AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #81 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om jeg vil ha foreldrene på sykehjem?? Langt ifra!! Søsteren min har en stor utleieleilighet hun vil de skal flytte inn i når de er skrøpelige til beins så de slipper trapper og vedlikehold på huset. Dette er mamma og pappa helt enige i og det betyr mye for dem at vi tenker på fremtiden deres. Så, de får omsorgspersoner i huset døgnet rundt til sist. Men, søsteren vår blir altså ikke en av dem nå. En får håpe at hun forandrer mening. Anonymkode: 96e98...eb7 Det stemmer jo ikke. I HI så sa du at hun sa hun bare ville ta «sin del». Det er jo ikke det samme som at hun melder seg ut. Anonymkode: d3705...4ab 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #82 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om jeg vil ha foreldrene på sykehjem?? Langt ifra!! Søsteren min har en stor utleieleilighet hun vil de skal flytte inn i når de er skrøpelige til beins så de slipper trapper og vedlikehold på huset. Dette er mamma og pappa helt enige i og det betyr mye for dem at vi tenker på fremtiden deres. Så, de får omsorgspersoner i huset døgnet rundt til sist. Men, søsteren vår blir altså ikke en av dem nå. En får håpe at hun forandrer mening. Anonymkode: 96e98...eb7 Om hun ønsker å være behjelpelig for dem skal hun jo selvsagt det. Men en rettferdig løsning er at dere tre søstrene deler på det! Du kan ikke kreve at din barnløse søster skal gjøre alt alene. Hadde jeg vært moren din å fikk vite hva du tenkte hadde tankene begynt å gå mot at du kunne vært arvløs. Når foreldrene din har gjort så mye for deg da du var barn, og har tatt vare på barna dine i tillegg skulle det bare mangle at du er takknemlig og ønsker å gjøre noe tilbake. Jeg synes du skal vise litt respekt å være like behjelpelig du også! Du virker veldig egoistisk Anonymkode: 871cf...e19 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #83 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om jeg vil ha foreldrene på sykehjem?? Langt ifra!! Søsteren min har en stor utleieleilighet hun vil de skal flytte inn i når de er skrøpelige til beins så de slipper trapper og vedlikehold på huset. Dette er mamma og pappa helt enige i og det betyr mye for dem at vi tenker på fremtiden deres. Så, de får omsorgspersoner i huset døgnet rundt til sist. Men, søsteren vår blir altså ikke en av dem nå. En får håpe at hun forandrer mening. Anonymkode: 96e98...eb7 I søsteren din sitt tilfelle så vil jeg tro at hun vil tilbringe mest mulig tid med dem som hun ikke fikk mulighet til tidligere fordi DU og din andre søster har disponert dem så mye. Så nei, det er absolutt ikke rettferdig at hun skal belastes med alt. Alle har sin del å hjelpe til å med, inkludert DEG. Sykt frekt gjort av deg Anonymkode: 871cf...e19 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #84 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer jo ikke. I HI så sa du at hun sa hun bare ville ta «sin del». Det er jo ikke det samme som at hun melder seg ut. Anonymkode: d3705...4ab Ehhh,,, ok, skal prøve. Sånn som jeg ser det tolker du at min barnløse søster melder seg ut av all kontakt med våre foreldre når de blir gamle utifra hva jeg skriver? Nei,,, hun gjør ikke det. Omsorg kan være at de gamle får et hyggelig besøk over en kaffekopp en gang i måneden fra et familiemedlem, til at et annet familiemedlem stikker innom hver dag og hjelper til med huslige ting og kjører dem til feks lege og butikken. Ok, d3705…4ab vi prøver. Ser du nå nyansene mellom de to familiemedlemmenes omsorg? Jeg ser at det er noen kommafeil i teksten. Heng deg opp i dem du om du finner dem. Anonymkode: 96e98...eb7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #85 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I søsteren din sitt tilfelle så vil jeg tro at hun vil tilbringe mest mulig tid med dem som hun ikke fikk mulighet til tidligere fordi DU og din andre søster har disponert dem så mye. Så nei, det er absolutt ikke rettferdig at hun skal belastes med alt. Alle har sin del å hjelpe til å med, inkludert DEG. Sykt frekt gjort av deg Anonymkode: 871cf...e19 Har du i det hele tatt lest hva som står i tråden? Min feil, ser nå at du svarer utifra hva du tror hva som er skrevet. Anonymkode: 96e98...eb7
