Gå til innhold

Venninne sto på døra 0930 idag på bursdagen min, med unger og hele pakka..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, klart. Jeg kunne sikkert laget en scene foran alle barna osv men det gjorde jeg ikke. Jeg orker ikke at hun skal begynne å hylgrine og lage bråk foran mine barn. Men jeg skal sende henne en melding nå

Anonymkode: 55bf0...ddd

Nei, det handler ikke om å lage en scene. Det handler om å sette grenser, på en hyggelig og god måte med å være ærlig. 

"Vi er ikke klar til å motta besøk nå, kom tilbake senere". Så enkelt og greit. 

At barna deres ikke tåler det blir jo ikke ditt ansvar. 

Sende en melding? Har dem ikke forlatt nå? 

Anonymkode: f4d17...b2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (29 minutter siden):

Syntes ikke du skal blande inn snapchat og instagram i dette, for da kan hun bare tolke det som om du er "sjalu" eller misunnelig på henne. Nevn situasjonen og hvor uaktuelt og frekt dette er, ikke instagram og snapchat. 

Hadde dette vært meg hadde jeg aldri sluppet dem inn. Jævlig frekt å komme så tidlig om morgningen for det første, for det andre MED UNGER som hyler og skriker? Fra hvilken verden kommer hun fra, da? 

Jeg hadde blitt rasende om noen la ut film og bilder av meg på insta og snap. Så det synes jeg virkelig hun skal si.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at det må være slitsomt og tungt når man har tenkt å sove lenge på en søndag (på egen bursdag også i tillegg) og ta dagen med ro - at noen kommer brasende inn med folk man ikke kjenner og barn osv.

men…jeg blir litt satt ut av disse trådene. Hvor lite glad man er i menneskene rundt seg. Fokuserer bare på hvor irriterende de andre er. Hva med å tenke litt på hvordan man selv er? 
For eksempel at det nevnes med SoMe at hun er en psyko småtykk wannabe på sosiale medier som prøver å få til en kanal - så har du jo selv ts lagd en treningskanal på Snapchat? Tydeligvis har du jo fått til den - kanskje hu ser opp til deg da? 
 

Blir litt kvalm av måten å fremstille egne venner, bekjente og slikt og fremheve seg selv.

Ja, det var kjipt - men å forklare til venninnen at det ikke var noe du satt pris på, på en hyggelig måte i stedenfor å legge ut her og håpe hun ser det for å ødelegge vennskapet deres…nei jeg blir satt ut😅 voksne mennesker liksom…noe må man vell ta opp mellom hverandre som voksne på en hyggelig måte? 

 

Anonymkode: c7113...885

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig vil man helst gjøre noe mottaker blir glad for. Kanskje venninnen trodde hun ville bli glad? 
 

Anonymkode: 509ee...440

Kanskje det er lurt å kjenne folk bittelitt før man invaderer dem en søndag formiddag med en sjokk med totalt ukjente mennesker inkludert barn på bursdagen deres. Skal ikke mye hjerneaktivitet til for å skjønne at ikke alle blir glade for sånt. At DU ville likt det er temmelig irrelevant her - det er mottaker som skal bli glad. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne bare sagt at du satte pris på det, men at hun må si ifra på forhånd neste gang. 

Anonymkode: 841e3...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At det kommer fler og fler vesentlige opplysninger i tråden ettersom meningene kommer, syns jeg er irriterende ja. 

Anonymkode: 509ee...440

Er det ikke bare det at hun ikke tåle gluten som er ny info?

Anonymkode: e0a62...863

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hyggelig at en venninne hun ikke har møtt på lenge tar seg bryet! 

Anonymkode: 509ee...440

Det er en årsak til at de ikke har møttes på lenge.

