg har. Poenget var at Didrik fikk mye oppmerksomhet i mediene fordi folk mente han sang "my hard is yours" i stedet for "my heart is yours". Han jobbet med diksjonen før han deltok i Eurovision pga dette. Sangen "Sex on Fire" er derfor en god referanse til noe Didrik er kjent for, for penisen er jo "on fire" når den er "hard".

Dette er noe av det sykeste jeg har lest på kg. Til og med som spøk er dette for nisje. XD

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindst skrev (5 timer siden):

Likevel bruker du tiden din til å skrive om det på Kvinneguiden😂 

Kvinneguiden kan godt ha rom for slike opplevelser også. Ærlig talt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampirina skrev (9 timer siden):

Altså……. Arve Juritzen, Christian Ringnes, Margaret Berger.. (?) er det bare jeg som føler at «kjendisene» er utdaterte, kjedelige og uengasjerende? Synes også de villedende hintene bare er irriterende!!! Og er de villedende hintene der bare fordi de gjorde det for enkelt i forrige sesong? (bla baileys på Marcus Bailey og Marianne-drops på Mia Gundersen) og dermed virker det som de går all in for å forvirre oss denne sesongen? 

Jeg er helt enig. Som familiefar har ingen av deltakerne vekket noe særlig begeistring hjemme hos oss, så langt. Og jeg står fortsatt ved at hintene har vært vanskelige og til tider misvisende.

Ja, jeg skjønner at man skal legge seg på "metaforer" og det "abstrakte", og "ikke tolke alt så bokstavelig", som var blant rådene her inne. Men hver sin greie (og setting).

Et av høydepunktene var Marions duett med Snømonsteret. 'A Whole New World' var rett og slett nydelig.

Endret av FORFAR
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hintene til bamsen passer med Ingeborg Walther, men hun er veldig mye bedre til å synge enn bamsen er etter min mening... Kanskje hun gjør seg til, men jeg husker at hun imponerte meg stort i Stjernekamp. Bamsen har ikke vært spesielt imponerende hittil, med et par hederlige unntak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyn skrev (31 minutter siden):

Dette er noe av det sykeste jeg har lest på kg. Til og med som spøk er dette for nisje. XD

Eh. Dette er jo noe ALLE fikk med seg da han kom med denne sangen i grand prix   Både fordi han uttalte det som hard, og fordi neste setning i sangen var « i feel it rise again» dette er ikke nisje. Dette var allmenn morro

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindst skrev (5 timer siden):

Du mener "hintene" burde være så tydelig at alle forstår dem med engang🙈 Da hadde jo ikke MASKORAMA vært noe gøy. Det er ekstremt diffuse hint i år, men når du først kobler hintene til riktig person stemmer de veldig godt😃

Da gjelder det at man overhodet KJENNER TIL personen da....

Endret av FORFAR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 timer siden):

Ja, samme tvist ble jo brukt i the Masked singer USA da Hanson brødrene var Russian Dolls. Men da var de på scenen samtidig..blir litt juks når man bytter på dagene man er på scenen :P Enig i at Snømonsteret imponerer, det er nok den figuren som har vært stødigst fra start til nå. 
 

Jeg får ikke bamsen til å stemme med Walters stemme..Walter har en mye sterkere stemme..bamsen stresser litt mer når hun må tyne stemmen litt (som i All I want for Christmas..hun sliter med de høye tonene der). Jeg har vært innom Cess, Sørvåg, Pettersen, Lyng, Røed, Raylee 😂😂

Ja, jeg er temmelig sikker på Victor jeg også, men ble usikker da jeg så han hadde postet bildet med Eragon boken på Instagram..som om han ville bli gjennomskuet..og da blir det for enkelt i mitt hode :P Han har hintet veldig til legning, til usikkerhet, ensomhet, til å gå fra utrygghet til trygghet og selvtillit - og det passer veldig på Victor. 

