Gå til innhold

Maskorama 2021


Bringebær

Anbefalte innlegg

Athene skrev (På 1.12.2021 den 10.29):

Jeg forstår heller ikke denne "mangelen på hint" på Margaret. Kors - faren er prest. Farsmålet - faren snakket østlandsk. Synger perfekt på østlandsk - begge foreldrene snakker østlandsk. Sommerfugl - ESC. Kommer frem om natten - er artist. 

Og for alt vi vet kan hun ha drevet med langrenn (musefelle), være friluftsentusiast, favorittfargen kan være gul, noen har nevnt at tjernet kan være stille Hitra der hun vokste opp. Og alt mulig annet ingen i tråden har giddet å google. 

 

 

EtFo skrev (6 minutter siden):

De «hintene» er jo helt verdiløse🙄 Savner en forklaring på hintene, for det virker som om de ikke har noen mening.

 

Siterer meg selv. Jeg synes hintene pekte ganske godt mot Margaret. Jeg tvilte tidligere i tråden da hun sang ganske perfekt "oslo". Men etter et raskt googlesøk så jeg at "farsmålet" er østlandsk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athene skrev (2 minutter siden):

 

 

Siterer meg selv. Jeg synes hintene pekte ganske godt mot Margaret. Jeg tvilte tidligere i tråden da hun sang ganske perfekt "oslo". Men etter et raskt googlesøk så jeg at "farsmålet" er østlandsk. 

I tillegg var det sommerfugl symbolet fra esc 2013 og esc vinneren fra 2004 som ble spilt da hun snakket om debuten sin (Idol 2004), så enkelte hint var avslørende også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømonsteret: Vegard Ylvisåker 

Dragen: Victor Sotberg eller Kevin Vågenes

Bamsen: Josefina Frida Pettersen eller Raylee 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (11 minutter siden):

De «hintene» er jo helt verdiløse🙄 Savner en forklaring på hintene, for det virker som om de ikke har noen mening. Ble så sur når Nissen hadde blomster fra nordlandsbunaden på skjorta si, uten grunn, mens noe så teit som at flåklypaboka var gitt ut på samme forlag som boka til Abid var et hint! Noe så kjedelig!

Det var jo forklaring på hintene

Blang annet at tjernet viste til hjemplassen hennes Hitra som har x-antall tjern

Sommerfuglene hintet til da hun var med i eurovision

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
34 minutter siden, delias said:

Dere som nevner Stjernekamp har jo noe der. Beltet er jo et type «kampbelte» - og med stjerne på! Stjernekamp

Jeg lurer på om snømannen med det beltet kan være hun Cecilia som er kjent for å drive med boksing.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Random Nick skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på om snømannen med det beltet kan være hun Cecilia som er kjent for å drive med boksing.. 

Brækhus på intens testo-kur

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

delias skrev (21 minutter siden):

På VG tror flertallet at Snømonsteret er Vegard Ylvisåker?! Det er det ikke mange her som tror?

Jeg har trodd det lenge..men det er allikevel ett eller annet med stemmen jeg ikke klarer å sette fingen på..det er mulig det er Solli Tangen, og at han bare vrenger på stemmen..men det er så kjedelig om det er han :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltet var inkludert i hver bidige hintvideo. Da burde det ha en viss kobling, i motsetning til musefella som var inkludert to ganger og lettere kunne forkastes. Også spesielt å ta med et frimerke som har bilde av en skytter fordi en av hennes relativt ukjente musikkvideoer hadde en jente med pil og bue. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkommer skrev (14 minutter siden):

De legger jo inn hint som skal hinte om andre personer og forvirre. Teltet korsene musefellen og dronen de to første episodene var så folk skulle tro det var Unni lindell

Da er jo poenget med hintene helt borte. Kjedelig å leke detektiver når det ikke er noen hint med «gåter» å løse, men kun en ren stemmegjenkjennings-konkuranse🤷‍♀️ 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Jeg har trodd det lenge..men det er allikevel ett eller annet med stemmen jeg ikke klarer å sette fingen på..det er mulig det er Solli Tangen, og at han bare vrenger på stemmen..men det er så kjedelig om det er han :P 

