Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

delias skrev (På 1.11.2021 den 22.05):

Er det en bokser kan det vel like godt være Cecilia? Kan også være noen av brytemesterne våre som Stig-Andre Berge. Men han er kanskje ikke kjent nok for dette, om det er det det går på..0

Hva med Emil Meek? 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med Lilli Bendriss på Nøkken? Litt mystisk/overnaturlig vibb, og for meg ser det ut som en lilje på den høyre siden nederst på kjolen. Kanskje litt for bokstavelig... 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står jo og om hver karakter på nrk:

Nissen: Nissen er ein luring på rundt 600 år. Den høyrer til slekta fjøsnissar, som betyr at den kan vere litt uforutsigbar og rampete. Nissen har mykje energi og evna til å pøse den ut.

Havfruen: Havfrua er lang og grasiøs. Den er ikkje så vand med å vere på land, men har funne ein måte å løyse det på. Og etter ei stund på land, kven veit om den forandrar seg litt viss anledninga byr seg.

Bamsen: Bamsen har ikkje alltid vore fyrstevalet blant leikane i leikekassa, og kjenner nok litt på det. Men den elskar å gi trøst og oppmuntring! Bamsen skryter ikkje og har ikkje den mest prangande utsjånaden. Men kanskje bur det meir i bamsen enn det som synest ved fyrste blikk.

Dragen: Trass i at Draken er litt skummel utanpå er det ein forsiktig drake. Men om ikkje det er for mange i nærleiken, eller det er folk den stolar på – så «gønnar» den på og viser fram alt den har.

Frosken: Frosken er ein ekte pønker med tydelege meiningar, og den toler å stå i stormen. Samtidig er den veldig hjartevarm og bryr seg om dei rundt seg. Frosken kan kanskje tenke seg å bli ein prins.

Heldiggrisen: Glad, til tider veldig glad og med ein ekstrovert energi. Skapar alltid god stemning. Ingen diskresjon her i garden!

Nøkken: Nøkken har vi lokka ut fra skogar og vatn, og det var ikkje lett. Den er kjærleiksjuk på grensa til sprø, for den har budd aleine litt vel lenge. Nøkken er vakker, berre kanskje ikkje på den klassiske måten. 

Snømonsteret: Avskyeleg? Absolutt ikkje! Snømonsteret er ein sjarmør og ein rausing, som gjerne byr på ein kopp iskaffi om ein skulle ta turen inn i hola. Kanskje verdas snillaste monster.

Det er jo en del gode hint her😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (3 minutter siden):

Dette står jo og om hver karakter på nrk:

Nissen: Nissen er ein luring på rundt 600 år. Den høyrer til slekta fjøsnissar, som betyr at den kan vere litt uforutsigbar og rampete. Nissen har mykje energi og evna til å pøse den ut.

Havfruen: Havfrua er lang og grasiøs. Den er ikkje så vand med å vere på land, men har funne ein måte å løyse det på. Og etter ei stund på land, kven veit om den forandrar seg litt viss anledninga byr seg.

Bamsen: Bamsen har ikkje alltid vore fyrstevalet blant leikane i leikekassa, og kjenner nok litt på det. Men den elskar å gi trøst og oppmuntring! Bamsen skryter ikkje og har ikkje den mest prangande utsjånaden. Men kanskje bur det meir i bamsen enn det som synest ved fyrste blikk.

Dragen: Trass i at Draken er litt skummel utanpå er det ein forsiktig drake. Men om ikkje det er for mange i nærleiken, eller det er folk den stolar på – så «gønnar» den på og viser fram alt den har.

Frosken: Frosken er ein ekte pønker med tydelege meiningar, og den toler å stå i stormen. Samtidig er den veldig hjartevarm og bryr seg om dei rundt seg. Frosken kan kanskje tenke seg å bli ein prins.

Heldiggrisen: Glad, til tider veldig glad og med ein ekstrovert energi. Skapar alltid god stemning. Ingen diskresjon her i garden!

Nøkken: Nøkken har vi lokka ut fra skogar og vatn, og det var ikkje lett. Den er kjærleiksjuk på grensa til sprø, for den har budd aleine litt vel lenge. Nøkken er vakker, berre kanskje ikkje på den klassiske måten. 

