Gå til innhold

Har blitt gravid med mannen til venninnen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får oppdatere dere litt her da. Det har vært en hektisk helg og jeg føler jeg har ødelagt så vanvittig mye nå.

For nå er katta ute av sekken. Venninna mi maste på meg både fredag og lørdag om å finne på noe, og hun merket at noe var galt så hun kom bort lørdag kveld selv om jeg sa jeg ville være litt alene i helgen. 

Jeg prøvde å late som at alt var bra, men hun spurte igjen og igjen hva som var galt. Og hun hadde med vin og ville vi skulle ta et glass sammen. Men når jeg avslo så spurte hun på tull om jeg var gravid og lo.

Men hun så hvor satt ut jeg ble av spørsmålet så skjønte hun at jeg var det. Og sa "Du ER gravid du! Hvorfor har du ikke sagt noe?" Og det haglet tusen spørsmål etter det. Nysgjerrig og sjokkert virket hun da. Hun lurte på hvem faren var, om jeg skulle beholde, om jeg ikke hadde spiral og om jeg hadde tatt ut den, hvor langt jeg var på vei, når termin er osv osv. Spesielt maste hun på hvem han var og om jeg hadde fått ny type eller Fwb uten å informere henne.

Jeg ble helt svett og prøvde å svare, men til slutt knakk jeg sammen og sa at nei jeg har ingen ny type, og jeg har ingen fwb,  jeg har ikke hatt sex siden vi hadde det sammen med Peter (mannen hennes) og at det var da det skjedde. 

Jeg satt å gråt med hodet i hendene. Og hun satt helt stille før hun til slutt sa kaldt "slutt å lyv!"

Jeg så opp på henne og gråt og sa at jeg var så lei meg men det er umulig at det er noen andre. 

Da reiste hun seg og fiket til meg og gikk.

Jeg knakk nok en gang sammen og gråt og hørte at hun brølte "jævla ludder" før hun trampet ut og smelte igjen døren etter seg.

Så var det stille en stund før hun begynte å bombardere meg med hat-meldinger. At jeg hadde planlagt dette. At jeg kun gjorde dette for å vise henne at jeg var bedre enn henne siden hun ikke fikk til å få barn. At hun forventet at jeg tok abort. At hvis jeg fortalte mannen hennes om barnet kom hun til å gjøre livet jævlig surt for meg. At hun hatet meg og skulle ønske hun så hvilken syk psykopat jeg var tidligere.  Rett og slett så vanvittig mye stygge ting at jeg ble redd. 

Jeg endte med å sitte inne med avskrudd telefon og låst dør frem til i dag. Da ringte jeg mamma og sa at jeg kom hjem en tur og skyndet meg ut i bilen og kjørte hjem til mor. Var helt på tuppa redd for å treffe på henne. At hun skulle luske rundt i buskene e.l.

Vel hjemme hos mor turte jeg å skru på mobilen igjen. Og der var det flere meldinger av samme karakter, så jeg valgte å blokkere henne. 

Så dette gikk dessverre akkurat så ille som det kunne ha gått.. ikke fikk jeg fortalt det til mannen hennes heller. Jeg tror ikke, ut av meldingene hun har sendt, at hun kommer til å fortelle han det. Og jeg vet ikke om jeg tør å gjøre det rett og slett. Er redd for konsekvensene og redd for å dytte henne over kanten for hva hun tåler. 

Har nå bestemt meg for å bli her hos mor en god stund. Har ringt legen og skulle få videokonsultasjon. Så håper jeg kan få en sykemelding. Jeg tør rett og slett ikke reise hjem sånn ting er nå. 

TS

Anonymkode: 8ecf2...383

Fy faen ts... jeg er lei for at dette har skjedd deg, men vit at du gjorde det rette ved å være ærlig, du slipper å forholde deg til frykten om hva som kan skje om de får vite osv. Men den reaksjonen hennes er totalt utilgivelig, totalt. Hun slo deg faen meg, og kalte deg stygge ting. Jeg blir sint og lei meg, faktisk forbanna på henne.  Jeg er glad du dro hjem, jeg anbefaler deg å flytte og starte på nytt, du har ikke noe mer å hente der du bor, du trenger dine folk rundt deg. Stor klem og masse styrke og mot på din vei!

