Gå til innhold

Barebrabarnemat og ernæringsmamma


Ingvelina87

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hausa opp? Ts hadde jo rett da. 😶

Anonymkode: d923c...cde

Hvor er konspirasjonsteoriene der mener du?

Anonymkode: 7bbb6...519

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvor lenge hun klarer å holde datteren borte fra sukker. Før eller siden vil barnet alltid komme i situasjoner der det blir servert sukker i mat. Synes faktisk litt synd på barn som aldri får sukker, for det er mye glede i å noen ganger få spise smågodt, kake, også. 
 

Så lenge man har et sunt kosthold i bunn er det lov meg en godtedag i uka. Det blir altfor svart/ hvitt-tenkning hos Maja. 
 

Funderer også på at hun er så sykelig opptatt av et sunt kosthold, men flere ganger har sagt at hun ikke ser verdien i å trene. Begge disse tingene er viktige for å ha et sunt liv..

Anonymkode: 907b1...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvem Stine fra bare bra barnemat er i virkeligheten. Jeg har fulgt dem på nett siden start i tillegg. Og jada, jeg og føler de er fanatiske. Alle disse mammaene som holder på sånn. Alt skal være proppet med næring, og ungene dere er de tykkeste ungene i gata fordi alt som puttes inn er stappa med næring. 
 

men jeg synes bevisstgjøringen de driver med er bra. Jeg var for eksempel ikke klar over de ulike tilsetningsstoffene som kan gi betennelse i fordøyelsessystemet som de har tatt opp. Og jeg har kronisk betennelse i tarmen fra før. Så dette er ting jeg selv, og ungene bør unngå. Jeg var heller ikke klar over hvor ille disse posene var før jeg så det der. For hvem hadde vel trodd at det ble kokt ned til en søt syltetøylignende masse framfor å være vanlig smoothie? Jeg tror helt ærlig at mange av de som reagerer sterkest, gjør det fordi de føler seg mindreverdig av en grunn. De vet de ikke strekker til eller at de gir litt for mye ferdigmat. 
 

Det er viktig å huske at dette er yrket deres. Hele jobben deres. Så de har tiden de trenger til alt dette. Hvis de hadde lagt ut at sukker er fyfy i det ene innlegget og et bilde av ungen med smoothieposer i det neste, så ville folk reagert da og. De er ikke til for å skape dårlig samvittighet, men for å vise oss hvordan vi kan ta bedre valg. 
 

når det gjelder vaksina, så har aldri Stine spredd noe konspirasjonsteorier om det. Jeg har sett ett innlegg hvor hun helt ærlig og rett fram har skrevet akkurst det samme som hun skriver i mailen det ble vist til lenger opp her. Hun er skeptisk fordi det er en ny vaksine. Hun har aldri sagt at covid ikke er ekte, eller at nasa spruter inn microchips i oss (som mange tror). Hun har vært saklig og ærlig hele veien. Noe det står respekt av!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvor lenge hun klarer å holde datteren borte fra sukker. Før eller siden vil barnet alltid komme i situasjoner der det blir servert sukker i mat. Synes faktisk litt synd på barn som aldri får sukker, for det er mye glede i å noen ganger få spise smågodt, kake, også. 

Anonymkode: 907b1...529

Jeg har på ingen måte inntrykk av at Maja holder ungene sine helt borte fra sukker. Og selv har hun hatt en uvane med å spise sjokolade hver kveld det siste året fram til for noen uker siden, skrev hun på Instagram.

Hvor har du forresten lest at ungene hennes ikke får sukker i det hele tatt? Jeg har lest så å si alle Insta-postene hennes i 2-3 år, og jeg kan ikke se at hun har skrevet det noen gang.

Så jeg er nysgjerrig på hvor hun har sagt/skrevet det. Har du lenke til det?

Det er det å servere sukker i barnehagen samt det å servere andres unger sukker (utenom bursdagsselskap, o.l.), hun har uttalt seg mot. For til sammen blir det lett altfor, altfor mye.

