Gå til innhold

Så man må konstant vokte barna for hunder når man går utendørs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er du isåfall blind. Jeg har flere ganger sett hunder som angriper barn eller løper etter barn som er langt unna dem.

Anonymkode: a1152...121

Hvor i verden oppholder du deg som til stadighet observerer dette? Jeg oppholder meg i hvertfall stort sett der det er mye hunder da jeg selv har hund både som elskede familiemedlemmer og hobby. Kan ikke huske å ha sett dette noen gang faktisk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du, TS, vrir og vender på informasjonen i den andre tråden slik du selv vil. Jeg kjenner ikke igjen det du ønsker å få frem i HI fra den andre tråden i det hele tatt.

Anonymkode: 8ae46...221

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ene og alene hundeeier sitt ansvar om hunden uoppfordret glefser/biter/angriper forbipasserende barn. Men som du ser så er det en hel haug med hundeeiere som er helt tette i nøtta.. Så du kan ikke stole på hverken hunder i bånd eller hundeeiere som en hovedregel, så greit å være på den sikre siden og holde andre siden av fortauet og gå imellom som forelder. 

Anonymkode: c7562...e65

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er selvfølgelig ene og alene hundeeier sitt ansvar om hunden uoppfordret glefser/biter/angriper forbipasserende barn. Men som du ser så er det en hel haug med hundeeiere som er helt tette i nøtta.. Så du kan ikke stole på hverken hunder i bånd eller hundeeiere som en hovedregel, så greit å være på den sikre siden og holde andre siden av fortauet og gå imellom som forelder. 

Anonymkode: c7562...e65

Nettopp. Bare her så ser man at hundeeiere er raske med å fraskrive seg all ansvar.

Anonymkode: a1152...121

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er selvfølgelig ene og alene hundeeier sitt ansvar om hunden uoppfordret glefser/biter/angriper forbipasserende barn. Men som du ser så er det en hel haug med hundeeiere som er helt tette i nøtta.. Så du kan ikke stole på hverken hunder i bånd eller hundeeiere som en hovedregel, så greit å være på den sikre siden og holde andre siden av fortauet og gå imellom som forelder. 

Anonymkode: c7562...e65

Da synes jeg at du burde vokte dine egne unger og sørge for at de aldri mobber, sier stygge ting, angriper folk selv i fylla osv. Høres ut som et travelt liv du har foran deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hunden som er problemet, det er hundeholdet.

Anonymkode: b3568...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KjøttOPP skrev (1 minutt siden):

Da synes jeg at du burde vokte dine egne unger og sørge for at de aldri mobber, sier stygge ting, angriper folk selv i fylla osv. Høres ut som et travelt liv du har foran deg. 

Følte du deg truffet?

Selvfølgelig skal man vokte egne barn, på lik linje som at hundeeiere skal passe på bikkjene sine.

Anonymkode: a1152...121

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke hunden som er problemet, det er hundeholdet.

Anonymkode: b3568...ee6

Hunden kan være problemet jo.

Anonymkode: a1152...121

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Følte du deg truffet?

Selvfølgelig skal man vokte egne barn, på lik linje som at hundeeiere skal passe på bikkjene sine.

Anonymkode: a1152...121

Nei, har ikke hund selv, ei heller barn, så her stiller jeg meget objektivt. Du kan kanskje tenke at det er to sider av en sak, og hvis en forelder ser vekk, så har ikke den fått med seg hva som egentlig har skjedd. Å trekke en konklusjon på utilstrekkelig grunnlag er da noe du burde vokte deg for

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle sidene men Hundeeier må også ta ansvar for hunden sin, på lik linje som at foreldre må ta ansvar for barna sine.

Jeg lar aldri barna mine hilse eller klappe ukjente hunder og dyr de ikke kjenner. Og passer alltid på de.  Det er en grunn til at man alltid skal spørre eier "hei kan vi få klappe hunden?" Nettopp Fordi en ikke kjenner hunden og hunden sine grenser. 

I tråden du nevner, så skriver ts at hun ikke vet hva som riktig skjedde. men at alt skjedde så fort. Derfor synes jeg det er rart at hun legger all skyld på hunden. også forandrer tråden seg veldig mye, ts kommer med masse informasjon som hun burde ha tatt med I HI. Ser mer og mer ut som en oppdiktet historie,

Det er Heller ikke hunden sin feil om den blir plaget.

 

Endret av amourerah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal foreldre passe på. Man passer jo på barna når man går på veier hvor biler ferdes. Man passer på å få barnet inn til siden når det kommer sykler eller hester. Når jeg kjører bil, så passer jeg ekstra godt på når jeg kjører forbi barn og hunder. Barn og dyr er jo uregnelige og impulsive, så man bør alltid passe på. 

Skjønner ikke hvorfor dette er kontroversielt? 

Anonymkode: 5ba5d...6ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da er du isåfall blind. Jeg har flere ganger sett hunder som angriper barn eller løper etter barn som er langt unna dem.

