Gå til innhold

Bioforeldrene er sure

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trekk pusten folkens og tenk på hvordan det er å bli flyttet på frem og tilbake mellom foreldre i årevis.

Hvor mange av oss kunne foretrekke å ha det sånn? 
Å drive med kadaverdisiplin uansett om det er i sin rett eller ei, er ikke veien å gå. 
Om en vil jobbe inn en rutine med klesvask og andre nødvendige oppgaver så er det lettere om en forklarer og får de over på deres side med litt nyttige kommunikasjon. 
Ikke nødvendig å starte en stille krig

Anonymkode: 34b33...656

Kadaverdisiplin å vaske klær, faktisk😂

Anonymkode: 4d976...896

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Seriøst? Vasker mannen sine egne klær også? Dette syns jeg var spesielt og kaldt. Min datter kan vaske klær, hun gjør det innimellom, men da vaskes alles klær. Her gjøres ting i fellesskap, fordi vi er en familie og bor sammen. 

Anonymkode: 8691a...425

Ja, jøss, kalde greier å gi dem ansvar for en kleskurv på rommet sitt. Det må jo bare føre til at de havner heeelt utenfor familien... 

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg reagerer på et par ting, men det kan være dårlige formuleringer - hadde vært kjekt å få det avklart:

Du gir ungene fast sum med penger mot foreldrenes vilje? Hvorfor det? Det har du ingenting med. Du må avklare med far hvordan fast sum skal løses og ikke gå bak foreldrenes rygg.

Selvsagt skal ungene følge reglene i huset - og jeg forstår godt at du ønsker å vaske klær etter hvert og med fulle maskiner av hver type. Har du forklart dem akkurat dette prinsippet? Jeg ser jo at dette nå er løst, men jeg tenker at det kan være lurt med en litt akademisk tilnærming til problemet: Dersom du leverer alle klærne dine til vask fredag når du drar til mor, kan ikke du forvente at dine klær blir rene før neste gang jeg vasker håndklær, sengetøy eller dongeribukser. VI forventer at du forstår dette prinsippet, og da kan DU forvente at klærne blir levert rene til ditt rom etterhvert. VI foretrekker at klærne blir levert ETTERHVERT fordi det OGSÅ skal være orden på vaskerommet og mulig å bruke det praktisk uten å vasse i klær.

Ja, jeg skriver VI overalt fordi DU ikke skal være STEHEKSEN som eneveldig styrer vaskerommet som et monster. Din mann og du må være enige om prinsippet og leve etter det ellers får du alle mot deg og blir trollet.

Gjest Blondie65
Skrevet

... jeg er altså helt enig med deg i prinsippet ditt om å gi tenåringene ansvar for å etterleve helt enkle og gode regler, men ikke nødvendigvis metoden din - spesielt ikke når DU fremstår som heksen i alles øyne.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Trekk pusten folkens og tenk på hvordan det er å bli flyttet på frem og tilbake mellom foreldre i årevis.

Hvor mange av oss kunne foretrekke å ha det sånn? 
Å drive med kadaverdisiplin uansett om det er i sin rett eller ei, er ikke veien å gå. 
Om en vil jobbe inn en rutine med klesvask og andre nødvendige oppgaver så er det lettere om en forklarer og får de over på deres side med litt nyttige kommunikasjon. 
Ikke nødvendig å starte en stille krig

Ja jøsses, å bære klærene sine inn på vaskerommet er jammen meg sykt streng disiplin! 

Er alle tenåringer i dette landet evneveike tullinger som ikke mestrer helt normale gjøremål, siden du ser på klesvask som så sykt strengt? 

Anonymkode: 34718...6b7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kadaverdisiplin å vaske klær, faktisk😂

Tror du virkelig at dette kun handler om klesvask ?? 
Det er måten hun går frem på som er helt på trynet ! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jøsses, å bære klærene sine inn på vaskerommet er jammen meg sykt streng disiplin! 

Er alle tenåringer i dette landet evneveike tullinger som ikke mestrer helt normale gjøremål, siden du ser på klesvask som så sykt strengt? 

Hvis en ønsker å ha et greit forhold til mannens barn så bør en jenke seg ned litt og tenke over hvordan en oppfører seg.