Jeg hører mye Ingeborg sin stemme i bamsen. Hun gjør til stemmen og synger ikke sitt beste jevnt over, men det lyser gjennom at bamsen er Ingeborg. Både kroppsspråk, stemmen og hintene. Hun har en herlig personlighet som jeg ser også i bamsen. Veldig fan av Ingeborg Walter. Kult, det med Hanson brødrene var ukjent for meg, men det stryker bare tipset mitt om at det er Solli Tangen brødrene 😉 Kanskje er det så mange som har nevnt Victor som Dragen at han vil prøve å lure oss med Instagram bildet med Eragon. Var jo sånn med Trollet ifjor også, der prøvde Ulrikke å få oss bort fra henne som Trollet med flere stunt 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I amerikanske utgaven så man Hanson brødrene i masken Russian Dolls som Vera skrev ovenfor. Man ser jo ofte at man kopierer fra orginal programmene. Styrker tipset om Solli Tangen brødrene som Snømonsteret 😉😎 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns enkelte av deltakerne har hørtes forskjellig ut fra gang til gang, og derfor også har syntes det har vært vrient (selvom jeg har 4/5 riktige, men det er utelukkende pga hjelpen herfra!! 😅

Jeg har vekslet mellom å tro at Snømonsteret er en profesjonell artist og ikke, fordi jeg syns at sangprestasjonene har vært relativt ujevne!  I første program sang han "Into the unknown", og jeg mener å huske at jeg syns han til tider slet med de aller høyeste tonene og at det tidvis var surt, men da han sang "Grace Kelly" i program 3, så syns jeg han sang perfekt! Det kan, for alt jeg vet, kun handle om at det er vanskelig å synge inni kostymet.. 

Nøkken syns jeg også hadde ujevne fremføringer, og det viste seg jo å være en artist, så burde kanskje "vektlegge" at det nok er vanskelig å synge sitt aller beste inni kostymene! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømonsteret hadde to stjerner på seg i går, hint om to Stjerner fra Stjernekamp? Brødrene Solli Tangen 😉😎  Igjen Marion skinte igår, for en dame 😍

Screenshot_20211205-130734-077.png

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PinarelloSaCalobra skrev (1 time siden):

Jeg hører mye Ingeborg sin stemme i bamsen. Hun gjør til stemmen og synger ikke sitt beste jevnt over, men det lyser gjennom at bamsen er Ingeborg. Både kroppsspråk, stemmen og hintene. Hun har en herlig personlighet som jeg ser også i bamsen. Veldig fan av Ingeborg Walter. Kult, det med Hanson brødrene var ukjent for meg, men det stryker bare tipset mitt om at det er Solli Tangen brødrene 😉 Kanskje er det så mange som har nevnt Victor som Dragen at han vil prøve å lure oss med Instagram bildet med Eragon. Var jo sånn med Trollet ifjor også, der prøvde Ulrikke å få oss bort fra henne som Trollet med flere stunt 😅

Sjekk disse..

https://vm.tiktok.com/ZM8WPLu3b/

Det er ikke heeeeelt ulikt Vågenes da? Jeg kan ikke fordra denne usikkerheten 😂

Her hører du Solli Tangen synge Into the unknown på God morgen Norge..han har myyyye bedre stemmekontroll og vibrator i stemmen der enn inni kostymet..men fullt mulig han maskerer stemmen..jeg holder enda en knapp på Ylvis 😬

https://vm.tiktok.com/ZM8WPNwve/

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (49 minutter siden):

Sjekk disse..

https://vm.tiktok.com/ZM8WPLu3b/

Det er ikke heeeeelt ulikt Vågenes da? Jeg kan ikke fordra denne usikkerheten 😂

Her hører du Solli Tangen synge Into the unknown på God morgen Norge..han har myyyye bedre stemmekontroll og vibrator i stemmen der enn inni kostymet..men fullt mulig han maskerer stemmen..jeg holder enda en knapp på Ylvis 😬

https://vm.tiktok.com/ZM8WPNwve/

 

 

Kunne vært Vågenes, men han har Latter show på Lørdager i november og desember mener jeg. Når det gjelder Snømonsteret er jo det helt likt, han presser mer på som Snømonsteret, men mye likt og tonene stemmer godt med Didrik fra God morgen Norge, hvor han helt klart legger det litt ned og er rolig. Han gjør seg til i Maskorama og ikke enkelt å synge inne i kostymen. 

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (1 time siden):

Eh. Dette er jo noe ALLE fikk med seg da han kom med denne sangen i grand prix   Både fordi han uttalte det som hard, og fordi neste setning i sangen var « i feel it rise again» dette er ikke nisje. Dette var allmenn morro

Dette referer ikke til det jeg markerte. Prøv igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (4 timer siden):

Sangen "Sex on Fire" er derfor en god referanse til noe Didrik er kjent for, for penisen er jo "on fire" når den er "hard".

Vær glad dere er anonyme.  XD

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...