Gå til innhold

Barebrabarnemat og ernæringsmamma


Ingvelina87

Anbefalte innlegg

Fen skrev (1 time siden):

Denne dama trenger å sette seg og trekke pusten. Er det nødvendig å fyre på alt hun reagerer på? En runde god dialog først, så hadde kanskje misforståelser og problemer vært rydda unna. Nå lurer jeg bare på en ting:

Nå som hun har fått hele barnehagen på nakken, vil hun fortsette å tråkke inn og ut der daglig i to år til? For jeg synes jo fryktelig synd på sønnen dersom mor, i skammen, bytter barnehage på ungen. Det er jo ikke hans feil at mor er et hysterisk fyrverkeri.

Man blir kanskje sur av å aldri unne seg noe godt🤪

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diosa skrev (37 minutter siden):

Men er det ikke kjipt at andre skal få bestemme hvor du skal amme, og ikke du? 

Det var jo en av fedrene som syntes det var ubehagelig at hun ammet? 

 

Og det at dere har problemer med at hun ammer en 3-åring er bare så slemt av dere.

Hvor sto det at en av fedrene hadde problemer med det? 
Ellers enig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (16 timer siden):

Mtp at tre mødre i barnehagen gikk ut i media og forsvarte barnehagen er det tydeligvis et problem. Garderoben var jo også veldig liten på bildet så en mor som ammer en treåring oppholder fort minst 3 plasser en god stund. Ikke kan jeg skjønne at barnet har det bedre i en travel garderobe enn i fred og ro i eget rom med mer behagelige stoler heller. 

Hun sa også at det var flere der som var misfornøyde med reglene. Akkurat i denne saken har jeg ikke så sterke meninger. Har sett mødre i barnehagen jeg har barna i at det er noen som ammer 2-åring innimellom. Kan ikke si at jeg bryr meg med mindre de sitter på plassen til min unge og jeg ikke får ting ut. Var en mor som var slik, men hun tok generelt opp mye plass uansett hvor hun var: sto og prata med folk i døråpningen, parkerte vogna si rett innafor inngangen, slik at man ikke kunne komme seg inn eller ut, o.l

Ellers brydde jeg meg ikke om at noen amma, for det var noen situasjoner der mindre barn ble helt hysteriske, og man kunne ikke engang få de ned i vogna for å få dem ut til et annet rom. Da har jeg ingenting imot at de blir ammet hvis det hjelper. Aner ikke hva situasjonen er hos Stine, men hos oss er det ikke stor garderobe, men ikke travel, og det finnes en separat benk som man kan sitte på og amme hvis det trengs. Har ikke fått inntrykket av at noen er sterkt plaget av det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (2 timer siden):

Hun sa også at det var flere der som var misfornøyde med reglene. Akkurat i denne saken har jeg ikke så sterke meninger. Har sett mødre i barnehagen jeg har barna i at det er noen som ammer 2-åring innimellom. Kan ikke si at jeg bryr meg med mindre de sitter på plassen til min unge og jeg ikke får ting ut. Var en mor som var slik, men hun tok generelt opp mye plass uansett hvor hun var: sto og prata med folk i døråpningen, parkerte vogna si rett innafor inngangen, slik at man ikke kunne komme seg inn eller ut, o.l

Ellers brydde jeg meg ikke om at noen amma, for det var noen situasjoner der mindre barn ble helt hysteriske, og man kunne ikke engang få de ned i vogna for å få dem ut til et annet rom. Da har jeg ingenting imot at de blir ammet hvis det hjelper. Aner ikke hva situasjonen er hos Stine, men hos oss er det ikke stor garderobe, men ikke travel, og det finnes en separat benk som man kan sitte på og amme hvis det trengs. Har ikke fått inntrykket av at noen er sterkt plaget av det

Hvis du så bildet av garderoben kan man umulig bare oppta sin egen plass når man ammer en treåring. Derfor er det høyst sannsynlig at de er i veien og at garderoben er et upraktisk sted for amming. 

Hvis en treåring får meltdown hvis den ikke kan ammes i garderoben begynner jeg å lure. Hun gikk jo ut og ammet i protest på trappene så hun kunne vel like godt gått på de dedikerte plassene. 
 

Diosa skrev (2 timer siden):

Men er det ikke kjipt at andre skal få bestemme hvor du skal amme, og ikke du? 

Det var jo en av fedrene som syntes det var ubehagelig at hun ammet? 

 

Og det at dere har problemer med at hun ammer en 3-åring er bare så slemt av dere.

