Gå til innhold

Har blitt gravid med mannen til venninnen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til TS.

Hvis du vil dempe konflikten mellom deg og din venninne, så for guds skyld ikke driv å inviter mannen hennes på ultralyd bak hennes rygg! Sett deg selv i hennes situasjon, og gi henne tid. 

Anonymkode: 9f850...937

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Til TS.

Hvis du vil dempe konflikten mellom deg og din venninne, så for guds skyld ikke driv å inviter mannen hennes på ultralyd bak hennes rygg! Sett deg selv i hennes situasjon, og gi henne tid. 

Anonymkode: 9f850...937

Helt enig ! 
Dette er en fryktelig vanskelig situasjon for henne som må se på at hennes mann og en venninne blir foreldre sammen. 
Trå forsiktig 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Til TS.

Hvis du vil dempe konflikten mellom deg og din venninne, så for guds skyld ikke driv å inviter mannen hennes på ultralyd bak hennes rygg! Sett deg selv i hennes situasjon, og gi henne tid. 

Anonymkode: 9f850...937

Til TS. 

Dette er en av mange mulige ulemper med å ha trekant eller ubeskyttet samleie. 

Men! Du skal ikke prioritere din «venninne» men deg selv, babyen og barnefaren. 

Du inviterte barnefar på ultralyd og det synes jeg er veldig flott og modig gjort av deg! :) 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for svar. 

Ja hun er nok i sjokk dessverre. Og jeg kjenner meg delt mellom å føle at hjertet mitt blør for henne, og føle meg sviktet av henne. Føler meg urettferdig behandlet siden dette ikke er min feil. Jeg var jo ikke utro med mannen hennes. Men samtidig får jeg dårlig samvittighet over å vente barn med mannen hennes. Og spesielt siden de har prøvd så lenge.

Er redd hun kan bli den onde stemoren hvis barnet skal dit på samvær i fremtiden ja💔 akkurat nå orker jeg ikke tenke på det. Å skulle sende fra seg den lille virker så utenkelig og strider mot alt i meg. Og enda verre til noen som ikke ønsker det! Men nå er det ikke sikkert faren blir i barnet mitt sitt liv mtp omstendighetene. Så får prøve å ikke tenke så mye på det nå.

Har kjent noen små kriblinger i magen som jeg lurer på om kan være babyen❤ eller kanskje bare luft 😂 Er en spennende tid dette❤ Jeg skal faktisk bli mamma! 

 

TS

Anonymkode: 8ecf2...383

Så bra du har begynt og glede deg! Omstendighetene er sikkert vanskelige akkurat nå, men det finnes uendelig mange barn som har blitt til i vanskelige situasjoner, som har fått en bra oppvekst og finne liv. Om ikke så lenge kommer du til og være overlykkelig over babyen og andre ting blir mindre viktig med tiden. Du er sterkere en du tror💗

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (2 minutter siden):

Til TS. 

Dette er en av mange mulige ulemper med å ha trekant eller ubeskyttet samleie. 

Men! Du skal ikke prioritere din «venninne» men deg selv, babyen og barnefaren. 

Du inviterte barnefar på ultralyd og det synes jeg er veldig flott og modig gjort av deg! :) 

Det kan jo hende at mannen fremdeles er glad i kona si, og at han kanskje reagerer på å bli invitert på UL bak ryggen på kona. 
Og at han tenker at TS tror at han er på « lag» med TS 

Anonymkode: 6c058...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg ikke noenting på. Alt for gjenkjennelig historie, om dette hadde vært sant så hadde ingen rådført seg på et forum. Blir jo gjenkjent med en gang. 

Anonymkode: 1b198...a9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan jo hende at mannen fremdeles er glad i kona si, og at han kanskje reagerer på å bli invitert på UL bak ryggen på kona. 
Og at han tenker at TS tror at han er på « lag» med TS 

Anonymkode: 6c058...bda

Jeg synes det er realt av ts å gi ham valgmuligheten. Det er en vanskelig situasjon for alle, Jeg tror at om ts skal gjette seg til hva faren tenker så blir det fort mye vanskeligere å navigere og det kan gi mye mer bitterhet senere. 

Alle tre var med på det som skjedde, og det er et sjansespill i utgangspunktet for at noen blir såret, sjalu eller ikke takler det så godt som man trodde.

Noen ganger får handlinger konsekvenser man ikke kan forutse, da må man finne en måte å håndtere det på. Åpenhet bør være en bedre strategi enn å frata faren valgmuligheter for hvor tilstedeværende han vil være.

Anonymkode: d5b77...6ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Til TS.

Hvis du vil dempe konflikten mellom deg og din venninne, så for guds skyld ikke driv å inviter mannen hennes på ultralyd bak hennes rygg! Sett deg selv i hennes situasjon, og gi henne tid. 

Anonymkode: 9f850...937

Helt enig! Litt spesielt å spørre om det før han i det hele tatt har fordøyet at han skal bli far, og som du sier, i tillegg bak venninnens rygg. Virker som noe skurrer her egentlig

Anonymkode: 1e308...978

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er realt av ts å gi ham valgmuligheten. Det er en vanskelig situasjon for alle, Jeg tror at om ts skal gjette seg til hva faren tenker så blir det fort mye vanskeligere å navigere og det kan gi mye mer bitterhet senere. 

Alle tre var med på det som skjedde, og det er et sjansespill i utgangspunktet for at noen blir såret, sjalu eller ikke takler det så godt som man trodde.

Noen ganger får handlinger konsekvenser man ikke kan forutse, da må man finne en måte å håndtere det på. Åpenhet bør være en bedre strategi enn å frata faren valgmuligheter for hvor tilstedeværende han vil være.

Anonymkode: d5b77...6ab

Realt i utgangspunktet, men nå er jo dette en veldig spesiell situasjon. Du spør ikke om slike ting bak ryggen til venninna de som sitter der helt knust på grunn av situasjonen. Og mannen/faren som i tillegg i samme samtale fikk sjokkbeskjeden om at hun er 4 mnd på vei som han ikke hadde fått tid til å tenke på engang. 

Anonymkode: 1e308...978

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er realt av ts å gi ham valgmuligheten. Det er en vanskelig situasjon for alle, Jeg tror at om ts skal gjette seg til hva faren tenker så blir det fort mye vanskeligere å navigere og det kan gi mye mer bitterhet senere. 

Alle tre var med på det som skjedde, og det er et sjansespill i utgangspunktet for at noen blir såret, sjalu eller ikke takler det så godt som man trodde.

Noen ganger får handlinger konsekvenser man ikke kan forutse, da må man finne en måte å håndtere det på. Åpenhet bør være en bedre strategi enn å frata faren valgmuligheter for hvor tilstedeværende han vil være.

Anonymkode: d5b77...6ab

Jeg reagerte på at TS var så frempå at hun inviterte mannen til å bli med på UL . 
Dette svangerskapet er en bombe  og da er det naturlig å være temmelig forsiktig når en vurderer hvordan en skal forholde seg i fremtiden. 
Det virket nesten som om det plutselig var TS og mannen som hadde slått seg sammen og styrte ballet . 
Det lukter litt Fake News dette her 

 

Anonymkode: 6c058...bda

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette tror jeg ikke noenting på. Alt for gjenkjennelig historie, om dette hadde vært sant så hadde ingen rådført seg på et forum. Blir jo gjenkjent med en gang. 

Anonymkode: 1b198...a9f

Nettopp. Så rart at så mange biter på😅

Anonymkode: 2db8e...5e8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jo hende at mannen fremdeles er glad i kona si, og at han kanskje reagerer på å bli invitert på UL bak ryggen på kona. 
Og at han tenker at TS tror at han er på « lag» med TS 

Anonymkode: 6c058...bda

Regner med at far er fortsatt glad i konen sin, men barn skal uansett komme først (bare til info). 

Tror han ikke reagerte negativt, men heller satt pris på at han hadde muligheten til å komme og at TS respekterte at mannen ikke ville komme pga kona. 

Er jo ingen lett sak for mannen, men om kona nekter han fra i involvere seg så sier det mye om kona. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenelz skrev (3 minutter siden):

Regner med at far er fortsatt glad i konen sin, men barn skal uansett komme først (bare til info). 

Tror han ikke reagerte negativt, men heller satt pris på at han hadde muligheten til å komme og at TS respekterte at mannen ikke ville komme pga kona. 

Er jo ingen lett sak for mannen, men om kona nekter han fra i involvere seg så sier det mye om kona. 

Tror du mannen i dette tilfellet klarte å tenke at han satte pris på at hun spurte om det? En normal mann som er glad i kona si, tenker vel først og fremst på kona i en slik situasjon. Noe han også gjorde.

Ja barn går først, men barnet er ikke født enda, og han hadde akkurat fått beskjeden.

Håper virkelig at denne tråden bare er tull som enkelte her nevner.

Anonymkode: 1e308...978

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du mannen i dette tilfellet klarte å tenke at han satte pris på at hun spurte om det? En normal mann som er glad i kona si, tenker vel først og fremst på kona i en slik situasjon. Noe han også gjorde.

Ja barn går først, men barnet er ikke født enda, og han hadde akkurat fått beskjeden.

Håper virkelig at denne tråden bare er tull som enkelte her nevner.

Anonymkode: 1e308...978

Der og da? Det vet jeg ikke, men i ettertid vil jeg nok tro at mannen satt pris på mulighetene. 

Skjønner litt kona, men det er ikke sånn at mannen hennes ble voldtatt eller var utro. Voksne mennesker som har sex bør vite at det kan komme «konsekvenser». 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (1 minutt siden):

Der og da? Det vet jeg ikke, men i ettertid vil jeg nok tro at mannen satt pris på mulighetene. 

Skjønner litt kona, men det er ikke sånn at mannen hennes ble voldtatt eller var utro. Voksne mennesker som har sex bør vite at det kan komme «konsekvenser». 

Jeg tror at beste måten å forstå dette på er at alt tar tid. 
Det er flere som har blitt uplanlagt gravide, og følgene ble at en måtte snu alt på hodet. 
Det tar tid å bli fortrolig med et uplanlagt svangerskap, og da kan du tenke deg hvor lang tid dette vil ta å fordøye. 
En er gjerne i et slags vakuum 
En bruker ikke et par -tre uker på å avgjøre hva som skal skje her.
Derfor var det pussig at TS kom på det at hun ville tilby mannen et besøk på UL. 

Det er noe som ikke stemmer her 

Anonymkode: 6c058...bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kenelz skrev (1 minutt siden):

Der og da? Det vet jeg ikke, men i ettertid vil jeg nok tro at mannen satt pris på mulighetene. 

Skjønner litt kona, men det er ikke sånn at mannen hennes ble voldtatt eller var utro. Voksne mennesker som har sex bør vite at det kan komme «konsekvenser». 

Og den konsekvensen gjelder alle veier, også for ts og mannen. De har blitt gravide på en så upassende måte, og kan ikke oppføre seg som normalt å gå bak ryggen til en tredjepart når det gjelder en kone og venninne.

Den dagen barnet blir født og har rett på samvær med faren sin, så stiller saken seg annerledes. Men nå før barnet er født så bør ts holde seg tilbake en god stund.

Anonymkode: 1e308...978

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror at beste måten å forstå dette på er at alt tar tid. 
Det er flere som har blitt uplanlagt gravide, og følgene ble at en måtte snu alt på hodet. 
Det tar tid å bli fortrolig med et uplanlagt svangerskap, og da kan du tenke deg hvor lang tid dette vil ta å fordøye. 
En er gjerne i et slags vakuum 
En bruker ikke et par -tre uker på å avgjøre hva som skal skje her.
Derfor var det pussig at TS kom på det at hun ville tilby mannen et besøk på UL. 

Det er noe som ikke stemmer her 

Anonymkode: 6c058...bda

Tja, vil ikke si at det tar så langt tid å fordøye, men heller at man ikke vet den neste steget (i denne situasjonen). 

Det er ikke pussig å tilby mannen å komme da babyen tilhører han like mye som TS. Det hadde vært rart å ikke spørre i det hele tatt om far vil involvere seg da han uansett er pliktig til evt. barnebidrag, osv. 

Altså jeg hadde selv spurt mannen i denne situasjonen. Dumt for «venninna» men med hennes fysiske reaksjon og valgte skjellsord så får hun ingen empati fra meg. 

Babyen først og babyen har rett til å kjenne sin far. Kona sist, helt sist! 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og den konsekvensen gjelder alle veier, også for ts og mannen. De har blitt gravide på en så upassende måte, og kan ikke oppføre seg som normalt å gå bak ryggen til en tredjepart når det gjelder en kone og venninne.

Den dagen barnet blir født og har rett på samvær med faren sin, så stiller saken seg annerledes. Men nå før barnet er født så bør ts holde seg tilbake en god stund.

Anonymkode: 1e308...978

Mannen ringte TS for å spør om hvorfor kona var så rar, og da fortalte hun om det (?). 

Upassende måte? Hva mener du? Sex er sex. De tok et valg, alle tre. Det er ikke upassende, men naturlig både hos mennesker og dyr. 

TS kan bestemme helt selv om hun vil holde seg tilbake eller ikke når det kommer til kona, men mannen der i mot - får bestemme selv. 

Vil ikke mannen involvere seg skal TS akseptere det, ikke kona. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at venninna di er i sjokk og at dette er tøft for deg, men det finnes rett og slett ikke noen unnskyldning for at hun fiket til deg, kalte deg «ludder» og sender deg hatmeldinger.

Hvis jeg var deg så ville jeg ha tatt skjermbilde av meldingene og spart de et trygt sted, slik at du kan vise de fram dersom det blir debatt om samvær i fremtiden. Så ustabil som venninna di er nå hadde jeg aldri turt å sende et lite barn dit på samvær, og da kan tekstmeldingene være gode å ha for å understøtte hvorfor du ikke kjenner deg trygg på å sende barnet dit på samvær. 

Ellers så er jo ingen ting av dette TS sin skyld. Venninna var med på trekanten, og syntes tydeligvis det bare var moro fram til TS ble gravid, TS brukte spiral og fant ikke ut om graviditeten før det var for sent for abort (om det så skulle være mulig å få innvilget senabort så er det en så stor påkjenning at ingen som ikke er 100% sikre bør gjennomgå det) 

Jeg syntes du bør flytte bort, skape et nytt liv for deg og den lille, og kutte kontakten med disse «vennene». 

Anonymkode: 805a5...fd5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...