Gå til innhold

Jobbe 80% men ha barna i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BethD skrev (1 time siden):

Slutt å påfør mer dårlig samvittighet for denne moren her. Sånne svar irriterer meg så inni helvete. Så bra for deg da at du klarer å leve livet ditt sånn,tenkt på at alle ikke er som deg eller? Snakker om barnehagen som om det er en jævlig plass. Stakkars barnet som må være i barnehagen. Har du en jævlig barnehage til barna dine eller? Isåfall kan du bytte. Herregud ass

I love you, BethD! 😍

Anonymkode: e8991...f13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg også vokste opp på 80-tallet med hjemmeværende mor. Hun lekte aldri med meg. Puslet aldri puslespill med meg. Fargela ikke sammen med meg, eller lot meg få være med å bake. Hun var opptatt av husarbeid dagen lang, og vi barna ble sendt ut for å leke. Kom hjem til middag halv fem, skulle helst ikke komme hjem før det. Bestevenninnen min gikk i barnehage, og jeg var kjempemisunnelig. De gjorde jo så mye gøy, dro på turer og lekte og hadde hobbyverksted. Jeg var råmisunnelig på dem som gikk i barnehage...

Anonymkode: cb27b...2b7

Jepp. Barn må være barn, med andre barn. Vi var mange i min blokk (nå får vel muttern kjeft her inne fordi vi vokste opp i leilighet, hadde ikke eget rom engang 🤣) som ikke gikk i barnehage, stort sett samme årskull. Vi var en stor gjeng som hang sammen hele tiden, de voksne byttet på hvem som skulle passe på (men turer på legevakta ble det likevel). Det var sjeldent vi ville være inne, og stort sett kun for å bli vasket i ansikt og på hender (få kjeft for grønske, eller plaster på kneet) og få med brødskiva i hånda på vei ut igjen.

Anonymkode: c839d...22e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir så irritert på alle som skal vurdere hva som er greit og ikke på vegne av andre 😖 Selvfølgelig er det helt greit å ha barna i barnehagen. Jeg vil riktignok støtte deg i tanken om å ha ett av barna hjemme innimellom, bytte litt på. Kanskje en fredag hver i måneden? Så verdifull tid med bare mammaen sin 🥰 Og så går det an å vurdere kortere dager for barna innimellom. Om du får unnagjort husarbeid, ærend og styr på fredagen vil det uansett gagne barna med en mer tilstedeværende mor i helga og de andre dagene, dette er fint for dere som familie uansett! 

Anonymkode: 5ccfa...a69

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har enn1 åring og en 4 åring, og min mann har en krevende jobb. Skal derfor gå ned i 80% stilling for å få hverdagen til å gå opp. Jeg tenkte å ha fri hver fredag og få ordnet praktiske ting. Min mor tok det som en selvfølge at da skulle begge barna være hjemme hver fredag. Jeg sa at jeg kon de aller fleste dager ville ha fult program med vasking, handling og orging. Tenkte å ha ett og ett barn hjemme nå ig da og hente tidlig, men ikke begge sammen. Hun ble helt sjokkert, og lurte på hvorfor i all verden jeg reduserte da. 
 

Nå føler jeg meg som en skikkelig kjip mor😞 hva gjør dere andre? 

Anonymkode: 059b9...f26

Ikke hør på din mor!! Lytt til dine egne tanker og behov, og gjør det som er riktig for deg. 
vi er i en annen tid nå enn det din mor var den gang. 
jeg jobber også 80% og har fri hver onsdag. Mannen er borte på jobb, og de dagene sender jeg barna på skolen og har tid for meg selv hele dagen. Hadde ikke klart meg uten den fridagen min, den er hellig 🙏🏼
ingen poeng i å slite deg ut med å ha barna hjemme, da er jo poenget med fridag bortkastet.. da kunne du like så godt ha vært på jobb. 
Lytt til deg selv. Det er ditt liv og du som skal leve det. Du trenger ikke forsvare valgene dine heller. 
heier på deg
 

Anonymkode: a4ef2...be2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har enn1 åring og en 4 åring, og min mann har en krevende jobb. Skal derfor gå ned i 80% stilling for å få hverdagen til å gå opp. Jeg tenkte å ha fri hver fredag og få ordnet praktiske ting. Min mor tok det som en selvfølge at da skulle begge barna være hjemme hver fredag. Jeg sa at jeg kon de aller fleste dager ville ha fult program med vasking, handling og orging. Tenkte å ha ett og ett barn hjemme nå ig da og hente tidlig, men ikke begge sammen. Hun ble helt sjokkert, og lurte på hvorfor i all verden jeg reduserte da. 
 

