Gå til innhold

Altså… er han interessert, tar han kontakt!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ABM skrev (3 minutter siden):

Svarer deg jeg..

Tror ts har mye rett ...er jeg interresert i en kvinne og settingen ikke er håpløs kommer hun ikke til å lure lenge på om jeg vil ha henne nei ...:)

"settingen ikke er håpløs?" Du kommer til å skylde på rammebetingelsene om du ikke tør?

Anonymkode: 53661...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"settingen ikke er håpløs?" Du kommer til å skylde på rammebetingelsene om du ikke tør?

Anonymkode: 53661...bac

Reglene er litt annerledes når man er gift med barn...før den tid kan jeg ikke huske En gang jeg feiget ut..

Endret av ABM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mange grunner til at en gutt som er interessert ikke tar kontakt:

 

Han kan være livredd for å bli avvist. 

Han kan være redd for å like eller bli forelsket i noen. 

Dårlige erfaringer med damer.

Han føler ikke han har noe å gi/lav selvfølelse.

Han er sjenert. 

 

 

Hva gjør en med sånne, som sitter inne i skallet sitt?

 

 

Anonymkode: e6ebd...65b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, syns folk blander mye ulikt her. Det jeg oppfatter av TS første innlegg er i perioden ETTER første møte, eller når man i alle fall har opprettet kontakt via nettdating e.l. Da tenker jeg det TS skriver stemmer veldig godt på begge kjønn. Om man virkelig er interessert så tar man initiativ til kontakt. Går det bare en vei så er ikke motparten interessert. Har man først opplevd virkelig gjensidig interesse noen gang så er man aldri i tvil siden. Da VET man at den andre er interessert. men ja, selvfølgelig finnes det mennesker som er livredde for å ta og vise noe som helst initiativ selv om de er interesserte, disse vil selvfølgelig lykkes dårlig på dating generelt.

Når det gjelder å sjekke opp noen vilt fremmede, eller noen man bare kjenner litt fra andre settinger, som man ikke vet om søker noe forhold i det hele tatt så er det noe helt annet. Der er det naturlig at man må se noen form for positiv respons for å tørre å ta initiativ. Og det kan være veldig vanskelig å skille mellom den type interesse og normal vennlighet eller vennskaplige følelser.

Anonymkode: e1b1a...eef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 13.45):

Er så lei av alle disse «liker han meg?» «er han interessert?»- trådene. Har vært en overtenker selv, har datet og vært usikker selv, MEN en ting har jeg lært på min vei:

ER HAN INTERESSERT, DA VET DU DET! 
Da tar han kontakt. Da vil han treffe deg. Da spiller han ikke spill. 
Om han er «hard to get» eller ikke spesielt på, da er det fordi du er ikke prioriteten hans og han bryr seg ikke nok. Han bryr seg ikke om han mister deg eller ei. 

Anonymkode: 5de8d...f5b

Dette er 2021, ts.

Er hun interessert, tar hun kontakt. Hun sitter ikke hjemme som en sart blomst og venter på at han skal ta initiativet, spiller kostbar og ter seg tåpelig.

Og gjør hun det? Da er hun uansett ikke noe å samle på som partner.

Anonymkode: 17688...02b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (11 timer siden):

Reglene er litt annerledes når man er gift med barn...før den tid kan jeg ikke huske En gang jeg feiget ut..

Når man er gift så skal man ikke ta kontakt med andre... Håper du mener at man har vært gift og har barn. 

Anonymkode: e1b1a...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, ABM said:

Svarer deg jeg..

Tror ts har mye rett ...er jeg interresert i en kvinne og settingen ikke er håpløs kommer hun ikke til å lure lenge på om jeg vil ha henne nei ...:)

Vel, hvis jeg ikke hadde tatt kontakt først med han jeg syntes var interessant her inne, så hadde vi aldri vært i et samboerforhold nå  ^^, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg pleide å ta kontakt likevel i tilfelle de kanskje ventet på melding fra meg. Men det var aldri tilfellet, tok de ikke videre initiativ var de ikke interessert. Som videoen over her har han rett i at mange ikke tar initiativ med en fremmed, men nå er det snakk om etter en etablert samtale eller date. De svært pågående tar masse initiativ, de litt avslappet tar relativt mye initiativ, de litt mer sjenerte og usikre tar lite initiativ men de gjør det alltid til slutt, hvis de er interessert vel og merke.

