Gå til innhold

Stedatter sur fordi vi har fått baby.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 10/20/2021 at 5:26 PM, AnonymBruker said:

Alle som har barn er narsissister? 

Anonymkode: 24ccc...26c

Så NÆRT narsissisme som du kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 15.38):

Jeg tenker det er veldig bra at hun har tatt kontakt med skolepsykologen i hvert fall. Da får hun snakket ut om det hun føler med en upartisk person som kan gi henne gode råd i denne situasjonen som hun opplever som vanskelig. Å være 14 år er jo generelt en veldig vanskelig alder uansett, og man er nok ekstra sårbar for slike ting da. 

En ting er at vi voksne kan mene at dette er overdramatisk, at hun burde være over samlivsbruddet fordi det har gått lang tid osv. En annen ting er kaoset dette bringer med seg i livet til 14-åringen. Babyer snur jo gjerne opp ned på omgivelsene rundt seg. Søskensjalusi er jo vanlig også der det ikke er noe samlivsbrudd.

Hvis dette er deres første fellesbarn så skjønner jeg veldig godt at det for 14-åringen føler seg sviktet ved at dere tre nå har en familie «uten henne». Selv om relasjonen har vært god tidligere, føler hun seg nok utenfor nå. 

 

Anonymkode: cf07a...31a

100% enig med deg. Synes oppriktig synd på 14 årigen, det der er skikkelig tøft. Høster ikek så mye forståelse hos de "nybakte" foreldrene heller mistenker jeg. Må huske at 14-åringer fortsatt er barn, så absolutt. Å føler seg byttet ut må være forferdelig. Faktisk enda verre når man er 14 og egentlig desperat etter tilhørighet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva forventet du egentlig? At din mor skulle gi faen i babyens behov? Ærlig talt, du var da gammel nok til å forstå at babyen måtte tas vare på. 

Anonymkode: f4e1d...ad2

Signere denne. Hjelpe meg hvor mange sjalu,onde og egosentriske barn det finnes i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

At stemor er sjalu er ganske naturlig. Problemet er hvis hun viser det. Ut over det så kan stemor velge p ikke inngå et forhold til en mann med barn dersom hun ønsket stebarna ufødt. Et barn eller en ungdom kan ikke velge bort hverken far, stemor eller søsken, så sammenligningen din har jo null relevans.

 

Ikke døm andre sier mannen som mener at enhver følelse av sjalu betyr at man er et ondt og grusomt menneske.

Ha ha herregud 😂 Alle søsken som er sjalu er onde og trenger psykolog altså. Ok

Får man barn fordi man selv har lyst på, eller for å glede andre? Hvis det første, er det egoistisk. Men egoistisk betyr ikke at det nødvendigvis er feil.

Nå må du roe deg ned. Så en treåring som er sjalu og ønsker at lillebror ikke fantes, det er i følge deg «ren og skjør ondskap»? Eller ved hvilken alder tenker du at sjalusi skifter fra en normal men negativ til følelse, til ondskap?

Anonymkode: 5ddca...6d2

En 14båring vet forskjellen på rett og galt.  Å hate en baby når du er 14 år er ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (7 minutter siden):

Signere denne. Hjelpe meg hvor mange sjalu,onde og egosentriske barn det finnes i dette landet.

Bare det at du kaller barn onde, viser hvor lite du forstår. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
Era Vulgaris skrev (9 timer siden):

Bare det at du kaller barn onde, viser hvor lite du forstår. 

Psykopati  kan spores helt ned i barnehagen..Hun et ikke dirkete et barn, men en tenåring.  Jeg ville ikke drømme om å kalle et småbarn ond,.men en 14 åring bør forstå litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ElMona skrev (På 20.10.2021 den 13.49):

HAAHAHAHA Å få barn er jo den ultimate egoistiske handlingen! Mennesker gjør det meste ut ifra egoisme, men det påvirker som regel bare en selv. Men det å tvinge et helt nytt menneske ut i eksistensen bare fordi du har lyst på en mini versjon av deg selv er jo så nært narsissisme som du kommer. 

Så dine foreldre og alle som har fått barn i menneskets historie er narsissister. Okkkk.  

Anonymkode: b59b0...7df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (3 timer siden):

Psykopati  kan spores helt ned i barnehagen..Hun et ikke dirkete et barn, men en tenåring.  Jeg ville ikke drømme om å kalle et småbarn ond,.men en 14 åring bør forstå litt.

Og du, som voksen mann, bør forstå at en 14-åring som er midt i en sårbar fase, hormonell og følelsesstyrt, ikke er ond. Når en tenåring bruker store ord og kraftuttrykk, er det ofte et rop om å bli sett, hørt og møtt der man er. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (3 timer siden):

Psykopati  kan spores helt ned i barnehagen..Hun et ikke dirkete et barn, men en tenåring.  Jeg ville ikke drømme om å kalle et småbarn ond,.men en 14 åring bør forstå litt.

