Gå til innhold

Er alle så heldige med jobbene og lønna si?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er virkelig alle heldige med jobbene sine? Her virker det som man uten utdannelse får fine jobber med høy lønn. De som har en utdannelse tjener penger kjempe bra og trives kjempe godt og elsker jobben sin. 

Har selv en bachelor i noe jeg ikke ønsker å jobbe med(var ikke forenlig med familieliv eller min personlighet). Tok en vgs utdannelse og jobber innen det. Får ikke fast jobb en gang, men vikariater (foreløpig...), tjener 430 000. Føler meg som den største taperen da jeg leser om de her inne som ikke engang har noe utdannelse men likevel elsker jobben sin og får 600+ utbetalt. 

Har alle virkelig tatt de riktige valgene hele veien? Det er jo flott og bra det bare føler meg som den største taperen og det er jeg nok på dette også. Bare så surt og høre at alle har fått det til.. 

 

Anonymkode: 00773...1d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er virkelig alle heldige med jobbene sine? Her virker det som man uten utdannelse får fine jobber med høy lønn. De som har en utdannelse tjener penger kjempe bra og trives kjempe godt og elsker jobben sin. 

Har selv en bachelor i noe jeg ikke ønsker å jobbe med(var ikke forenlig med familieliv eller min personlighet). Tok en vgs utdannelse og jobber innen det. Får ikke fast jobb en gang, men vikariater (foreløpig...), tjener 430 000. Føler meg som den største taperen da jeg leser om de her inne som ikke engang har noe utdannelse men likevel elsker jobben sin og får 600+ utbetalt. 

Har alle virkelig tatt de riktige valgene hele veien? Det er jo flott og bra det bare føler meg som den største taperen og det er jeg nok på dette også. Bare så surt og høre at alle har fått det til.. 

 

Anonymkode: 00773...1d0

Ts 

Og er det noen med "feil" utdannelse her inne så har de alltids funnet en mye bedre jobb og med bedre lønn.. 

Og tro meg, jeg har søkt masse jobber innen andre ting, men aldri fått napp.

Anonymkode: 00773...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden er et anonymt forum, kan tenkes at noen smører litt tjukt på, eller lyver så de tror det selv 😅

Anonymkode: 9876b...bbe

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke alltid vært slik.

Kan kun snakke for meg selv, men har hatt en ok jobb i mange år. Gikk inn for å gjøre endringer med livet. Klatret typ 30 karriere steg og økte lønnen 4-6ganger. 

 

Ingen utdannelse utover videregående. 

 

 

Endret av Enterprises
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv orker jeg ikke skole og utdannelse.

Men fant håp i anleggbransjen. Der kan man tjene langt over 5-600k. Selv ligger jeg på ca700-900k avhengig av hvor mye jeg jobber.

Anonymkode: 5449d...923

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sånne tråder med "hva tjener du" og sånn, så er det jo de som tjener mest som har lyst til å svare. Du må heller se på ssb så ser du hva som er vanlig. Svarene her gir et helt skjevt inntrykk. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst

Tror ikke det gjelder så mange av oss.  De fleste av oss sliter og er glad for noe «midt på treet» som gir oss en lønn man kan leve av.  Her er nok en liten brøkdel så vellykkede som de skryter av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (3 minutter siden):

Det har ikke alltid vært slik.

Kan kun snakke for meg selv, men har hatt en ok jobb i mange år. Gikk inn for å gjøre endringer med livet. Klatret typ 30 karriere steg og økte lønnen 4-6ganger. 

 

Ingen utdannelse utover videregående. 

 

 

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv orker jeg ikke skole og utdannelse.

Men fant håp i anleggbransjen. Der kan man tjene langt over 5-600k. Selv ligger jeg på ca700-900k avhengig av hvor mye jeg jobber.

Anonymkode: 5449d...923

Ts 

Dette er jo akkurat poenget mitt..... 

Anonymkode: 00773...1d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er virkelig alle heldige med jobbene sine? Her virker det som man uten utdannelse får fine jobber med høy lønn. De som har en utdannelse tjener penger kjempe bra og trives kjempe godt og elsker jobben sin. 