Nå føler jeg meg som en skikkelig kjip mor😞 hva gjør dere andre? 

Anonymkode: 059b9...f26

Hvorfor i alle dager skal ALLTID kvinnene redusere til 80 % for å få unna husvasken??

Anonymkode: 7b0d7...53c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager skal ALLTID kvinnene redusere til 80 % for å få unna husvasken??

Anonymkode: 7b0d7...53c

Mannen kan jo også det :)

Anonymkode: 1e975...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle dere som skriver at barna heller må være hjemme, hvorfor det? Min mor var hjemmeværende frem til jeg var 12!! Jeg gikk ikke i barnehage (men mine søsken gjorde det, var testordning i kommunen, vokst opp på 70-tallet). Og jeg var IKKE inne med mamma, eller gikk i skogen med mamma, eller noe som helst med mamma. JEG VAR UTE MED ALLE DE ANDRE BARNA SOM HELLER IKKE GIKK I BARNEHAGEN. Ble ropt inn når det var mat, og da snakker vi sinnastemme for å få oss inn (vi ville bli UTE MED DE ANDRE BARNA). Hva slags unger skal dere ha egentlig? Bare kosemose i armkroken til mamma, mens familieøkonomien går i dass? Eller la ungen utfolde seg med andre barn, utvikle seg osv? Barn som meg ble sendt i 6-årsklubb, for å lære å skrive og forberede oss på barneskolen. 

Barnehagen er ikke et helvete for barn, for veldig mange barn ELSKER jo å være der! Og de lærer ting, også å sosialisere med andre. Har dere sett hvordan corona-ungene er? De som ikke fikk startet i barnehage, og som har lidd av restriksjoner det siste året? De er helt uttafor når det gjelder å være med andre mennesker. Vil dere ha det sånn for barna deres? 

 

Trådstarter: planen din virker helt perfekt. Gjør det! 

Anonymkode: c839d...22e

Hvordan er corona-barna? Fortell meg?

For det som har skjedd med vårt barn er at han er heeelt uredd mennesker og tror alle vi møter en en venn. Fordi vi var ikke rundt noen fremmede under coronaen! Så fortell meg; hvordan er disse corona-barna?

Anonymkode: 7b0d7...53c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mannen kan jo også det :)

Anonymkode: 1e975...635

Det er bare kvinnene som gjør det. Hennes jobb og pensjon er alltid unnværelig.

Anonymkode: 7b0d7...53c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan er corona-barna? Fortell meg?

For det som har skjedd med vårt barn er at han er heeelt uredd mennesker og tror alle vi møter en en venn. Fordi vi var ikke rundt noen fremmede under coronaen! Så fortell meg; hvordan er disse corona-barna?

Anonymkode: 7b0d7...53c

Vår også, supersosial, fornøyd og blid. I barnehagen vår sier de at coronabarna egentlig virker tryggere enn oppstartsbarna har vært tidligere år. 

Anonymkode: 599a0...50a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus123 skrev (3 timer siden):

Holder du barn hjemme når du selv er syk?

Ja. 

Anonymkode: c0bcb...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker det høres ut som en god plan du har jeg :) 

Anonymkode: 633d5...974

Jeg tenker det høres ut som en dyr og risikabel vaskehjelp 🤷‍♀️

Jeg tenker at man kommer bedre ut av det om man heller kjøper inn vasketjenester. 

Og beholder opparbeiding av pensjonspoeng osv. 

Ang reaksjonen til din mor: tullball. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er helt insane. Det er jo ikke noe hyggelig for friske barn å være hjemme mens mor ligger i senga og spyr/hoster/har hodepine 😕 da blir det fort mye unødvendig skjermtid kan jeg se for meg...

Anonymkode: 1e975...635

Har aldri hatt spysyke. Ingen problem å være hjemme med barn når man har diaré, eller feber, er aldri sengeliggende når jeg er syk, men selvfølgelig slapp. Reiser alltid på jobb om jeg har vondt i hodet, kan ta en paracet trodde jeg 🤔 Ungene mine har ikke så mye skjermtid når de er hjemme. Vi reiser på badeparker, lekefabrikker, og da er det omtrent bare oss på hele plassen.. på besøk til jevnaldrende barn reiser vi, men alltid minst en dag hjemme når jeg har fri og barna mine får fri fra barnehagen. 

