Gå til innhold

Jobbe 80% men ha barna i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymus Notarius skrev (3 timer siden):

At barn er med på voksenaktiviteter er jo en del av familielivet.

Virker som om en del foreldre nå kun skal ha kvalitetstid med ungene. Det er ikke farlig eller dårlig for ungene å være med på butikken, husarbeid etc. Jeg tror ikke det er bra for ungene på sikt at all tid de har med foreldrene er tid der de er i fokus og får full oppmerksomhet hele tida. Kvantitetstid er undervurdert.

Det er ikke farlig for ungene nei, det er bare et mareritt for foreldrene å bruke 6 timer på husvask i steden for 3. og hvis du ser alle de kvinnelige trådene på kg om hva folk syntes om små barn på butikken, så frister det ikke. 
 

ts

Anonymkode: 059b9...f26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 13.01):

Jeg har enn1 åring og en 4 åring, og min mann har en krevende jobb. Skal derfor gå ned i 80% stilling for å få hverdagen til å gå opp. Jeg tenkte å ha fri hver fredag og få ordnet praktiske ting. Min mor tok det som en selvfølge at da skulle begge barna være hjemme hver fredag. Jeg sa at jeg kon de aller fleste dager ville ha fult program med vasking, handling og orging. Tenkte å ha ett og ett barn hjemme nå ig da og hente tidlig, men ikke begge sammen. Hun ble helt sjokkert, og lurte på hvorfor i all verden jeg reduserte da. 
 

Nå føler jeg meg som en skikkelig kjip mor😞 hva gjør dere andre? 

Anonymkode: 059b9...f26

Jeg tenker du skal øve på å stole på deg selv og gjøre det dere som familie avgjør er rett for dere, og stå for det. Ingen andre enn deg er ekspert på ditt liv. 

Anonymkode: b2f55...b02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det er ikke en økonomisk felle for meg. Vaskehjelp og matvarer på døra har vi prøvd, og dekker kun en brøkdel av oppgavene,  og gir oss ikke den roen vi har i hverdagen nå. For oss er det å slippe stress og tidsklemme verd sin vekt i gull. det å ha TID i hverdagen uten å måtte stresse med alle mulige oppgaver er uvurdelig i småbarnsfasen.
 

Vi sparer privat til min pensjon, og mitt yrke skriker etter arbeidskraft. Det er ikke vanskelig å få jobb. Dette er ingen «felle.»

 

ts

Anonymkode: 059b9...f26

Men da er du jo sikker på valget da, så hvorfor spør du om andres mening her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå):

Men da er du jo sikker på valget da, så hvorfor spør du om andres mening her?

 

Ja, jeg ble sikrere og sikrere jo mer jeg skrev😊

 

ts

Anonymkode: 059b9...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i permisjon nå men har avklart med leder at jeg skal jobbe 80% når mini begynner i barnehagen. Planen er å gjøre som deg TS. Jeg jobber i barnehage og det er et så hardt yrke så jeg trenger den dagen i uka til å komme ovenpå igjen. Både til å ha litt egentid, ærender og kortere dage eller fri innimellom for mini ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 30 år siden, fungerte det å ha barna hjemme fast. Da var alle barn hjemme å alle hadde noen å leke med. Nå er det ikke mange timer hjemme før barna kjeder seg å vil ut å finne venner (som er i barnehagen) tiden har endret seg å så har vi. Jeg har ingen betenkeligheter med å la barna være i barnehage når jeg har fri ( jeg har mye å gjøre hjemme, å noen ganger er jeg bare slten å vil sove) vi drar seint i bgh når jeg har fri, å barna velger hvordan vi skal dra dit (bil,gå, sykle,løpe osv) Når de kommer hjem har jeg tid og overskudd til å gjøre morsome ting. Nei det du mener er rett, ja det er rett. Du er mammaen å vet hva som er best for dine barn

Anonymkode: a682e...e08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i mora di. Si til henne at dette er sånn dere skal få hverdagen til å funke, og at hun ikke trenger å legge seg opp i det. Da får dere også hele helgen til å gjøre morsomme ting med ungene, i stedenfor at de må være med på husarbeid og kjedelige ting 

Anonymkode: e4e32...1e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemmeværende og nest minste går 100% i barnehagen, og minste starter i barnehagen over nyttår.  Levers kl 9 og henter kl 16. Barnehage er gull. 

Anonymkode: ca056...b63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...