Snømonsteret: Avskyeleg? Absolutt ikkje! Snømonsteret er ein sjarmør og ein rausing, som gjerne byr på ein kopp iskaffi om ein skulle ta turen inn i hola. Kanskje verdas snillaste monster.

Det er jo en del gode hint her😊

Hadde ikke fått meg meg disse hintene. Takk!

Da endrer jeg Nøkken til Lars Monsen... 🤭

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skravlus skrev (På 2.11.2021 den 20.54):

Jeg tenkte på Kari Traa da jeg så Nissen (alle de fine blomstene og mønstrene på ulltøyet hennes + ski). Men hun har vel ikke vist seg i rampelyset på lenge, så det spørs vel… Men hadde vært gøy med noen vi ikke ser på skjermen støtt og stadig.  Jeg vil at det skal være vanskelig å gjette riktig☺️

Kari Traa var i Voss sentrum nå i kveld. Hadde vel tvilsomt vært der om hu skal opptre live i Oslo i morgen kveld. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Olav Thon på nissen? Blir stort sett observert med rød lue, og han pensjonerer seg aldri. Kler seg ofte fargerikt.

Kanskje Fay Wildhagen på Nøkken. Hun har vel bodd i ei hytte i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet bare bait and switch. Hintene er elendige og monologene med den irriterende forvrengingen er forferdelig. Skjønner ikke at folk gidder. Fjorårets hint var klin ubrukelige. 

Og jo, Maskorama blir å gå i reality fella. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryry2 skrev (På 31.10.2021 den 10.30):

Ja Hååååper det er tilfelle🙈 bare rart de ikke da tok tilfeldige personer, da må de ha fått med kjendiser på poseringen🤔 Bare litt rart det ligner på kjendiser vi allerede mistengte🙈

Er bare Devold som står på den måten med tomlene i sia å med hode på skakke som du ser i bevegelsen i videoen 😅

Men ja håper de bare har blitt med for å forvirre... 

Det er sikkert ikke deltakerne (håper jeg), men hvis det skulle være det så tviler jeg på Devold. Han er veldig høy, er vel 2 meter om jeg ikke husker feil 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (6 timer siden):

Frosken=Durek? 😉

Ooh det er gøy! 😂

Endret av Wildanden
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hunteragain skrev (23 timer siden):

Tix vinner for åpenbare grunner. Viggo Kristiansen blir runner up. Han er utkledd som martyr. 

Hvorfor ikke som et «monster» ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg begynner å lure på om helddiggrisen kan være Mari Maurstad. Det står i presentasjonen at helddiggrisen bor i syden, men jeg tenker at Svein Østvik og Hilde blir altfor opplagt med hint som syden, hawaiikrans,veldig glad, ekstrovert osv. MM har riktignok deltatt i Charterfeber men har ikke gjort seg bemerket der på samme måte som de to andre. Og, ikke minst! Hun har vært stemme i den norske versjonen av heldiggrisen Babe 🙊 Hun har også vært ambassadør for Rosa Sløyfe(rosa kostyme) og regnbuefargede sokker kan symbolisere at hun generelt sett er en sprek dame som ofte kler seg fargerikt. Hun har også omtalt seg selv som "verdens heldigste" i forbindelse med premieren på sitt eget show på Oslo Nye for mange år siden.

Konkret teori. Legger denne ut som spoiler i tilfelle noen ikke vil lese

Endret av toothfairy
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wildanden skrev (20 timer siden):

Hadde ikke fått meg meg disse hintene. Takk!

Da endrer jeg Nøkken til Lars Monsen... 🤭

Er Lars Monsen kjærlighetssyk? :)

Kanskje Jens Kvernmo? Han har jo sagt at han ønsker å finne seg dame, men får det ikke til....

Heldiggrisen høres ut som Petter Stordalen eller Alex Rosén.

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Urias said:

Er Lars Monsen kjærlighetssyk? :)

Kanskje Jens Kvernmo? Han har jo sagt at han ønsker å finne seg dame, men får det ikke til....

Heldiggrisen høres ut som Petter Stordalen eller Alex Rosén.

Eller muligens isak dreier?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...