Sensi Skrevet 14. oktober 2021 #86 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 12.10.2021 den 16.50): Ser hva du mener, men er ikke enig. Hvis vi alle slutter å få barn stopper verden. Våre barn er de som skal produsere varer, bli sykepleiere og kjøre søppelbilen og levere tjenester som søsteren vår er avhengige av. Vi har hadd vær tørn med pleie og omsorg for våre barn mens søsteren vår har levd livet, så at hun nå tar sin tørn mens vi drar på ferie synes jeg er på sin plass. Ts Anonymkode: 96e98...eb7 Mulig jeg misforstår hovedinnlegget. Men er dine foreldre gamle og syke nå? Eller er dette en fremtidig problemstilling? Hvis det er en fremtidig problemstilling ville jeg roet søsteren din og sagt at når den tid kommer så skal dere selvsagt lage avtaler og ordninger for hvem som skal gjøre hva og når. Er dere på ferie og noe skjer akutt og er livstruende er det naturlig å avbryte ferien å reise hjem. 2
Sensi Skrevet 14. oktober 2021 #87 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 9.46): Man får ikke mye hjelp fra det offentlige til gamle, syke, hjemmeboende. Så dere må belage dere på at det blir nok jobb til dere alle. Snakker av erfaring, og vi er to søsken som stiller opp for slagrammet forelder. Hjemmehjelp vasker hus hver 14 dag. Dere kan jo tenke dere hvordan f.eks badet ser ut. Hjemmesykepleie steller kun kropp, sår og medisiner. Dusj en gang i uka. Er en haug med oppgaver til oss. Alt fra småting som å gå med søppel, hente post, betale regninger til større ting som å være ledsager til lege, sykehus, frisør.... Om den gamle har trygghetsalarm, og man bor nært, så blir man oppringt av alarmsentral til alle døgnets tider om den gamle f.eks ramler. Så selv om vi leier inn folk til hagearbeid og storrengjøring, så er det alltid mye å gjøre. Pluss at man ikke vil at den gamle skal sitte der alene. Men dette gjør vi selvfølgelig fordi vi vi er glad i forelderen vår. Det er ikke middagsutkjøring i vår kommune, så man får beskjed om å kjøpe Fjordland etc. Det har hverfall ikke jeg samvittighet til at min forelder skal spise hver dag. Vi har heldigvis tilbud om støttekontakt 4 t i uka til syke/gamle. Det avlaster veldig. Hun gjør selvfølgelig ikke husarbeid, men er godt selskap, tar med på kafé etc. Så velkommen til virkeligheten. Anonymkode: 40d84...9d9 Middagsutkjøring og Fjordland er faktisk litt samme standard. Iallfall etter min erfaring. Ca samme pris også. 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #88 Skrevet 14. oktober 2021 Sensi skrev (4 minutter siden): Mulig jeg misforstår hovedinnlegget. Men er dine foreldre gamle og syke nå? Eller er dette en fremtidig problemstilling? Hvis det er en fremtidig problemstilling ville jeg roet søsteren din og sagt at når den tid kommer så skal dere selvsagt lage avtaler og ordninger for hvem som skal gjøre hva og når. Er dere på ferie og noe skjer akutt og er livstruende er det naturlig å avbryte ferien å reise hjem. Sånn som Wenche og Elsebeth i Kongsvikfamiliene? Anonymkode: 3bc31...8b1
