liv Skrevet 31. oktober 2005 #161 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det fins jo andre tabletter enn p-piller som utsetter mensen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #162 Del Skrevet 31. oktober 2005 Dersom ein ikkje vil tempe er det eins eige problem. Mulighetane for alternativ prevensjon er der uansett. Angåande raude dagar så var det visst litt fleire enn eg hadde trudd, sjekka i brosjyren min no, det er visst vanleg med 5-8 raude dagar. Men det spiller ingen rolle for oss i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 1. november 2005 #163 Del Skrevet 1. november 2005 nei da, det er sant at det ikke er så gøy å proppe seg full med hormoner - men når man vet smertemarerittet uten, så blir det rett og slett en bagatell. Må nok ha kontroll på bryllupsdagen jeg ja, for hvis ikke så risikerer jeg å ikke orke å være der selv pga smerter og ubehag... Men er det ikke fint vi er forskjellige? Skulle jo ønske at jeg kunne være fruktbar rett etter bryllupet da - hvertfall at vi ikke trenger mange forsøkene før det klaffer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2005 #164 Del Skrevet 1. november 2005 Hvor kommer ordet babystøv fra egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 1. november 2005 Forfatter #165 Del Skrevet 1. november 2005 Da er det november og jeg lurer jo på om mensen vil komme tilbake denne mnd... hvis ikke så ønsker jeg meg mensen til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 2. november 2005 #166 Del Skrevet 2. november 2005 Leste et sted at det pleier å være relativt stabilt med tanke på når i mnd en har eggløsning. Så i dag har jeg bestilt et termometer og noen el tester for å finne ut hvordan min syklus er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. november 2005 #167 Del Skrevet 2. november 2005 Tok en El test i dag jeg (hvorfor står i bloggen) og den var positiv. Da vet jeg hvertfall at jeg har EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 2. november 2005 Forfatter #168 Del Skrevet 2. november 2005 Tok en El test i dag jeg (hvorfor står i bloggen) og den var positiv. Da vet jeg hvertfall at jeg har EL ← Godt å vite!! Regner med at det ikke er no vits for meg å ta el-test før jeg får mensen... men på en annen side...mensen kommer vel ikke før eggløsningen? Så ved første EL vet jeg sannsynligvis ikke om at jeg har det..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 3. november 2005 #169 Del Skrevet 3. november 2005 Hmmm... er ikke lett dette nei. Jeg prøver å beregne når jeg får mensen rundt bryllupet. Hadde vært helt perfekt å ha mensen på pillen slik at jeg er ferdig med mensen på torsdag samme uke som jeg gifter meg. Da vil jeg bare kunne slutte med pillen da, og trolig ikke få tilbake mensen før etter bryllupsreisen OG da håper jeg jo i grunnen at jeg ikke får den igjen da, men at en liten :baby: kunne funnet ut at den ville bo i magen min i 9 måneder Noen som har noen tips til hvordan man kan trikse til å få mensen på en spesifikk ønsket dag når man går på trionetta? Er det abre å ta gule piller helt til et par dager før man vil ha mensen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 3. november 2005 #170 Del Skrevet 3. november 2005 Jaha, da er vi i gang med alternative metoder! Det skal bety ingenting i sikre perioder og kondom i usikre. Og de usikre er ganske lange, siden jeg ikke helt har fått taket på eggløsningstester og temping, og sæden visstnok lever i opptil 5 dager og det er lenge før en eggløsningstest viser utslag. Riktignok har jeg rimelig regelmessige sykluser etter pilleslutt i sommer, men det er en del variasjon. Da blir det fort oppimot 10-14 usikre dager. Uansett, hva tror dere er det aller første vi gjør aller første usikre dag? Glemmer å kjøpe kondom! Er det mulig? Det ble en sånn liten hoppe-av-løsning, så jeg regner med at det gikk greit. Håper det, tror jeg. Det er vel noe med at motivasjonen er litt begrenset så lenge vi begge er enige om at det ikke er katastrofe hvis... Og egentlig er vi jo så klare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 3. november 2005 #171 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg har kontrakt ut juli så jeg synes vi kunne prøve å få til at jeg er ferdig når jeg er 7/8mnd på vei (så har vi et par mnd å gå på om det ikke treffer med en gang) men mannen står på sitt. At han vil ha en jobb han trives i før vi starter prøvingen, og så tror jeg ikke han er helt klar da. Det er ingen av kompisene hans som har barn, vel de har ikke fast følge en gang, så det tar nok en stund før det skjer noe fra den kanten. Tror han synes det er litt skummelt å være først ute. Fra mine venner så begynner det derimot å bli en del barn Dessverre bor de spredd ut over hele landet så det blir litt vanskelig å få mannen babysyk av de.