Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

maskertbruker skrev (10 minutter siden):

Link?

Har sett hintvideoen fra første episode. Det nevnes ikke der. Hun sier "Jeg kommer vel mest frem for selskapets skyld. Så jeg slipper å sitte helt alene i natten." Kjærlighetssyk er ikke et ord som har blitt brukt.

Nrk la ut en presentasjon av deltakerne før programmet startet hvor det sto at nøkken var kjærlighetssyk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, rosemarin said:

Finner ikke igjen link, men har screenshot

0FEE3945-582C-4087-A70C-730D7D333477.jpeg

Fant det. Linken er https://www.nrk.no/maskorama-1.15717450

Der står det også at Abid Raja er en fjøsnisse på 600 år. Som kjent er han verken i Senterpartiet eller særlig gammel. Det står at Haddy Njie ikke er vant til å være på land. Arve Juritzen er en pønker. Og Christian Ringnes, han kommer fra Syden! Artikkelen ble skrevet før første program av en journalist som ikke kjente deltakernes identitet. Hvis det er dette dere har lagt vekt på, er det ikke rart at dere har vært på villspor.

 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (5 minutter siden):

Nrk la ut en presentasjon av deltakerne før programmet startet hvor det sto at nøkken var kjærlighetssyk.

Helt riktig. Fant dette utdraget hos Nettavisen i dag:

"Kjendisen som gjemmer seg bak Nøkken er ifølge NRKs presentasjon 'lokket ut fra skog og vann, kjærlighetssyk på grensen til sprø og har bodd alene litt vel lenge'..."

Edit: Ser andre kom meg i forkjøpet 👍

Endret av FORFAR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (4 minutter siden):

Fant det. Linken er https://www.nrk.no/maskorama-1.15717450

Der står det også at Abid Raja er en fjøsnisse på 600 år. Som kjent er han verken i Senterpartiet eller særlig gammel. Det står at Haddy Njie ikke er vant til å være på land. Arve Juritzen er en pønker. Og Christian Ringnes, han kommer fra Syden! Artikkelen ble skrevet før første program av en journalist som ikke kjente deltakernes identitet. Hvis det er dette dere har lagt vekt på, er det ikke rart at dere har vært på villspor.

 

 

Ja disse beskrivelsene er nok i hovedsak en beskrivelse av «karakteren», men inneholder nok også noen slags hint-som at nissen er litt rampete og uforutsigbar, og at grisen ekstrovert og glad osv.  Så igjen, alt er en blanding av omgivelser/rekvisitter/beskrivelse av karakteren blandet med metaforer og hint som sier noe om personen bak masken og det meste må tolkes i overførte betydninger 

Endret av rosemarin
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luna1 skrev (2 timer siden):

Enig. Hint: "Nøkken er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge". Fakta: Nøkken har barn og samboer og hatt det lenge. Helt idiotisk. 

Sitat fra NRK’s presentasjon: «Nøkken er kjærlighetssyk på grensen til sprø» Ordet kjærlighetssyk er hint til Margaret Bergers låt «Hjertemedisin» og ordet sprø hinter til låta «Gal». 
Teltet med lyslenke vises i musikkvideoen «Apologize» 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100 prosent sikker på at snømonsteret hverken er Jakob Schøyen Andersen eller Vegard Ylvisåker. Hørt såpass mye på de begge to, og jeg liker å tro at jeg kunne kjent igjen stemmene deres overalt. Men, jeg skulle ønske at jeg tok feil. Det hadde vært mye morsommere enn at det er Didrik. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akkurat som om enkelte ikke skjønner kritikken. Jeg synes hintene var vanskelige og til tider misvisende. Det er et spørsmål om balanse her, mellom fakta og "fanteri", og så kan det debatteres hvor langt man skal gå- den ene eller andre veien. Jeg skjønner at enkelte er fornøyd med kvelden. Jeg personlig synes programmet legger seg for høyt hva hint angår, i tillegg til å ta seg store friheter.  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som følte sandra glemte seg litt ut da hun begynte å snakke om dragen etter duetten? Hun begynte med en litt høy pipete stemme før hun dempet seg litt. Bamsen høres jo litt sånn ut selv med forvrengning av stemmen..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker herfra:

Syns det var gøy Nøkken skapte litt forvirring. Hadde vœrt kjedelig om man visste sikkert hvem alle er fra første program. Skjønner at mange av hintene skal brukes i overført betydning og at noen er villedende, samtidig for slike som meg som ikke kjenner til enkelte av artistene så godt så er det jo gøy å kunne gjette ut fra hint. Om mange av hintene ikke har noe som helst med personen å gjøre blir jo det litt vanskelig og i grunn litt kjedelig...