Men du er jo bare rar. 

Ja, alle søsken må tåle at far eller mor lager nye barn med nye partnere. Er liksom ikke så mye man kan gjøre med det. Men det er jo ikke noe GLEDE over det. Som i ditt eksempel, med halvsøsken i 20-årene som du SNAKKA TIL, de kan ikke gjøre annet enn å akseptere at det kommer nye "kjærlighetsbarn" med foreldrenes nye partnere. Men det er forskjell på å måtte akseptere realiteten og å glede seg. 

Anonymkode: 6feb4...bac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men du er jo bare rar. 

Ja, alle søsken må tåle at far eller mor lager nye barn med nye partnere. Er liksom ikke så mye man kan gjøre med det. Men det er jo ikke noe GLEDE over det. Som i ditt eksempel, med halvsøsken i 20-årene som du SNAKKA TIL, de kan ikke gjøre annet enn å akseptere at det kommer nye "kjærlighetsbarn" med foreldrenes nye partnere. Men det er forskjell på å måtte akseptere realiteten og å glede seg. 

Anonymkode: 6feb4...bac

Rar,.primitiv måte å diskutere på. Å gå til personangrep bare fordi du ikke er enig  er på barneskole nivå. 

En person i 20 årene som ikke klarer å glede seg over et nytt famile medlem, er i mitt hode egosentriske og lite sympatiske. Klart de fikk høre det av meg. Fortalte de rett ut at det er en gave å få et nytt søsken , og at det var på.tide at de begynte å oppføre seg voksent..en 20 åring skøa ikke trenge foreldrene sine lengre. Å være glad i de og komme på besøk ja. Men tjenester og sjalusi mot søken i den alderen  er bare sært og veldig lite tiltrekkende  .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
Era Vulgaris skrev (51 minutter siden):

Og du, som voksen mann, bør forstå at en 14-åring som er midt i en sårbar fase, hormonell og følelsesstyrt, ikke er ond. Når en tenåring bruker store ord og kraftuttrykk, er det ofte et rop om å bli sett, hørt og møtt der man er. 

En 14 åring er gammel nok til å forstå og bli fortalt hvirdan man oppfører seg. Jeg har ingen tro på å pakke alt inn. Kall en spade for en spade. Får er like glad i deg som baby ,.men det er klart at babyen vil trenge mer omsorg og tid nå. Dette forventer jeg at du forstå.  Over tid vil dette utjevne seg. Jeg vil ikke tolerere noe som helst dårlig oppførsel ovenfor en baby eller stemor. Slik ville jeg sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (37 minutter siden):

Rar,.primitiv måte å diskutere på. Å gå til personangrep bare fordi du ikke er enig  er på barneskole nivå. 

En person i 20 årene som ikke klarer å glede seg over et nytt famile medlem, er i mitt hode egosentriske og lite sympatiske. Klart de fikk høre det av meg. Fortalte de rett ut at det er en gave å få et nytt søsken , og at det var på.tide at de begynte å oppføre seg voksent..en 20 åring skøa ikke trenge foreldrene sine lengre. Å være glad i de og komme på besøk ja. Men tjenester og sjalusi mot søken i den alderen  er bare sært og veldig lite tiltrekkende  .

Når slutter en å trenge foreldrene sine? Og hvorfor mener du at du har rett til å fortelle andre hva de skal føle? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Når slutter en å trenge foreldrene sine? Og hvorfor mener du at du har rett til å fortelle andre hva de skal føle? 

Det skaø foregå en gradvis løsrivningsprosess fra foreldre. Når man er 20 år burde man være ute av redet og stå på egne ben. Noe de fleste er enige i. En tenåring er gammel nok til å forstå konsekvensene av hav he driver med.

Det er en universell forståelse av at følelser som hat ,særlig mot en baby ikke er riktig. Ei er sjalusi sett på som en sørlig positiv følelse. Ja, men kan føle hat og sjalusi. Det er da foreldrenes oppgave å korrigere tenåringer , m slik at de jobber med seg selv og kommet på rett spor. Det er en gave i livet å få et nytt søsken  uansett hvordan man blir og vender på det.. Tror tenåra get i dag har godt av å forstå et universet dreier seg ikke om de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jon Are skrev (21 minutter siden):

Det skaø foregå en gradvis løsrivningsprosess fra foreldre. Når man er 20 år burde man være ute av redet og stå på egne ben. Noe de fleste er enige i. En tenåring er gammel nok til å forstå konsekvensene av hav he driver med.

