Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg en ny runde med Maskorama, flere som gleder seg? 😊

 

Oversikt over hint og mistenkte 
 

Nissen

Hint: 

- Blomster på klærne 

- Står på ski

- Bunadsblomster

Mistenkte: 

- Blomster-Finn

- Petter Schjerven 

Havfruen

Hint: 

- Ved selve masken "henger" en ekstra blå maske med fjær. Det kan jo peke i retning skuespiller/teateransatt.

Mistenkte: 

- Birgit Skarstein

Brit Elisabeth Haagensli

Bamsen

Hint: 

- Lille bamsen og store bamsen, lillebjørn og storebjørn?

- Sykler på dresin

Mistenkte: 

- Petter Schjerven

- Margrethe Røed

- Sandra Lyng

Frosken

Hint: 

- Kilt? Skottsk link?
- Kiwiuniform?

Mistenkte: 

- Tommy Steine 

- Trond Viggo Torgersen 

- Hans Morten Hansen

Snømonsteret 

Hint: 

- Championship-belte

Mistenkte: 

- Ole Lukkøye

- Cecilia Brekkhus

- Stig Andre Berge

Nøkken 

Hint: 

- Gullroser på skjørtet 

Mistenkte: 

- Elin Kåven

- Gunhild Sundli fra Gåte

Tuva Novotny

- Odd Nordstoga

Heldiggrisen

Hint: 

Mistenkte: 

Dragen 

Hint: 

Mistenkte: 

Endret av Bringebær
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bringebær skrev (10 minutter siden):

Det nærmer seg en ny runde med Maskorama, flere som gleder seg? 😊

De som skal være med i år er:

- Nissen

- Havfruen

- Bamsen

- Frosken

- Snømonsteret 

- Nøkken 

- Heldiggrisen

- Dragen 

Ser dere noen hint på kostymene deres? I fjor tror jeg ikke kostymet i seg selv var noe hint?

Hørte på NRKs Maskorama-podcast nå, og Ulrikke fortalte at hennes kostyme var fullt av hint:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipanmor skrev (10 minutter siden):

Hørte på NRKs Maskorama-podcast nå, og Ulrikke fortalte at hennes kostyme var fullt av hint:) 

Men var selve trollet et hint, eller alt hun hadde pyntet det med fra program til program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebær skrev (48 minutter siden):

Men var selve trollet et hint, eller alt hun hadde pyntet det med fra program til program?

Sånn jeg forstod det var det vel mer pynten, men hun valgte jo kostymet selv:) Gullfargen fordi hun ble kalt Gullrikke, grønt hår fordi hun liker grønt så godt osv.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo skrive det som ble skrevet i de trådene som ble slettet fordi de lå i feil underforum: Flere av oss tror havfruen er Birgit Skarstein. Dette fordi hun er roer, og dermed er mye i vannet, akkurat som en havfrue og fordi havfruen har tydelig muskuløse armer på bildet. I tillegg ser det ut til at kostymet er designet slik at havfruen må ligge eller sitte, noe som passer bra for Birgit, siden hun ikke kan gå.

Det var nok hint i kostymene i fjor også. Ulrikke er et lykketroll, Trygve Slagsvold Vedum er bonde, så fugleskremsel passer jo bra sånn sett, Mia Gundersen er en diva, og pudler er vel hundeverdenens svar på divaer osv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ikke på forrige sesong, men tenker jeg skal følge med i år. Er utrolig dårlig på å gjette, og blir superfrustrert når jeg ikke skjønner hvem det kan være, så det er ikke sikkert jeg holder ut hele sesongen :ler: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømonsteret er vel en vintersportutøver xD mitt forslag før jeg vet noe mer er en av brødrene Bø, det hadde passet så godt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowbrigade skrev (1 minutt siden):

Snømonsteret er vel en vintersportutøver xD mitt forslag før jeg vet noe mer er en av brødrene Bø, det hadde passet så godt 

Tror ikke det kan være en aktiv vinteridrettsutøver, for sesongen starter jo nå. Det må i så fall være en tidligere vinteridrettsutøver.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det kan være en aktiv vinteridrettsutøver, for sesongen starter jo nå. Det må i så fall være en tidligere vinteridrettsutøver.

Sant, vi har hvertfall nok å ta av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hint i kostymene, hvis man ser på fjorårets kostymer og hintene de ga så er det jo mer subtile. Eks gull på ulrikke og hun liker grønn..osv. Jeg tenker at det blir for lett hvis havfruen er Birgit Skarsten og snømonsteret er en vinterutøver for eksempel. Kostymene er jo ikke designa til spesifikke personer. Men deltakerne har valgt seg noen de liker

Endret av rosemarin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper maskorama ikke har gått i reality- deltagerfella, som jeg synes så mange programmer går i nå 🙈 Artig at det var litt ulike type kjendiser med i fjor.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebær skrev (3 minutter siden):

Håper maskorama ikke har gått i reality- deltagerfella, som jeg synes så mange programmer går i nå 🙈 Artig at det var litt ulike type kjendiser med i fjor.

Enig!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg!!! Maskorama var en høydare i kategorien kjendis-reality i fjor, og skapte mye engasjement og frustrasjon hos meg når det kom til å gjette hvem deltakerne var 😅 Gjettet umiddelbart riktig på Vedum, Ulrikke og Markus Bailey (både på en del hint, men også på gjenkjennbar stemme når de sang), og sleit skikkelig med Puddelen helt til hun ble avslørt! Elsker at kjendisene bak masken ikke nødvendigvis er artister/musikere, og at de frivillig har valgt å utfordre seg til både å synge/fremføre et show på scenen, men også forvirre publikum med kostymer og masker som mer eller mindre viser oss hvem de er. 
 

