Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

toothfairy skrev (2 minutter siden):

Havfruen kan jo ikke være Birgit...Vi har ikke så mange kjendiser i rullestol å ta av i utgangspunktet, og med Birgit blir det jo altfor åpenbart sien hun er såpass aktuell og kjent for de fleste. Håper og tror at positurene i badekaret kun er ment for promobildene og havfrue-imaget, men at hun skal opp og synge når sesongen starter.

Jeg synes frosken er interessant. Kan potensielt være gode hint der? Ved første øyekast så det ut som en kilt han(?) hadde rundt livet, men når jeg ser nærmere ligner det mest på en gammel Kiwi-uniform 😅 Da går tankene automatisk til Tommy Steine, men han er vel litt for kraftig og bamsete for figuren til frosken? Men så er også en del av det rutete tøystykket dandert rundt overkroppen lik et skotsk "sash".. Det, og det at han har på krone og vanter i gull symboliserer en frosk som ikke får kysse prinsessen?(Celine, side om side, Gullestad...) 

Så jeg kaster ut et navn til, Hans Morten Hansen 😅 Men det føles likevel for opplagt og for raust med konkrete hint.

Uansett, utrolig gøy å drodle! 😸Gleder meg til premieren!

Tror man kan bli lurt av kostymene mtp kroppsfasonger. Hørte på podcasten at flere av kostymene er gedigne. Eksempelvis havfruen er 6 meter lang. Så mange illusjoner kan sikkert skapes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Variert skydekke skrev (6 timer siden):

Flere av oss tror havfruen er Birgit Skarstein. Dette fordi hun er roer, og dermed er mye i vannet, akkurat som en havfrue og fordi havfruen har tydelig muskuløse armer på bildet. I tillegg ser det ut til at kostymet er designet slik at havfruen må ligge eller sitte, noe som passer bra for Birgit, siden hun ikke kan gå.

Tenker det samme som deg! 

Har foreløpig ikke noen idéer om hvem de andre er, men tenkte med en gang jeg så havfrua at det kanskje er Birgit Skarstein. 

ziljemor skrev (2 timer siden):

Kan det være han bokseren som kaltes Ole Lukkøye? Eller blir det for lett? 😅

Godt forslag! 👍 Er enig i at det ligner et boksebelte. Kanskje det også er et hint at monsteret bare har ett øye. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (5 timer siden):

Kan det være han bokseren som kaltes Ole Lukkøye? Eller blir det for lett? 😅

Ikke dumt forslag, men hvis det er en bokser kan Steffen Tangstad også være et alternativ.

Tviler sterkt på at havfruen er Birgit Skarstein. Hun er inne i full forberedelse til VM i para-langrenn på hjemmebane i Januar. Hun kan sikkert klare å sjonglere trening og deltakelse frem til jul, men ser ikke for meg at en så profesjonell utøver som henne vil bruke tid på Maskorama rett før et VM.

Håper de er mer forsiktige med hintene i år. I fjor var det altfor enkelt å gjette rett.

Bamsen kan kanskje være noen som heter Bjørn? Bjørn Dæhlie? Bjørn Kjos? Bjørn Eidsvåg? Men Bamsen ligner mer på en kvinne slik posituren er, men det kan fort være avledning.

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet med silhuetter synes jeg han helt til høyre ser ut som Odd Nordstoga. Hvis det er artistene da... kanskje det kan være nøkken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

revue3 skrev (29 minutter siden):

På bildet med silhuetter synes jeg han helt til høyre ser ut som Odd Nordstoga. Hvis det er artistene da... kanskje det kan være nøkken?

Hvilket bilde er det? De kan jo ikke ha Silhuett bilde av de faktiske personene?!

edit: er det det på traileren? Hvis det er de ekte så ser man jo isåfall helt tydelig Kjønn høyde kroppsform og hårsveis osv og isåfall utelukkes Jo en hel del folk. Alle her ser ganske unge og slanke ut fekS

Endret av rosemarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkken ser jo ganske nifs ut. Kan det være et hint til mørke og skrekk? Kanskje vedkommende er en metal-musiker? Jeg hører ikke på den typen musikk, så jeg har ikke noen idé om hvem det kan være, men det var en tanke jeg fikk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

toothfairy skrev (17 timer siden):

Havfruen kan jo ikke være Birgit...Vi har ikke så mange kjendiser i rullestol å ta av i utgangspunktet, og med Birgit blir det jo altfor åpenbart sien hun er såpass aktuell og kjent for de fleste. Håper og tror at positurene i badekaret kun er ment for promobildene og havfrue-imaget, men at hun skal opp og synge når sesongen starter.

 

Svømmeren Sarah Rung kanskje? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge med i år også, har kikket såvidt på kostymene men har ikke noen store gjetninger ennå. Enig i at det blir for lett om havfruen er Birgit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (38 minutter siden):

Svømmeren Sarah Rung kanskje? 