Sensi Skrevet 14. oktober 2021 #89 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn som Wenche og Elsebeth i Kongsvikfamiliene? Anonymkode: 3bc31...8b1 🤣🤣. Har ikke sett alle episodene.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #90 Skrevet 15. oktober 2021 Sensi skrev (14 timer siden): Mulig jeg misforstår hovedinnlegget. Men er dine foreldre gamle og syke nå? Eller er dette en fremtidig problemstilling? Hvis det er en fremtidig problemstilling ville jeg roet søsteren din og sagt at når den tid kommer så skal dere selvsagt lage avtaler og ordninger for hvem som skal gjøre hva og når. Er dere på ferie og noe skjer akutt og er livstruende er det naturlig å avbryte ferien å reise hjem. Neida, de er spreke og oppegående ennå heldigvis, og vi alle håper de får en god alderdom med mange fine opplevelser. Pappa ringte meg i går og var lei seg for kommentaren vår barnløse søster kom med og hadde ringt henne på onsdag for å invitere henne på middag til kvelden. Hun sa nei for hun skulle gå en tur. En helt dagligdags beskjed uten noe dramatikk, men foreldrene våre reagerte med engstelse for å få mindre besøk av henne. Jeg ringte henne i går og avtalte at vi skal ta en tur på kafé i ettermiddag, men hun sa at å diskutere det hun sa om fremtiden er uaktuelt. Anonymkode: 96e98...eb7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #91 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Neida, de er spreke og oppegående ennå heldigvis, og vi alle håper de får en god alderdom med mange fine opplevelser. Pappa ringte meg i går og var lei seg for kommentaren vår barnløse søster kom med og hadde ringt henne på onsdag for å invitere henne på middag til kvelden. Hun sa nei for hun skulle gå en tur. En helt dagligdags beskjed uten noe dramatikk, men foreldrene våre reagerte med engstelse for å få mindre besøk av henne. Jeg ringte henne i går og avtalte at vi skal ta en tur på kafé i ettermiddag, men hun sa at å diskutere det hun sa om fremtiden er uaktuelt. Anonymkode: 96e98...eb7 Så de vil ha besøk av henne, men de avlyser gjerne selv når de har avtale med henne hvis en av dere andre søster har behov for hjelp av de? Hvorfor er det den barnløse søsterens kommentar han reagerer på, og ikke hva dere med barn sa?? Hun er såra, skjønner henne godt. Anonymkode: a6bfb...ccf 12
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #92 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 9.40): Nei, det trenger dere ikke. Finnes mange som aldri reiser på ferie i løpet av livet. Også i Norge. Lær deg forskjellen på «vil ha» og «trenger» At dere har lyst på turen er en ting. Dere trenger den ikke. Anonymkode: 20d54...1f7 De trenger den turen. Det har høyst sannsynlig vært gulrota gjennom mange års slit og strev. Anonymkode: a24e1...539 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #93 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 12.10.2021 den 16.50): Ser hva du mener, men er ikke enig. Hvis vi alle slutter å få barn stopper verden. Våre barn er de som skal produsere varer, bli sykepleiere og kjøre søppelbilen og levere tjenester som søsteren vår er avhengige av. Vi har hadd vær tørn med pleie og omsorg for våre barn mens søsteren vår har levd livet, så at hun nå tar sin tørn mens vi drar på ferie synes jeg er på sin plass. Ts Anonymkode: 96e98...eb7 Dere har tydeligvis født barn med ekstremt dårlige gener, så uten deres barn hadde det faktisk gått bedre med samfunnet. Eller har de vokst av seg alle sykdommene de har hatt hittil? Kommer de seg ut i jobb? Dere er uansett et minusprosjekt. Men mindre dere blir milliardærer og betaler latterlig mye i skatt så har dere helle krevd enormt med ressurser av samfunnet slik du legger det frem med innleggelser, sykehusopphold, dere har måttet ta fri fra jobb (sykemelding eller velferdspermisjon betalt av alle andre), behandlinger til barna, medisiner. Vet du ikke hva slike ting egentlig koster? Det er ikke gratis selv om du ikke får spesifisert personlig regning i posten. Dere har fått alle disse ressursene fra oljefondet og fra skattebetalerne. I tillegg snakker dere når om å reise. Følg med i tiden! Dere kan leie bobil, eller ta tog. Men å reise med fly er en miljøversting! Og det burde du som forelder tenke litt på, det er dine barn som skal leve videre i en ødelagt verden. Jeg skjønner at din søster reagerte så voldsomt. Det var ingen morsom spøk ig det virker som dere faktisk mener det, så da var det jo faktisk ikke en spøk heller. Og det vet din søster ig derfor reagerte hun som hun gjorde. Dere er ekstremt egoistiske. Anonymkode: 33cf2...b38 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #94 Skrevet 15. oktober 2021 Enig med barnløs søster. Dere har selv valgt å få barn. Besteforeldre har stilt opp. Skulle egentlig bare mangle at dere heller spanderte på de 3 måneders tur til USA , sammen med dere og søsken kanskje? Anonymkode: 2be8c...b4b 2
