Gå til innhold

Er alle så heldige med jobbene og lønna si?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange lave lønninger her. Tjener selv over 1 million og kjenner ingen som tjener under 800k blant venner og familie. Lurer på hvor dere jobber 

Anonymkode: ebf1b...cee

Hmmm.... Kanskje stat og kommune feks? Rart at man klarer å få en jobb med så god lønn når man er så uintelligent🤪

Anonymkode: 8df44...ef3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært lavtlønnet i mange år, vi snakker under 20K utbetalt i måneden. Samboeren min likeså, men litt over meg. Sammen forsørger vi to små under tre år, og vi var begge lei av å leve trangt og slite med å få endene til og møtes. Han har fagbrev innen restaurantbransjen, jeg har ingen utdannelse eller fagbrev. For et halvt års tid siden, tok jeg en råsjanse og byttet jobb, ikke bare ny jobb, men også en helt annen bransje. Jeg gikk fra en gjennomsnittlig inntekt på 17K, til 60K i måneden. Forrige måned fikk jeg utbetalt 83K i lønn. Det er en selgerjobb, så jeg må stå på og være en god selger - men jeg angrer jo ikke, for å si det slik. 
Samboeren min fikk ny jobb på samme tidspunkt, gikk fra å være vanlig ansatt, til å bli leder med ansvarstillegg i lønna si. 
 

Er du ikke fornøyd med jobben du har nå - så bytt. Ta en sjanse. Enten det, eller sats på omskolering. 

Anonymkode: bfa0d...03a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært lavtlønnet i mange år, vi snakker under 20K utbetalt i måneden. Samboeren min likeså, men litt over meg. Sammen forsørger vi to små under tre år, og vi var begge lei av å leve trangt og slite med å få endene til og møtes. Han har fagbrev innen restaurantbransjen, jeg har ingen utdannelse eller fagbrev. For et halvt års tid siden, tok jeg en råsjanse og byttet jobb, ikke bare ny jobb, men også en helt annen bransje. Jeg gikk fra en gjennomsnittlig inntekt på 17K, til 60K i måneden. Forrige måned fikk jeg utbetalt 83K i lønn. Det er en selgerjobb, så jeg må stå på og være en god selger - men jeg angrer jo ikke, for å si det slik. 
Samboeren min fikk ny jobb på samme tidspunkt, gikk fra å være vanlig ansatt, til å bli leder med ansvarstillegg i lønna si. 
 

Er du ikke fornøyd med jobben du har nå - så bytt. Ta en sjanse. Enten det, eller sats på omskolering. 

Anonymkode: bfa0d...03a

Hva slags selgerjobb?

Anonymkode: 183d0...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags selgerjobb?

Anonymkode: 183d0...66e

Det svaret tror jeg vi skal få vente på:-)

Anonymkode: f2df5...dae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva slags selgerjobb?

Anonymkode: 183d0...66e

Telefonsalg. Selger kontorutstyr til bedrifter, så det er fysisk salg via telefon og oppfølgning av eksisterende kunder. 

Anonymkode: bfa0d...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er ikke alene TS

Jeg har mastergrad og tjener knappe 500 000. Ikke trives jeg heller..

Er 37 år, så toget har vel snart gått:( 

Anonymkode: 79942...ca8

Men her ligger jo problemet. Du har ikke aktivt tatt tak i egen situasjon for å forbedre inntekten, i stedet er du opptatt med å synes synd på deg selv.

Hadde ikke jeg tatt tak og tatt en ny utdanning, så hadde jeg fortsatt vært sykepleier med 430 000kr i året.

Anonymkode: eceb4...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 9.21):

 

HELDIGE?

 

Dette har ikke noe med flaks å gjøre. Vi har jobba beinhardt for den.

 

 

Anonymkode: 9ba15...4d4

Men oss andre jobber jo også beinhardt. 

Jeg har mastergrad og har en jobb hvor jeg tjener 430 000 i året. En jobb jeg endelig fikk etter å ha vært arbeidsledig i 2 år. Jeg har jobbet hardt gjennom utdannelsen og fortsetter å jobbe hardt hver dag, men lønnen reflekterer ikke dette. Personlig tjener jeg nok til en komfortabel livsstil, men forstår at TS synes det er vanskelig og frustrerende. 

