Gå til innhold

Hadde du reagert hvis du skulle et superraskt ærend på butikken eller kiosken og den var stengt 2 minutter før tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Butikker har forskjellige åpningstider. Her stenger coop markedet kl 20 på hverdager og kl 18 på lørdag. Og de åpner kl 09. Det er ofte jeg blir sittende igjen på jobb utover kvelden. Å jobbe hele butikkens åpningstid skjer titt og ofte for meg, til og med 07-23 noen dager. Våre dagvakter i helgene (7-19) er lengre enn butikkens åpningstid (9-18) med god margin.

Igjen beviser dere poenget med å ikke klare å se lengre enn sin egen nese og ha forståelse for at andre kan være i en annen situasjon.

Det har skjedd at jeg plutselig får besøk, og stikker en tur til butikken for å kjøpe inn noen få ting jeg ikke kan ha i hus fordi jeg bare spiser/drikker det opp selv da. :P F.eks. godteri eller chips. Eller ting jeg ikke spiser/drikker selv og som ville gått ut på dato hvis jeg skulle hatt det i hus hele tiden. Og det har skjedd at jeg plutselig får nyss om at ei venninne har bursdag og vennegjengen bestemmer seg for å feire henne og jeg blir bedt om å lage kake. Eller jeg har fått besøk av ei venninne som bor halvlangt borte og så endte det med at hun sov over i stedet for å kjøre hjem sent på kvelden. Eller skulle lage guacamole og så var avocadoen jeg hadde kjøpt stygg inni. 

Og det er jo ikke snakk om at man gjør dette hver dag eller hver gang man går på butikken. Det var mer for at folk skulle få forståelse for at DET KAN SKJE og man kan ha et behov for å kjøpe noe kjapt rett før stengetid.

Anonymkode: b02e2...65e

Så lenge du er ute av butikken før stengetid så er det jo ok å handle i siste liten, men hvis du mener butikken skal holdes åpen fordi du skal bake kake og trenger ingredienser så er du på jordet. Laaaaaaangt ut på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trigger warning: upopulære meninger!

Hvis man jobber på Rema 1000 og åpningstiden er frem til 23.00, kan man ikke for alvor mene at man skal være ute av døra klokka 23.00?! 🤷🏼‍♀️ Kassa skal telles opp etter at butikken er stengt. Dersom du ikke får betaling for den tiden du bruker på å telle opp kassa, må du kontakte fagforening eller Arbeidstilsynet. Da er det arbeidsgiver som opptrer respektløst overfor deg, ikke den kunden som kommer kl. 22.58 og er ute klokken 23.00.

Jeg har jobbet i matbutikk selv, og er ofte siste-liten-kunde. Da jeg jobbet i butikk hadde jeg aldri noe negativt syn på de kundene som kom rett før stengetid. Nå har jeg full timeplan og mange forpliktelser, og har ingen betenkeligheter med å gå inn i butikken to-tre minutter før stengetid hvis jeg bare skal ha en liter melk. Så lenge jeg skynder meg for å være ute igjen når butikken stenger, synes jeg at det er helt greit.

Tenker at mange av kommentarene fra butikkansatte i denne tråden er litt underlige. For eksempel den personen som mente at vi som har kontorjobb ikke ville ha godtatt denne problemstillingen. Jeg jobber nå som saksbehandler i offentlig sektor, og det dukker ofte opp ting som haster. Da sitter jeg litt lenger på jobb, selv om det er fredag og jeg egentlig hadde tenkt meg på hytta. Arbeidslivet fungerer ikke hvis alle skal være militant opptatte av å aldri jobbe ett minutt ekstra, eller strekke seg litt for å få ting til å gå opp. Dersom vi skulle hatt denne holdningen på min arbeidsplass, ville både vanlige folk og bedrifter blitt skadelidende for det.

I begge de to butikkjedene jeg jobbet for var normert arbeidstid lenger en butikkens åpningstid.

Da jeg var vanlig kasserer i én butikkjede, var vi åpent til 21.00. Min arbeidstid var frem til 21.15, slik at jeg skulle rekke å gjøre opp kassa. Dersom det tok lenger tid enn ett kvarter, fikk jeg overtidsbetaling.

Da jeg senere jobbet som låseansvarlig hos en annen kjede var stengetid 23.00, og normert arbeidstid for meg var frem til 23.30. Kassererne fikk gå litt tidligere, muligens 23.15.

