Gå til innhold

Hva tenker du om kvinner som trener i avslørende tights på treningssenteret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kipling skrev (1 minutt siden):

Du bruker stram tights for ditt eget selvbildes skyld, men du vil ikke bli sett på?

Wut???

Komfort aspektet av det skjønner jeg, hender jeg trener i tights selv og det er dritdigg for enkelte øvelser, men det med selvbilde uten å ville bli sett på må jeg si høres helt sprøtt ut.

Mitt selvbilde er ikke avhengig av andre. Jeg vil føle meg fin FOR EGEN DEL. Jeg går i de klærne JEG LIKER, uavhengig av hva andre måtte tenke. Det finnes ikke en eneste krok på treningssenteret mitt som ikke er dekket av speil. Skal jeg måtte se på meg selv fra alle vinkler mulig så vil jeg selvsagt se bra ut. Er det virkelig så rart? 

Jeg har heller aldri skrevet at jeg ikke vil bli sett på. Hvorfor gidder du ikke å lese det som skrives ordentlig før du tar deg tid til å svare? Det blir bare sløsing av begges tid. Det er en forskjell på å kikke seg rundt mellom settene sine og smile til folk du møter blikket med, og på å stirre de ned og gjøre de ukomfortable. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har aldri sett en eneste kameltå i hele mitt liv, utenom min egen. 
 

Regner med at ingen ser på min heller. 

Anonymkode: 51829...135

Det siste skal du absolutt ikke ta for gitt, dersom den vises. Men du tar ikke skade av om noen legger merke til det. Noen kan få problemer, andre kan på en liten opptur. For deg betyr ingen av delene noen verdens ting.

Anonymkode: f0b5e...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, forholdet hun har til seg er viktigere enn hva du tenker/føler/føler deg berettiget til. Tro det eller ei. Hun er viktig for seg selv. Ikke deg. 

Anonymkode: 51829...135

Ja, hun er viktig for seg selv og hun prioriterer forholdet hun har til seg selv.... Så hva gjør hun for å pleie dette viktige forholdet? Leste en god bok? Mediterte litt kanskje? Reflekterte over alt hun har i livet sitt å være takknemmelig for? Ja riktig ja, hun tar på seg en stram tights som gjør at hun ser sexy ut, men for all del det har ingenting med andre mennesker å gjøre.... 

Right....

Kall meg kynisk, men jeg må bare si at jeg rett og slett ikke kjøper det pisset med kvinner som gjør alt bortsett fra å bokstavelig talt selge sjela si for å se sexy ut, og så påstår at de gjør det for sin egen del. 

Hvis du forbedrer dine egne evner, kunnskap eller helse så har jeg ingen problemer med å tro at du gjorde det for din egen del og ingen andres. Men når alt handler om utseende så har jeg en snikende mistanke om at hva andre syns om hvordan du ser ut har noe med saken å gjøre. Mulig at du gjorde det direkte fordi du blir glad av å se sexy ut, men grunnen til at du blir glad av å se sexy ut er at andres vurdering at ditt utseende tydligvis er viktig for deg. Ikke noe galt med det, men la oss kalle en spade for en spade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tights på treningssenteret. Av og til drar jeg den opp når den sklir ned. Det kan kanskje medføre "cameltoe" om jeg drar den for mye opp. Jeg vet ikke. Bruker speilet kun for å sjekke at jeg gjør øvelser korrekt, ikke for å sjekke underlivet. Dersom folk rundt meg som TS faktisk studerer skrittet mitt mer inngående enn det jeg selv gjør - da har dere issues. Går dere i det hele tatt på senter for å trene eller bare for å stirre og dømme?

Anonymkode: ccfbd...4b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker tights på treningssenteret. Av og til drar jeg den opp når den sklir ned. Det kan kanskje medføre "cameltoe" om jeg drar den for mye opp. Jeg vet ikke. Bruker speilet kun for å sjekke at jeg gjør øvelser korrekt, ikke for å sjekke underlivet. Dersom folk rundt meg som TS faktisk studerer skrittet mitt mer inngående enn det jeg selv gjør - da har dere issues. Går dere i det hele tatt på senter for å trene eller bare for å stirre og dømme?

Anonymkode: ccfbd...4b6

Jeg har sett flere kvinner med cameltoe, men aldri stirret noen i skrittet. Jeg har ikke tunellsyn. Dersom de hadde fransk åpning på tightsen ville jeg lagt merke til det også, uten å stirre. Henger det dopapir ut bak så ser jeg det også, igjen helt uten å stirre. 

Anonymkode: f0b5e...015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 9.01):

Tenker at........

Aldri vært på et treningssenter så jeg har ingen formening.

