Gå til innhold

Altså… er han interessert, tar han kontakt!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jepp! Men med tanke på at testosteron-nivået hos menn i dag har gått kraftig ned og likestilling opp så er det ikke stort annet enn å forvente mange menn som er uenige med dette, og mener det er kvinnens ansvar.

Det er biologi. Natur. Mannen(hannen) jakter da han kan spre sine gener mer effektivt,  og kvinnen(hunnen) er selektiv på hvem hun velger. Slik har det vært siden tidenes morgen, og noe vi ser hos nærmest alle dyr.

Klart, vi kvinner kan da ta initativ og åpne opp for muligheten kontakt på en subtil måte. Men tror veldig mange menn ville blitt skremt dersom ei jente var veldig på. Hjernen til menn og kvinner er satt sammen på en helt annen måte. Og følelsedelen i hjernen vår er 8 ganger større enn hos en mann. De fleste menn med normal selvtillit og testosteron følger opp dersom de er interessert. De sitter ikke på gjerdet og venter med kryssede ben og håper det tikker inn en melding.

Anonymkode: 54ba8...cfd

Det er jo en fin måte å unngå noen form for risiko eller mulighet for avvisning. Dytt alt ansvar over på andre så risikerer du ikke noe selv. 

Anonymkode: 8d59d...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2021-9-11 den 13.47):

Hvorfor kan ikke du ta kontakt? Hvorfor vente på at han skal gjøre det? 

Kanskje han tenker det samme - er hun interessert så tar hun kontakt. Så sitter de begge på hver sin tue og venter på den andre fordi de er for stolte eller for opptatt av å spille spill til å vise initiativ.

Anonymkode: f8ff9...fbb

De har jo allerede tatt kontakt de aller fleste som spør om dette, men får ikke noe respons tilbake! Og TS har helt 100% rett. Det er bare slik at de som spør vet dette inderlig godt, mens skal ha bekreftelse på det motsatte fordi de er på vei inn i et hekt som kan vare i uker eller år. Har du tatt kontakt en gang og responsen uteblir? Kom deg videre i livet ditt! Det er ikke verdt tiden, følelser, kalorier eller bekymringer! Fortsett og legg det bak det alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 0.21):

Nei. Når en dame er veldig betatt, sitter hun på kvinneguiden og spør om hun skal sende melding til ham eller ikke. Og når hun så blir oppfordra av alle til å gjøre det, for at «han helt sikkert venter på at hun skal sende melding først, han også!», så viser det seg at han ikke var interessert eller at han dater flere, eller ikke svarer. En ting er hvertfall sikkert: han sitter ikke hjemme og venter på melding fra ei dame! 
En mann har mye mindre å tape ved  å ta initiativ enn en kvinne, sånn er det bare. Ikke alle (dere som nå føler dere krenka, så ro ned) menn føler det slik, men de fleste. 
Mannen er en jeger. Han skal jakte. Og er han interessert, jakter han.

Anonymkode: 5de8d...f5b

Ja vi kvinner må generelt slutte å gi sånne dårlig råd til hverandre. Som bare fører til avvisning eller nedverdigelse. 
 

Menn tar kontakt om de er interessert. Uansett om han er sjenert, tafatt, jobber mye, deprimert eller hva søren. Og om det eventuelt hadde vært andre årsaker, så virker det ikke som om han er klar for å date rett og slett. Da har han jo faktisk nok med seg og sitt. 
 

Det som skjer når dama begynner å jakte er at fyren mister interessen mer/ eventuelt respekten for henne. Kanskje han sier ja bare for å få seg litt kos/ oppmerksomhet, uten at han ser på henne som noe seriøst. Og slik kan det bli dratt ut i evigheter hvor dama tenker hun bare må være tålmodig, mens fyren tenker de er friends with benefits mens han leter etter hun han egentlig vil ha. Hvorfor vil vi hverandre ikke bedre enn å være en reserve/ mellomløsning? Ingen fyrer vil ha en dame som virker desperat heller. Da lurer de vel på hva som er galt med henne. De fleste damer får jo flere tilbud fra menn enn omvendt. 

Anonymkode: 6ccaa...318

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 5.59):

Kan være mange grunner til at en gutt som er interessert ikke tar kontakt:

 

Han kan være livredd for å bli avvist. 

Han kan være redd for å like eller bli forelsket i noen. 

Dårlige erfaringer med damer.

Han føler ikke han har noe å gi/lav selvfølelse.

Han er sjenert. 

 

 

Hva gjør en med sånne, som sitter inne i skallet sitt?

 

 

Anonymkode: e6ebd...65b

Hvem vil bli sammen med en emosjonelt utilgjengelig fyr egentlig? 