Man kan tenke litt på tid og sted uavhengig av hva man driver med. Er man i det mest travle rommet er det naturlig å flytte seg hvis man bare oppholder seg der.

Hun påsto det var pga én far i sitt eget kommentarfelt som nå er slettet. Men denne «regelen» har vært der lenge så det kan umulig ha vært den reelle grunnen. 

Problemet er ikke at hun ammer en treåring, det må folk få velge selv. Poenget er at hun blåser opp en sak som ikke er en sak bare for oppmerksomhet og for å henge ut en barnehage. Jeg synes det er unødvendig. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (23 minutter siden):

Hvis du så bildet av garderoben kan man umulig bare oppta sin egen plass når man ammer en treåring. Derfor er det høyst sannsynlig at de er i veien og at garderoben er et upraktisk sted for amming. 

Hvis en treåring får meltdown hvis den ikke kan ammes i garderoben begynner jeg å lure. Hun gikk jo ut og ammet i protest på trappene så hun kunne vel like godt gått på de dedikerte plassene. 
 

Man kan tenke litt på tid og sted uavhengig av hva man driver med. Er man i det mest travle rommet er det naturlig å flytte seg hvis man bare oppholder seg der.

Hun påsto det var pga én far i sitt eget kommentarfelt som nå er slettet. Men denne «regelen» har vært der lenge så det kan umulig ha vært den reelle grunnen. 

Problemet er ikke at hun ammer en treåring, det må folk få velge selv. Poenget er at hun blåser opp en sak som ikke er en sak bare for oppmerksomhet og for å henge ut en barnehage. Jeg synes det er unødvendig. 

Når ble en toåring til en treåring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diosa skrev (4 timer siden):

Men er det ikke kjipt at andre skal få bestemme hvor du skal amme, og ikke du? 

Det var jo en av fedrene som syntes det var ubehagelig at hun ammet? 

 

Og det at dere har problemer med at hun ammer en 3-åring er bare så slemt av dere.

Hvordan vet du at en pappa reagerte? Det er bare noe som har blitt sagt, ikke dokumentert. 
Jeg ville aldri sittet å amme i en så trang garderobe, nei - jeg hadde ikke tatt meg nær av at noen sa ifra, MEN nå har det seg slik at jeg hadde oppsøkt en mer privat atmosfære før noe slikt overhode trengte å skje. Verken jeg eller barnet har behov for å sitte foran mange mennesker å amme, det kommer ingen til gode - dette er et latterlig stupid i-landspeoblem som kun privilegerte vestlige kvinner klager å sutrer over. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (45 minutter siden):

Hvordan vet du at en pappa reagerte? Det er bare noe som har blitt sagt, ikke dokumentert. 
Jeg ville aldri sittet å amme i en så trang garderobe, nei - jeg hadde ikke tatt meg nær av at noen sa ifra, MEN nå har det seg slik at jeg hadde oppsøkt en mer privat atmosfære før noe slikt overhode trengte å skje. Verken jeg eller barnet har behov for å sitte foran mange mennesker å amme, det kommer ingen til gode - dette er et latterlig stupid i-landspeoblem som kun privilegerte vestlige kvinner klager å sutrer over. 

Hvem ble det sagt av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit lei hele barnematgjengen. Synd, for jeg synes jo de setter fokus på mye riktig og viktig. 

Men nå har de gått fra å inspirere til å bli et hylekor med pekefinger og en "mine rettigheter og jeg blir krenka for hver minste lille ting" - holdning.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyyoda skrev (1 time siden):

Drit lei hele barnematgjengen. Synd, for jeg synes jo de setter fokus på mye riktig og viktig. 

Men nå har de gått fra å inspirere til å bli et hylekor med pekefinger og en "mine rettigheter og jeg blir krenka for hver minste lille ting" - holdning.

Hvem er "barnematgjengen?" Denne Stine har jeg aldri fulgt, og jeg vet dessuten knapt nok hvem det er. 

Ernæringsmamma, altså Maja Skogstad, er imidlertid noen jeg har fulgt i et par år (tross det überteite kallenanet). Og jeg har på ingen måte inntrykk av at hun er "i samme gjeng som", eller er enig med denne Stine i ett og alt. Så kanskje de heller hadde fortjent hver sin tråd?

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (32 minutter siden):

Hvem er "barnematgjengen?" Denne Stine har jeg aldri fulgt, og jeg vet dessuten knapt nok hvem det er. 