Du klarer dette, dette også. En dag av gangen kjære deg. 

Anonymkode: 6f1f9...a94

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så grusomt! Du har ikke gjort noe galt. Du fortjener ikke at venninnen din klikker på deg. Dette var ett uhell, dere hadde sex sammen alle tre. Dere er voksne og vet hvilke konsekvenser sex kan gjøre. 

Jeg ville ringt til mannen hennes og forklart situasjonen. Jeg ville også flyttet hjem til hjembygda og få den støtten du trenger derfra. 

Stor klem til deg, dette klarer du! Barnet du har i magen kommer til å få en fantastisk mor som har ønsket seg barn lenge. 

Anonymkode: 08f58...de6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter en ons og var alene de første 3,5 årene før jeg fikk meg kjæreste. Det gikk helt fint! Man må jo planlegge livet rundt henting i barnehage, avstand til jobb, tid med barnet osv., men flytter du til din hjembygd har du i det minste støtte.

Her kom barnefar litt på banen etter hvert, de treffes noen ganger i året (pga. avstand).

Reaksjonen til din venninne var stygg, selv om jeg skjønner at hun ble opprørt. Hun var med på det selv, sånt kan skje. 

Send en kort melding til mannen hennes (ikke skriv brev som hun kan fange opp), han bør få muligheten til å stille opp i det minste, og barnet bør få mulighet til å bli kjent med sin far. Jeg vurderte også å ikke si noe før barnet ble voksen, men prøvde å se for meg reaksjonen til barn og far om begge hadde ønsket et forhold, i verste fall kunne jeg mistet kontakten med barnet mitt.

Hvor surt kan hun gjøre livet ditt egentlig, om du flytter? Ta vare på alle meldinger som bevis om hun prøver på noe. Spesielt om det nevnes at dere hadde trekant, enten av henne eller mannen, kan være greit om hun prøver på si at det var utroskap.

Anonymkode: d9883...1c5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (11 timer siden):

Leger skal kunne om ståling. Alle leger vet at Ct ikke er bra for foster.. 

men til TS: i tilfelle tin tråd er ekte og du misforsto ct med noe annet, gir jeg deg en styrkeklem

du kan aldri ødelegge noen sitt liv med et nytt liv! Ikke ta abort for at den sinte kona vil, eller far. Ingen sitt liv blir ødelagt av det nye livet. Hva vil du? Vil du ha barn , er dette din mulighet. Vil ikke faren være del av livet bli han økonomisk far . Han spruta i deg frivilling. Dere 3 hadde frivillig sex. Også er de overasket over at noe som fra naturen av er ment til å lage barn, førte til barn ? Jøssemeg

gjør hva du vil! Det er din kropp og ditt foster. Du bestemmer selv om du vil la den blir baby mitt råd er har du den minste tvil, BEHOLD. Babyen får du aldri tilbake om du angrer. Mens venner får du nye av uansett 

Men du skriver jo selv at CT av gravide gjøres i helt nødvendige tilfeller, så det er jo ikke helt utenkelig at legen skal forhøre seg for å finne ut om en forsvunnet spiral er alvorlig nok. Jeg mener bare at du virkelig ikke har avslørt TS i å trolle basert på den lille opplysningen der.

Anonymkode: 17a7e...03d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiei TS, så leit at dama klikket - men vet du, det er faktisk bedre at hun reagerer enn ikke. Gi henne noen dager, la henne rase - ta vare på deg selv nå og finn roen for din del, skru gjerne av telefonen, jeg ville ikke blokkert henne. Tvert imot la henne sende de stygge meldingene, du trenger ikke lese dem eller ta dem innover deg men du trenger ta vare på dem! Du vil få bruk for dem på en eller annen måte - garantert.. 