Anonymkode: 6ccaa...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja vi kvinner må generelt slutte å gi sånne dårlig råd til hverandre. Som bare fører til avvisning eller nedverdigelse. 
 

Menn tar kontakt om de er interessert. Uansett om han er sjenert, tafatt, jobber mye, deprimert eller hva søren. Og om det eventuelt hadde vært andre årsaker, så virker det ikke som om han er klar for å date rett og slett. Da har han jo faktisk nok med seg og sitt. 
 

Det som skjer når dama begynner å jakte er at fyren mister interessen mer/ eventuelt respekten for henne. Kanskje han sier ja bare for å få seg litt kos/ oppmerksomhet, uten at han ser på henne som noe seriøst. Og slik kan det bli dratt ut i evigheter hvor dama tenker hun bare må være tålmodig, mens fyren tenker de er friends with benefits mens han leter etter hun han egentlig vil ha. Hvorfor vil vi hverandre ikke bedre enn å være en reserve/ mellomløsning? Ingen fyrer vil ha en dame som virker desperat heller. Da lurer de vel på hva som er galt med henne. De fleste damer får jo flere tilbud fra menn enn omvendt. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Enig. Blir alltid litt oppgitt når noen spør på forumet og andre oppmuntrer de til å ta kontakt med fyren. Det skjer som regel at ts gjør det og blir skuffet siden han ikke var interessert (som forventet). Og kanskje blir fyren ufin også fordi de mister litt respekten som du sier når damer de ikke er interessert i tar kontakt.

Anonymkode: ba4c2...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja vi kvinner må generelt slutte å gi sånne dårlig råd til hverandre. Som bare fører til avvisning eller nedverdigelse. 
 

Menn tar kontakt om de er interessert. Uansett om han er sjenert, tafatt, jobber mye, deprimert eller hva søren. Og om det eventuelt hadde vært andre årsaker, så virker det ikke som om han er klar for å date rett og slett. Da har han jo faktisk nok med seg og sitt. 
 

Det som skjer når dama begynner å jakte er at fyren mister interessen mer/ eventuelt respekten for henne. Kanskje han sier ja bare for å få seg litt kos/ oppmerksomhet, uten at han ser på henne som noe seriøst. Og slik kan det bli dratt ut i evigheter hvor dama tenker hun bare må være tålmodig, mens fyren tenker de er friends with benefits mens han leter etter hun han egentlig vil ha. Hvorfor vil vi hverandre ikke bedre enn å være en reserve/ mellomløsning? Ingen fyrer vil ha en dame som virker desperat heller. Da lurer de vel på hva som er galt med henne. De fleste damer får jo flere tilbud fra menn enn omvendt. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Så kvinner skal aldri ta initiativ til å bli kjent med en mann? Eller i det minste fortelle ham/vise at hun er interessert?

Anonymkode: 8d59d...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så kvinner skal aldri ta initiativ til å bli kjent med en mann? Eller i det minste fortelle ham/vise at hun er interessert?

Anonymkode: 8d59d...8d1

Er ikke det hun sier. Kvinner skal absolutt gi tegn på interesse, om ikke kan man ikke forvente at mannen tar initiativ. Men 99/100 ganger om kvinnen må være pådriver til møte og da spesielt etter etablert bekjentskap er mannen ikke interessert

Anonymkode: ba4c2...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så kvinner skal aldri ta initiativ til å bli kjent med en mann? Eller i det minste fortelle ham/vise at hun er interessert?

Anonymkode: 8d59d...8d1

Joda vi må jo gjøre oss selv tilgjengelige, flørte osv. Men vi bør la han ta initiativet videre. Han må jo føle at hun er verdt å gjøre en innsats for. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Joda vi må jo gjøre oss selv tilgjengelige, flørte osv. Men vi bør la han ta initiativet videre. Han må jo føle at hun er verdt å gjøre en innsats for. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Hva vil det si å gjøre seg tilgjengelig? Høres rimelig tafatt ut… Liker man noen er det vel bare å si det, er det ikke?

Anonymkode: 8d59d...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker alltid etter en date. Er det noen jeg kunne tenkt meg å møte igjen så sier jeg det, om ikke ønsker jeg lykke til videre. Aldri opplevd noe negativt med noen av delene. Har selvfølgelig opplevd at noen jeg kunne tenkt meg å møte igjen ikke føler det samme, og det er faktisk helt innafor. 

Er kvinne, om det har noe å si

Anonymkode: 6cfc3...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vil det si å gjøre seg tilgjengelig? Høres rimelig tafatt ut… Liker man noen er det vel bare å si det, er det ikke?

Anonymkode: 8d59d...8d1

Du syns det høres tafatt ut? Syns det er fyrene som blir supertafatte for tiden siden kvinner har begynt å løpe etter dem, sånn at de ikke gidder å løfte så mye som en finger gjerne lenger i det hele tatt. Nå får de jo til og med sex uten å gjøre noe som helst for det, så færre og færre er interesserte i å forplikte seg til noe. Kan jo på en måte forstå det. Hvorfor kjøpe kua når man kan få melken gratis? 
 