Anonymkode: 72263...f81

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (4 timer siden):

Hvis de forlater butikken 22.49 om de stenger butikken 22.50 er det like mye innenfor åpningstiden som om de forlater butikken 22.58 om butikken stenger 23. 

Helt riktig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (På 15.9.2021 den 0.01):

Og så var det det med å prøve å forstå hva andre mener. 

Jeg mente åpenbart at ts sin klokke er for sen, det ser du it fra hele konteksten.

Du er nok moro på fest 

Du må tåle såpass når du kommer med stråmenn og what-ifs

Anonymkode: 6a0d8...4b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må tåle såpass når du kommer med stråmenn og what-ifs

Anonymkode: 6a0d8...4b7

I og med at du bruker hele 3 dager på å responerede, så antar jeg at det er din klokke som er forsinka og treg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (1 minutt siden):

I og med at du bruker hele 3 dager på å responerede, så antar jeg at det er din klokke som er forsinka og treg.. ;)

Absolutt ingen argumenter. Gjør jobben din, åpningstid er åpningstid 😀 i dag drar jeg på butikken kl. 22.58 😀 ta det med ro, latsabber, jeg er ute kl. 22.59

Anonymkode: 6a0d8...4b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt ingen argumenter. Gjør jobben din, åpningstid er åpningstid 😀 i dag drar jeg på butikken kl. 22.58 😀 ta det med ro, latsabber, jeg er ute kl. 22.59

Anonymkode: 6a0d8...4b7

Jobben min? 

Er 5 år siden jeg jobbet i butikk. Sånn apropos stråmenn og whataboutism

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trigger warning: upopulære meninger!

Hvis man jobber på Rema 1000 og åpningstiden er frem til 23.00, kan man ikke for alvor mene at man skal være ute av døra klokka 23.00?! 🤷🏼‍♀️ Kassa skal telles opp etter at butikken er stengt. Dersom du ikke får betaling for den tiden du bruker på å telle opp kassa, må du kontakte fagforening eller Arbeidstilsynet. Da er det arbeidsgiver som opptrer respektløst overfor deg, ikke den kunden som kommer kl. 22.58 og er ute klokken 23.00.

Jeg har jobbet i matbutikk selv, og er ofte siste-liten-kunde. Da jeg jobbet i butikk hadde jeg aldri noe negativt syn på de kundene som kom rett før stengetid. Nå har jeg full timeplan og mange forpliktelser, og har ingen betenkeligheter med å gå inn i butikken to-tre minutter før stengetid hvis jeg bare skal ha en liter melk. Så lenge jeg skynder meg for å være ute igjen når butikken stenger, synes jeg at det er helt greit.

Tenker at mange av kommentarene fra butikkansatte i denne tråden er litt underlige. For eksempel den personen som mente at vi som har kontorjobb ikke ville ha godtatt denne problemstillingen. Jeg jobber nå som saksbehandler i offentlig sektor, og det dukker ofte opp ting som haster. Da sitter jeg litt lenger på jobb, selv om det er fredag og jeg egentlig hadde tenkt meg på hytta. Arbeidslivet fungerer ikke hvis alle skal være militant opptatte av å aldri jobbe ett minutt ekstra, eller strekke seg litt for å få ting til å gå opp. Dersom vi skulle hatt denne holdningen på min arbeidsplass, ville både vanlige folk og bedrifter blitt skadelidende for det.

I begge de to butikkjedene jeg jobbet for var normert arbeidstid lenger en butikkens åpningstid.

Da jeg var vanlig kasserer i én butikkjede, var vi åpent til 21.00. Min arbeidstid var frem til 21.15, slik at jeg skulle rekke å gjøre opp kassa. Dersom det tok lenger tid enn ett kvarter, fikk jeg overtidsbetaling.

Da jeg senere jobbet som låseansvarlig hos en annen kjede var stengetid 23.00, og normert arbeidstid for meg var frem til 23.30. Kassererne fikk gå litt tidligere, muligens 23.15.

Anonymkode: 72263...f81

Du har 100% rett. Men det visste du selvsagt fra før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da tok jeg tiden. Jeg gikk inn kl. 22:58,05, kjøpte en pose kaffe, en pakke knekkebrød og en liter melk. Alt dette var godt spredt rundt i butikken. Jeg betalte og var ute av butikken kl. 22:59,15. Jeg løp ikke, men tok det bedagelig.