Anonymkode: c0bcb...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 80% og har barnet i bhg den dagen :) Men hun har vel ca 3 timer kortere dag enn vanlig. Denne dagen tar vi alt i et rolig og behagelig tempo, feks sykler til bhg i stedet for å kjøre.. Jeg legger alltid mine avtaler til denne dagen (tannlege, lege, frisør, jordmor osv), og tar en storhandel på butikken. Pluss ar jeg ligger litt ekstra på sofaen og henter meg inn, med god samvittighet. Jeg har hektiske arbeidsdager ellers. 

Anonymkode: f1056...ed1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle dere som skriver at barna heller må være hjemme, hvorfor det? Min mor var hjemmeværende frem til jeg var 12!! Jeg gikk ikke i barnehage (men mine søsken gjorde det, var testordning i kommunen, vokst opp på 70-tallet). Og jeg var IKKE inne med mamma, eller gikk i skogen med mamma, eller noe som helst med mamma. JEG VAR UTE MED ALLE DE ANDRE BARNA SOM HELLER IKKE GIKK I BARNEHAGEN. Ble ropt inn når det var mat, og da snakker vi sinnastemme for å få oss inn (vi ville bli UTE MED DE ANDRE BARNA). Hva slags unger skal dere ha egentlig? Bare kosemose i armkroken til mamma, mens familieøkonomien går i dass? Eller la ungen utfolde seg med andre barn, utvikle seg osv? Barn som meg ble sendt i 6-årsklubb, for å lære å skrive og forberede oss på barneskolen. 

Barnehagen er ikke et helvete for barn, for veldig mange barn ELSKER jo å være der! Og de lærer ting, også å sosialisere med andre. Har dere sett hvordan corona-ungene er? De som ikke fikk startet i barnehage, og som har lidd av restriksjoner det siste året? De er helt uttafor når det gjelder å være med andre mennesker. Vil dere ha det sånn for barna deres? år det gjelder å være med andre mennesker. Vil dere ha det sånn for barna deres? 

 

Trådstarter: planen din virker helt perfekt. Gjør det! 

Anonymkode: c839d...22e

Min mor er fortsatt hjemmeværende. Jeg gikk heller ikke i barnehage. De lekte aldri med meg, jeg aktiviserte meg selv. Men nå leker jeg mye med barna mine. 3 åringen vil ikke alltid ha meg til stedet når hun leker med dukker, men etterhvert er hun klar for å leke gjemsel med meg og søskena. Da er minste på snart 2 også med. 

 

Ingen har skrevet at barnehagen er et helvete for barn. Men barna trenger fri. Akkurat som vi også trenger fri. Hvorfor skal TS unne seg en fri dag hver uke, så får ikke barna fri? Bare innimellom, ett og ett barn? 🤪 

Jeg har et "corona kull", hun er så trygg og god mot alle voksne. Ukjente til og med. Hvis du leser kommentarfeltet er det flere som opplever det slik med "corona kullet"

Anonymkode: c0bcb...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja. 

Anonymkode: c0bcb...a22

Så om du ligger å kaster opp hver halve time så skal du ha barna hjemme fordi du er hjemme? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er jeg syk så er de også hjemme med meg

Hvis du orker å ha barna hjemme mens du er «syk» og bruker egenmelding er du egentlig ikke syk og burde komme deg på jobb.

Anonymkode: 6e50a...634

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke at du skal bry deg om. For å være en god mamma er det viktig å ta vare på seg selv. Ta den fridagen med god samvittighet! Slapp av hele dagen hvis du har behov for det. Jeg jobber også litt redusert, men leverer som normalt likevel. Det har vært nok tid hjemme for ungene allerede på grunn av en rekke smitteutbrudd, forkjølelser etc. Rutinene er viktig 

Anonymkode: df6d9...f6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fløff skrev (48 minutter siden):

Jeg tenker det høres ut som en dyr og risikabel vaskehjelp 🤷‍♀️

Jeg tenker at man kommer bedre ut av det om man heller kjøper inn vasketjenester. 

Og beholder opparbeiding av pensjonspoeng osv. 