Hun vil altså at det er foreldrene selv som skal bestemme hvor mye sukker barna skal få, noe som blir vanskelig når det er sukker overalt i samfunnet, som i barnehage, hos besteforeldre, venners foreldre, på avslutninger, osv. 

Og det er dette hun driver og uttaler seg om hele tiden.

På høy tid at noen tar det opp, spør du meg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvor lenge hun klarer å holde datteren borte fra sukker. Før eller siden vil barnet alltid komme i situasjoner der det blir servert sukker i mat. Synes faktisk litt synd på barn som aldri får sukker, for det er mye glede i å noen ganger få spise smågodt, kake, også. 
 

Så lenge man har et sunt kosthold i bunn er det lov meg en godtedag i uka. Det blir altfor svart/ hvitt-tenkning hos Maja. 
 

Funderer også på at hun er så sykelig opptatt av et sunt kosthold, men flere ganger har sagt at hun ikke ser verdien i å trene. Begge disse tingene er viktige for å ha et sunt liv..

Anonymkode: 907b1...529

Følger du henne egentlig? For dette temaet tar hun jo opp gang på gang. Nei, hun sier ikke alltid nei til sukker. Ja, de får spise is på 17.mai og sånn. Det handler om å ta gode valg i hverdagen. Og prøve å velge det sunnere alternativet der det er mulig. For eksempel at det er tullete å servere is når noen har bursdag i barnehagen, det blir jo ganske ofte.

Anonymkode: cc67e...eca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (34 minutter siden):

Jeg har på ingen måte inntrykk av at Maja holder ungene sine helt borte fra sukker. Og selv har hun hatt en uvane med å spise sjokolade hver kveld det siste året fram til for noen uker siden, skrev hun på Instagram.

Hvor har du forresten lest at ungene hennes ikke får sukker i det hele tatt? Jeg har lest så å si alle Insta-postene hennes i 2-3 år, og jeg kan ikke se at hun har skrevet det noen gang.

Så jeg er nysgjerrig på hvor hun har sagt/skrevet det. Har du lenke til det?

Det er det å servere sukker i barnehagen samt det å servere andres unger sukker (utenom bursdagsselskap, o.l.), hun har uttalt seg mot. For til sammen blir det lett altfor, altfor mye.

Hun vil altså at det er foreldrene selv som skal bestemme hvor mye sukker barna skal få, noe som blir vanskelig når det er sukker overalt i samfunnet, som i barnehage, hos besteforeldre, venners foreldre, på avslutninger, osv. 

Og det er dette hun driver og uttaler seg om hele tiden.

På høy tid at noen tar det opp, spør du meg.

Du synes det ja, jeg derimot holder meg og barna mine langt unna foreldre som tror de skal kunne diktere hva andre sksl spise og servere . 

Anonymkode: 14f6c...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer på hele retorikken hun bruker. Det er bare negativ vinkling over hele linja. Hold barnet borte fra det, og det. Jeg er sikker på at hun lager slike provoserende innlegg for å få flere følgere. Det er ikke mye positivitet og matglede hun fremmer! Men mye pekefinger! 

Anonymkode: 907b1...529

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du synes det ja, jeg derimot holder meg og barna mine langt unna foreldre som tror de skal kunne diktere hva andre sksl spise og servere . 

Anonymkode: 14f6c...0de

Ikke meg du siterer, men de sier jo ikke dette?  De vil ikke diktere hva andre gjør. De ber jo bare om at de selv kan bestemme hvor mye sukker deres egne barn skal få og hjelper andre foreldre å klare å si fra til barnehage og andre.

Rart hvor forskjellig vi oppfatter de. Jeg oppfatter de ikke som negative, de opplyser jo om gode alternativer. Det er lett å få dårlig samvittighet om en føler seg truffet, men for meg virker det ikke som om de prøver å gi det, snarere tvert i mot.