Når du har fått ro i deg selv, svar en gang der du skriver at du er lei for at en trekant HUN inviterte til førte til dette men at dette er et DELT ansvar enten hun liker det eller ikke, og at det IKKE er gjort for å såre henne eller på noen måte med vilje, at det å bli gravid slik er et uhell men at dette barnet fortjener å bli elsket og at om ikke hun kan elske det vil du gjøre det alene. Spør henne om hun kommer til å si noe til mannen sin eller om hun ønsker det skal komme som et sjokk på han enten fra deg eller fra NAV på ett senere tidspunkt der hun må forklare hvordor hun ikke har sagt noe og alle de stygge meldingene hun har sendt deg etter at hun presset dette ut av deg mens du var fortvilet og prøvde fordøye sjokket for egen del.

Etter dette, vent - ikke la deg presse til noe du ikke selv vil! 

Du kan, du er sterkere enn du kanskje tror akkurat nå, og hun "psycho" eller ikke kan ikke gjøre deg noe! Hun kan rase, hun kan spre rykter hun kan si whatwever, men du har meldingene som viser at du ikke er skyldig i hennes raseri egentlig! Klart hun er såret, hun har ønsket seg barn lenge, klart hun tar det ut over deg - det er helt normalt egentlig, men det betyr ikke aty du har noe ansvar for hennes følelsesregister. Du må ta vare på deg så får hun finne ut av seg.. 

Håper du finner styrke og klarer deg fint TS. ❤️ 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt senabort i denne situasjonen, men skjønner at det ikke er for alle. 

Det hadde rett og slett blitt for komplisert for meg og hensynet til venninnen og hennes forhold hadde nok kommet først. Spesielt når du sier at de forsøker å få barn og ikke får det til. Tenker at det vil være svært ødeleggende for forholdet deres. Dermed så hadde jeg ikke slitt med å ta abort, men der er man jo forskjellige. Mulig jeg tar lettere på abort rett og slett og så har jeg jo barn og vet hvor slitsomt det er på godt og vondt. Så er jeg jo også veldig glad i min beste venninne så hvis jeg relaterer så ville jeg aldri ha utsatt henne for noe sånt. 

Når det er sagt kommer du garantert aldri til å angre hvis du beholder barnet og da kan det nok være lurt å flytte og starte litt på nytt siden det ikke er så mye som holder deg der du er nå. Mulig barnefaren også vil være en god far og at venninnen din klarer å legge det bak seg når hun får gitt det litt tid. 

Anonymkode: 1db79...16c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta ikke senabort når babyen er så stor, og spesielt ikke dersom du selv ikke har lyst til det. 

Det er en glede å ha et barn og du har nå fått den muligheten! ❤️

Send melding til Petter når du føler deg klar for det og fortell at han er faren. Tror han ikke på deg så er det ikke noe verre enn at han tar en farskapstest! :) 

Om 3 uker så finner du ut om det er en jente eller gutt! Så spennende!!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et drama… føler med venninna di på en måte… spesielt hvis hun selv ikke klarer å få barn. Og du, du bør informere før su har sex at mannen ikke skal tømme seg i deg eller bruk kondom. Stakkar baby opp i alt dette !! Grusomt for babyen!!!! Med alle dere som foreldre !! Senabort - ellers vil barnet lide!

Anonymkode: 4e605...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Litt av et drama… føler med venninna di på en måte… spesielt hvis hun selv ikke klarer å få barn. Og du, du bør informere før su har sex at mannen ikke skal tømme seg i deg eller bruk kondom. Stakkar baby opp i alt dette !! Grusomt for babyen!!!! Med alle dere som foreldre !! Senabort - ellers vil barnet lide!

Anonymkode: 4e605...4bc

Kjære meg, ro ned tre hakk! Hvorfor vil dette være grusomt for babyen?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er eneste løsning her. Det vil jo være helt ødeleggende for deg selv og ditt eget sosiale liv/rykte om du skal være alenemor til et barn med en sånn «historie».

Anonymkode: 08eb1...be4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (7 timer siden):

Ta ikke senabort når babyen er så stor, og spesielt ikke dersom du selv ikke har lyst til det. 

