Gå til innhold

Slutt denne shamingen av foreldre som sender barna i barnehagen når de har fri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det verste jeg vet er de barna som kommer når barnehagen åpner og blir hentet like før den stenger.... Ser overaskende mye av det. Det er helt hjerteskjærende. Hilsen pedagog

Anonymkode: defb1...13b

Er ikke alltid man har et valg. Er du virkelig pedagog? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanuki skrev (Akkurat nå):

Er ikke alltid man har et valg. Er du virkelig pedagog? 

Så det er kun pedagoger som støtter at barn er i barnehagen omtrent hele året som er virkelige pedagoger? Det er flere av oss som har jobbet i barnehage og har sett slitne barn med egne øyne.

Anonymkode: b3c0f...e57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine går ikke I bhg det er bedre og ha barna hjemme og knyte bånd til foreldre. Jeg synest synd på barn som er i bhg Hele dagen i Hvertfall når foreldre selv er hjemme,, ufffff😢 jeg er Hjemmeværende med barna mine og vi koser oss masse og er trygge og glade barn paga de får være med foreldre ikke med barnehage "pedagoger"

Anonymkode: af35e...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er kun pedagoger som støtter at barn er i barnehagen omtrent hele året som er virkelige pedagoger? Det er flere av oss som har jobbet i barnehage og har sett slitne barn med egne øyne.

Anonymkode: b3c0f...e57

Ville trodd at en som er utdannet greide å skjønne såpass at de fleste har reisevei til jobb og ikke lar barna være så lenge i bhg for morro skyld,

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (Akkurat nå):

Ville trodd at en som er utdannet greide å skjønne såpass at de fleste har reisevei til jobb og ikke lar barna være så lenge i bhg for morro skyld,

Det er jo bare tull, det finnes flere med holdningen vi betaler for plassen og da skal dem. Brukes Hele åpningstiden 

Anonymkode: a939e...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (57 minutter siden):

Før i tiden, ja. mye var annerledes før i tiden, det betyr ikke at det var bedre. Før i tiden da mor var hjemmeværende og totalt økonomisk avhengig av mannen sin. Nei, var man mor før i tiden besvimte man kan kanske ikke av utmattelse, men så var det ikke like vanlig at begge foreldrene måtte jobbe fulltid for å få økonomien til å gå rundt. Dessuten var det jo "lov" med skrikekur og ris på rumpa,  gid så flott vi hadde det før-i-fuckings-tiden.

Og da hadde ungene det bedre som kunne få være hjemme. Som foreldre skal ikke vi tenke på oss selv og sette ungene vekk (les barnehage) for at det offentlige skal ta seg av barneoppdragelsen. Min mor var hjemme med oss og jeg var hjemme med barna. Vi hadde ikke så god råd, men vi hadde det godt allikevel. Jeg syntes det var herlig å være husmor og savnet ikke jobben i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (50 minutter siden):

Og da hadde ungene det bedre som kunne få være hjemme. Som foreldre skal ikke vi tenke på oss selv og sette ungene vekk (les barnehage) for at det offentlige skal ta seg av barneoppdragelsen. Min mor var hjemme med oss og jeg var hjemme med barna. Vi hadde ikke så god råd, men vi hadde det godt allikevel. Jeg syntes det var herlig å være husmor og savnet ikke jobben i det hele tatt.

slutt å romantiser gamle dager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er det for et spørsmål?

Anonymkode: a939e...3b9

høres ikke ut som du har det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna mine går ikke I bhg det er bedre og ha barna hjemme og knyte bånd til foreldre. Jeg synest synd på barn som er i bhg Hele dagen i Hvertfall når foreldre selv er hjemme,, ufffff😢 jeg er Hjemmeværende med barna mine og vi koser oss masse og er trygge og glade barn paga de får være med foreldre ikke med barnehage "pedagoger"

Anonymkode: af35e...d3c

jeg hadde også hjemmeværende mor men gud som jeg hadde lyst til å gå i barnehage

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 11.04):

Hvorfor får voksne mennesker barn når det er så utmattende og stressende å få alt til å gå rundt..

Besvimte..bla-bla-bla.... Barn velger man helt frivillig.

Anonymkode: 9e6f7...75e

skam deg ! 

