Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

Janzypants skrev (19 timer siden):

Jeg syns enkelte av deltakerne har hørtes forskjellig ut fra gang til gang, og derfor også har syntes det har vært vrient (selvom jeg har 4/5 riktige, men det er utelukkende pga hjelpen herfra!! 😅

Jeg har vekslet mellom å tro at Snømonsteret er en profesjonell artist og ikke, fordi jeg syns at sangprestasjonene har vært relativt ujevne!  I første program sang han "Into the unknown", og jeg mener å huske at jeg syns han til tider slet med de aller høyeste tonene og at det tidvis var surt, men da han sang "Grace Kelly" i program 3, så syns jeg han sang perfekt! Det kan, for alt jeg vet, kun handle om at det er vanskelig å synge inni kostymet.. 

Nøkken syns jeg også hadde ujevne fremføringer, og det viste seg jo å være en artist, så burde kanskje "vektlegge" at det nok er vanskelig å synge sitt aller beste inni kostymene! 

Jeg vil heller si at han underpresterte første episode. Jeg argumenterte hardnakket for at det IKKE var Solli-Tangen etter første episode, men innrømmer mine feil 🙂

Etter Skyfall og Grace Kelly er det helt 100% sikkert en artist, og sannsynlgivis en ganske skolert en også. Jeg tror det er Didrik.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PinarelloSaCalobra skrev (På 27.11.2021 den 21.05):

Nøkken er yngre, og Tine Rein har mer kraft og mørkhet i stemmen.

Det hadde du helt rett i, jeg tok feil der 🙂👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på meg Dragen er Victor Sotberg, men hadde vært gøy om det var en helt annet. Tror likevel at han er Dragen, for det passer litt mtp casting - ser for meg at de gjerne vil ha med en "barnevennlig" kjendis. Men den "Born this way" husker jeg han danset til i Skal vi danse. Og egget som vises kan godt hinte til Egge skole, som han gikk på : )
Datteren min på 9 er hellig overbevist om at det er han, og hun hadde blitt superglad om det stemte!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor Sotberg vant også prisen "Helt ekte" 

«Operasjon Selvfølelse» ønsker å hedre personer som har gjort en spesielt god innsats for at unge kan føle seg bra med seg selv.  Vi vil fremme dem som tør å være Helt Ekte.

8. oktober ble Victor Sotberg kåret til vinner. Gratulerer!!

Den som ikke kobler Victor Sotberg til Dragen nå, vil aldri gjøre det.. Så topper han det hele ved å synge. "born this way" 

Endret av Irja
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (3 timer siden):

Nå er det også ei Maskoramagruppe på Facebook, kan like gjerne være der hun leser.Og tror nok mange av oss hadde leitet rundt etter tips der vi kunne om vi satt i dommerpanelet 🌟

Kvinneguiden er såpass innarbeidet hos allmenheten at Marion nok leser den også. Og det er greit for mitt vedkommende. 

Men jeg tror også det er flere bak produksjonen som leser her.

Endret av FORFAR
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FORFAR skrev (28 minutter siden):

Kvinneguiden er såpass innarbeidet hos allmenheten at Marion nok leser den også. Og det er greit for mitt vedkommende. 

Men jeg tror også det er flere bak produksjonen som leser her.

Det er vel ingenting som fremkommer her som ikke også blir skrevet på f.eks. Jodel, så trenger ikke ha lest her for å "kopiere" ting som også nevnes på KG.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (5 minutter siden):

Det er vel ingenting som fremkommer her som ikke også blir skrevet på f.eks. Jodel, så trenger ikke ha lest her for å "kopiere" ting som også nevnes på KG.

Sant nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa skrev (4 timer siden):

Jeg vil heller si at han underpresterte første episode. Jeg argumenterte hardnakket for at det IKKE var Solli-Tangen etter første episode, men innrømmer mine feil 🙂

Etter Skyfall og Grace Kelly er det helt 100% sikkert en artist, og sannsynlgivis en ganske skolert en også. Jeg tror det er Didrik.

Margaret Berger sa i pocasten at hun forandret stemmen mye i starten, men etter hvert som folk ikke klarte å gjette hvem hun var, sang hun mer og mer med sine egen stemme. Slik er det kanskje også med snømonsteret, han kommer kanskje til å vise sin ekte stemme i siste program :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slut skrev (16 timer siden):

Sa ikke bamsen når hun sang på norsk at hun sang på farsmål? Det hadde passet til Alexandra Joner da

Nei, det var nøkken som sa det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (17 timer siden):

Det må jo være et viktig hint- at Snømonsteret har blitt «ledd av». Altså en komiker/stand up/talkshow o.l. 
det er IKKE Solli Tangen. Jeg slang ut et forslag tidligere om Tommy Steine, basert på stemmen, ikke på hint ( finner ikke noe som passer på ham der) 

Så andre forslag på komikere? Utenom Ylvis? 