Har selv en bachelor i noe jeg ikke ønsker å jobbe med(var ikke forenlig med familieliv eller min personlighet). Tok en vgs utdannelse og jobber innen det. Får ikke fast jobb en gang, men vikariater (foreløpig...), tjener 430 000. Føler meg som den største taperen da jeg leser om de her inne som ikke engang har noe utdannelse men likevel elsker jobben sin og får 600+ utbetalt. 

Har alle virkelig tatt de riktige valgene hele veien? Det er jo flott og bra det bare føler meg som den største taperen og det er jeg nok på dette også. Bare så surt og høre at alle har fått det til.. 

 

Anonymkode: 00773...1d0

Slike kommentarer altså. Usjarmerende. Her er det kun du som må jobbe med deg selv. Det hjelper ikke å høre om flere som sliter, det vil ikke hjelpe din karriere. Men misery loves company!

Anonymkode: 11bec...601

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (3 minutter siden):

Når det er sånne tråder med "hva tjener du" og sånn, så er det jo de som tjener mest som har lyst til å svare. Du må heller se på ssb så ser du hva som er vanlig. Svarene her gir et helt skjevt inntrykk. 

Jeg har sett litt der inne og gjennomsnittslønn og medianlønn er jo betydelig høyere enn min lønn. Men det kommer ikke fram trivsel på SSB (som jeg har funnet). For tjener du dårlig her inne så ELSKER du hvert fall jobben din og syns lønna er grei. 

Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det gjelder så mange av oss.  De fleste av oss sliter og er glad for noe «midt på treet» som gir oss en lønn man kan leve av.  Her er nok en liten brøkdel så vellykkede som de skryter av.

Det virker bare ikke sånn. Flaut å si, men jeg blir misunnelig og sjalu av å være her inne så er vel kanskje ikke bra for meg... 

Anonymkode: 00773...1d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Ts 

Dette er jo akkurat poenget mitt..... 

Anonymkode: 00773...1d0

Du har jo muligheten til å endre deg da. Til å ta en valg i livet. Kaste bort tiden på en utdannelse man ikke VIL jobbe med er jo helt sykt.

Mitt tips er en jobb utenfor et kontor, jeg har hatt kontorjobb selv å sett hvor nedbrytende det er.

Få deg en jobb innen et håndtverk, rørlegger/elektriker/anleggsbransjen etc...så slipper du skjermen hele dagen OG får fysisk aktivtet. Omgås mennesker på jobb. Som elektriker kan du få deg jobb offshore med 14-28 rotasjon for eks.

Tenk fritid, du skal ha mest mulig fritid! :) 

Anonymkode: 5449d...923

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket heller ikke skole og streberjobb. Fant noe jeg synes er gøy. Tjener 0,9-1,2mill i året. Har bare noen års erfaring så forventer å stige. (Er 23)

Anonymkode: 88078...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slike kommentarer altså. Usjarmerende. Her er det kun du som må jobbe med deg selv. Det hjelper ikke å høre om flere som sliter, det vil ikke hjelpe din karriere. Men misery loves company!

Anonymkode: 11bec...601

Ts

Ja det er usjarmerende, helt enig! Tenkte likevel jeg skulle tørre og være ærlig. Har jobbet mye med meg selv og karriere, mer enn jeg ville skrive om i innlegget. Er nok heller ikke ferdig da jeg er så misfornøyd. Ser dessverre ikke løsningen, selv om jeg prøver å finne den og det er vel noe av det mest frustrerende. Særlig når alle her inne er så vellykka, uten nødvendigvis noe særlig innsats eller jobb og feil på veien. 

Anonymkode: 00773...1d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er virkelig alle heldige med jobbene sine? Her virker det som man uten utdannelse får fine jobber med høy lønn. De som har en utdannelse tjener penger kjempe bra og trives kjempe godt og elsker jobben sin. 

Har selv en bachelor i noe jeg ikke ønsker å jobbe med(var ikke forenlig med familieliv eller min personlighet). Tok en vgs utdannelse og jobber innen det. Får ikke fast jobb en gang, men vikariater (foreløpig...), tjener 430 000. Føler meg som den største taperen da jeg leser om de her inne som ikke engang har noe utdannelse men likevel elsker jobben sin og får 600+ utbetalt. 