Anonymkode: 72164...3b9

Så hvorfor svarer du? 🤯

Anonymkode: dafea...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Miranda Bailey said:

Mitt selvbilde er ikke avhengig av andre. Jeg vil føle meg fin FOR EGEN DEL.

Hørt den før, trodde ikke noe på det den forrige gang jeg hørte den heller. 

Jeg er sikker på at du ikke bevisst tenker på at du vil ha blikk fra noen, men å påstå at det å se fin ut ikke har noe å gjøre med hva folk som ser deg tenker er helt absurd. Du vil se fin ut for å føle deg vel, men det er jo fordi det å se fin ut er noe du føler et behov for. Tror du virkelig at det er totalt frakoblet fra hva andre syns om utseende ditt? Det er det ikke, ikke for deg eller for noen andre av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 21.51):

Hva tenker du om at de viser cameltoe på treningssenteret?

Anonymkode: a4280...7ec

I tights kommer lett min cameltoe frem. Har ingenting betydning på noe. Det er noen bukser man lettere får det i. 

Anonymkode: 7a58e...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har sett flere kvinner med cameltoe, men aldri stirret noen i skrittet. Jeg har ikke tunellsyn. Dersom de hadde fransk åpning på tightsen ville jeg lagt merke til det også, uten å stirre. Henger det dopapir ut bak så ser jeg det også, igjen helt uten å stirre. 

Anonymkode: f0b5e...015

Selvfølgelig. Blikket vandrer hos alle. Men poenget er å ikke trigges til negative reaksjoner av det du ser.

Feks: "Der var det en overvektig person." Bør være den eneste tanken du har, ikke "Æsj der var det en feit person. Så ekkelt at jeg skal plages med dette menneskets eksistens. Så forstyrrende er synet at jeg skal fortelle alle hvor nasty det er og skrive om det på alle forumer".

For å bruke et annet eksempel for det samme poenget

Anonymkode: ccfbd...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er bra de trener

 

Før jeg starter å smelle med vektene for å være like jævlig tilbake

 

neida…. Joda

Anonymkode: fb457...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (13 timer siden):

Hørt den før, trodde ikke noe på det den forrige gang jeg hørte den heller. 

Jeg er sikker på at du ikke bevisst tenker på at du vil ha blikk fra noen, men å påstå at det å se fin ut ikke har noe å gjøre med hva folk som ser deg tenker er helt absurd. Du vil se fin ut for å føle deg vel, men det er jo fordi det å se fin ut er noe du føler et behov for. Tror du virkelig at det er totalt frakoblet fra hva andre syns om utseende ditt? Det er det ikke, ikke for deg eller for noen andre av oss.

Nå lo jeg godt. De siste månedene har jeg trent klokken 5 på morgenen. Det er ekstremt sjeldent at det er noen andre der, kanskje en eller annen gubbe som skal få inn økta før jobb to ganger i uken - og om de begynner å stirre, så blir jeg ikke annet enn ubekvem. Ellers er jeg på senteret helt alene, og jeg trener fortsatt i tights og magetopp. Selv om du aldri pynter deg for deg selv, så betyr ikke det at andre ikke gjør det. 

Jeg liker å føle meg fin for andre og å pynte meg, og gjør dette ofte når jeg skal ut på byen for eksempel, men på trening har jeg ikke det som fokus. Du er fanden meg arrogant som tror du kjenner meg og mine intensjoner bedre enn meg. Hopp av den høye hesten din og se at andre kan ha andre verdier og prioriteringer enn deg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i en kultur der kroppen er et statussymbol, og selv-presentasjon står i fokus ( instagram f.eks.). Jeg tenker at isett i et slikt lys er det ingenting galt med å ønske å "vise seg frem" på et treningssenter. Man er stolt over kroppen sin og liker å fremheve den, ser ikke hva som er galt med det. De som ikke er så interessert i å vise frem kroppen sin går i andre typer klær, og deter også helt ok. Hvis man blir støtt av å se flotte, veltrente kropper på et treningssenter, ja da får man finne seg andre steder å trene mener jeg. Imidlertid, - hvis man kler seg tettsittende/ sparsommelig, må man også finne seg i å få noen lange blikk innimellom. Men da teniker jeg da er "ønsket oppmerksomhet".

Anonymkode: 1f4d6...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 9.39):

For en nedlatende holdning du har mot kvinner. Jeg kler meg i løpetights fordi jeg løper (raskt) på mølle, og da er det tights som må til. Hva annet skal jeg liksom løpe i? Jeg passer ikke shorts, dessverre, og løse bukser er tunge å løpe i. Tror du virkelig jeg ønsker å bli beglodd av folk når jeg svetter og er sprutrød på mølla? Nei takk, vil være i fred! Bruker headsettet fra jeg forlater garderoben til jeg er tilbake i garderoben, og det utelukkende fordi jeg ikke ønsker å snakke med noen eller bli sjekket opp av kåte mannfolk. Er virkelig ikke interessert, og ønsker ikke laaange blikk heller. Jeg får da med meg hva som foregår bak ryggen min, tro det eller ei. Er nok av speil og vinduer som kan reflektere det som skjer bak meg. Hold nå blikket for deg selv.