Anonymkode: ba4c2...f37

Ja? Du har med andre ord skjønt at menn som tar kontakt med deg er interessert, og at hvis du tar kontakt med dem, er de ikke alltid interessert.

Men hvordan kan du vite om en mann som ikke tar kontakt, er interessert eller ikke? Du har jo ikke engang snakket med ham. Du kan ikke erfare hvordan denne interaksjonen går, for den skjer jo rett og slett ikke. Når ingen av dere tar kontakt, kan det være ingen er interesserte, en av dere, eller faktisk begge, men det er helt umulig å si.

Anonymkode: 5b210...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (På 12.9.2021 den 10.40):

Det ser ut som du vet hvordan menn funker. Jo da de vil være på de fleste av de du IKKE ønsker noen relasjon til. Jeg er mann og vet hvordan dette funker. Jeg tar veldig skjeldent kontakt. De må åpne for at jeg skal ta kontakt. De som ikke gjør det og bare forventer vet jeg ikke vil gi meg noe annet enn at jeg blir som en tjener for dem. Er hun ikke på er hun heller ikke interessert. 

Spennende da, at du vet bedre enn meg hva slags menn som kontakter meg, enn jeg gjør selv. Og så lurer jeg helt oppriktig på hvorfor du tror at jeg skulle ønske kontakt med menn som deg? Ut fra det du skriver passer det meg fint at du faller utenfor mitt kontaktmønster. 

De siste årene, etter at jeg tok oppgjør med meg selv og kun bruker tid på menn som viser interesse har jeg kunnet velge på øverste hylle med kvalitetsmenn, og har nå fast følge med en fyr som aldri har latt meg henge i lufta og tvile på hans intensjoner, og det har gått begge veier fra første daten. 

Hvis du veldig sjeldent tar kontakt er det enten fordi du aldri har møtt noen som gir deg the spark of joy, eller så spiller du et teit spill ingen vinner, og ingen av alternativene gjør deg kvalifisert til å gi skråsikre råd til andre. 

Anonymkode: deeb5...367

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spennende da, at du vet bedre enn meg hva slags menn som kontakter meg, enn jeg gjør selv. Og så lurer jeg helt oppriktig på hvorfor du tror at jeg skulle ønske kontakt med menn som deg? Ut fra det du skriver passer det meg fint at du faller utenfor mitt kontaktmønster. 

De siste årene, etter at jeg tok oppgjør med meg selv og kun bruker tid på menn som viser interesse har jeg kunnet velge på øverste hylle med kvalitetsmenn, og har nå fast følge med en fyr som aldri har latt meg henge i lufta og tvile på hans intensjoner, og det har gått begge veier fra første daten. 

Hvis du veldig sjeldent tar kontakt er det enten fordi du aldri har møtt noen som gir deg the spark of joy, eller så spiller du et teit spill ingen vinner, og ingen av alternativene gjør deg kvalifisert til å gi skråsikre råd til andre. 

Anonymkode: deeb5...367

Det jeg leser er at damer ofte plages med å ende opp med rundbrennere. De tar kontakt. At du var heldig som slapp unna det er bra for deg, men et solid mindretall.

Jeg vet at menn som er trofaste og på let etter ei fast dame ikke bestandig tar kontakt. Ihvertfall må dama åpne opp for at så skal skje. 

At vi ikke passer sammen er greit for meg. Det finnes mange andre damer som kansje gjør det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spennende da, at du vet bedre enn meg hva slags menn som kontakter meg, enn jeg gjør selv. Og så lurer jeg helt oppriktig på hvorfor du tror at jeg skulle ønske kontakt med menn som deg? Ut fra det du skriver passer det meg fint at du faller utenfor mitt kontaktmønster. 

De siste årene, etter at jeg tok oppgjør med meg selv og kun bruker tid på menn som viser interesse har jeg kunnet velge på øverste hylle med kvalitetsmenn, og har nå fast følge med en fyr som aldri har latt meg henge i lufta og tvile på hans intensjoner, og det har gått begge veier fra første daten. 

Hvis du veldig sjeldent tar kontakt er det enten fordi du aldri har møtt noen som gir deg the spark of joy, eller så spiller du et teit spill ingen vinner, og ingen av alternativene gjør deg kvalifisert til å gi skråsikre råd til andre. 

Anonymkode: deeb5...367

Så etter oppgjøret med deg selv så sluttet du å vise interesse overfor menn du likte?

Anonymkode: 8d59d...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja? Du har med andre ord skjønt at menn som tar kontakt med deg er interessert, og at hvis du tar kontakt med dem, er de ikke alltid interessert.

Men hvordan kan du vite om en mann som ikke tar kontakt, er interessert eller ikke? Du har jo ikke engang snakket med ham. Du kan ikke erfare hvordan denne interaksjonen går, for den skjer jo rett og slett ikke. Når ingen av dere tar kontakt, kan det være ingen er interesserte, en av dere, eller faktisk begge, men det er helt umulig å si.

Anonymkode: 5b210...6a6

Jo, men som sagt snakker jeg om etter vi har snakket og ikke før, gjerne etter date også. Så om 10 år av livet viser at ingen er interessert om de ikke tar kontakt, så er det logisk å velge den beslutningen. For jeg holdt nemlig på i mange år hvor jeg tok kontakt i tilfelle, og ingen var interessert som jeg allerede mistenkte, kun det siste året jeg har skjønt det ikke er noe poeng. Så ja, kanskje 1/100 er interessert i meg i etterkant av dette uten at jeg vet det, det ser jeg ikke bort ifra men generelt er det en ganske klar regel.

Anonymkode: ba4c2...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Hr. Aktiv said:

Det jeg leser er at damer ofte plages med å ende opp med rundbrennere. De tar kontakt. At du var heldig som slapp unna det er bra for deg, men et solid mindretall.

Jeg vet at menn som er trofaste og på let etter ei fast dame ikke bestandig tar kontakt. Ihvertfall må dama åpne opp for at så skal skje. 

At vi ikke passer sammen er greit for meg. Det finnes mange andre damer som kansje gjør det. 

Rundbrennere viser interesse før første treff, interesserte menn viser interesse etter første treff. 

Anonymkode: ba4c2...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hr. Aktiv skrev (11 timer siden):

Det jeg leser er at damer ofte plages med å ende opp med rundbrennere. De tar kontakt. At du var heldig som slapp unna det er bra for deg, men et solid mindretall.

Jeg vet at menn som er trofaste og på let etter ei fast dame ikke bestandig tar kontakt. Ihvertfall må dama åpne opp for at så skal skje. 

 

Jeg har ikke vært heldig. Jeg har valgt å skifte strategi, og det har gitt resultater. Derfor gir jeg et par enkle råd til andre, som kanskje vil ha det samme som meg. (Og jeg kjenner meg ikke igjen i at det står mellom rundbrennere og trofaste, det handler om interesserte menn vs de som bare synes det er greit.)

 

Anonymkode: deeb5...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så etter oppgjøret med deg selv så sluttet du å vise interesse overfor menn du likte?

Anonymkode: 8d59d...8d1

Jeg er litt usikker på hvordan du greide å lese dette ut fra innlegget mitt? Jeg skriver at jeg er i et forhold hvor interesse og initiativ går begge veier. Og egentlig sier det seg selv, når jeg sier at ingen bør kaste bort tida si på uinteresserte folk gjelder selvsagt det også de som eventuelt er interessert i meg. 

Anonymkode: deeb5...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Når begge er interesserte flyter kontakten av seg selv, og man går ikke rundt å lurer

Anonymkode: 87558...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 5.59):

Kan være mange grunner til at en gutt som er interessert ikke tar kontakt:

 

Han kan være livredd for å bli avvist. 

Han kan være redd for å like eller bli forelsket i noen. 

Dårlige erfaringer med damer.

Han føler ikke han har noe å gi/lav selvfølelse.

Han er sjenert. 

 

 

Hva gjør en med sånne, som sitter inne i skallet sitt?