Heller henne enn Birgit. Men jeg håper(og tror) at dette er en person som kan gå. Kanskje produksjonen spekulerer i at så mange tenker paralympics-utøver at vedkommende skal opptre liggende i noen episoder, før BOM! hun sjokkerer med å stå, synge og kanskje danse 😅 Det kan jo også være en forbigående skade som skylder at vedkommende ikke står oppreist akkurat nå. Nei jeg vet ikke 😅

Er enig i at nøkken er mystisk og ganske fascinerende! Der har jeg ikke klart å tyde noen hint enda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (1 time siden):

Nøkken ser jo ganske nifs ut. Kan det være et hint til mørke og skrekk? Kanskje vedkommende er en metal-musiker? Jeg hører ikke på den typen musikk, så jeg har ikke noen idé om hvem det kan være, men det var en tanke jeg fikk. 

Ut fra poseringen og tematikken (mystisk, sagn, eventyrsjangeren) så har jeg tenkt på en kjent kvinne nordfra, som i sin musikk og artistkarriere har vært mye inspirert av sagn og mystiske skikkelser fra den samiske kulturen. Elin Kåven er artist, men også danser, og måten Nøkken poserer på kan likne en posering hun ville gjort i sin dansestil. Alternativet til henne er Gunhild Sundli som er vokalist i bandet Gåte, hun danser også i liknende poseringer på scenen, og hele bandets profil favner gammelnorsk tradisjon, sagn og historier. 
 

Nå spekuleres det på høyt nivå her! Veldig gøy 🤩

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at Petter Schjerven kan være bamsen. Han var med å starte tv-produksjonsselskapet Teddy TV. Han går nesten alltid i beige/brune klær. Bamsen ser ganske lav ut, noe Petter også er. Vet ikke om han er typen til å være med på slikt da 😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (14 minutter siden):

Jeg har tenkt at Petter Schjerven kan være bamsen. Han var med å starte tv-produksjonsselskapet Teddy TV. Han går nesten alltid i beige/brune klær. Bamsen ser ganske lav ut, noe Petter også er. Vet ikke om han er typen til å være med på slikt da 😅

Han overrasker jo med 71 grader nord, så hvorfor ikke 😜

 

men ingen fler som har noen tanker om det silhuettbilde en annen her henviste til? Er det ikke veldig rart om det er de ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 minutter siden):

Han overrasker jo med 71 grader nord, så hvorfor ikke 😜

 

men ingen fler som har noen tanker om det silhuettbilde en annen her henviste til? Er det ikke veldig rart om det er de ekte?

Det blir jo for dumt om det faktisk er ekte! På siluettbildet ser jeg Tix, Synnøve Macody Lund, Erik Follestad, Øde Nerdrum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenteanonym91 skrev (Akkurat nå):

Det blir jo for dumt om det faktisk er ekte! På siluettbildet ser jeg Tix, Synnøve Macody Lund, Erik Follestad, Øde Nerdrum. 

Håper virkelig ikke det er ekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang meg litt opp i gullrosene på Nøkken sitt skjørt. Er jo en pris å få gullrosen, og vet blant annet den norske serien Nobel fikk gullrosen. Tenkte på Tuva Novotny som spilt i den. Hun er riktignok svensk, men har jo vært med i flere norske serier, snakker flytende norsk, har norsk kjæreste, og hun synger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (1 time siden):

Ut fra poseringen og tematikken (mystisk, sagn, eventyrsjangeren) så har jeg tenkt på en kjent kvinne nordfra, som i sin musikk og artistkarriere har vært mye inspirert av sagn og mystiske skikkelser fra den samiske kulturen. Elin Kåven er artist, men også danser, og måten Nøkken poserer på kan likne en posering hun ville gjort i sin dansestil. Alternativet til henne er Gunhild Sundli som er vokalist i bandet Gåte, hun danser også i liknende poseringer på scenen, og hele bandets profil favner gammelnorsk tradisjon, sagn og historier. 
 

Nå spekuleres det på høyt nivå her! Veldig gøy 🤩

Interessante koblinger! Det har jeg ikke tenkt på. :Nikke:

Ser at frosken har noe som kan minne om en skotsk kilt. Kan det være en person med skotske aner, eller en artist/skuespiller med en skotsk rollefigur? Min første tanke var Trond Viggo Torgersen eller kanskje Hans Morten Hansen (Gullestad i Side om side). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Perelandra skrev (5 timer siden):

Interessante koblinger! Det har jeg ikke tenkt på. :Nikke:

Ser at frosken har noe som kan minne om en skotsk kilt. Kan det være en person med skotske aner, eller en artist/skuespiller med en skotsk rollefigur? Min første tanke var Trond Viggo Torgersen eller kanskje Hans Morten Hansen (Gullestad i Side om side). 

Leste et sted at hintene i kostymene skulle være veldig subtile. Så ikke lett å vite hva man skal legge vekt på og ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina84 skrev (20 minutter siden):

Margrethe Røed er bamsen vil jeg tro 🤔

På Stjernekamp nå så sendte de en promo for maskorama og der snakket bamsen og havfruen... bamsen hørtes hvertfall ut som en dame

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om den lille bamsen skal høre med til bamsen? Og at det er et hint..? Lillebjørn og storebjørn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...