Jeg kjenner feks ikke til stemmen til Margaret eller Ingeborg spesielt godt og da må jeg jo bruke de hintene som finnes. Om jeg ikke kan knytte det opp til en stemme så blir det vanskelig å sile ut hint som ikke har noe med personen å gjøre.

Jeg sa at jeg ikke trodde Nøkken var en profesjonell artist etter første sang. Det var kanskje nerver og vanskelig å puste? Eller hun gjorde til stemmen?  Beklager til Margaret for hun er jo egentlig veldig flink:)

Silje så smashing ut og gjør seg råbra som programleder!

Hadde vœrt så gøy om Snømonsteret ikke er Didrik Solli Tangen, jeg har aldri vœrt overbevist. I dag hørtes det ut som Åge Sten Nilsen, håret som vokser for hver gang minner meg litt om han. Men håret trenger jo ikke ha noen betydning overhodet. 

Kjempegøy å høre Marion i en duett, for en stemme hun har!

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

revue3 skrev (25 minutter siden):

Noen andre som følte sandra glemte seg litt ut da hun begynte å snakke om dragen etter duetten? Hun begynte med en litt høy pipete stemme før hun dempet seg litt. Bamsen høres jo litt sånn ut selv med forvrengning av stemmen..

 

Sandra Lyng var vesentlig høyere enn dragen (dragen har platåsko og ansikt i halsen). Bamsen er mindre enn dragen. Vi har sett at bamsen sykler, så vi vet det ikke er noe juks med høyden. Ergo så vet vi at Sandra er for høy til å være Bamsen.

Stemmen ligner heller ikke. Flere hint passer med Ingeborg Walther og stemmen er lik.

Dagens video ga også et veldig sterkt hint på Walther. Ser ingen som har nevnt det enda, så her føler jeg meg flink 😄 Føler dette hintet er en dead giveaway på at Bamsen må være Walther. Bamsen holder en piano note, spiller du den, så hører du at noten Bamsen sitter med er Fairytale av Alexander Rybak.

44C07206-2919-4FE6-A391-ECB4F49A0168.thumb.jpeg.8d07ca3420520fccdc4846dbb7c73328.jpeg

Ingeborg Walther hadde hovedrollen i Trollet og den magiske fela av Alexander Rybak.

 

 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså……. Arve Juritzen, Christian Ringnes, Margaret Berger.. (?) er det bare jeg som føler at «kjendisene» er utdaterte, kjedelige og uengasjerende? Synes også de villedende hintene bare er irriterende!!! Og er de villedende hintene der bare fordi de gjorde det for enkelt i forrige sesong? (bla baileys på Marcus Bailey og Marianne-drops på Mia Gundersen) og dermed virker det som de går all in for å forvirre oss denne sesongen? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (1 time siden):

Men det blir jo akkurat det samme med nøkken. Inger Lise har jo ikke løpt i en manesje og fått sagmugg under bena, Eller liker hester spesielt godt. men som du selv sier-det er en metafor. Og metaforene og omgivelsene er laget så de skal passe karakteren som i det tilfellet var en «hest».  Med nøkken Så er jo skog og tjern naturlige omgivelser og henspeiler til hennes hjemsted, og er ikke et hint til at personen liker å være i skogen. og mørkredd osv er jo en metafor for å kanskje være litt sjenert eller mediesky OSV. Jg syns mange av hintene passer veldig bra. 

Inger Lise har både hatt stall og eid hester, så forhåpentligvis liker hun hester.. 

I forhold til det som er temaet så er jeg enig i at det var mange forvirrende hint på Nøkken, men nå i ettertid ser jeg sammenhengen. Det gjelder å plukke ut de riktige hintene, noe som ikke er like enkelt til tider, og dermed blir folk frustrerte tror jeg. Jeg ble ihvertfall veldig frustrert og litt sjokkert🤭

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner å tro at bamsen er Cess. Hun er jo flink til å synge, det har jeg hørt på show. 
 