Er ikke bare Didrik. Didrik og Emil som bytter på 😎😉😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (Akkurat nå):

Da er jo poenget med hintene helt borte. Kjedelig å leke detektiver når det ikke er noen hint med «gåter» å løse, men kun en ren stemmegjenkjennings-konkuranse🤷‍♀️ 

Nå var det mange hint til Margaret også. Og man har jo tydelig fått beskjed at hintene både kan stemme og være hint for å forvirre 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (Akkurat nå):

Er ikke bare Didrik. Didrik og Emil som bytter på 😎😉😀

Jo det kan godt være det er det som gjør stemmen forvirrende 🤔 Hvem av dem var det i dag da? Syns versjonen i dag har vært en av de beste av snømonsteret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EtFo skrev (1 minutt siden):

Da er jo poenget med hintene helt borte. Kjedelig å leke detektiver når det ikke er noen hint med «gåter» å løse, men kun en ren stemmegjenkjennings-konkuranse🤷‍♀️ 

Men nå er det jo skrevet flere hint her som også viste til Margaret i tillegg til stemmen, så da gjelder det å finne de. Så poenget med hintene er jo ikke borte, det gjelder bare å finne de som passer med stemmen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 minutter siden):

Jo det kan godt være det er det som gjør stemmen forvirrende 🤔 Hvem av dem var det i dag da? Syns versjonen i dag har vært en av de beste av snømonsteret.

Jepp. Tror det var Didrik igjen i dag. Nevnt dette før, men. Hintet E = MC2: Einsteins energiligning. På det mest grunnleggende nivået sier ligningen at energi og masse (materie) er utskiftbare; de er forskjellige former av den samme tingen. Krysset over for kanskje å påpeke at Snømonsteret er utskiftbar. Kjemisk hint 2: C6 x 12..karbon har atomnummer 6. Kjedereaksjon i stjerner: https://no.wikipedia.org/wiki/Trippel-alfaprosess som også er relatert til Carbon 12 https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon-12❄️ Som også kan være en hint til en kjemisk prosess og fusjon av stjerner.. og Stjernekamp som to brødre har vært endel av

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athene skrev (22 minutter siden):

 

 

Siterer meg selv. Jeg synes hintene pekte ganske godt mot Margaret. Jeg tvilte tidligere i tråden da hun sang ganske perfekt "oslo". Men etter et raskt googlesøk så jeg at "farsmålet" er østlandsk. 

Jepp. Jeg endret også til Margaret tidligere idag da det gikk opp for meg at farsmålet er østlandsk og at han er prest (korsene). Man hører på stemmen at hun er artist og INGEN jente har Romeo og Julie som favorittfilm uten å ha vært med på Leonardo-hypen på 90-tallet 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henikka skrev (4 timer siden):

Er det noen av dere som gjetter på hvem som er bak maskene inne på nrk sine sider?

Jeg får opp: "Du er topp 1% i Norge".

Det kan umulig stemme at så få har gjettet riktig? Syns det virker så merkelig. 😅

358777327_Screenshot_20211204-171414_SamsungInternet.thumb.jpg.d6245e8a46981295b504762aae74d535.jpg

 

 

Samme her

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (4 timer siden):

Dersom 'farsmålet' er en referanse til norsk far og en mor fra et annet land, så er det i vertfall tre mulige alternativ.

Triana Iglesias (norsk far, mor fra Spania)

Alexandra Joner (norsk far, mor fra Cuba)

Tomine Harket (norsk far, mor fra Sverige)

Finnes det flere mulige alternativ?

 

Ja, som jeg tippet. "Farsmålet" hentydet til at far er østlending😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (2 timer siden):

Vil påstå "your sex" er godt on fire når du synger "my HARD is yours".

Tenkte nøyaktig det samme!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (35 minutter siden):

Da er jo poenget med hintene helt borte. Kjedelig å leke detektiver når det ikke er noen hint med «gåter» å løse, men kun en ren stemmegjenkjennings-konkuranse🤷‍♀️ 

Enig. Hint: "Nøkken er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge". Fakta: Nøkken har barn og samboer og hatt det lenge. Helt idiotisk. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...