Anonymkode: 2e0d1...f6a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjah skrev (På 14.10.2021 den 19.24):

Jeg har jobbet i barnehage og barna begynte å hylgrine når de så de andre ha klemmeposer i matboksen. Det kommer ikke av den ene gangen mor var i nøden da de var ute på tur, kan jeg love deg. 

Er da ingenting galt i klemmeposer, vår får det to ganger i uka i barnehagen. Alle klemmeposer er da ikke fylt med smothie. Vår får skyr på klemmepose, og jeg anser det som en del av et sunt kosthold i moderate mengder. 

Anonymkode: 57112...23a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke meg du siterer, men de sier jo ikke dette?  De vil ikke diktere hva andre gjør. De ber jo bare om at de selv kan bestemme hvor mye sukker deres egne barn skal få og hjelper andre foreldre å klare å si fra til barnehage og andre.

Rart hvor forskjellig vi oppfatter de. Jeg oppfatter de ikke som negative, de opplyser jo om gode alternativer. Det er lett å få dårlig samvittighet om en føler seg truffet, men for meg virker det ikke som om de prøver å gi det, snarere tvert i mot.

Anonymkode: 2e0d1...f6a

Handler ikke om dårlig samvittighet !

Anonymkode: 14f6c...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå tar hun en pause😅Pga så mange negative tilbakemeldinger. Jeg tror hun bør jobbe litt med formidlinga, for hun er veldig tabloid i overskrifter og innhold, og innholdet er som regel kun negativt vinklet, enten det er klemmeposer som er fy fy, barnehageansatte som serverer for lite næringsrik mat, eller helsemyndighetene som kun tenker profitt. 
 

Man føler seg rett og slett litt mislykka som mor når man følger henne. Jeg er en mor som gir barna vanlig sunn mat tror jeg. 

Hun sier også at man bør tåle litt kritikk, og ikke komme med forsvarsmekanismer. Hun gjør jo akkurat det samme selv. Selvinnsikt er en fin ting🤣

Anonymkode: 907b1...529

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 20.33):

Nå tar hun en pause😅Pga så mange negative tilbakemeldinger. Jeg tror hun bør jobbe litt med formidlinga, for hun er veldig tabloid i overskrifter og innhold, og innholdet er som regel kun negativt vinklet, enten det er klemmeposer som er fy fy, barnehageansatte som serverer for lite næringsrik mat, eller helsemyndighetene som kun tenker profitt. 
 

Man føler seg rett og slett litt mislykka som mor når man følger henne. Jeg er en mor som gir barna vanlig sunn mat tror jeg. 

Hun sier også at man bør tåle litt kritikk, og ikke komme med forsvarsmekanismer. Hun gjør jo akkurat det samme selv. Selvinnsikt er en fin ting🤣

Anonymkode: 907b1...529

Ja, det er åpenbart at hun bør gjøre noe med formidlingen når hun får så mange negative tilbakemeldinger.

Men selv klarer jeg ikke å se hva som er feil med formidlingen hennes. Hun formidler jo bare forskningsbaserte fakta om hva som er bra å spise.

For meg er det en del år siden jeg hadde småbarn, så det er kanskje derfor jeg ikke ser det, men hvorfor mener du at man føler seg mislykka som mor når man følger henne?

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2022 den 9.25):

Nei å påstå at det er umulig å servere ordentlig mat var dine ord! Jeg serverer ordentlig mat , og en klemmepose i ny og ne. Og noen ganger blir det halvfabrikata også .. 😱😱😉. Men vekt på «en klemmepose i ny og ne» som jeg tror det er det de fleste gjør! Og da er hele innlegget hennes bortkastet ! For det utgjør selvsagt ikke et folkehelseproblem å gjøre dette

Anonymkode: 22b04...b5e

Hvorfor tror du at de fleste gir klemmeposer bare i ny og ne? Jeg vet mange som sender med en klemmepose hver dag i matpakken, det er nok vanligere enn du tror. Og selv om dette sikkert ikke gjelder flertallet av befolkningen, hvorfor skal man ikke opplyse disse menneskene om at det faktisk ikke er sunt? Det blir nemlig markedført som sunt, og mange gir det fordi de helt oppriktig tror at det er sunt. Så jeg er totalt uenig i at det gjør innlegget bortkastet hvis ikke det er en feil flesteparten av foreldre gjør. Skal vi slutte å opplyse om skadene ved røyking siden de fleste tross alt ikke røyker?

AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 20.33):

Nå tar hun en pause😅Pga så mange negative tilbakemeldinger. Jeg tror hun bør jobbe litt med formidlinga, for hun er veldig tabloid i overskrifter og innhold, og innholdet er som regel kun negativt vinklet, enten det er klemmeposer som er fy fy, barnehageansatte som serverer for lite næringsrik mat, eller helsemyndighetene som kun tenker profitt. 
 

Man føler seg rett og slett litt mislykka som mor når man følger henne. Jeg er en mor som gir barna vanlig sunn mat tror jeg. 

Hun sier også at man bør tåle litt kritikk, og ikke komme med forsvarsmekanismer. Hun gjør jo akkurat det samme selv. Selvinnsikt er en fin ting🤣

Anonymkode: 907b1...529

Hvorfor føler du deg mislykket som mor av å følge henne? Og hva legger du i at du gir barna vanlig sunn mat? Vanlig mat er jo ikke spesielt sunn, så mener du at du gir barna gjennomsnittlig mat, altså forholdsvis usunn, eller at du gir sunn mat, og dermed mer uvanlig mat?

Klemmeposer er jo i praksis sukkerlake, selv om det er naturlig fruktsukker, barnehageansatte serverer i hovedsak altfor dårlig mat (en kombinasjon av økonomi, tid og kompetanse om ernæring), og helsemyndighetene er svært utdaterte i sine kostholdsråd.

Det er dog godt mulig hun burde formidle på en annen måte for å nå inn til folk som deg og få dere til å endre kostholdet og ikke bare gå i forsvar.

Lafamiglia skrev (2 timer siden):

Ja, det er åpenbart at hun bør gjøre noe med formidlingen når hun får så mange negative tilbakemeldinger.

Men selv klarer jeg ikke å se hva som er feil med formidlingen hennes. Hun formidler jo bare forskningsbaserte fakta om hva som er bra å spise.

For meg er det en del år siden jeg hadde småbarn, så det er kanskje derfor jeg ikke ser det, men hvorfor mener du at man føler seg mislykka som mor når man følger henne?

Er vel fordi de selv skjønner at de serverer barna sine søppel men ikke orker å gjøre bedre. Litt som at enkelte tjukke mennesker blir provoserte over det når slanke mennesker takker nei til kake, og tolker det som kritikk av at de selv spiser det.

Anonymkode: e8188...a60

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det kan bli litt vel hysterisk med disse mamma-mat-influencerne. 

Anonymkode: cf118...972

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror du at de fleste gir klemmeposer bare i ny og ne? Jeg vet mange som sender med en klemmepose hver dag i matpakken, det er nok vanligere enn du tror. Og selv om dette sikkert ikke gjelder flertallet av befolkningen, hvorfor skal man ikke opplyse disse menneskene om at det faktisk ikke er sunt? Det blir nemlig markedført som sunt, og mange gir det fordi de helt oppriktig tror at det er sunt. Så jeg er totalt uenig i at det gjør innlegget bortkastet hvis ikke det er en feil flesteparten av foreldre gjør. Skal vi slutte å opplyse om skadene ved røyking siden de fleste tross alt ikke røyker?

Hvorfor føler du deg mislykket som mor av å følge henne? Og hva legger du i at du gir barna vanlig sunn mat? Vanlig mat er jo ikke spesielt sunn, så mener du at du gir barna gjennomsnittlig mat, altså forholdsvis usunn, eller at du gir sunn mat, og dermed mer uvanlig mat?

Klemmeposer er jo i praksis sukkerlake, selv om det er naturlig fruktsukker, barnehageansatte serverer i hovedsak altfor dårlig mat (en kombinasjon av økonomi, tid og kompetanse om ernæring), og helsemyndighetene er svært utdaterte i sine kostholdsråd.