Når en del av årets kjendis-reality har rullet ut til oss på skjermen så er det ett navn jeg har ventet på. En av mine yndlingskomikere Erlend Osnes har i sin egen podcast snakket om at han har takket ja til «noe» innen underholdningsverden som skal sendes i år. Han har ikke delt mer om hvilket format (serie, direkte TV, radio etc), eller hvilken type underholdning. Han har sådd litt tvil rundt egne meninger om deltakelse i kjendisreality, noe som vekker en nysgjerrighet hos meg nå. Ventet egentlig på at han skulle bli med i Mads Hansens andre runde med «Ikke lov å le på hytta», men der deltok han ikke. Han er vel heller ikke så vidt jeg vet presentert ved noen av de andre kjendis-reality programmene. Og da gjenstår vel bare Maskorama 🤩 
 

Ellers er jeg enn så lenge blank på hvem som kan være med. Etter fjorårets sesong så tenker jeg at deltakerne som er med tilhører alt fra underholdningsbransjen, politikken og alle typer artister, og ikke nødvendigvis en låst kategori med «kjendiser». Dersom det stemmer at det er Birgit Skarstein som er havfruen, og havfruen dermed er sittende i hvert eneste nummer, så blir det for lett. Syntes det var helt på grensa med Fugleskremselet i fjor, da hintene og kostymet gjorde det veldig åpenbart at det var Vedum. Samtidig, vi lever jo i en mangfoldig verden, og det hadde vært veldig gøy dersom Havfruen er en person uavhengig av kjønn som sitter i rullestol!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ziljemor skrev (4 minutter siden):

Gleder meg!!! Maskorama var en høydare i kategorien kjendis-reality i fjor, og skapte mye engasjement og frustrasjon hos meg når det kom til å gjette hvem deltakerne var 😅 Gjettet umiddelbart riktig på Vedum, Ulrikke og Markus Bailey (både på en del hint, men også på gjenkjennbar stemme når de sang), og sleit skikkelig med Puddelen helt til hun ble avslørt! Elsker at kjendisene bak masken ikke nødvendigvis er artister/musikere, og at de frivillig har valgt å utfordre seg til både å synge/fremføre et show på scenen, men også forvirre publikum med kostymer og masker som mer eller mindre viser oss hvem de er. 
 

Når en del av årets kjendis-reality har rullet ut til oss på skjermen så er det ett navn jeg har ventet på. En av mine yndlingskomikere Erlend Osnes har i sin egen podcast snakket om at han har takket ja til «noe» innen underholdningsverden som skal sendes i år. Han har ikke delt mer om hvilket format (serie, direkte TV, radio etc), eller hvilken type underholdning. Han har sådd litt tvil rundt egne meninger om deltakelse i kjendisreality, noe som vekker en nysgjerrighet hos meg nå. Ventet egentlig på at han skulle bli med i Mads Hansens andre runde med «Ikke lov å le på hytta», men der deltok han ikke. Han er vel heller ikke så vidt jeg vet presentert ved noen av de andre kjendis-reality programmene. Og da gjenstår vel bare Maskorama 🤩 
 

Ellers er jeg enn så lenge blank på hvem som kan være med. Etter fjorårets sesong så tenker jeg at deltakerne som er med tilhører alt fra underholdningsbransjen, politikken og alle typer artister, og ikke nødvendigvis en låst kategori med «kjendiser». Dersom det stemmer at det er Birgit Skarstein som er havfruen, og havfruen dermed er sittende i hvert eneste nummer, så blir det for lett. Syntes det var helt på grensa med Fugleskremselet i fjor, da hintene og kostymet gjorde det veldig åpenbart at det var Vedum. Samtidig, vi lever jo i en mangfoldig verden, og det hadde vært veldig gøy dersom Havfruen er en person uavhengig av kjønn som sitter i rullestol!

Hvis man klarer å gjette det bare ved å se kostymene så er det jo åpenbart for lett

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (2 timer siden):

Er det et boksebelte Snømonsteret har på seg? 🤔

image.thumb.jpeg.743e7a1972ca9b71aef60041d40d1e41.jpeg

Kan det være han bokseren som kaltes Ole Lukkøye? Eller blir det for lett? 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (24 minutter siden):

Kan det være han bokseren som kaltes Ole Lukkøye? Eller blir det for lett? 😅

Shit, det kan potensielt være et meget godt forslag. Håper det ikke er så lett da!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havfruen kan jo ikke være Birgit...Vi har ikke så mange kjendiser i rullestol å ta av i utgangspunktet, og med Birgit blir det jo altfor åpenbart sien hun er såpass aktuell og kjent for de fleste. Håper og tror at positurene i badekaret kun er ment for promobildene og havfrue-imaget, men at hun skal opp og synge når sesongen starter.

Jeg synes frosken er interessant. Kan potensielt være gode hint der? Ved første øyekast så det ut som en kilt han(?) hadde rundt livet, men når jeg ser nærmere ligner det mest på en gammel Kiwi-uniform 😅 Da går tankene automatisk til Tommy Steine, men han er vel litt for kraftig og bamsete for figuren til frosken? Men så er også en del av det rutete tøystykket dandert rundt overkroppen lik et skotsk "sash".. Det, og det at han har på krone og vanter i gull symboliserer en frosk som ikke får kysse prinsessen?(Celine, side om side, Gullestad...) 

Så jeg kaster ut et navn til, Hans Morten Hansen 😅 Men det føles likevel for opplagt og for raust med konkrete hint.

Uansett, utrolig gøy å drodle! 😸Gleder meg til premieren!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...