Anonymkode: 295a3...108

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan forstå at det må være slitsomt og tungt når man har tenkt å sove lenge på en søndag (på egen bursdag også i tillegg) og ta dagen med ro - at noen kommer brasende inn med folk man ikke kjenner og barn osv.

men…jeg blir litt satt ut av disse trådene. Hvor lite glad man er i menneskene rundt seg. Fokuserer bare på hvor irriterende de andre er. Hva med å tenke litt på hvordan man selv er? 
For eksempel at det nevnes med SoMe at hun er en psyko småtykk wannabe på sosiale medier som prøver å få til en kanal - så har du jo selv ts lagd en treningskanal på Snapchat? Tydeligvis har du jo fått til den - kanskje hu ser opp til deg da? 
 

Blir litt kvalm av måten å fremstille egne venner, bekjente og slikt og fremheve seg selv.

Ja, det var kjipt - men å forklare til venninnen at det ikke var noe du satt pris på, på en hyggelig måte i stedenfor å legge ut her og håpe hun ser det for å ødelegge vennskapet deres…nei jeg blir satt ut😅 voksne mennesker liksom…noe må man vell ta opp mellom hverandre som voksne på en hyggelig måte? 

 

Anonymkode: c7113...885

denne

Anonymkode: feaf2...242

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å invadere noen med en skokk ukjente er da virkelig ikke akseptabelt uansett omstendigheter, så lenge det ikke er avtalt på forhånd. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hyggelig at en venninne hun ikke har møtt på lenge tar seg bryet! 

Anonymkode: 509ee...440

Nei det er ikke hyggelig, det er frekt og veldig lite omtenksomt. Hvem vil ha besøk av fremmede med unger kl 9.30 på bursdagen sin? Dette er noe venninnen har gjort for sin egen del, fordi hun synes det var gøy/instavennlig og for at hun selv skal føle seg bra. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intensjonen var god, men det slo ut veldig feil. Helt ærlig ser jeg begge sider. Jeg skjønner at du ble sint over å bli vekket så tidlig, men samtidig så prøvde hun bare å dra i gang en skikkelig feiring. Overraskelsesbursdag er jo så koselig.. men kanskje ikke tidlig om morgenen. Jeg ser virkelig den, men jeg hadde nok ikke hatt hjerte til å bli sint for noe som egentlig var godt ment.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke bare det at hun ikke tåle gluten som er ny info?

Anonymkode: e0a62...863

Jo. Ikke er det egentlig ny info heller, hun har allerede fortalt at hun ikke kunne spise noe av det hun fikk levert. Om det var på grunn av cøliaki, melkeproteinallergi, ibs eller diabetes blir jo uansett litt irrelevant. 

Anonymkode: df188...9b2

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Jeg hadde nok ikke sluppet de inn jeg heller, men det gjorde fireåringen mens jeg kledde på meg for å gå på do. Er så sur og sliten. 

Anonymkode: 55bf0...ddd

All mulig medfølelse, jeg hadde blitt så utrolig sur og faktisk litt lei meg hvis jeg var deg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, forresten. 

Jeg stikker innom dere en eller annen dag i fremtiden mellom kl 06-07, sammen med en drøss med venner av meg og deres barn som du ikke kjenner. Det blir bra, ses! 😄 

Anonymkode: f4d17...b2b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

got2go skrev (Akkurat nå):

Så sær du er! Tanken hennes var jo bare god!

Tanken var god. Synd at hennes gode tanke ble ihjelvasket av respektløshet og lite folkeskikk. 

Klarer man ikke kombinere og balansere dette bedre blir faktisk ikke tanken særlig god lenger. 

Anonymkode: f4d17...b2b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg ler , men  det er litt humor på hvordan enkelte skrive innleget sitt.   Personlig  så  synes jeg det er kosmeog , men også tidlig  ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tanken var god. Synd at hennes gode tanke ble ihjelvasket av respektløshet og lite folkeskikk. 

Klarer man ikke kombinere og balansere dette bedre blir faktisk ikke tanken særlig god lenger. 

Anonymkode: f4d17...b2b

Respektløs og mangel på folkeskikk fordi noen vil komme på overraskelsesbesøk å feire bursdag? 

Javel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (Akkurat nå):

Respektløs og mangel på folkeskikk fordi noen vil komme på overraskelsesbesøk å feire bursdag? 

Javel

Når ble overraskelsesbesøk en god tanke? 

Anonymkode: e0a62...863

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...