Gå til innhold

Hadde du reagert hvis du skulle et superraskt ærend på butikken eller kiosken og den var stengt 2 minutter før tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville tenkt at en av oss nok hadde en klokke som gikk raskere og at jeg burde vært tidligere ute.

Anonymkode: 4c649...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Deg gir jeg opp å diskutere med, faktisk.

Flott! Hvis du ikke kan forholde deg til det som diskuteres bør du faktisk la være.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, PetterKanin said:

Det var da en ren faktaopplysning.

Ja og min opplysning var at det ikke er melka som kjøpes i det butikken stenger som betaler lønna til den ansatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To minutter hadde jeg nok ikke brydd meg om, men mer enn 5 minutter så hadde jeg nok sagt ifra neste gang jeg handlet. Det er ofte jeg løper inn på butikken et par 5-6 minutter før stengetid. Det burde ikke spille en rolle om jeg handler 16:00 eller 22:55 så lenge jeg er ute av butikken innen 23:00. Bruker dog selvbetjening, slik at de ikke må telle kassen på nytt, om de allerede har gjort det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethB skrev (Akkurat nå):

Ja og min opplysning var at det ikke er melka som kjøpes i det butikken stenger som betaler lønna til den ansatte.

Der tar du feil. Ethvert varesalg, uansett tidspunkt finansierer lømn og andre utgifter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, PetterKanin said:

Der tar du feil. Ethvert varesalg, uansett tidspunkt finansierer lømn og andre utgifter. 

Av en dags omsetning betyr en melk så å si ingenting. Hvis kunden ikke gidder å pelle seg ut på tida betyr det derimot tap, fordi butikken må betale ekstra arbeidstid. 1 melk betaler ikke for 10 minutter enn gang. Men igjen, det er tydelig i tråden at du er her for å kverulere og tydeligvis har behov for å klage på mye i livet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethB skrev (4 minutter siden):

Av en dags omsetning betyr en melk så å si ingenting. Hvis kunden ikke gidder å pelle seg ut på tida betyr det derimot tap, fordi butikken må betale ekstra arbeidstid. 1 melk betaler ikke for 10 minutter enn gang. Men igjen, det er tydelig i tråden at du er her for å kverulere og tydeligvis har behov for å klage på mye i livet.

En melk alene finansierer ikke ti minutter, nei. Men hvilken kassemedarbeider bruker 10 minutter på en slik handel? Det tar omtrent 10-15 sekunder.

Butikkene lever av å selge varer med avanse. Så enkelt er det.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at klokka mi var feil og funnet en døgnåpen bensinstasjon eller bare dratt hjem igjen. Hadde ikke reagert annet enn å bli litt irritert på meg selv for å være ute i siste liten. Igjen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på butikk i studietiden og etter lang dag var det fint irriterende når "skal-bare"-kunder kom når vi skulle stenge. Ikke fordi de bruker såååå lang tid med fordi alt blir forsinket; fikk ikke tatt kasseoppgjør før alt var betalt og registrert. Fikk heller ikke lønn utover butikkens åpningstider så overtid var det ikke noe å hente på

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at jeg var treg og funnet meg en bensinstasjon ellernoe. Seriøst, livet er for kort til å henge seg opp i sånne småting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
PetterKanin skrev (2 timer siden):

En svært merkelig holdning. Da må de jo heller sette stengetiden til f.eks 22.50.

Hva hadde det hjulpet? Da hadde vel noen kommet 22.49? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
PetterKanin skrev (2 timer siden):

Der tar du feil. Ethvert varesalg, uansett tidspunkt finansierer lømn og andre utgifter. 

Nei, et salg på overtid skal være ganske stort for og finansiere den lønnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 23.03):

Kan være klokka går feil hos noen og de tror den er 2 minutter før men så er den ikke det

Anonymkode: e832d...28c

Eller omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 23.23):

Lol, kundene betaler bokstavelig talt lønnen din 😄 22:58 er innenfor åpningstiden 🙂 

Anonymkode: 6a0d8...4b7

De fleste har skamvett til å la vær å handle 2 min før stengetid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bør slippe inn etter 23:00 men kunder som er der før skal få gjøre seg ferdig, men av hensyn til ansatte så får de være raske.

Anonymkode: bdce5...7d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En butikk er ikke en offentlig institusjon, de er som oftest privateid. De bryter ingen lover om de stenger 2 min før tiden. De kan gjerne også stenge 1 time før om så var, men da får de klager og butikken går nok dårlig etter hvert. 

Anonymkode: 7bc14...d62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokkert over holdningen til folk. "Gjør det en annen gang". Har dere virkelig ikke forståelse for at ikke alle jobber 8-16, at ikke alle har kun seg selv å ta hensyn til, at ikke alle har bil og lappen, at ikke alle bor sentralt, at noe uforutsett kan skje osv?

Hva med hvis du går tidlig fra jobb for akkurat å rekke butikken slik at du kan kjøpe en liter melk? 

Hva med hvis du plutselig går tom for noe og trenger det den dagen?

Hva med hvis du skader deg eller får hodepine og trenger medisiner fra butikken?

Hva med alle oss som ikke har en døgnåpen bensinstasjon i nærheten? Nærmeste er over en times kjøring unna for meg.

Så lenge man er ute før stengetid, så er det absolutt innenfor å gå på butikken/kiosken 2 minutter før stengetid.

Anonymkode: b02e2...65e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...