Gå til innhold

Maskorama 2021

Bringebær

Anbefalte innlegg

Oktnxbye skrev (2 timer siden):

Ingeborg har også veldig mye uttrykk og gjør "mye ut av seg", noe bamsen også gjør når hun står i ro og de snakker. 

Nettopp. 100 % sikker på at Ingeborg er bamsen. Både stemmen, kroppsspråk, energi og hintene 😀

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

luna1 skrev (7 minutter siden):

Enig. Hint: "Nøkken er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge". Fakta: Nøkken har barn og samboer og hatt det lenge. Helt idiotisk. 

Er også enig i dette. Jeg vil heller ha færre hint enn hint som ikke er hint. Skjønner at stemmen teller mest, selvfølgelig, den er det lite å gjøre noe med. Men når man skal ha hint så må det jo trekke i samme retning. Helt greit med hint som passer på flere, som den limousinen, ost og kjeks, korsene kan treffe mange i ulike sammenhenger, for å skape forvirring og flere muligheter. Men å ha med ting bare sånn fordi, det skjønner jeg ikke. Og å ha med en ting gjentatte ganger, som teltet, når det ikke har noe som helst betydning blir for dumt. Den musefella ble jo borte. Teltet skulle vært borte for leenge siden. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsMacchiato
luna1 skrev (8 minutter siden):

Enig. Hint: "Nøkken er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge". Fakta: Nøkken har barn og samboer og hatt det lenge. Helt idiotisk. 

Er skuffet over årets sesong. Mange hint som ikke henger på greip, samt helt feil dialekter. Forstår at det er for å forvirre seerne, men for min del gidder jeg ikke å se noe annet enn oppsummeringen av sangene + avsløringen på slutten. Spoler derfor gjennom nesten hele programmet, om jeg i det hele tatt gidder å se det. I fjor var det gøy med hint som faktisk sa noe om personen bak masken, i år er det helt meningsløst (for meg). Neste år gidder jeg sikkert ikke engang slå på tv'en for å de dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (1 time siden):

Marion er skikkelig flink å synge! Og så pen😘

Jepp, Marion er helt nydelig 😎😎😎

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HelloMindy skrev (1 time siden):

Jeg syns det er litt spesielt og ha telt og natur som hint, og hun hater telt. 

EtFo skrev (1 time siden):

De «hintene» er jo helt verdiløse🙄 Savner en forklaring på hintene, for det virker som om de ikke har noen mening.

Mollert skrev (1 time siden):

Det er helt greit at nøkken bor i et tjern i skogen og marka, det betyr ikke at vedkommende inni kostymet gjør det samme. Men telt? Ingen sagn forteller at nøkken kler seg om eller sover i telt. Det blir en menneskelig greie, og burde være knyttet til personen. Verdiløst å ha med, synes jeg. Musefella da? 
Ellers litt gøy at hun sier at det har vært gøy å spille realitydeltaker. Det er greit at de legger inn saker i gråsona for å få oss til å spekulere. Men et telt som skal vises i hint-film etter hint-film? Nei takk få det bort

EtFo skrev (56 minutter siden):

Da er jo poenget med hintene helt borte. Kjedelig å leke detektiver når det ikke er noen hint med «gåter» å løse, men kun en ren stemmegjenkjennings-konkuranse🤷‍♀️ 

luna1 skrev (19 minutter siden):

HELT enig i alt dette.
Hele moroa er jo å leke detektiv med hintene! Det blir jo helt dust når hintene ikke stemmer! Hva er vitsen da? Hvis det blir for lett kan de gjerne ha vanskeligere hint, men de må være riktige! 

Teltet har vært i fokus i hver eneste video fra nøkken. Det virker viktig. Da er det helt idiotisk at Berger hater telt. 
Og det med at hun er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge er jo direkte løgn når hun har mann og barn. Det synes jeg blir for dumt rett og slett. 

Endret av Heartland
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se dette bildet av Bamsen en la ut på Jodel. Man ser at Bamsen har på seg noe blått. Sandra Lyng sprang fra scenen etter duetten, og hun hadde på seg en blå dressjakke. Det var også tydelig at Bamsen ikke hadde tatt på seg «hodet» ordentlig etter duetten. 

DDB3805E-432D-4943-9B70-58BCD3AF1A65.jpeg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartland skrev (5 minutter siden):

HELT enig i alt dette. Det er jo umulig å tolke hintene hvis de ikke stemmer? Hva er da vitsen? Hvis det blir for lett kan de gjerne ha vanskeligere hint, men de må være riktige! 
Teltet har vært i fokus i hver eneste video fra nøkken. Det virker viktig. Da er det helt idiotisk at Berger hater telt. 
Og det med at hun er kjærlighetssyk og har bodd alene lenge er jo direkte løgn når hun har mann og barn. Det synes jeg blir for dumt rett og slett. 