Det er dog godt mulig hun burde formidle på en annen måte for å nå inn til folk som deg og få dere til å endre kostholdet og ikke bare gå i forsvar.

Er vel fordi de selv skjønner at de serverer barna sine søppel men ikke orker å gjøre bedre. Litt som at enkelte tjukke mennesker blir provoserte over det når slanke mennesker takker nei til kake, og tolker det som kritikk av at de selv spiser det.

Anonymkode: e8188...a60

Slik jeg oppfatter henne så tror hun det skyldes uvitenhet at man gir barna klemmeposer, ferdiggrøt osv, men det er jo ikke tilfellet. Alle vet jo at det er sunnere å lage hjemmelaga. 
 

Det er vel snarere tidsklemma med begge foreldre i full jobb pluss to-tre barn som gjør at man ikke orker å lage surdeigsbrød osv til enhver tid. 
 

Jeg oppfatter henne som belærende og lite nyansert, men det mener jeg. Og vi har et sunt kosthold og vi trener jevnlig. 

Det kunne jeg tenke meg at Stine var mer opptatt av, for trening virker det ikke som hun ser helseverdien av i postene sine, men det både koshold og trening må på plass for å leve sunt spør du meg

Anonymkode: 907b1...529

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slik jeg oppfatter henne så tror hun det skyldes uvitenhet at man gir barna klemmeposer, ferdiggrøt osv, men det er jo ikke tilfellet. Alle vet jo at det er sunnere å lage hjemmelaga. 
 

Det er vel snarere tidsklemma med begge foreldre i full jobb pluss to-tre barn som gjør at man ikke orker å lage surdeigsbrød osv til enhver tid. 
 

Jeg oppfatter henne som belærende og lite nyansert, men det mener jeg. Og vi har et sunt kosthold og vi trener jevnlig. 

Det kunne jeg tenke meg at Stine var mer opptatt av, for trening virker det ikke som hun ser helseverdien av i postene sine, men det både koshold og trening må på plass for å leve sunt spør du meg

Anonymkode: 907b1...529

Blei faktisk anbefalt kjøpegrøt siden den var sagt å være mer næringsrik. Og da jeg fikk barn for 10+ år siden ble disse klemmeposene solgt inn som sunne siden det bare var frukt. Så jeg ga det til barna mine i ny og ne. Og jeg er normalt oppegående. Jeg hadde valgt annerledes idag nettopp fordi jeg har lært mer. 

Jeg oppfatter de ikke som belærende, de må jo skrive hva som er lurt når de deler. Ernæringsmamma skriver jo innimellom at hun selv ikke alltid gjør alt rett, men det handler om mengder :vetikke:

 

Anonymkode: 2e0d1...f6a

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 22.44):

Helt enig.
 

Jeg har sett ernæringsmamma snakker om at «folk flest» tror klemmeposer er fullverdig måltider og at folk er lurt til å tro det er sunt!

seriøst?

For å si det slik.. skal jeg følge det skvipet der så ønsker jeg en presentasjon av hvordan hennes dag ser ut. Jobber hun? Må hun sitte ferdig skiftet på jobb 07:30 og sitte i kø hjem for å hente barn? Eller består jobben hennes i å poste et par videoer på insta? Skjønner hun prøver å skaffe seg en (Nice og lettjent) næring av dette - men jeg syns faktisk det er på kanten til uetisk å skulle gi mødre (enda) mer dårlig samvittighet - når samfunnet vi lever i - nå en gang er avhengig av 2 voksne skattebetalere pr familie !

 

Anonymkode: 22b04...b5e

Nå har Ernæringsmamma kommentert dette innlegget på Instagram. Og som vanlig vinkler hun det til at de som ikke hører på henne har dårlig samvittighet overfor barna sine og derfor ikke er mottagelig for å «høre».

Men ikke et ord om hvordan hun foreslår at dette i praksis skal foregå i en hektisk jobbhverdag som innebærer alt annet enn å sitte på en kafé å skrive instagraminnlegg og bok.

