Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

Bringebær skrev (3 timer siden):

Skal vi lage en oversikt med alle hint på alle deltakerene? Så kan jeg lime det inn i hovedinnlegget og redigere det etterhvert? Når noen ser nye hint kan de skrive det inn i en oversikt så legger jeg det inn i første innlegget? 
Kanskje vi til og med lager en liste over mistenkte?
eller blir det for nørd? 🙈😄

Det er veldig kult hvis vi får det til 😊 Forrige sesong prøvde vi vel, men så kom nye til som ikke var kjent med opplegget 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg fikk med alt? Tok ikke med spekulasjonene rundt hvem som er på silhuettbildet.

 

Nissen

Hint: 

- Blomster på klærne 

- Står på ski

- Bunadsblomster

Mistenkte: 

- Blomster-Finn

- Petter Schjerven 

Havfruen

Hint: 

- Ved selve masken "henger" en ekstra blå maske med fjær. Det kan jo peke i retning skuespiller/teateransatt.

Mistenkte: 

- Birgit Skarstein

Brit Elisabeth Haagensli

Bamsen

Hint: 

- Lille bamsen og store bamsen, lillebjørn og storebjørn?

- Sykler på dresin

Mistenkte: 

- Petter Schjerven

- Margrethe Røed

- Sandra Lyng

Frosken

Hint: 

- Kilt? Skottsk link?
- Kiwiuniform?

Mistenkte: 

- Tommy Steine 

- Trond Viggo Torgersen 

- Hans Morten Hansen

Snømonsteret 

Hint: 

- Championship-belte

Mistenkte: 

- Ole Lukkøye

- Cecilia Brekkhus

- Stig Andre Berge

Nøkken 

Hint: 

- Gullroser på skjørtet 

Mistenkte: 

- Elin Kåven

- Gunhild Sundli fra Gåte

Tuva Novotny

- Odd Nordstoga

Heldiggrisen

Hint: 

Mistenkte: 

Dragen 

Hint: 

Mistenkte: 

Endret av Bringebær
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :) Kan forresten legge til at jeg så bamsen sykle på dresin i den promovideoen som ble vist under Stjernekamp. Er nok soleklart hint men ikke så lett å tolke det enda 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postet dette i den andre tråden for årets Maskorama, men tror den torden forsvant..

Snømonsteret har jo et såkalt mesterbelte på seg, ja. Mange her skriver boksebelte, men et slikt belte brukes som såkalt «championship»-belte i flere kampsporter. Ikke bare boksing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (På 29.10.2021 den 16.10):

Kan det være han bokseren som kaltes Ole Lukkøye? Eller blir det for lett? 😅

Er det en bokser kan det vel like godt være Cecilia? Kan også være noen av brytemesterne våre som Stig-Andre Berge. Men han er kanskje ikke kjent nok for dette, om det er det det går på..0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissen: Blomster på klærne, kanskje Finn Schøll aka Blomster-Finn? Hvis nisse også kan være hagenisse, så passer jo det.

Det var vel noen som nevnte Odd Nordstoga i tilknytning til Nøkken i en av de forrige trådene. Han nevner vel Nøkken i "Grisen står og hyler", som var gjennombruddet hans, og kanskje den mest kjente sangen. I tillegg driver han med folkemusikk, og Nøkken er jo gammel folketro. Gullrosen kan referere til alle prisene han har vunnet, bl.a flere spellemannpriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

toothfairy skrev (27 minutter siden):

Ser bra ut :) Kan forresten legge til at jeg så bamsen sykle på dresin i den promovideoen som ble vist under Stjernekamp. Er nok soleklart hint men ikke så lett å tolke det enda 🙊

Og nissen gikk på ski. Men det kan jo bare være fordi nisser ofte gjør det😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje nissen er Petter sjerven, bunadssblomster og skigåing-typisk norsk 🤣

haha gleder meg Til lørdag så disse gjettingene kan få litt mer kjøtt på beina

Endret av rosemarin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at Marion Ravn var inne her i fjor og las det som ble skrevet, hun sa jo nesten ordrett ting som ble skrevet her. Trengte vel litt eksperthjelp da 🙊

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (3 timer siden):

Kanskje nissen er Petter sjerven, bunadssblomster og skigåing-typisk norsk 🤣

haha gleder meg Til lørdag så disse gjettingene kan få litt mer kjøtt på beina

Kanskje Linda Eide 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peggy-Lovise skrev (2 timer siden):

Kanskje Linda Eide 🤔

Kanskje det og. Blir bra når vi får oppstart og flere hint så noen kan utelukkes😀

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldiggrisen har regnbuestriper (Pride) på sokkene og på armene. Det er en gris, som kan hinte til noen med tilknytning til gård. Jeg tenker det kan være Vegard Harm.

Ellers så er vel Nøkken årets Märtha Louise, en slags krone-greie på hodet. Rosenterapeaut-roser på kjolen og både Nøkken og Märtha liker å tenke på seg selv som overnaturlige vesen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på Kari Traa da jeg så Nissen (alle de fine blomstene og mønstrene på ulltøyet hennes + ski). Men hun har vel ikke vist seg i rampelyset på lenge, så det spørs vel… Men hadde vært gøy med noen vi ikke ser på skjermen støtt og stadig.  Jeg vil at det skal være vanskelig å gjette riktig☺️

Endret av skravlus
Mer utfyllende.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt interessant at nesten all gjettingen går på personer som ikke er sangere? I fjor var det jo en god blanding, så det tror jeg nok det blir i år også. Både Mia Gundersen, Inger Lise Rypdal og Ulrikke Brandstorp fra i fjor er sangere, selv om førstnevnte kanskje ikke er så kjent for det lenger. I tillegg var Markus Bailey en ganske habil sanger, selv om han i hovedsak er programleder. Jeg tipper det i hvert fall er to ordentlig sangere med denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

rosemarin skrev (På 31.10.2021 den 18.53):

Har sett reklamen som ble sendt i Stjernekamp igjen🤣 klarer ikke tyde så mye ut av de stemmene. Men latteren høres ut som Siw Anita Andersen ja🤣 

Siw Anita Andersen er opptatt med Mamma Mia på lørdager.

Erik Solbakken blir også opptatt med det nye sangprogrammet på lørdager. 

Og selvfølgelig bruker de ikke de riktige kjendisene i bildet det er snakk om. De gjør det ikke så enkelt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebær skrev (På 2.11.2021 den 8.50):

Jeg er sikker på at Marion Ravn var inne her i fjor og las det som ble skrevet, hun sa jo nesten ordrett ting som ble skrevet her. Trengte vel litt eksperthjelp da 🙊

Alternativt Jodel, stod stort sett det samme der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen kjendiser som har vært mindre aktive enn forut og som vi kan regne med er en av figurene som kommer til å være 1 av 8 deltakere i sangkonkurransen. 

Regner med det er mange som rocker som er bak masken.

Hvem er naturlige kjendiser som passer til den oppgaven og som er innertier til å være berømt nok til å utfylle 2021 rollen?

 

 

Endret av Egenskap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...