Ja, en skulle tro det var enklere og kostet mindre å DROPPE å inkludere ting og sitater enn å finne på løgner og legge til gjenstander uten mening. «Åå Margaret hater telt og har ingenting med friluftsliv å gjøre, dere! La oss kjøpe, finne, sette opp og filme telt og ting inni og ved telt. Telt, telt, telt. Få det på nå gutta! Dette blir viktig i produksjonen og programmet!» Altsåååhhh…

Endret av Mollert
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (2 timer siden):

Marion har lest KG igjen, hører jeg🙈🥴

Marion leter vel etter svar på samme måte som alle oss?😁 Vi leser jo i KG, så hvorfor skulle ikke hun gjøre det?🤷🏼‍♀️ Det hadde jeg også gjort hvis jeg var Marion😅

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ewna skrev (6 minutter siden):

Se dette bildet av Bamsen en la ut på Jodel. Man ser at Bamsen har på seg noe blått. Sandra Lyng sprang fra scenen etter duetten, og hun hadde på seg en blå dressjakke. Det var også tydelig at Bamsen ikke hadde tatt på seg «hodet» ordentlig etter duetten. 

Er ikke et hint engang av stemmen til Sandra i bamsen. Bamsen er Ingeborg 😉

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke dragen litt for kraftige armer og bein i forhold til Victor? Enig i at mange hint stemmer, men Victor er jo ikke så stor.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (4 minutter siden):

Er ikke et hint engang av stemmen til Sandra i bamsen. Bamsen er Ingeborg 😉

Ingeborg er nok ikke kjent nok til at de ville valgt å ha henne med tror nå jeg :) Veldig kjedelig om det er henne isåfall! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (2 timer siden):

Det som er teit, er at hun presenterer det som noe hun har kommet på heeelt av seg selv! Hun kan jo heller si at hun har lest noen som foreslo den og den🤷‍♀️

Hun presenterer det jo som noe hun har undersøkt og lett seg fram til? Selvfølgelig kan hun søke på internett på samme måte som oss? Har du mange rette? Kommet på alle selv? Eller har du brukt diverse nettsider, google eller KG til hjelp?🤔🤷🏼‍♀️😅 Legger du det da frem som at du hadde riktig, eller som at du hadde riktig men leste deg frem til svaret på internett?😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ewna skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ikke Sandra ville beholdt dressjakken på inni kostymet, rett og slett fordi det ville blitt varmt og muligens trangt. De har nok singlett eller liknende på seg inni kostymene. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ewna skrev (11 minutter siden):

Ingeborg er nok ikke kjent nok til at de ville valgt å ha henne med tror nå jeg :) Veldig kjedelig om det er henne isåfall! 

Der er vi uenige. Hun har vært mye i søkelyset siste årene, vært med på Stjernekamp, The Voice, Beat for Beat, Allsang på Grensen og streamer mye på Spotify. Har også til informasjonen flere følgere på Insta enn blandt annet Margaret Berger. Bamsen er Ingeborg Walter 😎😎😎

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ewna skrev (11 minutter siden):

For mange er hun nok mye mer kjent enn Arve Juritzen…

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gode prestasjoner i kveld, men dere, ærlig talt, dette er lureri. Det går ikke an å gi hint som er så til de grader misvisende. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det blir feil når hintene er direkte feil. Greit at man vet at noe er for å lure visuelt, men når men lyver i utsagnene blir det feil. Skulle forresten likt å sett Margaret synge "Human" live. Kan ikke tenke meg at det var hun som sang den. Passer bare ikke inn med resten av låtene hun synger stemmemessig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (4 minutter siden):

Enig i at det blir feil når hintene er direkte feil. Greit at man vet at noe er for å lure visuelt, men når men lyver i utsagnene blir det feil. Skulle forresten likt å sett Margaret synge "Human" live. Kan ikke tenke meg at det var hun som sang den. Passer bare ikke inn med resten av låtene hun synger stemmemessig. 

Man må høre mer på stemmen og lese hintene litt kreativt og ikke alt bokstavelig. Samt se om hintene stemmer i samspill med stemmen. Det er informert om at enkelte av hintene er til for å forvirre. Jeg har hatt 5 riktig på rad nå, og det er mange som har hatt, så mye lureri kan det ikke være 😉

Endret av PinarelloSaCalobra
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinarelloSaCalobra skrev (1 minutt siden):

Man må høre mer på stemmen og lese hintene litt kreativt og ikke alt bokstavelig. Samt se om hintene stemmer i samspill med stemmen. Det er informert om at enkelte av hintene er til for å forvirre. Jeg har hatt 5 riktig på rad nå, og det er mange som har hatt, så mye lureri kan det ikke være 😉

Jeg hadde riktig jeg også, men det var ikke poenget. Bare at hintene har en skille mellom det man ser og det man hører..  Nei, hørte ikke stemmen hennes i første låta, og hun kom med flere hint som var usanne, selv om det visuelle kunne stemme. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...