Anonymkode: d7fe5...ffe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har Ernæringsmamma kommentert dette innlegget på Instagram. Og som vanlig vinkler hun det til at de som ikke hører på henne har dårlig samvittighet overfor barna sine og derfor ikke er mottagelig for å «høre».

Men ikke et ord om hvordan hun foreslår at dette i praksis skal foregå i en hektisk jobbhverdag som innebærer alt annet enn å sitte på en kafé å skrive instagraminnlegg og bok.

Anonymkode: d7fe5...ffe

Jeg synes du her viser en enormt liten respekt for at hun har en arbeidsdag og sikkert et hektisk familieliv hun også. Hun driver en informasjonskanal (barnematbyen) hvor det tydeligvis er såpass mye å gjøre at hun må ha 2 ansatte i tillegg til seg selv. Å holde det gående så folk gidder å fortsette å følge krever helt sikkert veldig mye oppfølging. Hun lager månedlig informasjon som baserer seg på forskning og med kilder. Dette er mye arbeid. Å skrive en bok, som helt sikkert også skal være basert på forskning, er også en stor jobb. At hun har et fleksibelt lokale og kan bruke en kafé som kontor betyr ikke at hun ikke har mye å gjøre. 

Dessuten, hun sier jo igjen og igjen at endring starter med èn liten ting. Det koster ingen tid å si nei takk når barnet blir tilbudt godteri i en setting det er totalt unaturlig å få det, som f.eks i en klesbutikk, hos frisøren o.l. Det koster ingen tid å redusere antall bolle/vaffel/kose anledninger man hopper på. Det koster ingen tid å drikke vann i steden for kunstig søtet eller sukkersøtet saft eller brus. Det koster ingen tid å vite at det er bedre med smør enn margarin og plukke smøret istedenfor soft floraen på butikken, eller å konsekvent gi yoghurt naturell enn å gi yoghurt med smak. Så mange av tingene hun trekker frem koster ingen tid, eller sparer deg for tid. 

Og svaret på hvordan man får tid til råvarebasert mat er jo så enkelt at det burde være unødvendig for henne å si det, det handler om prioriteringer. Dessuten er det masse man kan spise av råvarebasert mat som ikke tar lang tid. Og når man har endret vanene en liten vane av gangen, så blir det til slutt bare automatikk og tar ikke mer tid enn å lage måltider basert på ultraprossesert mat. Det er også mange fine ferdigprodukter man kan velge som er råvarebaserte. Og hele målet hennes er jo at vi alle skal vite hvordan vi skal velge mellom to produkter så vi gir bedre mat til både oss selv og barna våre. 

Det med en hektisk hverdag er jo faktisk et samfunnsproblem. Vi skal alle være med på så mye, og få til så mye, at det for veldig mange går ut over det viktigste, mat og søvn/hvile. Og matkulturen begynner å likne skremmende mye på den amerikanske. Og vi ser jo hvor den har ført dem. Så at noen snakker opp og prøver å dytte i en annen retning er jo bare superbra og noe vi skulle hatt mer av. 

 

Anonymkode: bad31...a89

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 14.06):

Synes det kan bli litt vel hysterisk med disse mamma-mat-influencerne. 

Anonymkode: cf118...972

Huff ja, jeg måtte avfølge for jeg syns det blir for hissig formidling. Jeg er veldig enig med det meste hun står for, MEN når hun «kjefter» på helsepersonell fordi de gir dehydrerte og syke barn vann-is, da kjenner jeg at det blir litt voldsomt. Jeg skjønner tankegangen hennes, men livet skjer. Og det skjer såpass sjelden at det ikke er et helseproblem. 

Anonymkode: 64d08...ea5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at så mange henger seg på tråden om overvektige barn og synest det er så trist, men synes samtidig de som peker på hva som er det virkelige problemet til hvorfor overvekt øker er irriterende.

Anonymkode: 2e0d1...f6a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...