Med å gjøre seg tilgjengelig nevnte jeg blant annet flørting. Man kan legge til folk man liker på sosiale medier. Husk å sett status som singel på Facebook. Så kan man for eksempel legge ut snapper/ storys av interesser, eller ting man syns er spennende. Dette gir åpning for at fyren kan kommentere at han også liker ditt eller datt, og spør om dere skal gjøre dette sammen en dag. Vips så har dere en date. Trenger ikke å være verre. Eller om man er i en samtale med en fyr, så kan man kommentere noe han sier: «å så spennende, det har jeg alltid hatt lyst til å prøve/ lære meg». Om han er interessert så følger han opp og inviterer deg med på dette, og man har en date. Så kjempekomplisert behøver det ikke akkurat å være.

Anonymkode: 6ccaa...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er ikke det hun sier. Kvinner skal absolutt gi tegn på interesse, om ikke kan man ikke forvente at mannen tar initiativ. Men 99/100 ganger om kvinnen må være pådriver til møte og da spesielt etter etablert bekjentskap er mannen ikke interessert

Anonymkode: ba4c2...f37

Jeg tenkte å vise tegn til interesse var det samme som å «ta initiativ». Kanskje ikke rart mange snakker forbi hverandre inne på forumet her da?
desuten påstås det også her inne At menn ikke plukker opp tegn på interesse. Så jammen ikke lett

Anonymkode: 5da72...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du syns det høres tafatt ut? Syns det er fyrene som blir supertafatte for tiden siden kvinner har begynt å løpe etter dem, sånn at de ikke gidder å løfte så mye som en finger gjerne lenger i det hele tatt. Nå får de jo til og med sex uten å gjøre noe som helst for det, så færre og færre er interesserte i å forplikte seg til noe. Kan jo på en måte forstå det. Hvorfor kjøpe kua når man kan få melken gratis? 
 

Med å gjøre seg tilgjengelig nevnte jeg blant annet flørting. Man kan legge til folk man liker på sosiale medier. Husk å sett status som singel på Facebook. Så kan man for eksempel legge ut snapper/ storys av interesser, eller ting man syns er spennende. Dette gir åpning for at fyren kan kommentere at han også liker ditt eller datt, og spør om dere skal gjøre dette sammen en dag. Vips så har dere en date. Trenger ikke å være verre. Eller om man er i en samtale med en fyr, så kan man kommentere noe han sier: «å så spennende, det har jeg alltid hatt lyst til å prøve/ lære meg». Om han er interessert så følger han opp og inviterer deg med på dette, og man har en date. Så kjempekomplisert behøver det ikke akkurat å være.

Anonymkode: 6ccaa...318

Ja, jeg synes det virker tafatt. Altså, jeg mener ikke nødvendigvis at kvinner skal løpe etter menn, men å bare legge til på Facebook uten å vise interesse ut over det er tafatt. Jeg tviler på om de fleste menn ville tolket det som interesse dersom en kvinne med 400 venner på Facebook la ham til…

Anonymkode: 8d59d...8d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg synes det virker tafatt. Altså, jeg mener ikke nødvendigvis at kvinner skal løpe etter menn, men å bare legge til på Facebook uten å vise interesse ut over det er tafatt. Jeg tviler på om de fleste menn ville tolket det som interesse dersom en kvinne med 400 venner på Facebook la ham til…

Anonymkode: 8d59d...8d1

Hvor mange ganger skal du hoppe over flørting som jeg også skrev? 

Anonymkode: 6ccaa...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte å vise tegn til interesse var det samme som å «ta initiativ». Kanskje ikke rart mange snakker forbi hverandre inne på forumet her da?
desuten påstås det også her inne At menn ikke plukker opp tegn på interesse. Så jammen ikke lett

Anonymkode: 5da72...a98

Er litt det samme men ikke helt. Et eksempel er siste jeg datet, han tok initiativ til samtale på tinder, jeg viste interesse med å svare engasjert og litt flørtende. Han tok initiativ til å be meg ut, jeg viste interesse med å si ja. Første daten varte 12 timer og var veldig fin med mye kjemi, han spurte om å ses igjen og jeg smilte og sa selvfølgelig.
Det var 50/50 med kommunikasjonen på melding etter det, og andre date tok vi begge initiativ til tid og sted. Han snakket om å møtes på en tredj date før jeg dro hjem. Når det ble stille etter den daten ante jeg ugler i mosen, skjønte med en gang at han hadde mistet interessen til tross for at han spurte om date nummer 3. Som kvinner flest dessverre gjør sendte jeg meldinger for sikkerhetsskyld i tilfelle han ventet på noe fra meg også. Som mistenkt hadde han mistet interessen, og merket han ble litt respektløs mot meg siden jeg meldte han til tross for stillhet.