Dette gikk helt fint. Det har det gjort alle andre ganger også 🙂 

Men dere LATSABBER mener at vi som skal et kjapt ærend for å kjøpe 2-3 ting skal NEKTES å gå inn i butikken, selv om det er innenfor åpningstid og vi er ute før stengetid. Bare fordi dere ikke gidder å jobbe så lenge dere skal. 😆

Anonymkode: 6a0d8...4b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 22.49):

Hadde du klaget på det eller hadde tidsforskjellen vært så liten at du ikke hadde brydd deg?

Anonymkode: 74c66...05b

Har til og med låst døra for en kunde et min på. Men dog hører det til historien at denne kunden kom et og to min på stenge tid 3-4 ganger i uka. Og nekta å få ut igjen. Nevnte bla hvor fantastisk det var å ha butikken for seg selv. Kjøpte ofte ingenting og jeg kom 30-60 min for sent hjem til små barn. Uansett hva jeg sa ang at jeg måtte rekke ting hjemme, at vi var stengt osv. Så sto kunden der fortsatt og nekta å gå. 

 

Så en dag det var tomt for kunder rett ved stengetid, alt var ryddet og klart til dagen, rusler jeg sakte mot døra. Og løp når jeg så denne kunden rett ved. Rakk så vidt å låse døra. Kunden klaget igjennom døra og mente det var et min til. Så bare ropte tilbake at ikke på klokka mi. Så sier det bare drit i å gå på butikken 2min på, med mindre du vet du er ferdig på to min. De som er på jobb har noe annet å bruke fritiden sin på. 

Anonymkode: f29e1...e71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Trigger warning: upopulære meninger!

Hvis man jobber på Rema 1000 og åpningstiden er frem til 23.00, kan man ikke for alvor mene at man skal være ute av døra klokka 23.00?! 🤷🏼‍♀️ Kassa skal telles opp etter at butikken er stengt. Dersom du ikke får betaling for den tiden du bruker på å telle opp kassa, må du kontakte fagforening eller Arbeidstilsynet. Da er det arbeidsgiver som opptrer respektløst overfor deg, ikke den kunden som kommer kl. 22.58 og er ute klokken 23.00.

Jeg har jobbet i matbutikk selv, og er ofte siste-liten-kunde. Da jeg jobbet i butikk hadde jeg aldri noe negativt syn på de kundene som kom rett før stengetid. Nå har jeg full timeplan og mange forpliktelser, og har ingen betenkeligheter med å gå inn i butikken to-tre minutter før stengetid hvis jeg bare skal ha en liter melk. Så lenge jeg skynder meg for å være ute igjen når butikken stenger, synes jeg at det er helt greit.

Tenker at mange av kommentarene fra butikkansatte i denne tråden er litt underlige. For eksempel den personen som mente at vi som har kontorjobb ikke ville ha godtatt denne problemstillingen. Jeg jobber nå som saksbehandler i offentlig sektor, og det dukker ofte opp ting som haster. Da sitter jeg litt lenger på jobb, selv om det er fredag og jeg egentlig hadde tenkt meg på hytta. Arbeidslivet fungerer ikke hvis alle skal være militant opptatte av å aldri jobbe ett minutt ekstra, eller strekke seg litt for å få ting til å gå opp. Dersom vi skulle hatt denne holdningen på min arbeidsplass, ville både vanlige folk og bedrifter blitt skadelidende for det.

I begge de to butikkjedene jeg jobbet for var normert arbeidstid lenger en butikkens åpningstid.

Da jeg var vanlig kasserer i én butikkjede, var vi åpent til 21.00. Min arbeidstid var frem til 21.15, slik at jeg skulle rekke å gjøre opp kassa. Dersom det tok lenger tid enn ett kvarter, fikk jeg overtidsbetaling.

Da jeg senere jobbet som låseansvarlig hos en annen kjede var stengetid 23.00, og normert arbeidstid for meg var frem til 23.30. Kassererne fikk gå litt tidligere, muligens 23.15.

Anonymkode: 72263...f81

Hvis butikken ligger på et senter kan en ikke gjøre det. Regner med du måtte dokumentere salg ved overtid, holdt det da med en melk? Dekker jo ikke lønnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Okey, da tok jeg tiden. Jeg gikk inn kl. 22:58,05, kjøpte en pose kaffe, en pakke knekkebrød og en liter melk. Alt dette var godt spredt rundt i butikken. Jeg betalte og var ute av butikken kl. 22:59,15. Jeg løp ikke, men tok det bedagelig.

Dette gikk helt fint. Det har det gjort alle andre ganger også 🙂 

Men dere LATSABBER mener at vi som skal et kjapt ærend for å kjøpe 2-3 ting skal NEKTES å gå inn i butikken, selv om det er innenfor åpningstid og vi er ute før stengetid. Bare fordi dere ikke gidder å jobbe så lenge dere skal. 😆

Anonymkode: 6a0d8...4b7

Vi kan iallefall konkludere med at du har alvorlige fritidsproblemer 

Anonymkode: b8d8a...adc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (23 timer siden):

Hvis butikken ligger på et senter kan en ikke gjøre det. Regner med du måtte dokumentere salg ved overtid, holdt det da med en melk? Dekker jo ikke lønnen. 

Kan ikke gjøre hva, dersom butikken ligger på et senter?

Jeg måtte selvfølgelig ikke selge noe for å skrive overtid. Det hendte jo at jeg brukte lenger tid på å stenge butikken, selv om alle kundene var ute før stengetid. Én gang var det et avvik i kassa som kassererne kunne forklare, men som krevde dokumentasjon. En annen gang måtte jeg sende inn noen e-poster til vekterselskap og politi angående en hendelse tidligere på dagen. Det gjaldt en person som hadde opptrådt truende, og det var fremsatt muntlige trusler som ikke var blitt fanget på overvåkningskamera (kameraet har kun video, ikke lyd). Derfor var det viktig at jeg skrev ned det faktiske hendelsesforløpet mens jeg hadde det friskt i minne. Osv., osv.

Jeg fikk selvfølgelig også skrive overtid dersom det var kunder i butikken etter stengetid, det skjedde ganske ofte rett før de røde dagene i jula og påsken. Det er rett og slett for stor pågang til at man rekker og ekspedere alle kundene i butikken raskt før stengetid, spesielt når hver enkelt kunde handlet mye.

Arbeidsgiver betalte selvfølgelig lønn ved disse tilfellene. Det er slike ting som kan oppstå, og som man må regne med når man driver en bedrift.

Og timelønna mi ble heller ikke påvirket av hvor mye penger kunden handlet for, det spiller ingen rolle om de kjøpte en liter melk eller en full handlevogn. Dersom ansatte i matbutikk skulle fått provisjon (og ingen grunnlønn), ville alle de ansatte ønsket å jobbe 15.30-17.30. Det ville ha vært svært lite lønnsomt å jobbe i butikk mellom 09.30-11.00 og 13.00-15.00, for eksempel.

Anonymkode: 72263...f81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan ikke gjøre hva, dersom butikken ligger på et senter?

Jeg måtte selvfølgelig ikke selge noe for å skrive overtid. Det hendte jo at jeg brukte lenger tid på å stenge butikken, selv om alle kundene var ute før stengetid. Én gang var det et avvik i kassa som kassererne kunne forklare, men som krevde dokumentasjon. En annen gang måtte jeg sende inn noen e-poster til vekterselskap og politi angående en hendelse tidligere på dagen. Det gjaldt en person som hadde opptrådt truende, og det var fremsatt muntlige trusler som ikke var blitt fanget på overvåkningskamera (kameraet har kun video, ikke lyd). Derfor var det viktig at jeg skrev ned det faktiske hendelsesforløpet mens jeg hadde det friskt i minne. Osv., osv.

Jeg fikk selvfølgelig også skrive overtid dersom det var kunder i butikken etter stengetid, det skjedde ganske ofte rett før de røde dagene i jula og påsken. Det er rett og slett for stor pågang til at man rekker og ekspedere alle kundene i butikken raskt før stengetid, spesielt når hver enkelt kunde handlet mye.

Arbeidsgiver betalte selvfølgelig lønn ved disse tilfellene. Det er slike ting som kan oppstå, og som man må regne med når man driver en bedrift.

Og timelønna mi ble heller ikke påvirket av hvor mye penger kunden handlet for, det spiller ingen rolle om de kjøpte en liter melk eller en full handlevogn. Dersom ansatte i matbutikk skulle fått provisjon (og ingen grunnlønn), ville alle de ansatte ønsket å jobbe 15.30-17.30. Det ville ha vært svært lite lønnsomt å jobbe i butikk mellom 09.30-11.00 og 13.00-15.00, for eksempel.

Anonymkode: 72263...f81

Kan ikke bare holde oppe så lenge du vil, vekterne vil stenge og gå. Nei, det er ikke overalt du kan skrive overtid om du ikke kan dokumentere behov for det, altså ved salg.

skrev ingenting om provisjon og lønn basert på salg i arbeidstiden.

dette med e- poster til vektere og politi var jo en spesiell situasjon. Vet ikke hvorfor dette måtte gjøres fra arbeidsplassen, antar uansett at vekterne var klar over situasjonen, og har uansett ikke så mye med dette og gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 23.07):

Okey, da tok jeg tiden. Jeg gikk inn kl. 22:58,05, kjøpte en pose kaffe, en pakke knekkebrød og en liter melk. Alt dette var godt spredt rundt i butikken. Jeg betalte og var ute av butikken kl. 22:59,15. Jeg løp ikke, men tok det bedagelig.

Dette gikk helt fint. Det har det gjort alle andre ganger også 🙂 

Men dere LATSABBER mener at vi som skal et kjapt ærend for å kjøpe 2-3 ting skal NEKTES å gå inn i butikken, selv om det er innenfor åpningstid og vi er ute før stengetid. Bare fordi dere ikke gidder å jobbe så lenge dere skal. 😆

Anonymkode: 6a0d8...4b7

Hjelpes. Bra du har god tid og stoppeklokke.  Hadde det stått en foran deg i køen så hadde du jo ikke rukket det, teorien din henger ikke på greip. Det var vel ingen kø da, så du slapp jo inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger de 23, har de lov å stenge døra nøyaktig 23. Om de syns det er greit å slippe enn kunder som skal ha en ting eller to, så er det jo greit. 

Kommer du 2 min før stengetid har du jo lov å gå inn i butikken, men du trenger ikke storhandle. Er greit å være rask. 

Anonymkode: f020f...222

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonyminist skrev (10 timer siden):

Kan ikke bare holde oppe så lenge du vil, vekterne vil stenge og gå. Nei, det er ikke overalt du kan skrive overtid om du ikke kan dokumentere behov for det, altså ved salg.

skrev ingenting om provisjon og lønn basert på salg i arbeidstiden.

dette med e- poster til vektere og politi var jo en spesiell situasjon. Vet ikke hvorfor dette måtte gjøres fra arbeidsplassen, antar uansett at vekterne var klar over situasjonen, og har uansett ikke så mye med dette og gjøre. 

Jeg forstår virkelig ikke innleggene dine. Hvor har jeg skrevet at butikken skulle holdes åpen lengre fordi jeg «vil»?

Det handler jo om å gjøre jobben sin, og ikke gå før de nødvendige arbeidsoppgavene er unnagjort. Ikke at jeg «hadde lyst» til å holde butikken åpen lengre. Og når jeg gir et konkret eksempel på en ting som gjorde at jeg måtte sitte lenger på jobb, skriver du at det «uansett ikke har noe med saken å gjøre». Hvorfor? 🤷🏼‍♀️

Dersom det skal gjøres etterarbeid med dokumentasjon av mangler ved kassaoppgjør, politianmeldelser etc., gjør jeg selvfølgelig ikke dette hjemmefra. Det var sjefene mine helt enige i. Men dersom jeg som låseansvarlig hadde låst sjappa klokka 22.58 og gått, tror jeg ikke at sjefen min hadde vært så veldig forståelsesfull. Da ville jeg nok fått en advarsel, og jeg ville antageligvis risikert oppsigelse dersom det gjentok seg.

Og den ene butikken jeg jobbet i var på et kjøpesenter, hadde aldri noe problem med vekterne. De bruker jo også litt tid på å få ut kundene og låse ned, og de vet selvfølgelig at arbeidsdagen ikke alltid avsluttes akkurat når kjøpesenteret stenger. Dessuten var deres jobb å tømme senteret for kunder og låse ned, vi ansatte gikk ut av personalutgangen der vi hadde eget nøkkelkort.

Man kan selvfølgelig skrive arbeidstimer uten å dokumentere salg etter stengetid i butikk, dersom man har relevant grunn for det. Det kan skje avvik i kassaoppgjøret, tyveri på slutten av dagen eller andre hendelser som krever at man gjør etterarbeid. Det er jo som regel snakk om 20-30 minutter ved helt spesielle situasjoner, og det er slike kostnader en arbeidsgiver må kalkulere inn når de driver bedrift. 

Anonymkode: 72263...f81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke innleggene dine. Hvor har jeg skrevet at butikken skulle holdes åpen lengre fordi jeg «vil»?

Det handler jo om å gjøre jobben sin, og ikke gå før de nødvendige arbeidsoppgavene er unnagjort. Ikke at jeg «hadde lyst» til å holde butikken åpen lengre. Og når jeg gir et konkret eksempel på en ting som gjorde at jeg måtte sitte lenger på jobb, skriver du at det «uansett ikke har noe med saken å gjøre». Hvorfor? 🤷🏼‍♀️

Dersom det skal gjøres etterarbeid med dokumentasjon av mangler ved kassaoppgjør, politianmeldelser etc., gjør jeg selvfølgelig ikke dette hjemmefra. Det var sjefene mine helt enige i. Men dersom jeg som låseansvarlig hadde låst sjappa klokka 22.58 og gått, tror jeg ikke at sjefen min hadde vært så veldig forståelsesfull. Da ville jeg nok fått en advarsel, og jeg ville antageligvis risikert oppsigelse dersom det gjentok seg.

Og den ene butikken jeg jobbet i var på et kjøpesenter, hadde aldri noe problem med vekterne. De bruker jo også litt tid på å få ut kundene og låse ned, og de vet selvfølgelig at arbeidsdagen ikke alltid avsluttes akkurat når kjøpesenteret stenger. Dessuten var deres jobb å tømme senteret for kunder og låse ned, vi ansatte gikk ut av personalutgangen der vi hadde eget nøkkelkort.

Man kan selvfølgelig skrive arbeidstimer uten å dokumentere salg etter stengetid i butikk, dersom man har relevant grunn for det. Det kan skje avvik i kassaoppgjøret, tyveri på slutten av dagen eller andre hendelser som krever at man gjør etterarbeid. Det er jo som regel snakk om 20-30 minutter ved helt spesielle situasjoner, og det er slike kostnader en arbeidsgiver må kalkulere inn når de driver bedrift. 

Anonymkode: 72263...f81

Nei, men hvis du ikke har en grunn kan du jo bare sitte og slappe av en halvtime før du går hjem, det er vanlig og måtte dokumentere overtid hvis du skal ha betalt, jeg skjønner at det ikke gjelder i de butikkene du har jobbet i, men i andre butikker er det sånn. Jeg skjønner at du fikk tillatelse til og skrive politirapport, det var jo som nevnt et spesielt tilfelle og litt utenfor temaet. 
ja vel, da er det også ulikt fra senter til senter. På de jeg har jobbet har vi hatt 15 eller 30 minutter på og komme oss ut. Fem på stengetid må vi begynne og skynde på kundene. Vi stenger butikken akkurat på tid og aldri før, men må ta gitteret halvveis ned hvis det er mye kunder noen minutter før og en ser at en ikke rekker flere innslipp
jeg er enig i at en arbeidsgiver må kalkulere inn utgifter til tyveri på slutten av dagen, men hvis du sitter etter stengetid og fører inn politirapporter så vet de vel om det. Det er vel noe annet enn om du holder åpent lenger uten at det skjer noe. Må si jeg lurer på hvor du jobber med alle disse tyveriene før stengetid og politi på dagtid. Jeg har veldig lite politiarbeid ved stengetid, men da hadde jeg selvsagt informert vektere, eller rett og slett trykket på alarmknappen når situasjonen oppsto i åpningstiden. Jeg tror grunnen til at du ikke skjønner innleggene mine er fordi vi diskuterer ulike saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan en sjelden gang finne på å løpe inn på butikken fem minutter før stengetid. Men da vet jeg nøyaktig hva jeg skal ha og følger med på klokken slik at jeg ikke går over tiden. 

Hadde de stengt to minutter før så hadde jeg nok blitt litt irritert, men det hadde vært hovedsaklig min egen feil som ikke kom tidligere. Jeg har nok av tid til å handle, det er bare latskap eller "har lyst på"-innfall som gjør de gangene jeg kommer så sent.

Anonymkode: c7b63...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 23.03):

Kan være klokka går feil hos noen og de tror den er 2 minutter før men så er den ikke det

Anonymkode: e832d...28c

Men det er ikke de ansatte på butikken sin feil eller problem

Anonymkode: 9f72b...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...