Gå til innhold

Altså… er han interessert, tar han kontakt!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ja vi kvinner må generelt slutte å gi sånne dårlig råd til hverandre. Som bare fører til avvisning eller nedverdigelse. 
 

Menn tar kontakt om de er interessert. Uansett om han er sjenert, tafatt, jobber mye, deprimert eller hva søren. Og om det eventuelt hadde vært andre årsaker, så virker det ikke som om han er klar for å date rett og slett. Da har han jo faktisk nok med seg og sitt. 
 

Det som skjer når dama begynner å jakte er at fyren mister interessen mer/ eventuelt respekten for henne. Kanskje han sier ja bare for å få seg litt kos/ oppmerksomhet, uten at han ser på henne som noe seriøst. Og slik kan det bli dratt ut i evigheter hvor dama tenker hun bare må være tålmodig, mens fyren tenker de er friends with benefits mens han leter etter hun han egentlig vil ha. Hvorfor vil vi hverandre ikke bedre enn å være en reserve/ mellomløsning? Ingen fyrer vil ha en dame som virker desperat heller. Da lurer de vel på hva som er galt med henne. De fleste damer får jo flere tilbud fra menn enn omvendt. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Det her er bare tull. 

Anonymkode: 5b210...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda det gjør de. Har blitt bedt ut på date flere ganger sånn selv. Men som jeg og skriver så må de også være interesserte selv, og ha et ønske om date/ forhold. Hvis ikke så følger de ikke opp. Men det føles kanskje bedre for noen å tenke at disse mennene ikke tar hint eller er dumme, jeg vet ikke. Eller at folk forsøker å trøste andre kvinner med å komme med sånt. Selv om jeg tenker det gjerne bare gjør det verre om det fører til at kvinnen begynner å bli enda mere pågående mot en uinteressert fyr. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Det er jo menn som påstår det

Anonymkode: 5da72...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo menn som påstår det

Anonymkode: 5da72...a98

Hvilke menn? Hvis man konfronterer mennene det gjelder, så regner jeg med at de vil unngå ubehag og heller svarer noe sånt ja😅

Anonymkode: 6ccaa...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er mann? Skjønner ikke at det var noe å tolke en gang. Jeg skrev jo blant annet; «om man er i en samtale med en fyr, så kan man kommentere noe han sier: «å så spennende, det har jeg alltid hatt lyst til å prøve/ lære meg».

Om han er interessert så følger han opp og inviterer med på dette, og man har en date.» 

 

En oppegående fyr som er interessert vil følge opp dette. Vi lever ikke i en verden med bare Aspergere. De færreste spør: «Skal vi ha sex?» på tredje date, med alle klærne på mens man sitter i hver sin ende av sofaen. Det er noe som heter sosiale koder. Men riktig at noen sliter med disse. Men det er nok ikke 9 av 10 menn nei. De fleste mennesker generelt syns det er ubehagelig når folk er for direkte. 

Anonymkode: 6ccaa...318

«Det har jeg lyst til å lære meg» er et fakta og hinting. Det er ikke et reelt bevis på interesse.

Ja, mange menn ville tatt sjansen om du sa noe sånt, inkludert meg selv. Dersom interessert ville jeg invitert deg med (med fare for å bli avvist dersom du bare var vennlig). Det jeg ikke skjønner er hvorfor du er så redd for å vise reell interesse og være den som risikerer avvisning. De fleste kvinner er da ikke skjøre porselensdukker som ikke tåler litt motgang eller en avvisning, eller?

Anonymkode: 8d59d...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett eksempel, og sier ikke noe om hva som er vanlig. Men jeg var i hvert fall veldig usikker på om mannen min virkelig likte meg da vi datet (i godt over et år uten at det ble noe mer). Det var perioder uten kontakt (for jeg ville være "hard to get" jeg også, og tok heller ikke kontakt), jeg traff ikke familien hans, og få venner (maste ikke om det, jeg skulle late som jeg ikke brydde meg). Jeg pratet med venninner om ham, de sa han bare var ute etter sex, at jeg var hekta og at jeg fortjente bedre.  Jeg hadde ikke lyst til å gi opp. Jeg var forelsket, og så var jeg vel så teit at jeg ble enda mer forelsket av at han var vanskelig å forstå seg på. I dag er han og jeg gift, har to barn, hund, hus og stasjonsvogn. Han var redd for å binde seg, og syntes nok nære relasjoner var kompliserte, av ulike grunner. Men selv om både han og jeg hadde våre problemer, fikk vi det veldig fint sammen etter hvert. 

