Gå til innhold

Så man må konstant vokte barna for hunder når man går utendørs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 10/20/2021 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

For å sitere den andre personen, ja da må du være blind. Jeg har sett der skje meg og mange andre. 

Anonymkode: 8b717...244

Da er det jaggu meg mange blinde mennesker i verden. Jeg har heller aldri sett en hund angripe et barn. Aldri. Ikke en eneste gang. Jeg har hatt hund i 30 år, og vært aktiv i hundemiljøer. Her hvor jeg bor er det vanlig å la hunden gå løs. Fortsatt har jeg aldri sett en hund angripe et barn. 

Er verden virkelig så svart-hvit at jeg må være blind? Lever du i en verden hvor det ikke finnes noen som helst muligheter for at andre mennesker har andre opplevelser? Da er det ikke vi som er blinde.

Med den samme logikken så kan jeg da si at du ser syner, om du ser at hunder angriper barn, for det har jeg aldri opplevd, og jeg kjenner også mange som heller ikke har opplevd å se det. Ergo angriper ikke hunder barn.

Anonymkode: 750ea...9c6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får passe på at barnet ditt ikke løper bort til fremmede hunder. Har sett så mange foreldre stå der smilende mens ungene stormer mot hunder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 20.10):

Sønnen min ble revet overende av en stor hund da han var 3 år. Han sto i hagen vår, ved veien, da en dame med to store hunder gikk forbi. Gutten sto helt stille og ville se på hundene. Den ene hunden løp bort til barnet og hoppet opp på han så han falt ned i veien. 
Da tenker jeg at hundeeieren burde ha hatt bedre kontroll på hunden. 

Anonymkode: 57c8d...f08

Men det var ikke et angrep. Et angrep er noe helt annet enn å dulte borti et barn slik at det faller. Hunder er ikke klar over sin egen størrelser og derfor skjer slike uhell. Jeg aner ikke hvor mange ganger hundene våre har dultet borti barnebarna, men hundene har aldri gjort det pga aggressivitet. Det har gjerne vært under lek og barna har ramlet. Et par ganger har det vært så lite som at hundene viftet med halen som gjorde at barna falt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg ble bitt i ansiktet av en løs hund da jeg var barn.  Jeg hadde ikke provosert den på noe vis. Jeg var 6-7 år og satt og spiste pære i en huske. Var alene ute i hagen.  

Når jeg går langs veien og ser at det kommer noen i møte med hund i bånd, så skynder jeg meg over på andre siden av veien.  Fortsatt hundeangst, men det er ingen som forstår det. Jeg er bare tåpelig og hundene er sååå søte og snille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (37 minutter siden):

Jeg ble bitt i ansiktet av en løs hund da jeg var barn.  Jeg hadde ikke provosert den på noe vis. Jeg var 6-7 år og satt og spiste pære i en huske. Var alene ute i hagen.  

Når jeg går langs veien og ser at det kommer noen i møte med hund i bånd, så skynder jeg meg over på andre siden av veien.  Fortsatt hundeangst, men det er ingen som forstår det. Jeg er bare tåpelig og hundene er sååå søte og snille.

Folka i denne tråaden vil fortsatt si at du ikke ble angrepet fordi det ikke finnes hunder som angriper :sarkasme:

Anonymkode: a1152...121

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folka i denne tråaden vil fortsatt si at du ikke ble angrepet fordi det ikke finnes hunder som angriper :sarkasme:

Anonymkode: a1152...121

Og hvor var foreldrene hennes?! Det er de som er uansvarlige, man lar jo aldri barn være uten tilsyn, uansett :sarkasme:
Hundeeiere i denne tråden er i hvert fall gode på ansvarsfraskrivelse og bagatellisering. Som hundeeier selv, synes jeg det er merkelig å se hvor mange som tar så lett på noe som potensielt kan ende i tragedie. Fokus er mer på hunden enn på barn. 

Anonymkode: b266e...49d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Hvemsomhelst said:

Jeg ble bitt i ansiktet av en løs hund da jeg var barn.  Jeg hadde ikke provosert den på noe vis. Jeg var 6-7 år og satt og spiste pære i en huske. Var alene ute i hagen.  

