Gå til innhold

Barebrabarnemat og ernæringsmamma


Ingvelina87

Anbefalte innlegg

solsolsol skrev (21 timer siden):

Man kan jo spørre seg, hvorfor får man tak i svineknoke tilsatt noe som helst? Eller brød med rare ting? Hvorfor skulle det vært bra for oss? 

Ekspertene trodde heller ikke sigaretter var helseskadelig i begynnelsen 🤷‍♀️

Men man velger selvfølgelig helt selv. Noen synes det er helt topp å aldri røre på seg også, og å spraye ned hus og hage med giftige stoffer 🙃

Helt enig med alt. Oldemor hadde vært i harnisk over at vi kunne tro at brød med masse fyllstoff var bra for oss fordi staten og produsentene sa det var greit. Sunn fornuft lenge leve. Men vi kan jo ikke noe om mat lengre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg synes egentlig Maja snakker om ganske basic kunnskap: Råvarer med gode mikro og makro-næringsstoffer er vel det alle lærer i mat og helse (eller burde lære hvis de ikke gjør det), og å begrense UP mat og godteri. Så hovedbudskapet hennes synes jeg ikke er noe særlig provoserende. Det jeg synes er litt leit er at hun dedikerer masse tid og energi på kritikken hun mottar. I en podkast spurte verten hva hun gjør når hun får kritikk, og hun hevdet at hun egentlig ikke brydde seg så mye om det. Men jeg får ikke det inntrykket når jeg ser instaen hennes hvor hun har lagd flere poster og stories om kritikken hun får.  I tillegg synes jeg hun svarer ganske passiv aggressivt selv når kritikken ikke er ondsinnet. Som influensere flest "hyller" hun konstruktiv kritikk men tåler den egentlig veldig dårlig. 

Jeg savner også mer fokus på protein når hun snakker om vegetartilbud. Hun hyller Grønne folk som en god erstatning til annen vegetarferdigmat, og de er fine med tanke på råvarer, men proteininnholdet i disse er dessverre veldig lave, slik at forbrukeren kanskje må veie hva som er viktigst for dem når det kommer til hvilken vare de vil kjøpe. Selvfølgelig er det nok best å lage egne, men målgruppa hennes er jo småbarnsforeldre i tidsklemma

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (3 timer siden):

Jeg synes egentlig Maja snakker om ganske basic kunnskap: Råvarer med gode mikro og makro-næringsstoffer er vel det alle lærer i mat og helse (eller burde lære hvis de ikke gjør det), og å begrense UP mat og godteri. Så hovedbudskapet hennes synes jeg ikke er noe særlig provoserende. Det jeg synes er litt leit er at hun dedikerer masse tid og energi på kritikken hun mottar. I en podkast spurte verten hva hun gjør når hun får kritikk, og hun hevdet at hun egentlig ikke brydde seg så mye om det. Men jeg får ikke det inntrykket når jeg ser instaen hennes hvor hun har lagd flere poster og stories om kritikken hun får.  I tillegg synes jeg hun svarer ganske passiv aggressivt selv når kritikken ikke er ondsinnet. Som influensere flest "hyller" hun konstruktiv kritikk men tåler den egentlig veldig dårlig. 

Jeg savner også mer fokus på protein når hun snakker om vegetartilbud. Hun hyller Grønne folk som en god erstatning til annen vegetarferdigmat, og de er fine med tanke på råvarer, men proteininnholdet i disse er dessverre veldig lave, slik at forbrukeren kanskje må veie hva som er viktigst for dem når det kommer til hvilken vare de vil kjøpe. Selvfølgelig er det nok best å lage egne, men målgruppa hennes er jo småbarnsforeldre i tidsklemma

Enig i dette med kritikk. Hun stilte jo på Debatten og jeg synes ikke hun gjorde en god figur. Hun må ha ant hva som kom av spørsmål. Likevel himlet hun med øynene når det kom et kritisk spørsmål og svarte som hun var fornærmet over å måtte svare på det. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (6 minutter siden):

Enig i dette med kritikk. Hun stilte jo på Debatten og jeg synes ikke hun gjorde en god figur. Hun må ha ant hva som kom av spørsmål. Likevel himlet hun med øynene når det kom et kritisk spørsmål og svarte som hun var fornærmet over å måtte svare på det. 

Hun sier selv at hun ikke liker å være i offentligheten, og egentlig er en veldig konfliktsky og introvert type. Jeg tenker det kan forklare hvorfor hun er dårlig på selve formidlingen og at hun bruker tid på å motbevise kritikere som diskrediterer utdanningen hennes. Men jeg tror denne energien gjør at hvertfall jeg, og jeg mistenker andre også, oppfatter at hun inntar offerrollen enn å fokusere på budskapet i kritikken hun får. 

Hun har blant annet i et instagraminnlegg om kritikk der hun sidestiller det at folk med spiseforstyrrelser blir trigget av henne med "følelsesbasert avsporing av debatten" og noe hun synes er urettferdig at hun må forholde seg til. Jeg reagerer på dette for i dette scenarioet er det ikke hun som egentlig er den som sliter, men personen(e) som har meldt ifra til henne at de blir trigget. Det fremstår som veldig usympatisk.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke fått med meg denne konflikten, hva går den ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...