Gå til innhold

Har blitt gravid med mannen til venninnen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler det er helt krise her nå. Har sittet helt nummen hele dagen. Oppdaget tidligere på dagen at jeg er gravid. 

Jeg er 37. Har spiral. Så dette skulle egentlig ikke gå an! Men jeg har altså blitt gravid. Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 

Jeg hadde egentlig gitt opp tanken på å få egne barn. Pga jeg ikke klarer å være i et forhold. Jeg tenkte litt på sæddonasjon men slo det fra meg da jeg tenker at et barn trenger en mor og en far. Men her sitter jeg da. Med et 15 uker gammelt foster i magen og har ikke noe annet valg enn å bære frem dette lille vesenet som ble til på en så spesiell måte. 

Det skjedde ved at jeg i begynnelsen av juni var hos venninna mi på en vinkveld. Og det ble fryktelig mange glass vin og vi ble skikkelig fulle begge to.

Mannen hennes kom etterhvert hjem fra en kompis, og han hadde også drukket en del. Så vi ble sittende å drikke utover natta. Og jeg vet ikke hvordan det startet men tror det var venninna mi som ville vi skulle legge oss i senga deres alle 3. Og så begynte de å kline og så kysset venninna mi meg og så kysset mannen hennes meg og så utviklet det seg til å bli seksuelt og til en trekant. Mannen hennes sprutet i meg. Og enden på visa er at jeg sitter her og har nettopp oppdaget en kul på magen som viste seg å være et lite barn!

Nå er jeg så livredd for at venninna mi skal hate meg! Hun er min beste cenn og hjertet mitt gråter av tanken på å såre henne!

Vurderer litt å bare flytte langt bort herfra og få barnet alene eller adoptere det bort.. hjelp...

Anonymkode: 8ecf2...383

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde faktisk flyttet. Startet et nytt liv for meg og barnet. 
Om noen år (før skolestart) kunne jeg vurdert å flyttet tilbake hvis forholdene lå til rette for det. Det kommer til å bli kaos, spesielt de første årene, men også det vil roe seg.

Anonymkode: 7b60f...246

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt kan skje, om de er hjertevarm så omfavner dere alle tre dette barnet. Barnet trenger en far som kan være en ressurs. Dette går helt fint💕

Anonymkode: f647f...f2f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når venninna er såpass gavmild i utgangspunktet så vil hun helt sikkert bare glede seg over et den spesielle begivenheten resulterer i et liv. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde faktisk flyttet. Startet et nytt liv for meg og barnet. 
Om noen år (før skolestart) kunne jeg vurdert å flyttet tilbake hvis forholdene lå til rette for det. Det kommer til å bli kaos, spesielt de første årene, men også det vil roe seg.

Anonymkode: 7b60f...246

Jeg tror nok også det er det beste jeg kan gjøre. Bare flytte og kutte kontakten med henne. Jeg bor egentlig bare her fordi jeg flyttet hit for studier i min sene ungdomstid. Fikk jobb og mann og etablerte meg her. Men nå er det jo lenge siden det ble slutt med mannen og ingenting holder meg egentlig her annet enn jobb og venner. Men det kan jeg finne andre steder også.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Flytt! Om historien er sann bør du aldri komme tilbake. For en " venninne" du er🙄

Anonymkode: 5ca59...c3f

Føler ikke egentlig jeg har gjort noe annet galt enn å ikke oppdage graviditeten for sent. Jeg har hormonspiral og har ikke regelmessige blødninger så jeg merket ingenting 

Kvinnenavn skrev (10 timer siden):

Hvorfor skulle venninna di hate deg? Hun var jo til stede og vet vel at damer kan bli gravide hvis mannen hennes puler dem. Bare fortell det du. Kanskje de vil være med på 50/50, eller så kan du bare flyte inn til dem og vips vaps vops, da er dere one big happy family. 

Jeg tror nok hun kommer til å bli lei seg over at mannen hennes får et barn med en annen. De har noen prøverørsforsøk bak seg men hun har spontanabortert hver gang dessverre. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Slikt kan skje, om de er hjertevarm så omfavner dere alle tre dette barnet. Barnet trenger en far som kan være en ressurs. Dette går helt fint💕

Anonymkode: f647f...f2f

Jeg vet ikke om dette vil gå bra mtp måten barnet ble til på. Tviler på han eller venninna mi ønsker dette barnet.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er ikke 15 uker siden juni

Anonymkode: 22db3...eee

Legen regnet ut fra strl på barnet på UL. har lest at de setter termindato ut i fra første dag i siste mens og ikke befruktningsdato. Så mulig det er derfor det ikke adder opp. Jeg har i alle fall ikke hatt sex siden da. Så det kan ikke være noen andre enn han dessverre. 