Når jeg går langs veien og ser at det kommer noen i møte med hund i bånd, så skynder jeg meg over på andre siden av veien.  Fortsatt hundeangst, men det er ingen som forstår det. Jeg er bare tåpelig og hundene er sååå søte og snille.

Jeg forstår det, for jeg har hatt det mye på samme vis. Har ennå arr i ansiktet etter å ha blitt bitt av naboens hund, som helt uprovosert og uten forvarsel gikk rett på meg og bet. Et par år etter dette ble jeg bitt i ryggen av en annen hund, da jeg og noen barn lekte ute. Hunden til disse barnas familie kom løpende rett mot meg, hoppet opp og bet tak. "Hunden er bare så leken", sa far i huset. Samme hund hadde også for vane å jage syklister og biler.

Sånn kan det gå når hundeeiere lar dyrene løpe løse og forventer at alle skal finne seg i det. Jeg som fra før var vant med hund hjemmefra, ble livredd alt som het hund i mange år etter slike opplevelser.

Når det er sagt, finnes det hundeeiere som er sitt ansvar bevisst og oppdrar hunder til å bli dyr man kan være trygg på. Kudos til dem! Det er alle de andre hundeeierne som kunne trengt et dressurkurs før de i det hele tatt skaffer seg hund.

Anonymkode: 585a1...21a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og hvor var foreldrene hennes?! Det er de som er uansvarlige, man lar jo aldri barn være uten tilsyn, uansett :sarkasme:
Hundeeiere i denne tråden er i hvert fall gode på ansvarsfraskrivelse og bagatellisering. Som hundeeier selv, synes jeg det er merkelig å se hvor mange som tar så lett på noe som potensielt kan ende i tragedie. Fokus er mer på hunden enn på barn. 

Anonymkode: b266e...49d

Åh spar meg, det er liksom aldri hunden sin skyld ikke sant? 

Anonymkode: a1152...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh spar meg, det er liksom aldri hunden sin skyld ikke sant? 

Anonymkode: a1152...121

Hva snakker du om? Tror du bør lese innlegget min en gang til. Og nei, det er egentlig aldri hundens skyld, men eieren. 

Anonymkode: b266e...49d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvor var foreldrene hennes?! Det er de som er uansvarlige, man lar jo aldri barn være uten tilsyn, uansett :sarkasme:
Hundeeiere i denne tråden er i hvert fall gode på ansvarsfraskrivelse og bagatellisering. Som hundeeier selv, synes jeg det er merkelig å se hvor mange som tar så lett på noe som potensielt kan ende i tragedie. Fokus er mer på hunden enn på barn. 

Anonymkode: b266e...49d

Det var helt tilfeldig at den hunden plutselig dukket opp.  Husken jeg satt i hang i pæretreet rett utenfor kjøkkenvinduet og min mor fulgte med innenfra.  Så nei, hun var altså ikke uansvarlig. Jeg var gammel nok til å være utenfor alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er dyr. De slekter på ulv. Ja, vokter barna for hunder. Totalt i løpet av mine 38år på jorda har 6/10 hunder jeg har møtt vært truende. Typ hopper/bjeffer/glefser osv uten grunn. Og jeg kjenner flere dårlige hundeeiere, vi ikke kan besøke engang pga hundene. Så ja, jeg vokter mine barn for hunder. Men de vet også man ikke går bort til fremmede hunder. 
 

Jeg har ikke noe i mot hunder generelt. Det fins ikke dårlige hunder, bare dårlige eiere. 

Anonymkode: 87343...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (23 minutter siden):

Det var helt tilfeldig at den hunden plutselig dukket opp.  Husken jeg satt i hang i pæretreet rett utenfor kjøkkenvinduet og min mor fulgte med innenfra.  Så nei, hun var altså ikke uansvarlig. Jeg var gammel nok til å være utenfor alene.