Ang reaksjonen til din mor: tullball. 

Det er jo ikke bare vasking som skal gjøres da, det er storhandling, vaske klær, rydde og vaske kjøleskap, rydde, legetimer, handle klær, handle julegaver, handle bursdagsgaver, kjøre bilen på verkstedet, returnere biblioteksnøker, være med på luciafeiring, lage karnevalkostyme, pusse vinduer, vente på en elektriker som aldri kommer, ta med barna på helsestasjonen etc. etc etc. alt som får familien as til å gå opp. Dagen flyr! 
 

ts

Anonymkode: 059b9...f26

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tar handlinga alltid etter jobb, den siste dagen før fridagene til barna sånn at de kan få en etterpåfulgt fridag om de må vente en time ekstra på meg. Klesvask osv kan man faktisk gjøre når barna er hjemme. Sett på Frozen/paw patrol eller passende filmer. Barn trenger fri fra barnehagen. Tenk å gå i barnehagen hver dag fra tidlig til seint med støy hele dagen lang. De minste har 1 til 2 timer med lur, og da er det rolig men ellers er det veldig mye støy, gråt og skrik. Merker barna mine har godt av å ha fri fra barnehagen en til to ganger i uken. Får ikke det til hver uke, da jeg jobber turnus, men ca 2 uker med fridager, så en uke fult jobbing, så 2 uker med fridager er mitt opplegg. Er jeg syk så er de også hjemme med meg, er et barn syk er alle hjemme. Vi har ikke fått barn for at de bare skal bli passet på av andre? Hvor mye skal vi gå glipp av? Føler man går glipp av nok i 100% jobb altså, så jeg er enig med moren din. Kan ikke skjønne at du vil ha et og et barn hjemme heller, tenk den som bli sendt avgårde i barnehagennår den andre er hjemme? 

Anonymkode: c0bcb...a22

Mine barn hadde det aldeles utmerket i barnehagen og ville dit. Sånn har jeg også hatt det så lenge jeg kan huske. Tror de fleste barn heller vil leke med venner enn å være alene sammen med foreldrene. 
Tror både barn og foreldre har veldig godt av å ikke være sammen hele tiden. Vi går ikke glipp av noe ved ikke å være sammen hele tiden. Snarere tvert imot.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen foreslår tv for barna når du gjør husarbeid. Jeg synes ikke at det er noe særlig. Tenker at ts kan ta en dag uten barn for å få unna ærend med god samvittighet. Jeg ville heller hatt barna i bhg enn å ta de ut av bhg for å se på tv

Ts, min datter hadde fri fra bhg en dag i uken de første to årene og gikk glipp av en del. Varmmat, skidag og mye annet spennende ble ofte lagt til den dagen hun hadde fri. Ingen andre på avdelingen hadde fri, og jeg fikk en del kommenterar på at hun hadde fri i stedet for å gå i bhg. Vi var alene i svømmebassenget og på lekeplassen og skilte oss nok ut. Nå vet jeg ikke om din barnehage har bra med opplegg på fredagene, men det er ikke bare bare å ta barnet ut av bhg en dag i uka altså

Anonymkode: a0464...055

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Min mor er fortsatt hjemmeværende. Jeg gikk heller ikke i barnehage. De lekte aldri med meg, jeg aktiviserte meg selv. Men nå leker jeg mye med barna mine. 3 åringen vil ikke alltid ha meg til stedet når hun leker med dukker, men etterhvert er hun klar for å leke gjemsel med meg og søskena. Da er minste på snart 2 også med. 

 

Ingen har skrevet at barnehagen er et helvete for barn. Men barna trenger fri. Akkurat som vi også trenger fri. Hvorfor skal TS unne seg en fri dag hver uke, så får ikke barna fri? Bare innimellom, ett og ett barn? 🤪 

Jeg har et "corona kull", hun er så trygg og god mot alle voksne. Ukjente til og med. Hvis du leser kommentarfeltet er det flere som opplever det slik med "corona kullet"

Anonymkode: c0bcb...a22

«Unne meg en fridag»!? Det er da ikke snakk om å ligge på sofaen og se på dr. Phil. Jeg har dagen fylt opp av gjøremål fra 9-14 og så henter tidlig i barnehagen. Bare middagsprepping for uken som kommer kan ta en hel dag. 

 

ts 

Anonymkode: 059b9...f26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...