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 4. november 2005 #172 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Jeg fryker også at jeg kan blir veldig dårlig Moren min har vært veldig kvalm i ca 4 måneder med både meg og broren min. var først når hun var ca 5 mnd på vei at de vanlige klærne hennes igjen passet... Så dersom det er en minste liten fare for at dette er arvelig, så er det ingen prøving på oss før bryllupet - hvertfall ikke planlagt Kan ikke si jeg ser frem til mange måneder med mye kvalme, men går vel det også - for den som venter på noe godt... Og så satser jeg jo så klart på at dette ikke er arverlig da *krysse fingra* Endret 4. november 2005 av Markblomsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 4. november 2005 #173 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Han leter etter jobb ja, men uten annet en videregående så tar ting tid. Har søkt siden august. Både mamma, hennes mor og mormor (min oldemor) og jeg er født i ca 7-8 uker for tidlig da. Så i min familie har vi tydligvis fare for fortidlige fødsler. Ellers var mamma kvalm nesten hele svangerskapet med meg Endret 4. november 2005 av liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 4. november 2005 Forfatter #174 Del Skrevet 4. november 2005 hmm...mamma var ikke så mye dårlig tror jeg..men fikk bekkenløsning.. dessuten klarte hun ikke føde... Hun lå i time etter time, og til slutt var hun utslitt og jeg måtte ut med keisersnitt.. Håper fødselen går bedre får meg. Håper jo jeg slipper bekkenløsning også, men mamma slet nok ekstra...hun hadde gigantiske pupper å bære på fra før, og det har ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. november 2005 #175 Del Skrevet 5. november 2005 Uhæ, mannen har jobbintervju på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. november 2005 #176 Del Skrevet 5. november 2005 hadde passet fint å begynne å prøve når jeg har 7mnd igjen på kontrakten men vi får se hva som skjer Tviler på at det går så fort for mannen å bli klar. Men får han en jobb så kan vi i allefall begynne å lete etter et annet sted å bo! (Et med forhåpentligvis to soverom tilfelle vi får gjester og sånt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. november 2005 #177 Del Skrevet 5. november 2005 Vi snakker om gjesterom (iallefall så lenge mannen er i nærheten) For slekt til mannen bor langt unna. Og ja, plass til data og trommesett hadde ikke gjort noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. november 2005 #178 Del Skrevet 6. november 2005 Ikke få dårlig samvittighet... Det passer egentlig aldri å få barn Men nå som det er VI som skal ha den "oppgaven" så kan man ikke tenke på alt annet.. Tenk på når det passer best for DEG og din kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 6. november 2005 #179 Del Skrevet 6. november 2005 Så spennende å lese denne dagboka! Lyst til å melde meg inn i øve-på-å-prøve klubben jeg også, og enda mer lyst til å slutte med piller. Men tør ikke det helt enda, har eksamen 9 desember (teorien til barne- og ungdomsarbeider) og etter det aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Må jo få meg en jobb. Mangler nesten tre års arbeidsarfaring innen barn/ungdom før jeg kan ta fagbrev også. Men jeg og mannen er enig om å begynne å prøve når jeg har hatt en jobb noen måneder... virker så lenge til det nå. Godt å se at det ikke bare er jeg som tenker babytanker når det ikke passer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 7. november 2005 Forfatter #180 Del Skrevet 7. november 2005 Så spennende å lese denne dagboka! Lyst til å melde meg inn i øve-på-å-prøve klubben jeg også, og enda mer lyst til å slutte med piller. Men tør ikke det helt enda, har eksamen 9 desember (teorien til barne- og ungdomsarbeider) og etter det aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Må jo få meg en jobb. Mangler nesten tre års arbeidsarfaring innen barn/ungdom før jeg kan ta fagbrev også. Men jeg og mannen er enig om å begynne å prøve når jeg har hatt en jobb noen måneder... virker så lenge til det nå. Godt å se at det ikke bare er jeg som tenker babytanker når det ikke passer... ← Du er hjertelig velkommen Lise! Bare ikke la mannen ta pappa-permisjon når vi skal bygge på huset og trenger hans hjelp... Neida...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå