Gå til innhold

Hadde du reagert hvis du skulle et superraskt ærend på butikken eller kiosken og den var stengt 2 minutter før tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter? Som flere andre har påpekt; 22.58 på din klokke, kan veldig gjerne være 23.00 på butikkens klokke.

Det som irriterte meg en gang, var en søndag kl 22.15, hvor jeg fant ut at jeg trengte en ting til neste morgen. Dro ned på bensinstasjonen som stenger kl 23, men der var det mørkt gitt! Jeg så kassajenta stå å telle opp der inne, jeg banket på ruta og hun så ikke opp en gang. Da sendte jeg Mail til Circle K, og fikk en stor beklagelse fra dem. Hun hadde visst bare stengt litt tidlig den dagen, uten at noen var klar over det. 🙄

Anonymkode: a5a17...ad9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

2 minutter? Som flere andre har påpekt; 22.58 på din klokke, kan veldig gjerne være 23.00 på butikkens klokke.

Det som irriterte meg en gang, var en søndag kl 22.15, hvor jeg fant ut at jeg trengte en ting til neste morgen. Dro ned på bensinstasjonen som stenger kl 23, men der var det mørkt gitt! Jeg så kassajenta stå å telle opp der inne, jeg banket på ruta og hun så ikke opp en gang. Da sendte jeg Mail til Circle K, og fikk en stor beklagelse fra dem. Hun hadde visst bare stengt litt tidlig den dagen, uten at noen var klar over det. 🙄

Anonymkode: a5a17...ad9

Oi da. Bra de tok tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke reagert hvis det var snakk om bare to minutter, men blitt litt irritert på meg selv fordi jeg ikke pelte meg i butikken i rimelig tid istedenfor.  

Har i grunnen aldri vært noen problemstilling for meg heller, for jeg er aldri i butikken så sent, så jeg har aldri kommet til stengt dør pga stengetid på kvelden. Men en gang gikk jeg til søndagsåpen Joker FOR TIDLIG. Jeg trodde de åpnet tidlig søndag også, men det var feil. Så da måtte jeg gå hjem igjen med uforrettet ærend.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Alle har universalklokker på telefonen og annet, de er synkronisert så alle skal gå likt, så det nytter ikke.

Anonymkode: bdce5...7d4

Nei, alle har ikke det...

Anonymkode: a24c6...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, alle har ikke det...

Anonymkode: a24c6...134

Henter ikke mobiltelefoner klokke fra nettet? Så den skal da alltid være riktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.9.2021 den 22.52):

Jeg hater skal bare kunder. Stengte alltid nøyaktig på tida kl 23. Ingen nåde. Hvorfor skal jeg jobbe overtid fordi du ikke klarer å beregne tida. 

Anonymkode: 8b4d0...eca

Nå var det jo snakk om før tiden.

Anonymkode: 470ed...2e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå var det jo snakk om før tiden.

Anonymkode: 470ed...2e3

De som kommer inn 22:58 for eksempel, bruker gjerne mer enn to minutter på å få unnagjort det de skal. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (2 minutter siden):

De som kommer inn 22:58 for eksempel, bruker gjerne mer enn to minutter på å få unnagjort det de skal. 

Tja, om man bare skal ha en pizza er det jo fort gjort. Dumt om man skal handle for hele uka. Og man bør kunne gi litt ekstra kundeservice en gang i blant. 

Anonymkode: 470ed...2e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt dritirritert først, så hadde jeg tenkt at jaja, kanskje var de litt kjappe med å stenge.. kanskje klokka deres gikk litt kjapt eller min var litt sein. Sjelden det er krise.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja, om man bare skal ha en pizza er det jo fort gjort. Dumt om man skal handle for hele uka. Og man bør kunne gi litt ekstra kundeservice en gang i blant. 

Anonymkode: 470ed...2e3

Det handler ikke nødvendigvis om kundeservice, det handler om at stengetid er stengetid. Selvfølgelig er det ønskelig for en som ansatt, at man kan yte god kundeservice til alle i løpet av arbeidsdagen - men man har uansett et tidsskjema å forholde seg til. Jeg jobbet i en butikk hvor arbeidstiden vår gikk til en time etter stengetid. I løpet av denne timen skulle vi ta oppgjør og gjøre ferdig en del andre stengerutiner. Da er det mye jobb som skal være unnagjort på kort tid, og kunder da som tror at "Yes, jeg gikk inn 22:58 så da har jeg rett til å unnagjøre storhandelen!" er et stort irritasjonsmoment og problem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Nei. Jeg vet jo at 2 minutter før så holder de på og stenge så jeg er ikke så dust at jeg går i butikken 2 minutter før. « skal bare» hjelper ikke, hva hvis det er 3 som bare skal? Kundene skal være ute av butikken når det stenger, stengetid er ikke siste innslipp. Helt greit at de ikke slipper inn kunder to minutter før de skal ha alle kunder ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyminist skrev (23 minutter siden):

Nei. Jeg vet jo at 2 minutter før så holder de på og stenge så jeg er ikke så dust at jeg går i butikken 2 minutter før. « skal bare» hjelper ikke, hva hvis det er 3 som bare skal? Kundene skal være ute av butikken når det stenger, stengetid er ikke siste innslipp. Helt greit at de ikke slipper inn kunder to minutter før de skal ha alle kunder ut. 

En svært merkelig holdning. Da må de jo heller sette stengetiden til f.eks 22.50.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

En svært merkelig holdning. Da må de jo heller sette stengetiden til f.eks 22.50.

Eventuelt kan man planlegge bedre så man ikke tar handelen to minutter før stengetiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Eventuelt kan man planlegge bedre så man ikke tar handelen to minutter før stengetiden.

Det er nå en gang slik at man kanskje ikke har muligheten før akkurat da. Det er dårlig skikk å ha andre åpningstider enn det man opplyser å ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Det er nå en gang slik at man kanskje ikke har muligheten før akkurat da. Det er dårlig skikk å ha andre åpningstider enn det man opplyser å ha.

Mange butikker har åpent f.eks. fra 07-23 og det er da 22:58 som er eneste mulighet til å handle? Javel. :klo:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (Akkurat nå):

Mange butikker har åpent f.eks. fra 07-23 og det er da 22:58 som er eneste mulighet til å handle? Javel. :klo:

Selvsagt. Tror du alle kan gjøre dette i flere timer av butikken åpningstid?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Selvsagt. Tror du alle kan gjøre dette i flere timer av butikken åpningstid?

Tenker at man ikke på død og liv må være vanskelig. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg inn å kjøpt melk så hadde jeg vist at jeg skyndet meg, det er litt frekt

Anonymkode: 926f3...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...