Mrs Robinson Skrevet 15. oktober 2021 #95 Skrevet 15. oktober 2021 Det virker ikke som om du/familien rundt tar noe som helst selvkritikk? Her bør dere legge dere L A N G F L A T E alle mann 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #96 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enig med barnløs søster. Dere har selv valgt å få barn. Besteforeldre har stilt opp. Skulle egentlig bare mangle at dere heller spanderte på de 3 måneders tur til USA , sammen med dere og søsken kanskje? Anonymkode: 2be8c...b4b Og det gjorde vi😊 Pappa jobbet i noen år som ingeniør i Kobe i Japan og ønsket i alle år å besøke landet sammen med mamma. I 2017 tømte vi sparekontoer og hoppet over egne ferier for å sende mamma og pappa til Japan en hel måned. I turen var også en tur innom Kina der mamma besøkte en nedlagt misjonsstasjon der en gammeltante av henne var misjonær. I 2020 tenkte vi å sende dem til Skottland der vi har slekt, men koronaen satte en stopper for dette dessverre😞 Anonymkode: 96e98...eb7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #97 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Neida, de er spreke og oppegående ennå heldigvis, og vi alle håper de får en god alderdom med mange fine opplevelser. Pappa ringte meg i går og var lei seg for kommentaren vår barnløse søster kom med og hadde ringt henne på onsdag for å invitere henne på middag til kvelden. Hun sa nei for hun skulle gå en tur. En helt dagligdags beskjed uten noe dramatikk, men foreldrene våre reagerte med engstelse for å få mindre besøk av henne. Jeg ringte henne i går og avtalte at vi skal ta en tur på kafé i ettermiddag, men hun sa at å diskutere det hun sa om fremtiden er uaktuelt. Anonymkode: 96e98...eb7 Jeg er den barnløse søsteren. Du er en egoistisk drittsekk. Anonymkode: d0a7f...da6 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #98 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De trenger den turen. Det har høyst sannsynlig vært gulrota gjennom mange års slit og strev. Anonymkode: a24e1...539 Nei. Imgen trenger utelandstur. Mange opplever aldri ferie. Å ha lyst på den er noe annet. Skjønner ikke hvorfor de i det hele tatt lager et problem ut av noe som ikke er et problem engang. Anonymkode: 20d54...1f7 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #99 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er den barnløse søsteren. Du er en egoistisk drittsekk. Anonymkode: d0a7f...da6 ,,,,, da er det litt pussig at min barnløse søster og jeg sitter på kafe` akkurat nå. Anonymkode: 96e98...eb7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #100 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De trenger den turen. Det har høyst sannsynlig vært gulrota gjennom mange års slit og strev. Anonymkode: a24e1...539 Er det vanlig at foreldre trenger en gulrot i fremtiden for å ta seg av barna sine, og i dette tilfellet med mye hjelp av besteforeldre? Og videre, selvsagt er søster skuffet og såret, det høres ut som at hun alltid har blitt nedprioritert pga de andre barna og barnebarna. Det er helt hinsides at de med barn sier seg ferdig med "stell" av familie fordi de har oppdratt barn! Og det etter at de selv har fått mye hjelp av sine foreldre. Jeg har aldri ført hørt noen mene noe slikt. Egoistiske mennesker. Anonymkode: 266a7...15f 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå