Gå til innhold

Hadde du reagert hvis du skulle et superraskt ærend på butikken eller kiosken og den var stengt 2 minutter før tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du klaget på det eller hadde tidsforskjellen vært så liten at du ikke hadde brydd deg?

Anonymkode: 74c66...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater skal bare kunder. Stengte alltid nøyaktig på tida kl 23. Ingen nåde. Hvorfor skal jeg jobbe overtid fordi du ikke klarer å beregne tida. 

Anonymkode: 8b4d0...eca

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg hadde klaget hvis det hadde vært stengt i åpningstiden. Jeg skulle ha melk til ungene til frokost, det tar mindre enn to minutter å både plukke den og betale. Du får heller vente med å låse døra helt til stengetid.

Anonymkode: dd62e...aa9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hadde du klaget på det eller hadde tidsforskjellen vært så liten at du ikke hadde brydd deg?

Anonymkode: 74c66...05b

Kan være klokka går feil hos noen og de tror den er 2 minutter før men så er den ikke det

Anonymkode: e832d...28c

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe å klage på lol, dem bruker vel å åpne noen minutter før tiden av og til.

på en dag der dem har åpent fra kl 10 til 13:00 kanskje dem bør stenge 3 minutter over tiden. er din feil for å ikke ha mere enn 2 minutter på deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit hvis de stenger presist. Ingen kunder har krav på å slippe inn når stengetid har kommet. Men stenger de 2 minutter før tiden blir jeg irritabel. Bedre at det har litt overtid enn å stenge for tidlig, det er i mot reglene synes jeg!

Anonymkode: bdce5...7d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg hater skal bare kunder. Stengte alltid nøyaktig på tida kl 23. Ingen nåde. Hvorfor skal jeg jobbe overtid fordi du ikke klarer å beregne tida. 

Anonymkode: 8b4d0...eca

Lol, kundene betaler bokstavelig talt lønnen din 😄 22:58 er innenfor åpningstiden 🙂 

Anonymkode: 6a0d8...4b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har skjedd et par ganger. Da skylder jeg på meg selv for å ikke ha vært ute i bedre tid. Det er ingen lov som krever at de holder åpent.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Lol, kundene betaler bokstavelig talt lønnen din 😄 22:58 er innenfor åpningstiden 🙂 

Anonymkode: 6a0d8...4b7

Og hva om den ansattes klokke er 23, og din klokke er litt for rask? 

Gud bedre så self entitled enkelte er 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så fascinerende med kunder som har hele dagen på seg å handle, men så skal de på død og liv komme spaserende inn rett før stengetiden.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg tenkt at jaja, det var uflaks.

Jeg har jobbet i butikk og vet at de ikke akkurat kan slukke lyset å gå ut døra 23 om siste kunde er ferdig 22:59:59..

Anonymkode: 37970...4f2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Lol, kundene betaler bokstavelig talt lønnen din 😄 22:58 er innenfor åpningstiden 🙂 

Anonymkode: 6a0d8...4b7

Forferdelig holdning. Butikkansatte får ikke nok betalt til å måtte deale med noe sånt. Og nei det er arbeidsgiver som betaler lønnen. Eier/Arbeidsgiver tjener på kunder ja men for en måte å tenke på. Sier du det til sykepleiere og fastlegen også? "Skatten min betaler lønnen din!". Og akkurat den kunden som kom 2 minutter før stengetid for "å bare" tålte de nok å miste uten at de må sparke ansatte pga. økonomi altså. Iallfall om den kunden kjøper en brus for 40 kr men ansatte må jobbe 10 min overtid for å telle kassa på nytt. 

Anonymkode: 37970...4f2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og - mest sannsynlig er det bare noens klokke som går et minutt eller to feil. Kanskje gikk kioskens klokke ett minutt for fort og din ett minutt for seint. 

Anonymkode: 37970...4f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Robinson skrev (1 minutt siden):

Og hva om den ansattes klokke er 23, og din klokke er litt for rask? 

Gud bedre så self entitled enkelte er 

Hvis MIN klokke er for rask, ville jeg sett at det er over stengetid, og ikke gått inn i butikken

For øvrig går klokken min alltid 5 min for fort, så i TS tilfelle ville klokken bare vært 22:53. Jeg kunne handlet for hele helgen på den tiden 🙂 

I DITT eksempel ville min klokke vært 23:05. Altså forbi stengetid. Denne tråden handler om kunder som kommer innenfor åpningstid, ikke utenfor. Det er en annen diskusjon 🙂 

Anonymkode: 6a0d8...4b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis MIN klokke er for rask, ville jeg sett at det er over stengetid, og ikke gått inn i butikken

For øvrig går klokken min alltid 5 min for fort, så i TS tilfelle ville klokken bare vært 22:53. Jeg kunne handlet for hele helgen på den tiden 🙂 

I DITT eksempel ville min klokke vært 23:05. Altså forbi stengetid. Denne tråden handler om kunder som kommer innenfor åpningstid, ikke utenfor. Det er en annen diskusjon 🙂 

Anonymkode: 6a0d8...4b7

Og så var det det med å prøve å forstå hva andre mener. 

Jeg mente åpenbart at ts sin klokke er for sen, det ser du it fra hele konteksten.

Du er nok moro på fest 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter hadde ikke gjort noe. Hadde vært verre om de stengte 15 min før. 

Anonymkode: 32371...bee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at når vi har butikker som er åpne fra 06:00 til 23:00 så bør jeg kunne klare å få unna "et raskt ærend" lenge før klokka er så mye som 22:58.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (21 timer siden):

Og hva om den ansattes klokke er 23, og din klokke er litt for rask? 

Gud bedre så self entitled enkelte er 

Alle har universalklokker på telefonen og annet, de er synkronisert så alle skal gå likt, så det nytter ikke.

Anonymkode: bdce5...7d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Man har flere timer på seg å handle, bare tull å ramle inn døra to minutter før stengetid. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (2 minutter siden):

Man har flere timer på seg å handle, bare tull å ramle inn døra to minutter før stenge tid. 

Mange lider av "utsettelsessyken" haha

Anonymkode: bdce5...7d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...