Anonymkode: a1152...121

 

Fiora skrev (17 minutter siden):

Hvor i verden oppholder du deg som til stadighet observerer dette? Jeg oppholder meg i hvertfall stort sett der det er mye hunder da jeg selv har hund både som elskede familiemedlemmer og hobby. Kan ikke huske å ha sett dette noen gang faktisk.

Jeg lurer også på dette for jeg har nå bodd og levd sammen med hunder i over 50 år og må ha møtt tusenvis av dem og jeg har aldri noensinne sett en hund som løper etter barn for å angripe dem. Ja, det skjer ulykker, og det hender at folk dør av å få et tre i hodet mens de går i skogen også, men det er vel ingen som er hysterisk redd for trær av den grunn. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, KjøttOPP said:

Da synes jeg at du burde vokte dine egne unger og sørge for at de aldri mobber, sier stygge ting, angriper folk selv i fylla osv. Høres ut som et travelt liv du har foran deg. 

Hahahaha 😂😂😂 du og du altså 😁

Anonymkode: c7562...e65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På samme vis som du ikke lar barn løpe vilt i trafikkutsatte områder, så lar du ikke barna løpe vilt, herje og rope i parker eller på offentlige plasser for allmannsferden, uten å ha lært de å ta hensyn til andre mennesker og dyr. Jeg vet de færreste gjør det, fordi det er fler som ikke "kan hunder" en som er vant med dyr, men dette er faktisk ditt ansvar som forelder. Jeg lar ikke barnet mitt ta leker fra hunden min, selv om de leker sammen og min hund er liten og godt barnevant slik at uhell ikke ville skjedd så fremst hun ikke blir syk eller har valper å beskytte, men jeg vet ikke hvordan andres hunder vil opptre med et barn som bøkser til - så jeg lærer det til å respektere hunden og å ikke ta i fra ting, ikke plage når hundne slapper av, ligger på plassen sin etc. Jeg lærer også å aldri, aldri gå bort til fremmede hunder og i hvertfall ikke hvis de står fast i bånd uten eier å se. Hun får ikke hoppe og sprette forbi hunder vi passerer på tur, og hun får ikke vifte med pinner for å friste hunder. Akkurat som jeg lærer henne å se til begge sider før hun går over veien, også på fotgjengerfelt, og hun må bruke reflex fra tidlig skumring selv om det ikke er svart ute enda, og hun får ikke gå ut mellom biler først men skal vente på en voksen. Jeg lærer henne å respektere det hun ikke har kontroll over selv. 

Anonymkode: 77998...c77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hunden kan være problemet jo.

Anonymkode: a1152...121

Nei. 

Anonymkode: 77998...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. 

Anonymkode: 77998...c77

Jo

Anonymkode: 3978c...dae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har et ansvar. Lar aldri barnet gå bort til en annen hund, aldri. Og er jeg ute med hunden lar jeg aldri fremmede barn hilse, og har alltid meg mellom hunden og forbipasserende. Hadde et barn bare løpt bort til vår hund og hunden hadde glefset (ikke bitt), hoppet eller dyttet så hadde jeg overhode ikke kjeftet på hunden, men på både barn og foreldre. Hadde hunden bitt - et alvorlig bitt, hadde hunden selvsagt blitt avlivet. Men hadde et fremmed barn slått, kastet stein/pinne eller fremprovosert et bitt hadde jeg seriøst gitt ungen juling, og faktisk heller tatt straff for det. 

Anonymkode: b645e...7e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 timer siden):

Når skal hundeeiere få inn i skallen at en hund er bare et dyr? Bare et dumt dyr og ikke noe mer verdt enn ei ku eller en sau?

Angriper en hund et barn er det hundeeierens og hundens skyld - hunden skal skytes, og eieren burde få fengselsstraff!

Jeg har inntrykk av at det snarere er mennesker som aldri har hatt hund, eller som er uerfarne hundeeiere, som ikke forstår at en hund er et dyr med de egenskaper den arten har. De ser ikke forskjell på normal hundeatferd og unoter, menneskeliggjør dyret og tror at man skal fjerne naturlige egenskaper hos dyret.

Anonymkode: d4db8...da0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ingen hundeeier, men ja. Jeg har ansvaret for mitt eget barn. Hund er et dyr, og kan reagere som sådan. Så jeg er forsiktig når jeg går forbi hunder. Lærer også at man ikke skal løpe foran hund ol. 

Anonymkode: 51702...d69

Man kan ikke løpe forbi hunder mens man trenger? Kan vel ikke gå med bæreposer heller da? Hva er vitsen med å ha hund om alle andre i samfunnet må ha ansvaret for den og leve i frykt for hva hunden kan gjøre. Jeg gikk rolig forbi en hund i forrige uke og så den ikke i øynene. Jeg så rett frem på marken, men den klikket likevel og dro nesten eieren ned i bakken. 

Anonymkode: 7058a...41d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...