Ernæringsmamma, altså Maja Skogstad, er imidlertid noen jeg har fulgt i et par år (tross det überteite kallenanet). Og jeg har på ingen måte inntrykk av at hun er "i samme gjeng som", eller er enig med denne Stine i ett og alt. Så kanskje de heller hadde fortjent hver sin tråd?

De samarbeidet da denne tråden ble opprettet og har noe lik agenda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (4 timer siden):

Hun påsto det var pga én far i sitt eget kommentarfelt som nå er slettet. Men denne «regelen» har vært der lenge så det kan umulig ha vært den reelle grunnen. 

Noe som slo meg angående denne faren som visstnok har reagert på ammingen: Det kan jo være at han ikke hadde et problem med ammingen i seg selv, men det at hun satt i den trange garderoben og var i veien for andre barn og foreldre. Og at Stine tolket en eventuell kommentar som at han ikke likte at hun ammet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (13 minutter siden):

Noe som slo meg angående denne faren som visstnok har reagert på ammingen: Det kan jo være at han ikke hadde et problem med ammingen i seg selv, men det at hun satt i den trange garderoben og var i veien for andre barn og foreldre. Og at Stine tolket en eventuell kommentar som at han ikke likte at hun ammet?

Ja, det er godt mulig det. Ikke bare mødre som henter og leverer i barnehagen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er den story highlighten om BBB tilbake på Veronika sin Instagram. Håper hun slipper «konsekvenser» (mer trusler) av å dele sin side av historien. Har nærværende eier/eiere av BBB kommentert dette på egen kanal noen gang forresten? 

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unødvendig å skulle amme to-åringen straks hun kommer til bhg, enten det er for å levere eller hente. Andre barn spiser de måltidene hjemme. En eventuell frokost i barnehagen håper jeg gutten får lov til å innta fra en tallerken og et glass, sittende i samtale ved siden av de andre barna.

Om hun så ammer, tar frokosten sin i barnehagen eller starter på middagen, når folk ønsker å gjøre seg klare for aktiviteter eller hjemreise, så opplever jeg det som påtrengende og respektløst.

For meg gir dette ingen mening: "Hvis jeg ikke får amme under rushtida i garderoben, eller der alle aktivitetene foregår på avdelingen, hvis jeg må sitte med to-åringen aleine i sofaen og amme, bare han og jeg - nei, da sitter jeg heller på fortauet foran barnehagen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (34 minutter siden):

Nå er den story highlighten om BBB tilbake på Veronika sin Instagram. Håper hun slipper «konsekvenser» (mer trusler) av å dele sin side av historien. Har nærværende eier/eiere av BBB kommentert dette på egen kanal noen gang forresten? 

Det ble ikke kommentert sist såvidt jeg husker. Bra highlighten er tilbake. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veronika har delt om hvordan hun ble skvist ut av sitt eget selskap sånn ca 24/7 nå de siste dagene. Tydelig at hun har behov for å få dette opp og frem en gang for alle, og det kan jeg forstå. Spent på om det kommer noe svar fra Stine, eller om hun forsetter å tie som vanlig 🙃

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (10 timer siden):

Veronika har delt om hvordan hun ble skvist ut av sitt eget selskap sånn ca 24/7 nå de siste dagene. Tydelig at hun har behov for å få dette opp og frem en gang for alle, og det kan jeg forstå. Spent på om det kommer noe svar fra Stine, eller om hun forsetter å tie som vanlig 🙃

Tviler. Stine tjener ingenting ved å svare og dra opp dette. Veronika har ikke så mange følgere og den beste strategien for Stine er å sitte stille i båten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stine både sletter kommentarer, stenger kommentarfelt og sender dm/talemeldinger til folk som stiller spørsmål om dette.

*blueberry* skrev (På 19.9.2023 den 9.43):

Tviler. Stine tjener ingenting ved å svare og dra opp dette. Veronika har ikke så mange følgere og den beste strategien for Stine er å sitte stille i båten. 

 

LinnHenrikke skrev (På 18.9.2023 den 23.41):

Veronika har delt om hvordan hun ble skvist ut av sitt eget selskap sånn ca 24/7 nå de siste dagene. Tydelig at hun har behov for å få dette opp og frem en gang for alle, og det kan jeg forstå. Spent på om det kommer noe svar fra Stine, eller om hun forsetter å tie som vanlig 🙃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glorious skrev (7 minutter siden):

Stine både sletter kommentarer, stenger kommentarfelt og sender dm/talemeldinger til folk som stiller spørsmål om dette.

 

 

Sleipt, men det fungerer dessverre. Bedre å få VB sin historie delt slik at folk får den med seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...