Gå til innhold

Så man må konstant vokte barna for hunder når man går utendørs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan ikke løpe forbi hunder mens man trenger? Kan vel ikke gå med bæreposer heller da? Hva er vitsen med å ha hund om alle andre i samfunnet må ha ansvaret for den og leve i frykt for hva hunden kan gjøre. Jeg gikk rolig forbi en hund i forrige uke og så den ikke i øynene. Jeg så rett frem på marken, men den klikket likevel og dro nesten eieren ned i bakken. 

Anonymkode: 7058a...41d

Det skulle stå trener

Anonymkode: 7058a...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: 77998...c77

Jo.

Anonymkode: a1152...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ref. den andre tråden, hvor en betydelig andel mener at når barn og forelder går langs veien og passer sine egne saker, så må de allikevel være på vakt for hunder som plutselig kan dukke opp og "leke" med barnet uten forvarsel.

En ting er å passe på at barnet ikke provoserer fremmede hunder. Men disse hundeierne mener at det er foreldrenes ansvar at hunder ikke uprovosert angriper barnet deres. De må blant annet plassere seg imellom hunden og barnet hver gang de passerer en hund, sånn i tilfelle hunden vil "leke".

Anonymkode: a4924...907

Deg igjen.

Bli ferdig med det og gå videre. Dette er bare hakk i plata. 

Anonymkode: 63771...43d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da er du isåfall blind. Jeg har flere ganger sett hunder som angriper barn eller løper etter barn som er langt unna dem.

Anonymkode: a1152...121

Så, at jeg ikke har sett det samme du mener å ha, sett betyr at jeg er blind? 

Javelok. 

Jeg har fremdeles aldri sett en hund jage et barn og angripe. Men jeg har opplevd barn slå hunden flere ganger. 

Hvor pleier du se hunder jage og angripe barn? Jeg ser vi er flere som lurer på hvor du opplever dette. 

Anonymkode: f57fb...e15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hunden kan være problemet jo.

Anonymkode: a1152...121

Fordi hundeholdet er helt elendig, den er et produkt av det.

Anonymkode: b3568...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri sett en hund angripe et barn. 

Jeg vet at alle ikke liker hunder. Alt jeg ønsker meg er gjensidig aktsomhet, og at barn ikke kommer bort og slår hunden min. 

Anonymkode: f57fb...e15

Sønnen min ble revet overende av en stor hund da han var 3 år. Han sto i hagen vår, ved veien, da en dame med to store hunder gikk forbi. Gutten sto helt stille og ville se på hundene. Den ene hunden løp bort til barnet og hoppet opp på han så han falt ned i veien. 
Da tenker jeg at hundeeieren burde ha hatt bedre kontroll på hunden. 

Anonymkode: 57c8d...f08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sønnen min ble revet overende av en stor hund da han var 3 år. Han sto i hagen vår, ved veien, da en dame med to store hunder gikk forbi. Gutten sto helt stille og ville se på hundene. Den ene hunden løp bort til barnet og hoppet opp på han så han falt ned i veien. 
Da tenker jeg at hundeeieren burde ha hatt bedre kontroll på hunden

Anonymkode: 57c8d...f08

Det er jo helt riktig, men det er enormt stor forskjell på å få en treåring til å falle overende og å angripe. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (1 minutt siden):

Det er jo helt riktig, men det er enormt stor forskjell på å få en treåring til å falle overende og å angripe. 

Skulle til å si det samme, men du var raskere.

Anonymkode: d4db8...da0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eieren har hunden i bånd, er det selvfølgelig ditt ansvar som forelder å passe på at barnet ikke nærmer seg hunden. 

Hvis hunden går løst og du og barnet befinner dere langt unna hunden, men den likevel kommer mot dere er det hundeeier sin skyld, men du skal jo fortsatt passe på barnet ditt når dere er ute.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så, at jeg ikke har sett det samme du mener å ha, sett betyr at jeg er blind? 

Javelok. 

Jeg har fremdeles aldri sett en hund jage et barn og angripe. Men jeg har opplevd barn slå hunden flere ganger. 

Hvor pleier du se hunder jage og angripe barn? Jeg ser vi er flere som lurer på hvor du opplever dette. 

Anonymkode: f57fb...e15

For å sitere den andre personen, ja da må du være blind. Jeg har sett der skje meg og mange andre. 

Som liten lekte jeg i en park da det plutselig kom en hund løpende mot meg aggressiv var den og, og var på nippe til å bite. Hadde ikke jeg klart å komme meg unna  (der det var snakk om millisekunder) så vet jeg ikke hva den hadde gjort, og ja dette skjedde i Norge og de andre tilfellene jeg vet om skjedde også i Norge. Mener du at det var jeg som fikk den til angripe meg? 

Anonymkode: 8b717...244

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (3 minutter siden):

Det er jo helt riktig, men det er enormt stor forskjell på å få en treåring til å falle overende og å angripe. 

Joda. Men jeg tenker at når en stor hund legger en 3 åring i bakken og står over ham, så oppleves jo det som et angrep av barnet. Barnet ble redd og slo seg. Det er jo ikke greit at eieren ikke passer skikkelig på, slik at sånne ting skjer. Barnet sto helt stille, flere meter fra hunden. Da er det eier sitt ansvar å sørge for at hunden ikke løper bort og legger barnet i bakken. 

Anonymkode: 57c8d...f08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Joda. Men jeg tenker at når en stor hund legger en 3 åring i bakken og står over ham, så oppleves jo det som et angrep av barnet. Barnet ble redd og slo seg. Det er jo ikke greit at eieren ikke passer skikkelig på, slik at sånne ting skjer. Barnet sto helt stille, flere meter fra hunden. Da er det eier sitt ansvar å sørge for at hunden ikke løper bort og legger barnet i bakken. 

Anonymkode: 57c8d...f08

Selvfølgelig er eieren ansvarlig for å sørge for at slike ting ikke skjer, men å kalle det et angrep er å vanne ut begrepet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er eieren ansvarlig for å sørge for at slike ting ikke skjer, men å kalle det et angrep er å vanne ut begrepet. 

Javel, så hva kaller du det da?

Anonymkode: 8b717...244

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ref. den andre tråden, hvor en betydelig andel mener at når barn og forelder går langs veien og passer sine egne saker, så må de allikevel være på vakt for hunder som plutselig kan dukke opp og "leke" med barnet uten forvarsel.

En ting er å passe på at barnet ikke provoserer fremmede hunder. Men disse hundeierne mener at det er foreldrenes ansvar at hunder ikke uprovosert angriper barnet deres. De må blant annet plassere seg imellom hunden og barnet hver gang de passerer en hund, sånn i tilfelle hunden vil "leke".

Anonymkode: a4924...907

Godt spørsmål. Jeg skulle ønske flere foreldre lærte barna sine hvordan de skal forholde seg til hunder. Har hatt 4 hunder i mitt liv, ingen av mine hunder har fått lov til å gå uoppfordret til barn. Og hver gang jeg ser et barn gå mot min hund så er jeg veldig tydelig på at de de må få tillatelse av sine foreldre i forkant, deretter av hundeier.

Når de skal hilse på hunden min så skal det skje med meg tilstede, og det skal skje på en bestemt måte, blant annet ikke begynne å ta hunden på hodet eller å buse frem mot de. Barn som ikke forholder seg til dette får beskjed om å leke med noe annet. 

 

Anonymkode: 34855...682

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Javel, så hva kaller du det da?

Anonymkode: 8b717...244

Hoppet på, dultet borti, løp ned eller hva det nå enn var hunden gjorde. Et angrep betyr at noe gjøres for å skade noen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (Akkurat nå):

Hoppet på, dultet borti, løp ned eller hva det nå enn var hunden gjorde. Et angrep betyr at noe gjøres for å skade noen. 

Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Han skulle til å bite meg, altså skade. Det var ikke noe dultint, løpt ned eller annet BS men ANGREP. 

Anonymkode: 8b717...244

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker said:

For å sitere den andre personen, ja da må du være blind. Jeg har sett der skje meg og mange andre. 

Som liten lekte jeg i en park da det plutselig kom en hund løpende mot meg aggressiv var den og, og var på nippe til å bite. Hadde ikke jeg klart å komme meg unna  (der det var snakk om millisekunder) så vet jeg ikke hva den hadde gjort, og ja dette skjedde i Norge og de andre tilfellene jeg vet om skjedde også i Norge. Mener du at det var jeg som fikk den til angripe meg? 

Anonymkode: 8b717...244

Hvordan tenker du jeg skal ha noen som helst forutsetning for å mene noe om hva du gjorde i denne påståtte situasjonen? 

Og nei, jeg er ikke blind. 

HVOR skjer alle disse påståtte uprovoserte hundenangrepene? 

 

Anonymkode: f57fb...e15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (4 timer siden):

Nei, jeg synes ikke det. 

Jeg har en hund selv som ikke liker barn. Det er jo fortvilende når barn kommer og sier " for en søt hund, kan jeg klappe den?" Eller når vi får besøk av foreldre med små barn, og der vi ikke stoler på hunden.. Veldig snill hund med våre barn- som nå er store, men den liker ikke andre sine barn, og har glefset etter relativt små barn. Aldri bitt noen da, men poenget er at jeg stoler ikke på henne.  Hun er jo gammel nå og svært lydig. Det er jo ikke slik at hun oppsøker barn ute. Hun trekker seg unna. 

Det er ikke ditt ansvar, eller ditt barn sitt ansvar. Det er mitt ansvar. Det er også mitt ansvar når jeg passerer andre med barn at jeg har hunden på min side. Jeg har aldri opplevd at hun har glefset etter barn vi går forbi eller møter ute, bare de som har prøvd å gå etter henne og vil klappe selv om hun trekker seg unna. Det er mange år siden nå, og deretter har jeg rett og slett ikke satt henne eller noen barn i den situasjonen. 

Men jeg tar ingen sjanser med henne og barn ettersom jeg ikke stoler på henne. 

Ganske uforsvarlig å beholde en hund man ikke stoler på, kan lett oppstå en situasjon du ikke har kontroll på.

Anonymkode: 429a0...9d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Han skulle til å bite meg, altså skade. Det var ikke noe dultint, løpt ned eller annet BS men ANGREP. 

Anonymkode: 8b717...244

Nå forvekslet jeg ab-koder, men det var ikke deg jeg svarte i utgangspunktet og når du da siterte meg kom dette helt ut av kontekst. 

At du opplevde noe du beskriver som å bli angrepet av en hund da du var barn har jeg ikke kommentert i det hele tatt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (41 minutter siden):

Nå forvekslet jeg ab-koder, men det var ikke deg jeg svarte i utgangspunktet og når du da siterte meg kom dette helt ut av kontekst. 

At du opplevde noe du beskriver som å bli angrepet av en hund da du var barn har jeg ikke kommentert i det hele tatt. 

Ja du svarte meg, som skrev at 3 åringen min ble lagt i bakken av en stor hund. 
Jeg beskriver det ikke som et angrep, selv om jeg nok tror barnet opplevde det som et angrep… Iallfall veldig skremmende. 
Poenget mitt var ikke om det defineres som angrep eller ikke, men at i slike tilfeller er det hundeeierens ansvar å passe på at hunden ikke hopper på barnet. Som mamma er det mitt ansvar å passe på at barnet ikke løper bort til fremmende hunder, og lære barnet å være forsiktig og holde avstand. 

Anonymkode: 57c8d...f08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...