Håper denne anekdoten fra i sommer klargjorde poenget mitt :) føler man at man «må» ta initiativ som kvinne bør man heller bare bryte kontakten. 

Anonymkode: ba4c2...f37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange ganger skal du hoppe over flørting som jeg også skrev? 

Anonymkode: 6ccaa...318

Tolket det som at du mente det var en og samme ting. Dersom du klart og tydelig har kommunisert at du liker ham er det noe annet. Og husk: 9 av 10 menn oppfatter ikke hinting, de er vant til å høre klare beskjeder fra andre menn. Vær sikker på at han skjønner at du liker ham, ellers tolkes det som vennlighet i de fleste tilfeller.

Anonymkode: 8d59d...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 13.45):

Er så lei av alle disse «liker han meg?» «er han interessert?»- trådene. Har vært en overtenker selv, har datet og vært usikker selv, MEN en ting har jeg lært på min vei:

ER HAN INTERESSERT, DA VET DU DET! 
Da tar han kontakt. Da vil han treffe deg. Da spiller han ikke spill. 
Om han er «hard to get» eller ikke spesielt på, da er det fordi du er ikke prioriteten hans og han bryr seg ikke nok. Han bryr seg ikke om han mister deg eller ei. 

Anonymkode: 5de8d...f5b

👏 Riktig 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tolket det som at du mente det var en og samme ting. Dersom du klart og tydelig har kommunisert at du liker ham er det noe annet. Og husk: 9 av 10 menn oppfatter ikke hinting, de er vant til å høre klare beskjeder fra andre menn. Vær sikker på at han skjønner at du liker ham, ellers tolkes det som vennlighet i de fleste tilfeller.

Anonymkode: 8d59d...8d1

Du er mann? Skjønner ikke at det var noe å tolke en gang. Jeg skrev jo blant annet; «om man er i en samtale med en fyr, så kan man kommentere noe han sier: «å så spennende, det har jeg alltid hatt lyst til å prøve/ lære meg».

Om han er interessert så følger han opp og inviterer med på dette, og man har en date.» 

 

En oppegående fyr som er interessert vil følge opp dette. Vi lever ikke i en verden med bare Aspergere. De færreste spør: «Skal vi ha sex?» på tredje date, med alle klærne på mens man sitter i hver sin ende av sofaen. Det er noe som heter sosiale koder. Men riktig at noen sliter med disse. Men det er nok ikke 9 av 10 menn nei. De fleste mennesker generelt syns det er ubehagelig når folk er for direkte. 

Anonymkode: 6ccaa...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du er mann? Skjønner ikke at det var noe å tolke en gang. Jeg skrev jo blant annet; «om man er i en samtale med en fyr, så kan man kommentere noe han sier: «å så spennende, det har jeg alltid hatt lyst til å prøve/ lære meg».

Om han er interessert så følger han opp og inviterer med på dette, og man har en date.» 

 

En oppegående fyr som er interessert vil følge opp dette. Vi lever ikke i en verden med bare Aspergere. De færreste spør: «Skal vi ha sex?» på tredje date, med alle klærne på mens man sitter i hver sin ende av sofaen. Det er noe som heter sosiale koder. Men riktig at noen sliter med disse. Men det er nok ikke 9 av 10 menn nei. De fleste mennesker generelt syns det er ubehagelig når folk er for direkte. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Det er noe sånt jeg mener er en vanlig måte kvinner kan vise interesse på. Men så får man høre at menn skjønner ikke slike hint og da følgelig vil ikke følge opp noe slikt. Det skjønner ikke jeg heller at kan være tilfelle..at de fleste menn er så dumme 

Anonymkode: 5da72...a98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er noe sånt jeg mener er en vanlig måte kvinner kan vise interesse på. Men så får man høre at menn skjønner ikke slike hint og da følgelig vil ikke følge opp noe slikt. Det skjønner ikke jeg heller at kan være tilfelle..at de fleste menn er så dumme 

Anonymkode: 5da72...a98

Joda det gjør de. Har blitt bedt ut på date flere ganger sånn selv. Men som jeg og skriver så må de også være interesserte selv, og ha et ønske om date/ forhold. Hvis ikke så følger de ikke opp. Men det føles kanskje bedre for noen å tenke at disse mennene ikke tar hint eller er dumme, jeg vet ikke. Eller at folk forsøker å trøste andre kvinner med å komme med sånt. Selv om jeg tenker det gjerne bare gjør det verre om det fører til at kvinnen begynner å bli enda mere pågående mot en uinteressert fyr. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...