Gå til innhold

Ropstad bor i pendlerbolig, betalt av skattebetalerne, mens han eier 150kvm hus


Drizzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor har han opprinnelige bodd da ,før han flyttet til stortingbolig? Kan vell ikke ha bodd på gutterommet med kone og barn? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (3 timer siden):

Mannen bruker jo regelverket sånn som det er,han har ikke gjort noe galt.

Ville ikke dere gjort det samme om dere hadde hatt sjansen?  Jeg ville.

Nei, det er faktisk ikke sånn regelverket er. Man plikter å melde flyttinng senest to uker etter at man fysisk har skiftet bosted. Det har Ropstad ikke gjort. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre blir faktisk tvangsflyttet til ektefelles adresse dersom man endrer adresse til feks fritidsbolig for å spare skatt. Man bor der hvor ektefellen bor etter norsk skattelov. Pussig at dette ikke har blitt poengtert av Aftenposten. De må nødvendigvis sammen ha hatt adresse på gutterommet hans, eller så har de aldri offisielt flyttet sammen selv om de var gift. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljerød skrev (4 minutter siden):

Andre blir faktisk tvangsflyttet til ektefelles adresse dersom man endrer adresse til feks fritidsbolig for å spare skatt. Man bor der hvor ektefellen bor etter norsk skattelov. Pussig at dette ikke har blitt poengtert av Aftenposten. De må nødvendigvis sammen ha hatt adresse på gutterommet hans, eller så har de aldri offisielt flyttet sammen selv om de var gift. 

Kanskje kona er registrert på annen adresse? Blir hun da regnet som alenemor? Betaler Robstad bidrag fordi de ikke bor sammen? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smeltemann skrev (4 timer siden):

Reglene er jo der. 

Mener du han har gjort noe ulovlig i følge Norsk lov?

Handler om anstendighet, troverdighet. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dette kommer ut før valget da, det er jo et parti som bare kan forsvinne for min del.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMSTERKVAST skrev (6 minutter siden):

Kanskje kona er registrert på annen adresse? Blir hun da regnet som alenemor? Betaler Robstad bidrag fordi de ikke bor sammen? 

Hun var folkeregistrert på adressen til pendlerleiligheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner ble nektet å skifte adresse i folkeregisteret fordi han hadde avtalt å være hos eksen i jula og ved enkelte høytider, samt at de skulle ha felles familiemiddag en gang i uken hos henne av hensyn til barna. På grunn av at han hadde tenkt å være såpass mye på besøk hos eksen så godtok ikke folkeregisteret flyttingen hans, selv om både hun og han kjøpte seg egen leilighet med eget rom til hvert av barna og de hadde tatt ut separasjon og alt det man skal når man skilles. Det tok flere år før han offisielt fikk lov til å ha sin egen adresse! 

Dermed kan jeg ikke forstå at det skal ha vært innafor å endre adresse på den måten Ropstad gjorde her. Ikke når han har felles barn med en person boende på en annen adresse. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han ikke har gjort noe ulovlig så er han iallefall frekkere enn flatlusa! Dette er ikke noe som "bare" har skjedd. Han har med viten å vilje spekulert i regelverket sånn at han kan bruke det til egen fordel å grabbe til seg ekstra penger. Han preker så mye om alle disse stakkars fattige barna og hvor mye mer disse familiene skal få. Vel, hvis de som styrte landet vårt ikke hadde nappa penger rett ut av hendene deres ved å bruke "smutthull", så hadde de fattige kunnet få mer.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ropstad har med viten og vilje utnyttet et hull i systemet til å erverve seg inntekt. Han har misbrukt en ordning ved å å bevisst brukt den til noen annet enn den åpenbart er ment for. Det er særdeles uetisk og tillitssvekkende. Politikere skal opptre som gode forbilder, og slik opptreden er helt hinsides. 

Endret av Sam Jones
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nå er han "lei seg for denne saken" (les: lei seg for at han ble tatt). 

Erna sier det godt: 

Quote

– Jeg forstår at det han har gjort, har vært innenfor regelverket som Stortinget har. Men samtidig mener jeg vi politikere må være varsomme med å bruke ordninger på en måte som de ikke er tiltenkt for, sier statsministeren.

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes uansett at det er dårlig stil å bo i årevis i Oslo men skatte til hjemkommune. Oslo lider stort under at mange gjør dette. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parkeringsvakten

Man skulle virkelig ikke trenge lover for å hindre egen egoistisk oppførsel. Integritet er blitt et fremmedord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...