Har alle virkelig tatt de riktige valgene hele veien? Det er jo flott og bra det bare føler meg som den største taperen og det er jeg nok på dette også. Bare så surt og høre at alle har fått det til.. 

 

Anonymkode: 00773...1d0

Selvsagt ikke, men den som har gjort suksess liker å snakke om den, de som ikke har gjort det liker det ikke. Det er mange som tjener lite selv på full jobb. 

Anonymkode: 04961...a52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har jo muligheten til å endre deg da. Til å ta en valg i livet. Kaste bort tiden på en utdannelse man ikke VIL jobbe med er jo helt sykt.

Mitt tips er en jobb utenfor et kontor, jeg har hatt kontorjobb selv å sett hvor nedbrytende det er.

Få deg en jobb innen et håndtverk, rørlegger/elektriker/anleggsbransjen etc...så slipper du skjermen hele dagen OG får fysisk aktivtet. Omgås mennesker på jobb. Som elektriker kan du få deg jobb offshore med 14-28 rotasjon for eks.

Tenk fritid, du skal ha mest mulig fritid! :) 

Anonymkode: 5449d...923

Ts 

Det var jo ikke meninga å kaste bort en utdannelse til noe jeg ikke ville. Det var noe jeg trodde jeg ville, men som ikke passet meg likevel. 

Hvordan er det å bli elektriker i voksen alder? Hørt det er vanskelig fordi man må skaffe praksisplass selv.. Samtidig at det er ett tøft yrke fysisk som gjør at man ikke holder ut særlig lenge? 

Anonymkode: 00773...1d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg, jeg blir også deppa av å lese om økonomien til folk her. 
Jeg har en master og har rundt 2 års erfaring. Tjener rundt 100 000 mindre enn jeg burde (tjener 450 000 i Oslo) da jeg takket ja til den første (og eneste) jobben jeg fikk tilbud om som var relevant under koronaen. Viste seg at i det firmaet var det ikke mulig å få egne lønnsforhandlinger heller, så nå må jeg forsøke å finne en ny jobb igjen selv om det er vanskelig i mitt yrke.

Anonymkode: 95ade...9de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt ikke, men den som har gjort suksess liker å snakke om den, de som ikke har gjort det liker det ikke. Det er mange som tjener lite selv på full jobb. 

Anonymkode: 04961...a52

Ts 

Mulig du har rett.. Kunne ønske vi kunne vært flere som var åpne om det, så man ikke føler seg som den eneste... Det er noe i å være flere sammen. 

Anonymkode: 00773...1d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er mer "representabel" enn mange her, jeg tok som deg en bachelor som ikke var helt midt i smørøyet interessemessig, men som ga en grei og stabil jobbhverdag. Startet "på gulvet" med kun den utdannelsen og 0 relevant erfaring i en mellomstor bedrift for 10 år siden, fikk da rett over 300.000 i startlønn. 

I etterkant kunne jeg valgt å holde meg i den stillingen (8-16, null ansvar, grei jobb) og gått opp 2% i året, eller jeg kunne legge inn litt ekstra innsats og klatre litt på stigen internt. Jeg har virkelig ikke lagt inn MYE innsats siden jeg har 3 små barn, så jeg har "bare" doblet startlønna mi på de 10 årene. Har kollegaer som begynte likt med meg men som trives "på gulvet" og de er der enda, med rundt 350.000 i lønn. 

Anonymkode: 08c7a...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne tjener alle godt og har lite gjeld - tilsynelatende….. De fleste elektrikere/rørleggere/snekkere som jeg kjenner har en vanlig lønn, de som eier firma og jobber 24/7 kan etter en del år ta ut utbytte - men ikke som står i stil med arbeidsinnsatsen. 
 

Anonymkode: 7753a...56a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt over 500.000 i året før bonuser og overtid, føler jeg har vært heldig med jobben min da tilsvarende stillinger i andre firmaer ofte er betydelig lavere i lønn. Men, jeg har også forhandlet lønnen min og jobbet hardt for å ha ting å forhandle på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...