Mange steforeldre som misliker at de ikke får regjere akkurat som de vil. 
Jeg hadde mislikt sterkt det å måtte flytte hver helg fram og tilbake til en Cruella de Ville 

Skrevet

Siden du kaller foreldrene for bio-foreldre, så forstår jeg det slik at du er den egentlige forelderen (de er de biologiske/genetiske). I hvert fall når det kommer til klesvask og lommepenger har du foreldreansvaret og foreldrene er 100% fraværende. Jeg fatter ikke den regelen din (at skittentøy som kommer i mengder gir MER jobb? Da er det enklere å sortere osv, men siden du ikke vil det og de da må vaske selv, hvorfor må de da ikke vaske det selv når de er tilbake? Det er uforståelig. Men hva har bioforeldrene med dette å gjøre? 

Anonymkode: 0ca68...dff

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært glad for at de i det minste gidder å ta det med på vaskerommet. Er bare å slenge det i maskinen og vasken gjør seg selv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis en ønsker å ha et greit forhold til mannens barn så bør en jenke seg ned litt og tenke over hvordan en oppfører seg.

Jeg hadde mislikt sterkt det å måtte flytte hver helg fram og tilbake til en Cruella de Ville 

Nå har barna selv valgt å bo mer hos far enn hos mor, til tross for at far er bortreist en del i jobb, så det tyder vel ikke akkurat på at ts er stemor fra helvete aka Cruella de Ville?

• Liker 7
Skrevet

Du kan vel ikke be tenåringer uten inntekt om penger for klesvask? I hvert fall ikke når du selv er den eneste som gir dem penger. Da driver du butikk hvor du både betaler og får betalt selv 😏

Men du trenger selvsagt ikke å vaske klærne. De må da kunne ligge til de er tilbake? En kurv til hver

Anonymkode: e1b9a...0c2

• Liker 2
Skrevet
Anonym90059005 skrev (4 minutter siden):

Nå har barna selv valgt å bo mer hos far enn hos mor, til tross for at far er bortreist en del i jobb, så det tyder vel ikke akkurat på at ts er stemor fra helvete aka Cruella de Ville?

Det kan være ulike grunner til at de har valgt å bo mere hos far. 
Men denne stilen til TS er helt ute. 
Har heller ikke kalt henne stemor fra helvete. 
Det var dine ord. 
Jeg valgte Cruella fordi hun krever å få styre alt over hodet på foreldrene. 
Kjempelurt ! 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du, det er sånne holdninger som det der som gjør mange stemødre usikre i sin rolle og da dårligere i rollen. 

Nei, det er ikke å skape et dårlig forhold å forvente at friske tenåringer bærer egne klær til vaskerommet. 

Derimot synes jeg det at barna bare gir faen  ts sine beskjeder om det er totalt mangel på respekt for hennes tid, og den innsatsen hun legger ned i hjemmet og for disse barna. 

Men det er klart, barna har sikkert også fått med seg denne holdningen her. At stemor et Cruella de Ville om him ikke bare gjør alt mulig for dem mens hun nikker pent til alt. 

Helt kult om du vil lære dine barn at kvinner bare skal utføre husarbeid uten å bli hørt i hjemmet. Men sykt irriterende at du prøver å spre denne holdningen at kvinner skaper ufred i hjemmet om de ikke bare jobber på uten egne meninger... 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tror du virkelig at dette kun handler om klesvask ?? 
Det er måten hun går frem på som er helt på trynet ! 

Så du mener det er helt på trynet å: 

-ha en tydelig regel om at klesvask skal legges på vaskerommet etterhvert, ikke samles i en haug på rommet som så dumpes til vask når de drar

-å holde tilbake ukepenger hvis de bryter denne regelen, etter flere advarsler om at dette kom til å bli konsekvensen

Ja, deg om det. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er moren hennes. 

Her er det unger som ikke er hennes som hun har 75% av tiden.

Anonymkode: d6b04...9f9

Ja? Iflg henne, så er det hun som har hovedansvaret for dem, og det er også henne som pleier å stå for klesvasken. Og det er hun som har valgt å gi dem ukepenger.

Denne opplysningen du kommer med her gir ingen mening. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vet du, det er sånne holdninger som det der som gjør mange stemødre usikre i sin rolle og da dårligere i rollen. 

Nei, det er ikke å skape et dårlig forhold å forvente at friske tenåringer bærer egne klær til vaskerommet. 