Du så ikke sarkasmeflagget ;) 

Anonymkode: b266e...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du så ikke sarkasmeflagget ;) 

Anonymkode: b266e...49d

Ååh, det overså jeg, hehe 😀 takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å tuppe til hunder som blir for nærgående. Hundeeier skal sørge for at hunden deres ikke kommer nær andre mennesker, hvis de ikke mestrer dette må en lære hunden å holde seg unna. Trenger ikke sparke hardt, men slik at den husker det.

Anonymkode: b51d1...b8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hunder er dyr. De slekter på ulv. Ja, vokter barna for hunder. Totalt i løpet av mine 38år på jorda har 6/10 hunder jeg har møtt vært truende. Typ hopper/bjeffer/glefser osv uten grunn. Og jeg kjenner flere dårlige hundeeiere, vi ikke kan besøke engang pga hundene. Så ja, jeg vokter mine barn for hunder. Men de vet også man ikke går bort til fremmede hunder. 
 

Jeg har ikke noe i mot hunder generelt. Det fins ikke dårlige hunder, bare dårlige eiere. 

Anonymkode: 87343...12e

60% av hundene du har møtt har vært truende?

Det var voldsomt mange, jeg kan ikke komme på å ha møtt en eneste hund som var truende mot meg, men jeg har møtt hunder som har oppført seg truende og aggressivt mot hunder vi har hatt.

Anonymkode: d4db8...da0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bare å tuppe til hunder som blir for nærgående. Hundeeier skal sørge for at hunden deres ikke kommer nær andre mennesker, hvis de ikke mestrer dette må en lære hunden å holde seg unna. Trenger ikke sparke hardt, men slik at den husker det.

Anonymkode: b51d1...b8e

Utrolig irriterende å gå tur, også går hunder rundt uten bånd eller med så lang line at de likegodt kunne gått uten bånd. Er ikke interessert i å få random hunder oppi trynet når jeg løper i skogen.

Anonymkode: f0a80...bec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Både mannen min og jeg har blitt bitt, han midt i ansiktet. To av mine tantebarn har blitt skikkelig traumatisert etter at de ble angrepet av hunder. 

Ja, jeg holder både ungene mine og meg selv langt unna hunder. 

Anonymkode: 11cfc...a2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Men det var ikke et angrep. Et angrep er noe helt annet enn å dulte borti et barn slik at det faller. Hunder er ikke klar over sin egen størrelser og derfor skjer slike uhell. Jeg aner ikke hvor mange ganger hundene våre har dultet borti barnebarna, men hundene har aldri gjort det pga aggressivitet. Det har gjerne vært under lek og barna har ramlet. Et par ganger har det vært så lite som at hundene viftet med halen som gjorde at barna falt.

Tenker du at det er helt greit at hundeeier lar en stor hund løpe bort til en 3 åring som står stille flere meter ifra og hoppe opp på barnet så barnet faller i bakken og slår seg? Det er i såfall urovekkende. Hvis alle hundeeiere tenker slik så må iallefall foreldre passe på å få barna sine unna hunder. Små barn kan bli skadet i slike situasjoner, selv om man ikke kaller det et angrep. 

Anonymkode: 57c8d...f08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker du at det er helt greit at hundeeier lar en stor hund løpe bort til en 3 åring som står stille flere meter ifra og hoppe opp på barnet så barnet faller i bakken og slår seg? Det er i såfall urovekkende. Hvis alle hundeeiere tenker slik så må iallefall foreldre passe på å få barna sine unna hunder. Små barn kan bli skadet i slike situasjoner, selv om man ikke kaller det et angrep. 

Anonymkode: 57c8d...f08

Og hvor skrev jeg at det var greit?

Hunder skal være i bånd når de er på offentlig sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i bærum løper hunder fritt. I fjor lekte mitt barn midt på en dam som var dekt av is, og da løp en hund rett bort. Eieren var 100 meter unna. Det ble panikk da mitt barn er livreddhunder og han falt og slo seg på isen og hylgråt. Eieren plystret på hunden og gikk sin vei uten å ta kontakt. Synes det var skikkelig lavmål.

Anonymkode: 1bdc3...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...