Hintet med froskene, kan jo være hennes ønske om å finne drømmeprinsen - som hun fant. 
 

Sangen «all I want for Xmas» = ønske om barn, mann og familie 
 

  • Merka tidleg at konkurransen for livets gunst ville bli tøff

- tøft i underholdningsbransjen 

  • Elskar å gi trøyst og oppmuntring.

- liker å få folk til å le

  • Har gjort alt ho kunne for å ikkje bli sitjande på hylla når startskotet gjekk.

- jobbet seg opp fra billettluka på Latter

  • Ein bamse vil alltid vere med på leiken, og bamsen vart over seg av glede då den fyrste gongen fekk leike med dei andre leikene.

- feks med Hege og Linn? 

  • «Tiden som følgde vart ei reise gjennom tid og stad. Eg opplevde dei merkelegaste stadane og dei hyggelegaste karakterane».

- på turné med show 

  • Alt gjekk på skjener, men plutseleg ein dag sneik det seg inn ei usikkerheit. Kvar var eigentleg endestasjonen, og hadde bamsen billett heilt fram?

- drømmen om mann og barn 

  • «Mi reise starta allereie før eg kunne gå. Eg har reiselystent blod flytande i årene. Eg ville prøve livet både som isbjørn og teddybjørn», seier Bamsen.

- ho er jo jøde. Har ho bodd sydover? 

  • Hennar destinasjon er framleis ikkje nådd, og ho drøymer framleis den dag i dag.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (2 timer siden):

Det er akkurat som om enkelte ikke skjønner kritikken. Jeg synes hintene var vanskelige og til tider misvisende. Det er et spørsmål om balanse her, mellom fakta og "fanteri", og så kan det debatteres hvor langt man skal gå- den ene eller andre veien. Jeg skjønner at enkelte er fornøyd med kvelden. Jeg personlig synes programmet legger seg for høyt hva hint angår, i tillegg til å ta seg store friheter.  

Helt enig. Dette tenkte jeg ifjor også. Hintene er liksom "hva leser den kjendisen på do"-nivå. umulig å vite med mindre man vanker i miljøet selv. Hintene er tilfeldige og lite gjennomtenkt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (7 timer siden):

Vil påstå "your sex" er godt on fire når du synger "my HARD is yours".

Han sang heart. Er så lei av dumme nordmenn som ikke tåler engelske dialektvariasjoner 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PinarelloSaCalobra skrev (8 timer siden):

Herlig, da var det Margaret Berger. Godt at man ikke lot seg lure inn på andre stier 😉😀

Samme her🥳😅 hadde SÅ lyst å la meg rive meg av andre tips😬 Men lot det heldigvis stå🥳😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (8 timer siden):

De «hintene» er jo helt verdiløse🙄 Savner en forklaring på hintene, for det virker som om de ikke har noen mening. Ble så sur når Nissen hadde blomster fra nordlandsbunaden på skjorta si, uten grunn, mens noe så teit som at flåklypaboka var gitt ut på samme forlag som boka til Abid var et hint! Noe så kjedelig!

Du mener "hintene" burde være så tydelig at alle forstår dem med engang🙈 Da hadde jo ikke MASKORAMA vært noe gøy. Det er ekstremt diffuse hint i år, men når du først kobler hintene til riktig person stemmer de veldig godt😃

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsMacchiato skrev (7 timer siden):

Er skuffet over årets sesong. Mange hint som ikke henger på greip, samt helt feil dialekter. Forstår at det er for å forvirre seerne, men for min del gidder jeg ikke å se noe annet enn oppsummeringen av sangene + avsløringen på slutten. Spoler derfor gjennom nesten hele programmet, om jeg i det hele tatt gidder å se det. I fjor var det gøy med hint som faktisk sa noe om personen bak masken, i år er det helt meningsløst (for meg). Neste år gidder jeg sikkert ikke engang slå på tv'en for å de dette.

Likevel bruker du tiden din til å skrive om det på Kvinneguiden😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...