Det er en universell forståelse av at følelser som hat ,særlig mot en baby ikke er riktig. Ei er sjalusi sett på som en sørlig positiv følelse. Ja, men kan føle hat og sjalusi. Det er da foreldrenes oppgave å korrigere tenåringer , m slik at de jobber med seg selv og kommet på rett spor. Det er en gave i livet å få et nytt søsken  uansett hvordan man blir og vender på det.. Tror tenåra get i dag har godt av å forstå et universet dreier seg ikke om de. 

Du er så kategorisk at det er vanskelig å diskutere med deg. 
Og alle synes faktisk ikke et nytt søsken er en gave, men det blir nok vanskelig for deg å forstå. Du framstår som veldig kald, hard og lite forståelsesfull for andre menneskers følelser og tanker. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (1 time siden):

Rar,.primitiv måte å diskutere på. Å gå til personangrep bare fordi du ikke er enig  er på barneskole nivå. 

En person i 20 årene som ikke klarer å glede seg over et nytt famile medlem, er i mitt hode egosentriske og lite sympatiske. Klart de fikk høre det av meg. Fortalte de rett ut at det er en gave å få et nytt søsken , og at det var på.tide at de begynte å oppføre seg voksent..en 20 åring skøa ikke trenge foreldrene sine lengre. Å være glad i de og komme på besøk ja. Men tjenester og sjalusi mot søken i den alderen  er bare sært og veldig lite tiltrekkende  .

Ja, du har rett i at det ikke er helt innafor å kalle deg rar. Beklager der.

Men, du ser jo ikke gråsonene her! Er det ikke GLEDE så er det HAT, ifølge deg. Disse barna fra før har jo ikke så forbanna mye valg da, fars nye kjærlighetsbarn kommer uansett hva de sier. Men det er jo ikke noe glede over det! Og ikke nødvendigvis noe hat overfor det barnet heller, men en situasjon de så inderlig gjerne skulle vært foruten. 

 

Anonymkode: 6feb4...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 11.32):

Hvorfor det? 

Anonymkode: 24ccc...26c

Skilsmissen kom som et sjokk for meg. Jeg følte meg sviktet av pappa. Så hadde han og den nye kona valgt å få et nytt barn så hadde jeg følt at vi som den gamle familien ikke var gode nok.

Anonymkode: 0c326...09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, AnonymBruker said:

Så dine foreldre og alle som har fått barn i menneskets historie er narsissister. Okkkk.  

Anonymkode: b59b0...7df

"NÆR" sa jeg, ikke at de var det. Og det var annerledes før, da visste man ikke bedre og trengte barn til å jobbe osv, ikke greit det heller men de hadde da en grunn. Alle som får barn i dag, og ja mine foreldre også, er jo egoistiske og selvoptatte når de tror at deres gener er verdt å bringe videre, og at et menneske skal tvinges til å eksistere bare fordi de har lyst. Og i dag er det jo rett og slett slemt å få unger som antageligvis må oppleve krise etter krise og at klimaet går til helvete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

16 hours ago, Jon Are said:

Psykopati  kan spores helt ned i barnehagen..Hun et ikke dirkete et barn, men en tenåring.  Jeg ville ikke drømme om å kalle et småbarn ond,.men en 14 åring bør forstå litt.

Jeg har møtt en ond 4 åring. Hun var en drittunge allerede da, og hadde klare psykopatiske trekk som bare ble sterkere og sterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2021 at 11:01 PM, Jon Are said:

En 14båring vet forskjellen på rett og galt.  Å hate en baby når du er 14 år er ondskap.

Det er toskete sagt. Det "hatet" en fjortenåring har er ikke personlig ment mot ungen, men hun kan fint hate at den er der, at den griner og at den tar tiden fra foreldrene. Det betyr ikke at hun hadde drept den, jeez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Jon Are said:

Det skaø foregå en gradvis løsrivningsprosess fra foreldre. Når man er 20 år burde man være ute av redet og stå på egne ben. Noe de fleste er enige i. En tenåring er gammel nok til å forstå konsekvensene av hav he driver med.

Det er en universell forståelse av at følelser som hat ,særlig mot en baby ikke er riktig. Ei er sjalusi sett på som en sørlig positiv følelse. Ja, men kan føle hat og sjalusi. Det er da foreldrenes oppgave å korrigere tenåringer , m slik at de jobber med seg selv og kommet på rett spor. Det er en gave i livet å få et nytt søsken  uansett hvordan man blir og vender på det.. Tror tenåra get i dag har godt av å forstå et universet dreier seg ikke om de. 

Det er jo bar bullshit at søsken er en "gave", du romantiserer noe som kan være både kjipt og traumatisk. Om mine foreldre hadde fått en unge når jeg var 20, så hadde de for det første vert alt for gamle, så det er rett og slett kvalmt, og jeg hadde ikke ville hatt noe med ungen å gjøre. 

Og ikke alle burde ha barn, og da er det kjipt å se foreldre som får enda en unge du veit de ikke kan ta vare på skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...