 

 

Anonymkode: e6ebd...65b

Dette tenker jeg og stemmer ganske godt og kanskje menn og kvinner ikke er så ulike. Jeg er kvinne og kjenner meg igjen på alle punkter. Derfor tar jeg ikke kontakt med en som også er sånn. Det beste er jo bare å spørre om vi skal finne på noe en dag og sier han nei, så går jeg videre. 

Anonymkode: f21a2...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitz21 skrev (På 12.9.2021 den 20.10):

Kvinner avviser hver gang man gjør noe. Kvinner bestemmer hvem som får sex og forhold.

Min oppfatning er motsatt, at menn er de som setter kvinner i bås og bestemmer seg om hvilken kvinne som kan brukes til ons/fwb eller forhold…

Anonymkode: 89694...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2021 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

Nei. Når en dame er veldig betatt, sitter hun på kvinneguiden og spør om hun skal sende melding til ham eller ikke. Og når hun så blir oppfordra av alle til å gjøre det, for at «han helt sikkert venter på at hun skal sende melding først, han også!», så viser det seg at han ikke var interessert eller at han dater flere, eller ikke svarer. En ting er hvertfall sikkert: han sitter ikke hjemme og venter på melding fra ei dame! 
En mann har mye mindre å tape ved  å ta initiativ enn en kvinne, sånn er det bare. Ikke alle (dere som nå føler dere krenka, så ro ned) menn føler det slik, men de fleste. 
Mannen er en jeger. Han skal jakte. Og er han interessert, jakter han.

Anonymkode: 5de8d...f5b

Jepp! Men med tanke på at testosteron-nivået hos menn i dag har gått kraftig ned og likestilling opp så er det ikke stort annet enn å forvente mange menn som er uenige med dette, og mener det er kvinnens ansvar.

Det er biologi. Natur. Mannen(hannen) jakter da han kan spre sine gener mer effektivt,  og kvinnen(hunnen) er selektiv på hvem hun velger. Slik har det vært siden tidenes morgen, og noe vi ser hos nærmest alle dyr.

Klart, vi kvinner kan da ta initativ og åpne opp for muligheten kontakt på en subtil måte. Men tror veldig mange menn ville blitt skremt dersom ei jente var veldig på. Hjernen til menn og kvinner er satt sammen på en helt annen måte. Og følelsedelen i hjernen vår er 8 ganger større enn hos en mann. De fleste menn med normal selvtillit og testosteron følger opp dersom de er interessert. De sitter ikke på gjerdet og venter med kryssede ben og håper det tikker inn en melding.

Anonymkode: 54ba8...cfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9/13/2021 den 12.44):

De siste årene, etter at jeg tok oppgjør med meg selv og kun bruker tid på menn som viser interesse har jeg kunnet velge på øverste hylle med kvalitetsmenn, og har nå fast følge med en fyr som aldri har latt meg henge i lufta og tvile på hans intensjoner, og det har gått begge veier fra første daten. 

Hvis du veldig sjeldent tar kontakt er det enten fordi du aldri har møtt noen som gir deg the spark of joy, eller så spiller du et teit spill ingen vinner, og ingen av alternativene gjør deg kvalifisert til å gi skråsikre råd til andre. 

Anonymkode: deeb5...367

Jeg deler denne erfaringen. Og til andre som har svart på denne: dette betyr ikke på noen måte at vi ikke tar kontakt selv når vi er interesserte. Det der går jo absolutt begge veier. Men uten unntak er min erfaring at om mennene ikke har vært ganske så på etter første date, så har det ikke vært nok interesse der. Og det merker jeg jo på meg selv også, hvis ikke jeg føler for å ta kontakt så er jeg heller ikke virkelig interessert. Da er det bedre å avslutte det først som sist. Om noen spiller kostbar eller ikke har selvtilit til å vise interesse så synd for dem, men da passer de ikke sammen med meg uansett. Og bare så det er sagt, jeg er veldig ofte den som sender første melding på datingapper.

Dette har vært litt interessant nå som jeg dater en som er elendig på å sende meldinger o.l., men heldigvis er han desto tydeligere når vi er sammen, og sier rett ut at han er interessert og liker meg veldig godt. og tar initiativ til å få til å møtes ofte. Da er man ikke i tvil.🙂 Og det er det som er poenget. Man VET når noen er oppriktig interessert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...