Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

PinarelloSaCalobra skrev (1 time siden):

Jepp. Tror det var Didrik igjen i dag. Nevnt dette før, men. Hintet E = MC2: Einsteins energiligning. På det mest grunnleggende nivået sier ligningen at energi og masse (materie) er utskiftbare; de er forskjellige former av den samme tingen. Krysset over for kanskje å påpeke at Snømonsteret er utskiftbar. Kjemisk hint 2: C6 x 12..karbon har atomnummer 6. Kjedereaksjon i stjerner: https://no.wikipedia.org/wiki/Trippel-alfaprosess som også er relatert til Carbon 12 https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-12❄️ Som også kan være en hint til en kjemisk prosess og fusjon av stjerner.. og Stjernekamp som to brødre har vært endel av

Oi, jeg føler meg nesten dum over mine enkle refleksjoner, når jeg ser hvor dyktig du er på å tolke og sette deg inn i hint 👏🏻 
Men jeg står ved at det er kjedelig om det virkelig er Solli Tangen..det blir så opplagt 😅 Hadde vært skikkelig kult om det var en person som ikke er kjent for synging - som er så god på synging. 
 

Hvem tror du Bamsen og Dragen er? Jeg begynte å tvile på at Dragen er Victor da jeg så at han la ut et bilde på Instagram med boken «Eragon»..det blir for opplagt. Eller så er det slik at det enkle ofte er det beste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mindst skrev (21 minutter siden):

Hun presenterer det jo som noe hun har undersøkt og lett seg fram til? Selvfølgelig kan hun søke på internett på samme måte som oss? Har du mange rette? Kommet på alle selv? Eller har du brukt diverse nettsider, google eller KG til hjelp?🤔🤷🏼‍♀️😅 Legger du det da frem som at du hadde riktig, eller som at du hadde riktig men leste deg frem til svaret på internett?😂

Nei, du vet: jeg sitter på TV i beste sendetid, så later jeg som at jeg «plutselig kom til å tenke på at» etc. 

Synes det er teit når hun prøver å ta kred for å ha tenkt seg frem til noe selv, så kommer det en liste med direkte sitat fra KG.

Men ro deg bare heeelt ned, jeg misliker ikke Marion, bare synes det hun gjør der er så patetisk at det blir komisk😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindst skrev (38 minutter siden):

Marion leter vel etter svar på samme måte som alle oss?😁 Vi leser jo i KG, så hvorfor skulle ikke hun gjøre det?🤷🏼‍♀️ Det hadde jeg også gjort hvis jeg var Marion😅

Vi er hennes hjelpere

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (49 minutter siden):

Oi, jeg føler meg nesten dum over mine enkle refleksjoner, når jeg ser hvor dyktig du er på å tolke og sette deg inn i hint 👏🏻 
Men jeg står ved at det er kjedelig om det virkelig er Solli Tangen..det blir så opplagt 😅 Hadde vært skikkelig kult om det var en person som ikke er kjent for synging - som er så god på synging. 
 

Hvem tror du Bamsen og Dragen er? Jeg begynte å tvile på at Dragen er Victor da jeg så at han la ut et bilde på Instagram med boken «Eragon»..det blir for opplagt. Eller så er det slik at det enkle ofte er det beste. 

Liker Snømonsteret best. Kul figur, og har imponert i hvert program. Tvisten med begge brødrene er jo artig og gøy. Men hadde vært kult om det var en annen. Bamsen er jeg 100 % sikker på at er Ingeborg Walter. Alle hintene passer,  stemmen, kroppsspråk. Dragen føler jeg nesten meg sikker på er Victor Sotberg. 😎😀 Hintet om pris han skal ha vunnet som er motsatt av det han gjør nå kan være prisen han fikk for bruk av dialekten sin. Har han ikke fått brukt så mye på Maskorama 😉 https://www.t-a.no/victor-sotberg-far-pris-for-bruk-av-tronderdialekta-si/s/5-116-1256511

 

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (4 minutter siden):

Nei, du vet: jeg sitter på TV i beste sendetid, så later jeg som at jeg «plutselig kom til å tenke på at» etc. 

Synes det er teit når hun prøver å ta kred for å ha tenkt seg frem til noe selv, så kommer det en liste med direkte sitat fra KG.

