AprilLudgate Skrevet 6. september 2021 #81 Del Skrevet 6. september 2021 Drizzt skrev (1 time siden): Ja, det er forskjellen i hans tilfelle. Han bodde allerede i Oslo, men ble valgt inn fra Agder. Han burde ha meldt flytting allerede i 2009. 11 år senere gjør han det da han melder flytting til Nordstrand i slutten av 2020. Jeg mistet helt sansen for ham etter dette. Han har ikke noe særlig troverdighet lenger når han står der og snakker om moral, verdier, etikk og det riktige å gjøre. Jeg mener at den eneste riktige straffen her er å regne ut akkurat hvor mye han tjente på å ikke melde flytting i 2009 og betale tilbake til fellesskapet hver eneste krone. Jeg tipper det er snakk om beløp over 1 mil her. Nordstrand 😅 Ikke så rart han trengte litt ekstra hjelp med EK’ en da. Er dette der den sponsa boligen er? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 6. september 2021 #82 Del Skrevet 6. september 2021 Kan de velge og vrake av pendlerleiligheter? En leilighet på Gimle er ikke billig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. september 2021 #83 Del Skrevet 6. september 2021 bonsaijenta skrev (1 minutt siden): Kan de velge og vrake av pendlerleiligheter? En leilighet på Gimle er ikke billig. Nei. Husker en sak med en fra FrP tror jeg det var som ikke var fornøyd med tilbudt bolig, han ville spesifikt bo på Frogner 🤣 De jeg jobbet ved ligger nederst i Maridalsveien. Helt greie mindre leiligheter som passer til pendling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 6. september 2021 #84 Del Skrevet 6. september 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): Nei. Husker en sak med en fra FrP tror jeg det var som ikke var fornøyd med tilbudt bolig, han ville spesifikt bo på Frogner 🤣 De jeg jobbet ved ligger nederst i Maridalsveien. Helt greie mindre leiligheter som passer til pendling. Merkelig at de bor så flott og fancy når det kun er snakk om en pendlerbolig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. september 2021 #85 Del Skrevet 6. september 2021 bonsaijenta skrev (2 minutter siden): Merkelig at de bor så flott og fancy når det kun er snakk om en pendlerbolig. Nå fikk han ikke bolig på Frogner da. De bor nok stort sett i små/vanlige boliger. Sikkert tilpasset om familie er med eller ikke? 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VOX Skrevet 6. september 2021 #86 Del Skrevet 6. september 2021 Smeltemann skrev (12 timer siden): Reglene er jo der. Mener du han har gjort noe ulovlig i følge Norsk lov? Man er faktisk pålagt å melde flytting til folkeregisteret innen 8 dager etter flytting. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 6. september 2021 #87 Del Skrevet 6. september 2021 (endret) 2 hours ago, Kuleku said: Veldig bra at det kom nå! Nå vet vi hvilket parti vi IKKE skal stemme på. Poenget var at det er ikke riktig at journalister skal velge verst/best mulig tidspunkt hvis de har visst om dette en stund. At politiske motstandere sitter og holder på drittpakker er en trist(?) del av "spillet", men håper Aftenposten opplyste hva dette var. Endret 6. september 2021 av Charlie Amberson 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 6. september 2021 #88 Del Skrevet 6. september 2021 8 minutter siden, VOX said: Man er faktisk pålagt å melde flytting til folkeregisteret innen 8 dager etter flytting. Tror ikke det er ulovlig, men små kommuner tjener mange skattekroner på "patriotiske" tidligere innbyggere som egentlig burde skatte til kommunen de bor i og belaster mest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 6. september 2021 #89 Del Skrevet 6. september 2021 Brunello skrev (1 time siden): At politikere får pendlerbolig når de har et reelt behov er helt uproblematisk. Poenget med ordningen er at de ikke skal ha doble kostnader med pendlerleilighet og bolig på hjemstedet. Jeg synes dette er helt feil. Velger de å ta seg en jobb i regjeringen så får de flytte nærmere Oslo. At de skal ha gratis hybel fordi de også kan drive valgkamper o hjemkommunen er også tull, det finnes lokallag som fint klarer den jobben. Om feks en familiefar som bor med kone og barn er så uheldig å bli arbeidsledig, så krever NAV at de må være villig til å ta hvilken jobb hvor som helst i landet ellers får de ikke økonomisk stønad. Denne faren må da evt røske opp hele familien for å flytte kanskje på andre siden av landet og da kan det fort ende med at moren blir arbeidsledig. Barna blir tatt ut av trygge rammer i bhg/skoler fordi kravene til en normal arbeider er totalt annerledes enn for en statsråd. Det er ikke rettferdig, syns du det? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caniggia Skrevet 6. september 2021 #90 Del Skrevet 6. september 2021 Jeg er enig med kommentatoren i Vårt Land, som ikke tror at dette kommer til å bety noe for velgeroppslutningen. Grådighet og sluhet har aldri vært regnet som negative egenskaper blant kristenfolket på Sør- og Vestlandet. Det blir på samme måte som når en FRP-politiker blir avslørt som horekunde eller tatt for skatteunndragelse: velgeroppslutningen øker. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 6. september 2021 #91 Del Skrevet 6. september 2021 Fløff skrev (20 minutter siden): Nå fikk han ikke bolig på Frogner da. De bor nok stort sett i små/vanlige boliger. Sikkert tilpasset om familie er med eller ikke? 🤷♀️ Historikken i Folkeregisteret viser at ektefellen først bodde i Stortingets leilighet på Smestad i Oslo, og deretter i en bolig eid av Stortinget på Vulkan. Da KrF gikk inn i regjeringen i januar 2019 og Ropstad ble utnevnt til barne- og familieminister, flyttet familien inn til en av regjeringens statsråd-leiligheter på Gimle, på Oslos beste vestkant. https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/ropstad-til-vg-ikke-min-intensjon-å-utnytte-et-system/ar-AAO9LNP Jo, han bodde på Frogner, Smestad og ved Vulkan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 6. september 2021 #92 Del Skrevet 6. september 2021 Marihønepøne skrev (9 timer siden): Nei, det er faktisk ikke sånn regelverket er. Man plikter å melde flyttinng senest to uker etter at man fysisk har skiftet bosted. Det har Ropstad ikke gjort. Hvor skulle han melde flytting? Pendlerboligen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 6. september 2021 #93 Del Skrevet 6. september 2021 Fløff skrev (8 timer siden): Han har misbrukt ordningen med overlegg. Han lyver i tillegg om motivasjonen når han sier at de vurderte flytting til Sørlandet men ble i Oslo. Man trenger ikke være folkeregistrert hos mamma og pappa i hjemkommunen. Jeg bor og i Oslo og har i mange år vurdert/ønsket å flytte til hjemtraktene. Jeg er ikke folkeregistrert hos min mor for å oppnå fordeler i skattesystemet - selv om jeg vet det er muligheter der om jeg snor det litt til. Det er jo helt ekstremt utnyttende og dodgy. Dette er kynisk, utnyttende og på grensen til korrupsjon. Han burde fått samme behandling som de som jukser med reiseregningene, det er virkelig ingen forskjell i praksis. Han hadde full åpenhet til Stortinget. Ditt tap om du vil betale mere skatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tha_M34 Skrevet 6. september 2021 #94 Del Skrevet 6. september 2021 Blessed Be That Christian Fruit. May The Mudda-F#cking Cash In The Account - Open! 