Forundret.. skrev (36 minutter siden):

Når venninna er såpass gavmild i utgangspunktet så vil hun helt sikkert bare glede seg over et den spesielle begivenheten resulterer i et liv. 

Jeg håper jo inderlig det. Men tviler på hun blir noen annet enn fryktelig såret og lei seg. 

I tillegg til dette er jeg redd for at barnet kan være skadet. Jeg har drukket en del i sommer. Blir jo gjerne et glass vin her og der. Huff.. 

Vurderer å søke om senabort. Men det sitter så langt inne 😩 ble hjemme fra jobb i dag. Sa jeg var syk. Sitter nå å ser på jobber i hjembygda mi.. lurer på å ringe mamma og fortelle om situasjonen. Men jeg skammer meg sånn 💔

TS

Anonymkode: 8ecf2...383

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnenavn skrev (10 timer siden):

Hvorfor skulle venninna di hate deg? Hun var jo til stede og vet vel at damer kan bli gravide hvis mannen hennes puler dem. Bare fortell det du. Kanskje de vil være med på 50/50, eller så kan du bare flyte inn til dem og vips vaps vops, da er dere one big happy family. 

Fordi følelser er ikke alltid rasjonelle.

Anonymkode: 7799d...b6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingenting å skamme deg over.

Men du ikke fortelle foreldrene dine om hvordan du har blitt gravid, ikke fordi du har noe skamme deg over, men jeg tviler de forstår. Velger du å beholde flytt.

Anonymkode: 7799d...b6d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må hoppe i det og snakke med folk. 
 

Hva ønsker du helst, uavhengig av andres reaksjoner?

Hva ønsker du, men der du er redd for andres reaksjoner?

Start å snakke med de du må for å få avklart situasjonen. 
 

Vennina di?

Moren din?

Den kommende pappaen?

Anonymkode: aa320...ccb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså; Du må jo bare fortelle det til venninna di, i og med at hun allerede vet om sexen. Si at du går på spiral og derfor ikke oppdaget det før det var «for sent». Ja, hun blir sikkert forbanna, men kan jo takke seg selv. 🤷‍♀️ Dersom de ikke har lykkes med å få egne barn kan det jo hende at 50% baby er et gledelig tilskudd i livene deres, når alle de vonde følelsene har lagt seg.

Uansett så skal det vel litt til at du klarer å skjule barnet for henne, og at hun ikke ender opp med å spørre om opphavet. 

Anonymkode: 805a5...fd5

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må hoppe i det og snakke med folk. 
 

Hva ønsker du helst, uavhengig av andres reaksjoner?

Hva ønsker du, men der du er redd for andres reaksjoner?

Start å snakke med de du må for å få avklart situasjonen. 
 

Vennina di?

Moren din?

Den kommende pappaen?

Anonymkode: aa320...ccb

Nei. og atter nei.

Anonymkode: 7799d...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til psykolog istede, og pass på at hen er ikke dømmende .

Anonymkode: 7799d...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror absolutt på denne historien, da mannen min har opplevd nøyaktig det samme. Det var dog før min tid når han var sammen med eksen. Du må nesten bare fortelle dette til venninnen din og krysse fingrene for det beste TS. Her er det i det minste ingen som har vært utro, og alle vet at det kan bli barn av sex... Lykke til ❤️

Anonymkode: 53f87...34f

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle dette her til mannen og din venninne. Så får mannen ta stillingen til om han vil ha noe å gjøre med barnet eller ikke. 

Det har ikke vært noe utroskap i dette bildet, og venninnen din var med på det hele. Alle vet at det er en liten sjanse for at prevensjon kan svikte, og er man voksen så tar man ansvar for det som har skjedd.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (Akkurat nå):

Du må fortelle dette her til mannen og din venninne. Så får mannen ta stillingen til om han vil ha noe å gjøre med barnet eller ikke. 

Merkelig holdning. Han skal jo bli far, jeg hadde regnet med at han ville ta seg av barnet sitt. 

Anonymkode: bb1fa...9e2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig holdning. Han skal jo bli far, jeg hadde regnet med at han ville ta seg av barnet sitt. 

Anonymkode: bb1fa...9e2

De fleste menn velger å stille opp for barna ja, men noen gjør det ikke. Noen betaler kun barnebidrag, og avskriver seg alt ansvar. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...