Men ro deg bare heeelt ned, jeg misliker ikke Marion, bare synes det hun gjør der er så patetisk at det blir komisk😂

Nå er mange av våre tips sammensatt av tegn, refleksjoner og hint tolket av andre. Og hun har jo ofte også sagt at mange har sagt og tenkt dette. Gøy at vi kan være til hjelp for Marion 😎😀

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ewna skrev (33 minutter siden):

Ingeborg er nok ikke kjent nok til at de ville valgt å ha henne med tror nå jeg :) Veldig kjedelig om det er henne isåfall! 

Helt uenig. Hun har vært med på mye, er ung og fresh, og jeg tipper mange barn synes hun er søt og likandes. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (1 minutt siden):

Helt uenig. Hun har vært med på mye, er ung og fresh, og jeg tipper mange barn synes hun er søt og likandes. 

Helt enig. Flott, energisk og flink jente 😎😀 .. og mange som tippet at hun var Trollet ifjor 😉

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (22 minutter siden):

Man må høre mer på stemmen og lese hintene litt kreativt og ikke alt bokstavelig. Samt se om hintene stemmer i samspill med stemmen. Det er informert om at enkelte av hintene er til for å forvirre. Jeg har hatt 5 riktig på rad nå, og det er mange som har hatt, så mye lureri kan det ikke være 😉

Jeg tror det er mange blant oss som har forsøkt å tenke kreativt i anledning Maskorama...

Men telt og natur, samt utsagnene om at hun er kjærlighetssyk og ensom, det er bare misvisende og slett ikke så veldig kreativt av NRK.

Endret av FORFAR
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (15 minutter siden):

Jeg tror det er mange blant oss som har forsøkt å tenke kreativt i anledning Maskorama...

Men telt og natur, samt utsagnene om at hun er kjærlighetssyk og ensom, det er bare misvisende og slett ikke så veldig kreativt av NRK.

Natur kommer fra figuren Nøkken. Enig med telt, men mange andre hint her. Kors, tjern, sommerfugl. Var stemmen som avslørte Margrete her mest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (1 time siden):

 

 

 

 

HELT enig i alt dette.
Hele moroa er jo å leke detektiv med hintene! Det blir jo helt dust når hintene ikke stemmer! Hva er vitsen da? Hvis det blir for lett kan de gjerne ha vanskeligere hint, men de må være riktige! 


Teltet har vært i fokus i hver eneste video fra nøkken. Det virker viktig. Da er det helt idiotisk at Berger hater telt. 
Og det med at hun er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge er jo direkte løgn når hun har mann og barn. Det synes jeg blir for dumt rett og slett. 

Man må bare skjønne greia, alt som sies og ses er ikke hint. Ifjor var Susann Goksør på en båt og Inger Lise Rypdal på en stall. Et telt ved et tjern trenger ikke ha betydning. 

Så er det som annen skrev her tidligere, dess mer hint stemmen gir, dess vagere er ofte hintene.

Ut fra sangferdighetene måtte Nøkken være en artist, og når du har Romeo og Julie som favorittfilm så vokste du opp med Leonardo som idol. Altså står man igjen med kvinnelige artister født sånn ca mellom 1975 til 1985ish. Stemmen er også relativt gjenkjennelig. Det som gjorde meg 100% sikker var at hun sa hun sang på farsmålet, faren er prest (korsene) og østlandsk. 

Endret av Njaa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at dragen er Victor Sotberg. Men hadde vært gøy om det var Stian Barsnes-Simonsen. Comeback, kjent for mange gjennom barne tv, midt i smørøyet, MGP, Hotell Cæsar, og MGP jr. Vunnet TV prisen. Artig å se denne videoen igjen: 

 

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (2 minutter siden):

Natur kommer fra figuren Nøkken. Enig med telt, men mange andre hint her. Kors, tjern, sommerfugl. Var stemmen som avslørte Margrete her mest.

Ja enig. Det at nøkken er i skogen er jo en omgivelse som er laget til figuren. Alkurat som grotte er dragens omgivelser - og ikke noe personen inni bor i.

 

forsåvidt enig med teltet - som ble litt overfokusert på (og som ikke passer til karakteren nøkken).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, luna1 said:

Enig. Hint: "Nøkken er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge". Fakta: Nøkken har barn og samboer og hatt det lenge. Helt idiotisk. 