I hvert fall, jeg tenker det ikke er en sannhet uten unntak at noen tar kontakt hvis de er interesserte. Ofte kan det nok være noe i det. Men det er ikke alltid enkelt og rett fram å lese hvor man har andre. Det er lett å misforstå og feiltolke. Min holdning er heller at hvis man selv opplever å ha det mer vondt enn godt med en relasjon som ikke går noen vei, eller dit man ønsker, er det på tide å bryte. Eller stille et ultimatum. Hvis den andre egentlig er veldig interessert, vil kanskje det hjelpe. Og ellers er det nok ikke verdt det. 

Anonymkode: 690b8...8b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Det har jeg lyst til å lære meg» er et fakta og hinting. Det er ikke et reelt bevis på interesse.

Ja, mange menn ville tatt sjansen om du sa noe sånt, inkludert meg selv. Dersom interessert ville jeg invitert deg med (med fare for å bli avvist dersom du bare var vennlig). Det jeg ikke skjønner er hvorfor du er så redd for å vise reell interesse og være den som risikerer avvisning. De fleste kvinner er da ikke skjøre porselensdukker som ikke tåler litt motgang eller en avvisning, eller?

Anonymkode: 8d59d...8d1

«Reelt bevis på interesse»😅 Altså, nå er det jo umulig å vite om man faktisk liker noen før man har blitt kjent da. Dating handler jo nettopp om å bli kjent. 
 

Det er forskjell på menn og kvinner som sagt. Dette er biologisk. Jeg viser da  interesse jeg. Og kvinner blir også avvist ved å for eksempel høre etter lengre tid at fyren «ikke er klar for noe forhold» osv.  Hvis man tar signalene litt tidligere så kan man unngå dette. Menn er heller ikke direkte og sier rett ut at de bare ønsker sex med en dame ser du. 
 

Er du en skjør porselensdukke som ikke tåler avvisning? Siden du skriver «med fare for å bli avvist dersom du bare var vennlig». I såfall har man da hatt en hyggelig prat i det minste. Virker som om noen menn tror kvinner har lovet de noe ved å være hyggelige, eller gått på en date med dem. Sånn er det jo ikke. 
 

Jeg har aldri hatt noen vansker med å få meg dater, eller at menn er interessert i meg heller. Så har null behov for å løpe etter menn. Vil heller ikke ha en fyr som eventuelt har så dårlig selvtillit/ sosiale antenner at jeg må stå for alt. Er ikke ute etter å være støttekontakt for noen. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

«Reelt bevis på interesse»😅 Altså, nå er det jo umulig å vite om man faktisk liker noen før man har blitt kjent da. Dating handler jo nettopp om å bli kjent. 
 

Det er forskjell på menn og kvinner som sagt. Dette er biologisk. Jeg viser da  interesse jeg. Og kvinner blir også avvist ved å for eksempel høre etter lengre tid at fyren «ikke er klar for noe forhold» osv.  Hvis man tar signalene litt tidligere så kan man unngå dette. Menn er heller ikke direkte og sier rett ut at de bare ønsker sex med en dame ser du. 
 

Er du en skjør porselensdukke som ikke tåler avvisning? Siden du skriver «med fare for å bli avvist dersom du bare var vennlig». I såfall har man da hatt en hyggelig prat i det minste. Virker som om noen menn tror kvinner har lovet de noe ved å være hyggelige, eller gått på en date med dem. Sånn er det jo ikke. 
 

Jeg har aldri hatt noen vansker med å få meg dater, eller at menn er interessert i meg heller. Så har null behov for å løpe etter menn. Vil heller ikke ha en fyr som eventuelt har så dårlig selvtillit/ sosiale antenner at jeg må stå for alt. Er ikke ute etter å være støttekontakt for noen. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Sant, hyggelig med gode samtaler med folk, enig i det. Men slik du legger det frem så sier du «det har jeg lyst til å lære meg» som et ønske om å bli bedt ut på date. Har du lyst på date kan du vel bare spørre selv?

Selvsagt skal ikke du stå for alt, da er han ikke interessert. Men du står ikke for alt ved å ta første initiativ og be på date. Er du så redd for avvisning? De fleste av oss menn har blitt avvist mer enn en gang og dør ikke av det. Er et høflig nei til date verre for kvinner enn for menn? 

Anonymkode: 8d59d...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke menn? Hvis man konfronterer mennene det gjelder, så regner jeg med at de vil unngå ubehag og heller svarer noe sånt ja😅

Anonymkode: 6ccaa...318

Her inne blant annet. Det skrives i mange tråder her at menn ikke tar hint og må ha alt bokstavelig i klartekst 

Anonymkode: 5da72...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Det har jeg lyst til å lære meg» er et fakta og hinting. Det er ikke et reelt bevis på interesse.