Anonymkode: 0d27c...795

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 8.38):

Jeg tror jeg er mer "representabel" enn mange her, jeg tok som deg en bachelor som ikke var helt midt i smørøyet interessemessig, men som ga en grei og stabil jobbhverdag. Startet "på gulvet" med kun den utdannelsen og 0 relevant erfaring i en mellomstor bedrift for 10 år siden, fikk da rett over 300.000 i startlønn. 

I etterkant kunne jeg valgt å holde meg i den stillingen (8-16, null ansvar, grei jobb) og gått opp 2% i året, eller jeg kunne legge inn litt ekstra innsats og klatre litt på stigen internt. Jeg har virkelig ikke lagt inn MYE innsats siden jeg har 3 små barn, så jeg har "bare" doblet startlønna mi på de 10 årene. Har kollegaer som begynte likt med meg men som trives "på gulvet" og de er der enda, med rundt 350.000 i lønn. 

Anonymkode: 08c7a...5f1

Hæ, 350.000 i dagens lønn, med bachelor?! 

Anonymkode: f5d24...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men oss andre jobber jo også beinhardt. 

Jeg har mastergrad og har en jobb hvor jeg tjener 430 000 i året. En jobb jeg endelig fikk etter å ha vært arbeidsledig i 2 år. Jeg har jobbet hardt gjennom utdannelsen og fortsetter å jobbe hardt hver dag, men lønnen reflekterer ikke dette. Personlig tjener jeg nok til en komfortabel livsstil, men forstår at TS synes det er vanskelig og frustrerende. 

Anonymkode: 0d27c...795

Men da har du jo ikke valgt utdannelse basert på markedet for arbeidstaker. Da har du valgt på bakgrunn av interesse eller evner heller enn lønn.

Anonymkode: b8051...188

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var skadet og ute av arbeidslivet i flere år (sengeliggende). Holdt på med nye prosjekter og lærte meg ettersøkte ferdigheter.

Gikk ut i redusert stilling, mtp helse. Gjennomsnittlig startslønn er på 600+, og jeg kan snart jobbe 100%.

Har et par prosjekter som forhåpentligvis kommer i havn ila neste år. Da vil jeg få ganske store mengder passiv inntekt, i tillegg til god karrieremulighet hvor jeg er.

Ligger utrolig mye hardt arbeid bak. Både mtp helse men også arbeid. Selv om jeg jobber begrensede timer er de effektive. Fakturerer tilsvarende en 100%-stilling, og 'fri'dagene mine går til de andre prosjektene.

Håper på å runde millionen innen fire år, og være økonomisk uavhengig innen førtiårene er omme (helst innen jeg er førti, men kan ta det tiåret som buffer for uforutsette hendelser).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastergrad i seg selv gir jo ikke automatisk høy lønn. Det må jo være en utdanning som er etterspurt og nyttig for samfunnet, virker som mange her glemmer av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men oss andre jobber jo også beinhardt. 

Jeg har mastergrad og har en jobb hvor jeg tjener 430 000 i året. En jobb jeg endelig fikk etter å ha vært arbeidsledig i 2 år. Jeg har jobbet hardt gjennom utdannelsen og fortsetter å jobbe hardt hver dag, men lønnen reflekterer ikke dette. Personlig tjener jeg nok til en komfortabel livsstil, men forstår at TS synes det er vanskelig og frustrerende. 

Anonymkode: 0d27c...795

 

Ikke bare beinhardt. Man må ta tøffe valg, og tørre endringer.

Bytte retning når man ser man utdanner seg til arbeidsledighet. Dundre på dørene når det ikke går. Tre ganger har jeg flyttet fra "alt og alle" for å ta muligheter. 

Endring koster. Men er verdt det til slutt. 

Anonymkode: 86708...9b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for å oppnå høy eller god lønn er å sitte på kompetanse som er ettertraktet. Hvem som helst kan skaffe seg høyere utdanning eller fagbrev innen populære felt, men da vil man fortsatt ofte bare være en av mange. Mer spesialisert kompetanse vil øke markedsverdien din. Dropp også lojalitet ovenfor arbeidsgiver, hvis du er villig til å bytte bedrift vil du som regel kunne forhandle deg frem til bedre lønn.

Anonymkode: 5ba0f...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...