Anonymkode: aac99...900

Hvorfor følte du behov for å skrive at du løpet (raskt) på mølle? Holdt det ikke bare med at du løper på mølle😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Miranda Bailey said:

Nå lo jeg godt.

Så flott, de aller fleste kvinner blir ekstra vakre når de ler.

Dersom du i tillegg hadde på deg "god selvfølelse"-tightsen var du sikkert et herlig syn.

12 minutter siden, Miranda Bailey said:

Du er fanden meg arrogant 

Thanks for noticing 😄

Er ikke så mye det at jeg tror jeg kjenner deg, men heller bare det at jeg ikke kjøper ideen om at kvinner som bryr seg om utseende ikke bryr seg om hva andre syns om det. Som sagt, jeg tror på at du ikke bevisst tenkte på det når du så deg i speilet og ble litt glad fordi stumpen så fin ut i tightsen, men jeg tror ikke noe på at det er psykologisk urelatert til det å få oppmerksomhet fra kjekke menn. Det er ikke den direkte motivasjonen, men det er nok den underliggende indirekte motivasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (1 minutt siden):

Så flott, de aller fleste kvinner blir ekstra vakre når de ler.

Dersom du i tillegg hadde på deg "god selvfølelse"-tightsen var du sikkert et herlig syn.

Thanks for noticing 😄

Er ikke så mye det at jeg tror jeg kjenner deg, men heller bare det at jeg ikke kjøper ideen om at kvinner som bryr seg om utseende ikke bryr seg om hva andre syns om det. Som sagt, jeg tror på at du ikke bevisst tenkte på det når du så deg i speilet og ble litt glad fordi stumpen så fin ut i tightsen, men jeg tror ikke noe på at det er psykologisk urelatert til det å få oppmerksomhet fra kjekke menn. Det er ikke den direkte motivasjonen, men det er nok den underliggende indirekte motivasjonen. 

De fleste bryr seg nok om hva andre synes til en viss grad. Når det er sagt så pynter jeg meg hovedsakelig for egen del. Jeg velger ikke treningsantrekk utifra hva jeg tror vil slå best an for de andre som er på senteret (om det skulle være noen), jeg velger det antrekket som jeg selv synes er finest og mest behagelig. Det blir helt tåpelig å påstå at den underliggende motivasjonen min er å se fin ut for andre, når jeg uansett skal være helt alene. Men jo, jeg liker å se stelt ut om jeg skal ut i offentligheten, hvem gjør ikke? Men det er noe helt annet enn å stelle seg med hensikten av å få oppmerksomhet fra menn. Det er ekstremt sjeldent jeg setter pris på den type "oppmerksomhet" menn gir meg. Som oftest ender jeg opp ubekvem eller trigget. Om noe, så hender det at jeg føler behovet for å dekke meg til, for å unngå uønsket oppmerksomhet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 9.39):

For en nedlatende holdning du har mot kvinner. Jeg kler meg i løpetights fordi jeg løper (raskt) på mølle, og da er det tights som må til. Hva annet skal jeg liksom løpe i? Jeg passer ikke shorts, dessverre, og løse bukser er tunge å løpe i. Tror du virkelig jeg ønsker å bli beglodd av folk når jeg svetter og er sprutrød på mølla? Nei takk, vil være i fred! Bruker headsettet fra jeg forlater garderoben til jeg er tilbake i garderoben, og det utelukkende fordi jeg ikke ønsker å snakke med noen eller bli sjekket opp av kåte mannfolk. Er virkelig ikke interessert, og ønsker ikke laaange blikk heller. Jeg får da med meg hva som foregår bak ryggen min, tro det eller ei. Er nok av speil og vinduer som kan reflektere det som skjer bak meg. Hold nå blikket for deg selv.

Anonymkode: aac99...900

Ufattelig at «menn» her på forumet ikke skjønner dette.

kjenner altså så mange kvinner som hater å trene på treningssenter pga idiotiske menn som glor, sikler og på død og liv skal snakke. #villebaresnakkelitt ble en hashtag av en grunn. Noen menn tror treningssenteret er en jævla sjekkearena.

Man drar på trening for å trene. Fokuser på treningen. Ikke hvordan andre ser ut og hva de har på seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (14 minutter siden):

Om noe, så hender det at jeg føler behovet for å dekke meg til, for å unngå uønsket oppmerksomhet. 

Nettop. Det forteller bare at for mange ikke eier sosial kompetanse. Ufattelig at kvinner i 2021 føler et behov for å dekke seg til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...