Det er en glede å ha et barn og du har nå fått den muligheten! ❤️

Send melding til Petter når du føler deg klar for det og fortell at han er faren. Tror han ikke på deg så er det ikke noe verre enn at han tar en farskapstest! :) 

Om 3 uker så finner du ut om det er en jente eller gutt! Så spennende!!

Hvordan vet du at han heter Petter?

Anonymkode: 91e38...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan vet du at han heter Petter?

Anonymkode: 91e38...872

Ts skrev jo at han het Petter, tidligere her i tråden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Abort er eneste løsning her. Det vil jo være helt ødeleggende for deg selv og ditt eget sosiale liv/rykte om du skal være alenemor til et barn med en sånn «historie».

Anonymkode: 08eb1...be4

Hæ? Hvordan skal folk få vite om at de har hatt trekant uten at det går utover mannen og «venninna» som er de eneste som vet om det? 

«Vi hadde ubeskyttet trekant, spiralen funket ikke og nå sitter jeg her som gravid» høres uansett ikke ødeleggende ut. Sex er naturlig og sex er ikke skammelig. 

Folk blir gravide etter ONS uten at det har gått utover babyen og moren så ro deg helt ned! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fryktelig situasjon. Hadde dette hvert utroskap hadde jeg sagt andre ting, men din venninne valgte dette selv på ett vis og får ta konsekvensene av det. 

Du bør fortelle mannen det da det er hans barn og ikke din venninnes. Og kanskje hans eneste mulighet for egne barn. 

Dette er en helt jæ»?/& situasjon på mange måter, men sånn har det blitt. Hvis du ser på det på en slik måte at om du tar abort forblir du kanskje barnløs. Er det verdt det? Dette kan være din eneste mulighet for å få ett barn. 

Jeg forstår venninnen din sin reaksjon men hun får nesten ta ansvar over valgene sine. 

Du får starte et nytt liv nærmere familien din der du føler deg trygg. Lykke til 

Anonymkode: 34474...0e7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg ventet en stund, og sett om venninnen din roet seg ned. Og så ville jeg sendt en kort, men nøytral melding til hennes mann om at du er gravid, at han er faren og at du ikke vet hvordan det kunne skje i og med at du hadde spiral. Si at du forstår om han/de ikke ønsker å ha kontakt, og at du vil si til folk utad at du har vært i Danmark/ hatt ONS eller noe. 

Anonymkode: 4626b...bc0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette går bra! Det gjer det.

Rykter vert det alltid, men dei varer berre til andre rykter dukkar opp. Om andre folk. Og så er det gløymt.

Men, uavhengig av kva venninna di seier, så må du informere far. Det er ingen veg utanom. Dersom han vert halden utanfor vil han klandre den som gjer det. Du vil ikkje at det skal vere deg. Send ei melding eller ring han så fort som mulig.

Det ordnar seg. Er ikkje så glad i å dra fram skjebne-konseptet i tide og utide, men dette må jo vere det? Altså positivt sett? Klokka tikkar, du vil ha barn - og vips! Gratulerer og lykke til!

Anonymkode: 12b4b...a28

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (25 minutter siden):

Hæ? Hvordan skal folk få vite om at de har hatt trekant uten at det går utover mannen og «venninna» som er de eneste som vet om det? 

«Vi hadde ubeskyttet trekant, spiralen funket ikke og nå sitter jeg her som gravid» høres uansett ikke ødeleggende ut. Sex er naturlig og sex er ikke skammelig. 

Folk blir gravide etter ONS uten at det har gått utover babyen og moren så ro deg helt ned! 

Sånne ting kommer alltid ut.

Anonymkode: 08eb1...be4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler skikkelig med deg, Ts. Jeg ville bare latt alt roe seg litt ned. Kanskje du kan sende en melding til venninna di om noen dager og forklare at du nettopp har funnet ut av det og at abort av et tilsynelatende friskt foster på 16-17 uker ikke er aktuelt (hvis det ikke er det for deg). At situasjonen hadde vært helt annerledes hvis du hadde oppdaget det før uke 12. Kanskje du også bør legge til at du forstår hennes kraftige reaksjon, og at du skjønner at dette er veldig sårt for henne. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...