Jeg la merke til i forrige hintvideo på slutten, at snømonsteret hopper på en fot, akkurat som gitarister gjør på secenen, kan det være en rockestjerne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (7 minutter siden):

Margaret Berger sa i pocasten at hun forandret stemmen mye i starten, men etter hvert som folk ikke klarte å gjette hvem hun var, sang hun mer og mer med sine egen stemme. Slik er det kanskje også med snømonsteret, han kommer kanskje til å vise sin ekte stemme i siste program :)

Ja, hadde Didrik gjort sitt beste, ville "Alle" ha gjettet det med én gang. Jeg tok ikke Margaret Berger før "créme de la crème" 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (På 5.12.2021 den 23.11):

Sikkert nevnt tidligere i tråden, men....

Det pris-hintet til Dragen avslørte 100% at det er Victor Sotberg.

Han vant dialektprisen i 2020 for bruk av trønderdialekten sin.

I hintet sier han "Jeg har vunnet en pris for det stikk motsatte av det jeg gjør nå". Han prater bokmål i hintvideoene.

https://www.nrk.no/trondelag/dialektpris-til-victor-sotberg-1.15272621

Ja det er liksom ingen tvil. Det med hansken nevnt tidligere her i tråden satte også "spikeren i kisten" for min del. Den er jo helt lik som den Victor bruker i spill. Så ja, gøy for de unge kanskje at hodet til en kjent person for dem dukker opp når de har håpet og trodd så lenge, men det eeeer kjedelig syns jeg. Har vært klart i så mange uker nå liksom, så null overraskelsesmoment da.

Endret av Amatariel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urias skrev (19 timer siden):

Sikkert nevnt tidligere i tråden, men....

Det pris-hintet til Dragen avslørte 100% at det er Victor Sotberg.

Han vant dialektprisen i 2020 for bruk av trønderdialekten sin.

I hintet sier han "Jeg har vunnet en pris for det stikk motsatte av det jeg gjør nå". Han prater bokmål i hintvideoene.

https://www.nrk.no/trondelag/dialektpris-til-victor-sotberg-1.15272621

Dersom det er et ekte hint, da.. For det er jo ikke sikkert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (23 timer siden):

Jeg er egentlig litt skuffet over casten. Jeg føler det er mye B- og C-kjendiser, lite A-kjendiser. P4 beskriver en A-kjendis slik: «Er du kjent så er du kjendis, men for å være A-kjendis må du være superkjent, folk må vite hvem du er. Og ikke minst, du må være superkjent over lang tid!»

Hvis det er Walther og Sotberg i tillegg til de som allerede er avmasket, blir jeg ganske skuffa.

Kunne ønskt meg flere A-kjendiser, som Bjørn Dæhli, Jon Almaas, Kjetil Rekdal, Marit Bjørgen, Wenche Myhre, Åge Aleksandersen og lignende. Men dette er en smakssak, og det er sikkert mange som er uenige med meg 😊

De du nevner er mye avdankede kjendiser for min del, som jeg hadde syntes var kjempekjedelig. De skal treffe en bred målgruppe, så det må være et spekter. Ingen kommer derfor noengang til å være 100% fornøyd med castet. At det skjer rett før jul hvor mange av de største artistene er på julekonserter begrenser også veldig hvem som kan være med.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (6 timer siden):

Jeg la merke til i forrige hintvideo på slutten, at snømonsteret hopper på en fot, akkurat som gitarister gjør på secenen, kan det være en rockestjerne?

Har vi noen kule rockestjerner i Norge? 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har funnet noe med 79 som passer med Didrik?

Sjekket stemmetall i finalen i Eurovision 2010:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2010
 

Det står riktig nok 35 poeng totalt, som er en slags kombo av jury og telefonstemmer. Men ser man på scoreboardet står det 61 poeng om det kun hadde vært jurypoeng og 18 i telefonstemmer. Altså 79 totalt.

 

4066896E-1123-42E7-A580-B43953735BAB.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingerborg avkrefter at det er hun som er Bamsen og sier at hun aldri hadde klart det med hennes klaustrofobi. Mulig det er en avledningsmanøver men jeg tror hun. Hun har også en mye råere stemme enn Bamsen.

Stemmer for Sandra jeg altså - syntes stemmen er klin lik. Begrenset, men pen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariángel skrev (1 minutt siden):

Ingerborg avkrefter at det er hun som er Bamsen og sier at hun aldri hadde klart det med hennes klaustrofobi. Mulig det er en avledningsmanøver men jeg tror hun. Hun har også en mye råere stemme enn Bamsen.

Stemmer for Sandra jeg altså - syntes stemmen er klin lik. Begrenset, men pen.

Jeg holder på Cess. Mye på grunn av hintene. Merkelig om det er Sandra, da hun og Margaret er "samme kategori", så det blir litt kjedelig? 

Mulig det blir første bom så langt i år, med unntak av frosken. 

Får i så tilfelle skylde på at jeg ikke har hørt om Ingeborg før jeg leste denne tråden, og da er det vanskelig å koble noe som helst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...