Hvor har Nøkken sagt dette egentlig? Det refereres til hele tiden, men jeg finner ikke når det skal ha blitt sagt opprinnelig. Kan noen vise til kilden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (4 minutter siden):

Hvor har Nøkken sagt dette egentlig? Det refereres til hele tiden, men jeg finner ikke når det skal ha blitt sagt opprinnelig. Kan noen vise til kilden?

Det stod som beskrivelse når de offentliggjorde karakterene . Der stod det også at nøkken er vakker men kanskje ikke på den klassiske måten. Det siste der har også nøkken selv sagt i en video. Ingen av de passer jo på Margaret. 
men hun har tidligere uttalt at hun har opplevd mye utseendepress-og var ensom etter idolperioden. Så kan jo handle om det?

Endret av rosemarin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (4 minutter siden):

Hvor har Nøkken sagt dette egentlig? Det refereres til hele tiden, men jeg finner ikke når det skal ha blitt sagt opprinnelig. Kan noen vise til kilden?

Mener det var i første episode 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Njaa skrev (20 minutter siden):

Man må bare skjønne greia, alt som sies og ses er ikke hint. Ifjor var Susann Goksør på en båt og Inger Lise Rypdal på en stall. Et telt ved et tjern trenger ikke ha betydning. 

Så er det som annen skrev her tidligere, dess mer hint stemmen gir, dess vagere er ofte hintene.

Ut fra sangferdighetene måtte Nøkken være en artist, og når du har Romeo og Julie som favorittfilm så vokste du opp med Leonardo som idol. Altså står man igjen med kvinnelige artister født sånn ca mellom 1975 til 1985ish. Stemmen er også relativt gjenkjennelig. Det som gjorde meg 100% sikker var at hun sa hun sang på farsmålet, faren er prest (korsene) og østlandsk. 

Bare litt pirk fra min side, men det med Inger Lise Rypdal og stall henpeilte på hennes mange år i sirkusmanesjen, altså årene som artist. De fleste av hintene til nøkken var bare misvisende (Vi skulle nok tenke på Trine Rein og Benedikte Adrian).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, rosemarin said:

Det stod som beskrivelse når de offentliggjorde karakterene . Der stod det også at nøkken er vakker men kanskje ikke på den klassiske måten. Det siste der har også nøkken selv sagt i en video. Ingen av de passer jo på Margaret. 
men hun har tidligere uttalt at hun har opplevd mye utseendepress-og var ensom etter idolperioden. Så kan jo handle om det?

Link?

2 minutter siden, Lykkeliten83 said:

Mener det var i første episode 🤷‍♀️

Har sett hintvideoen fra første episode. Det nevnes ikke der. Hun sier "Jeg kommer vel mest frem for selskapets skyld. Så jeg slipper å sitte helt alene i natten." Kjærlighetssyk er ikke et ord som har blitt brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maskertbruker skrev (3 minutter siden):

Link?

Har sett hintvideoen fra første episode. Det nevnes ikke der. Hun sier "Jeg kommer vel mest frem for selskapets skyld. Så jeg slipper å sitte helt alene i natten." Kjærlighetssyk er ikke et ord som har blitt brukt.

Finner ikke igjen link, men har screenshot

0FEE3945-582C-4087-A70C-730D7D333477.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (5 minutter siden):

Bare litt pirk fra min side, men det med Inger Lise Rypdal og stall henpeilte på hennes mange år i sirkusmanesjen, altså årene som artist. De fleste av hintene til nøkken var bare misvisende (Vi skulle nok tenke på Trine Rein og Benedikte Adrian).

Men det blir jo akkurat det samme med nøkken. Inger Lise har jo ikke løpt i en manesje og fått sagmugg under bena, Eller liker hester spesielt godt. men som du selv sier-det er en metafor. Og metaforene og omgivelsene er laget så de skal passe karakteren som i det tilfellet var en «hest».  Med nøkken Så er jo skog og tjern naturlige omgivelser og henspeiler til hennes hjemsted, og er ikke et hint til at personen liker å være i skogen. og mørkredd osv er jo en metafor for å kanskje være litt sjenert eller mediesky OSV. Jg syns mange av hintene passer veldig bra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...