Anonymkode: bb139...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (21 timer siden):

høres ikke ut som du har det

Har jeg vel

Anonymkode: a939e...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

skam deg ! 

Anonymkode: bb139...a4b

Må ikke slit ut deg enda mer nå. 

Anonymkode: 9e6f7...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-9-23 den 1.01):

Det er helt ok å gå ned i stilling når ting ikke går rundt. Barn har også godt av å være i barnehagen.

Du bruker tiden du ellers hadde vært på jobb den dagen på husarbeid, klesvask osv. Det er fair iom at mannen din er på jobb den tiden. Dere er da altså begge "på jobb" på en måte. Da håper jeg dere resten av uken deler på husarbeid og barn ganske likt? For om du står for klesvask, støvsuging, matlaging, legging osv resten av uken blir det helt merkelig at du skal ta deg fri (og gå glipp av pensjon) for å ta husarbeid dere ellers kunne delt på. Ikke sikkert at det er slik, men det høres ut som om du dro hele lasset før..  Reagerer litt fordi jeg  aldri har hørt om en mann som har gjort det samme. Hadde mannen din gjort det samme for dere? 

Jeg prøver ikke å gjøre dette om til en likestillingsdiskusjon. Får bare inntrykk av at det er ganske mange kvinner som har gjort som deg. 

Anonymkode: a9a2f...9e5

For menn har som regel bedre lønn. Så hvorfor skal menn gå ned i stilling?

Anonymkode: 9e6f7...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste barnehager er et bra sted, der barn får utvikle sosial kompetanse og masse læring av lek. Barnet merker ikke forskjell på om mor er på jobb eller hjemme, så det er ingen grunn til dårlig samvittighet. De som shamer sånn har det ikke greit og fisker etter flink pike kompliment, de er så flinke som har barna hjemme , der noen av de har de på iPad og lager grandis til middag ( det er også helt greit innimellom) vi må slutte å klage så på andre, man vet ikke grunner til at man ønsker en fridag. Jeg har også hatt barna i barnehagen på fridager…alene med tvillinger i ukedagene , og noen timer fred og ro var helt nødvendig, jeg elsker ikke barna mine noe mindre for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-9-22 den 20.53):

Mår jeg har turnusfri: Barnet mitt koser seg mer i barnehagen med lek og aktiviteter enn å se meg gjøre husarbeid. Så kommer barnet hjem til et rent hjem og vi kan ha kosetid sammen. WIN win. Ingen dårlig samvittighet 

Anonymkode: 3c35e...2bb

Inngår det i husarbeidet å sitte på kvinneguiden?

Anonymkode: 9e6f7...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (22 timer siden):

Og da hadde ungene det bedre som kunne få være hjemme. Som foreldre skal ikke vi tenke på oss selv og sette ungene vekk (les barnehage) for at det offentlige skal ta seg av barneoppdragelsen. Min mor var hjemme med oss og jeg var hjemme med barna. Vi hadde ikke så god råd, men vi hadde det godt allikevel. Jeg syntes det var herlig å være husmor og savnet ikke jobben i det hele tatt.

I hvilket tiår var du hjemme med barna og hvordan finansierte du dette? 

Anonymkode: 3833f...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I hvilket tiår var du hjemme med barna og hvordan finansierte du dette? 

Anonymkode: 3833f...f58

På 80-tallet og klarte oss godt. Hvorfor skulle jeg finansiere at jeg var hjemme når mannen tjener godt i eget firma?  Folk som klager på at de er slitne kan velge å være hjemme med barna. En trenger ikke bil, båt, hytte og sydenturer. Det klarer en seg fint uten. Ungene hadde sykler og klarte fint å komme seg til og fra skolen uten hjelp. Skulle de noen steder, tok de buss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (21 minutter siden):

På 80-tallet og klarte oss godt. Hvorfor skulle jeg finansiere at jeg var hjemme når mannen tjener godt i eget firma?  Folk som klager på at de er slitne kan velge å være hjemme med barna. En trenger ikke bil, båt, hytte og sydenturer. Det klarer en seg fint uten. Ungene hadde sykler og klarte fint å komme seg til og fra skolen uten hjelp. Skulle de noen steder, tok de buss.

hva om man ikke liker å være husmor da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...