Derimot synes jeg det at barna bare gir faen  ts sine beskjeder om det er totalt mangel på respekt for hennes tid, og den innsatsen hun legger ned i hjemmet og for disse barna. 

Men det er klart, barna har sikkert også fått med seg denne holdningen her. At stemor et Cruella de Ville om him ikke bare gjør alt mulig for dem mens hun nikker pent til alt. 

Helt kult om du vil lære dine barn at kvinner bare skal utføre husarbeid uten å bli hørt i hjemmet. Men sykt irriterende at du prøver å spre denne holdningen at kvinner skaper ufred i hjemmet om de ikke bare jobber på uten egne meninger... 

En trenger egentlig bare å tenke på hvordan en selv vil blitt møtt av en steforelder. 
Jeg må le litt.. jeg har alltid vært selvstendig og måtte ta mye på min kappe pga en forelder som gjemte seg bak skjørtene til sin nye partner. 
Mine barn har lært seg å ta ansvar ovenfor sine familier , og det uten at jeg har herjet i kulissene.  Har lært dem å ta ansvar og være ordentlig mot sine partnere. 
Men der var et par stemødre som laget mye spetakkel fordi de vil bestemme og hevde seg ovenfor meg . Sjalusi og et behov for å markere seg 
Noe som var helt unødvendig siden de allerede hadde en mor og jeg hadde null problem med at far etablerte seg på nytt.
 Vil en bli hørt og respektert så bør en la være å opptre som en gammel rektor 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så du mener det er helt på trynet å: 

-ha en tydelig regel om at klesvask skal legges på vaskerommet etterhvert, ikke samles i en haug på rommet som så dumpes til vask når de drar

-å holde tilbake ukepenger hvis de bryter denne regelen, etter flere advarsler om at dette kom til å bli konsekvensen

Ja, deg om det. 

Er bare så imponert over at det danner seg ufattelige mengder med skittentøy som er neste umulig å håndtere . 
Hvorfor ikke bli enige om å ta det litt etterhvert ? Hvis dialogen består i å sende vippskrav og andre refsmetoder så er fantasien lite brukt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jøss, kalde greier å gi dem ansvar for en kleskurv på rommet sitt. Det må jo bare føre til at de havner heeelt utenfor familien... 

En kleskurv på rommet er noe annet enn å måtte vaske alle egne klær. Datter her har også egen kurv på rommet, det betyr ikke at hun må vaske egne klær. Fremdeles nysgjerrig på om mannen også må vaske egne klær? Hvordan er det med håndklær og undertøy? Skal det også vaskes av hver enkelt? Har hver enkelt fast vaskedag? 

• Liker 1
Skrevet

Er selv steforelder med mye ansvar stebarn. Jeg hadde blitt så forbanna!

Mine stebarn skal følge mine regler når de er med meg. Jeg forventer at de bretter og legger tøyet på plass selv. Begge bio foreldre gjør barna late, men jeg vil de skal lære at å bli voksen er jobb slik at de ikke får sjokk når de endelig blir voksne. Jeg vil ha ordentlige folk av dem.

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

En trenger egentlig bare å tenke på hvordan en selv vil blitt møtt av en steforelder. 
Jeg må le litt.. jeg har alltid vært selvstendig og måtte ta mye på min kappe pga en forelder som gjemte seg bak skjørtene til sin nye partner. 
Mine barn har lært seg å ta ansvar ovenfor sine familier , og det uten at jeg har herjet i kulissene.  Har lært dem å ta ansvar og være ordentlig mot sine partnere. 
Men der var et par stemødre som laget mye spetakkel fordi de vil bestemme og hevde seg ovenfor meg . Sjalusi og et behov for å markere seg 
Noe som var helt unødvendig siden de allerede hadde en mor og jeg hadde null problem med at far etablerte seg på nytt.
 Vil en bli hørt og respektert så bør en la være å opptre som en gammel rektor 

Leit at du har opplevd å ikke komme overens med flere stemødre. 

Håper likevel du klarer å se at ikke alt man gjør selv om man er stemor er ondskap eller slemt. 

Helt innafor å forlange at friske tenåringer legger skittentøy til vask.

Synes det er rarere å omtale dette kravet som kadaverdisiplin, Cruella de Ville og gammel rektor. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...