Ja, mange menn ville tatt sjansen om du sa noe sånt, inkludert meg selv. Dersom interessert ville jeg invitert deg med (med fare for å bli avvist dersom du bare var vennlig). Det jeg ikke skjønner er hvorfor du er så redd for å vise reell interesse og være den som risikerer avvisning. De fleste kvinner er da ikke skjøre porselensdukker som ikke tåler litt motgang eller en avvisning, eller?

Anonymkode: 8d59d...8d1

Men poenget er jo at en dame ikke ville sagt noe slikt hvis hun ikke var interessert.

Anonymkode: 5da72...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvem vil bli sammen med en emosjonelt utilgjengelig fyr egentlig? 

Anonymkode: 6ccaa...318

Alle jenter. Det er jo de mennene som blir laid. 

Anonymkode: c2893...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting har endret seg ganske mye de siste årene så det er best om kvinnen viser iniativ først så det ikke blir noen misforståelser. At mannen alltid må vise interesse først er veldig gammeldags.

Anonymkode: 58e38...c19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er mann? Skjønner ikke at det var noe å tolke en gang. Jeg skrev jo blant annet; «om man er i en samtale med en fyr, så kan man kommentere noe han sier: «å så spennende, det har jeg alltid hatt lyst til å prøve/ lære meg».

Om han er interessert så følger han opp og inviterer med på dette, og man har en date.» 

 

En oppegående fyr som er interessert vil følge opp dette. Vi lever ikke i en verden med bare Aspergere. De færreste spør: «Skal vi ha sex?» på tredje date, med alle klærne på mens man sitter i hver sin ende av sofaen. Det er noe som heter sosiale koder. Men riktig at noen sliter med disse. Men det er nok ikke 9 av 10 menn nei. De fleste mennesker generelt syns det er ubehagelig når folk er for direkte. 

Anonymkode: 6ccaa...318

Spør ingen om sex?

Anonymkode: c2893...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ting har endret seg ganske mye de siste årene så det er best om kvinnen viser iniativ først så det ikke blir noen misforståelser. At mannen alltid må vise interesse først er veldig gammeldags.

Anonymkode: 58e38...c19

Og alle kvinner har 10 menn som er interesserte så det er faktisk opp til kvinnene å velge. 

Anonymkode: c2893...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og alle kvinner har 10 menn som er interesserte så det er faktisk opp til kvinnene å velge. 

Anonymkode: c2893...b74

Lol, deg igjen ..

Anonymkode: 5da72...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ganger vært interessert uten å ta kontakt, så hvis damen ikke hadde tatt initiativet, hadde det ikke blitt noe. For meg har dette funket helt utmerket, flust av damer tar initiativ selv. Jeg tror det inntrykket som blir forsøkt skapt av passive kvinner langt på vei er blitt en myte i 2021.

Anonymkode: a7316...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har mange ganger vært interessert uten å ta kontakt, så hvis damen ikke hadde tatt initiativet, hadde det ikke blitt noe. For meg har dette funket helt utmerket, flust av damer tar initiativ selv. Jeg tror det inntrykket som blir forsøkt skapt av passive kvinner langt på vei er blitt en myte i 2021.

Anonymkode: a7316...6f9

Tipper denne dynamikken fortsetter utover, den tafatte mannen og den desperate damen.

Anonymkode: ba4c2...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har mange ganger vært interessert uten å ta kontakt, så hvis damen ikke hadde tatt initiativet, hadde det ikke blitt noe. For meg har dette funket helt utmerket, flust av damer tar initiativ selv. Jeg tror det inntrykket som blir forsøkt skapt av passive kvinner langt på vei er blitt en myte i 2021.

Anonymkode: a7316...6f9

Hvor er det dette skjer?

Anonymkode: c2893...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Alle jenter. Det er jo de mennene som blir laid. 

Anonymkode: c2893...b74

Frem til vi lærer oss å gjenkjenne hva emosjonelt utilgjengelig er, og hvordan vi kan unngå det. De som fortsetter år etter år å gå etter disse har ubearbeidede problemer.

Anonymkode: ba4c2...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her inne blant annet. Det skrives i mange tråder her at menn ikke tar hint og må ha alt bokstavelig i klartekst 

Anonymkode: 5da72...a98

Vel, jeg vet ikke om menn som henger på Kvinneguiden akkurat representerer menn generelt men… 

Anonymkode: 6ccaa...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...