😂 Er ikke så overrasket over at han driver på med slik, svært uetisk oppførsel. Hans fraksjon kuppet tross alt Hareide da det var valgprosess for nesten 3 år siden. Var det ikke Rogaland som plutselig hadde egne "valgregler" i forhold til andre fylker. Så blandet Margaret Thatcher Wannabe seg inn i prosessen også og sukret det litt for GILEAD-gjengen når det gjelder abort, så det gikk akkurat i den høyreorienterte fraksjonen sin favør og Hareide sin fraksjon som ville samarbeide med Støre og AP, tapte. Ganske shady greier, selv om de eventuelt er "lovlige". Den beste straffen er å sende partiet under sperregrensa. Det hadde vært best. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleugla Skrevet 6. september 2021 #95 Del Skrevet 6. september 2021 Pinlig fra lederen av de skinnhellige moralister i «verdipartiet». 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 6. september 2021 #96 Del Skrevet 6. september 2021 39 minutter siden, Blomsterpotta said: Jeg synes dette er helt feil. Velger de å ta seg en jobb i regjeringen så får de flytte nærmere Oslo. At de skal ha gratis hybel fordi de også kan drive valgkamper o hjemkommunen er også tull, det finnes lokallag som fint klarer den jobben. Det er ikke sammenlignbart å se politikere opp mot andre vanlige arbeidstakere som må flytte for å få jobb. Synes det er viktig å ha en rettsstat med greie ordninger som gjør at vi kan få politikere fra hele landet. Ellers risikerer man å miste enkelte som faktisk ikke er villige til å flytte. Man skal ikke måtte ha fast bopel i Oslo for å være i regjeringen. Når det er sagt synes jeg det Ropstad har gjort er helt feil. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 6. september 2021 #97 Del Skrevet 6. september 2021 Er det noen som klarer å beregne hvor mye han har tjent på dette? Dvs utleie-inntekter + gratis husleie +++. Dette må vel være flere millioner, eller hvor mye tipper andre her at det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 6. september 2021 #98 Del Skrevet 6. september 2021 Miah skrev (6 minutter siden): Det er ikke sammenlignbart å se politikere opp mot andre vanlige arbeidstakere som må flytte for å få jobb. Synes det er viktig å ha en rettsstat med greie ordninger som gjør at vi kan få politikere fra hele landet. Ellers risikerer man å miste enkelte som faktisk ikke er villige til å flytte. Man skal ikke måtte ha fast bopel i Oslo for å være i regjeringen. Når det er sagt synes jeg det Ropstad har gjort er helt feil. Da får vi være enige om å være uenige. Jeg syns ikke det skal være forskjell på politikere og vanlige arbeidere. De velger selv om de vil jobbe i Oslo eller ikke, noe som de da får dekke selv med lønna di får. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 6. september 2021 #99 Del Skrevet 6. september 2021 Just now, Blomsterpotta said: Da får vi være enige om å være uenige. Jeg syns ikke det skal være forskjell på politikere og vanlige arbeidere. De velger selv om de vil jobbe i Oslo eller ikke, noe som de da får dekke selv med lønna di får. Ja, det er helt greit det. Politikere er en del av et system som vi trenger, og som er bra for Norge, og jeg tenker det helt klart er en stor verdi i det å kunne få politikere som bor andre steder enn i Oslo. De har en verdi langt utover seg selv, selv om de kan være både sleipe og griske noen ganger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 6. september 2021 #100 Del Skrevet 6. september 2021 DislayName skrev (9 minutter siden): Er det noen som klarer å beregne hvor mye han har tjent på dette? Dvs utleie-inntekter + gratis husleie +++. Dette må vel være flere millioner, eller hvor mye tipper andre her at det er? Å leie ut en tomannsbolig koster fort opp rundt 20k/mnd. Den var vel også ny? Også har han bodd på Smestad og Gimle. Ett av de dyreste stedene i Oslo. Jeg nekter å tro at de bor shabby, så det ligger vel på minst 20k/mnd det og. Pluss en evt garasje. Har ikke oversikt over antall år de har bodd i de forskjellige bydelene, men det er nok mye penger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå