Gå til innhold

Venninne sto på døra 0930 idag på bursdagen min, med unger og hele pakka..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skriver du ingenting om i HI og jeg tolket ikke at det kun var for innhold på kontoen hennes. 

Anonymkode: 509ee...440

Da kan du jo ikke lese, for jeg skriver jo det i hovedinnlegget.

Anonymkode: 55bf0...ddd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette skriver du ingenting om i HI og jeg tolket ikke at det kun var for innhold på kontoen hennes. 

Anonymkode: 509ee...440

Spiller det noen rolle? Poenget er at venninnen gjør noe mottaker åpenbart ikke setter pris på. Da er det jo skivebom uansett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer på at hun gjør dette mens en fortsatt skal holde avstand og slikt!? Pandemien er ikke over, og hvem drar med seg ukjente folk hjem til noen nå!?

Anonymkode: f3469...ed8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (Akkurat nå):

Spiller det noen rolle? Poenget er at venninnen gjør noe mottaker åpenbart ikke setter pris på. Da er det jo skivebom uansett.

Ja, det er så sykt frekt. Jeg jobber og hadde kveldsvakt igår, og la meg sent. Hun vet godt at jeg behøver søvn, noe hun selv sutrer for hele tiden. Og hvorfor ta med to jeg ikke kjenner hit!?

Anonymkode: 55bf0...ddd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det bare jeg som reagerer på at hun gjør dette mens en fortsatt skal holde avstand og slikt!? Pandemien er ikke over, og hvem drar med seg ukjente folk hjem til noen nå!?

Anonymkode: f3469...ed8

Det gjør instamødre.

Anonymkode: 55bf0...ddd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (2 minutter siden):

Spiller det noen rolle? Poenget er at venninnen gjør noe mottaker åpenbart ikke setter pris på. Da er det jo skivebom uansett.

At det kommer fler og fler vesentlige opplysninger i tråden ettersom meningene kommer, syns jeg er irriterende ja. 

Anonymkode: 509ee...440

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde blitt kjempe glad. Utakknemlig! 

Anonymkode: 509ee...440

Man er ikke utakknemlig om man ikke blir glad for noe du hadde blitt glad for. Selv hadde jeg blitt kjempeglad dersom det var avtalt. Uanmeldt blir som regel kleint og rart. 

Anonymkode: e0a62...863

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da kan du jo ikke lese, for jeg skriver jo det i hovedinnlegget.

Anonymkode: 55bf0...ddd

Nei det sto ingenting om at du ikke tåler gluten, at du hadde kveldsvakt eller at det kun var for innhold i hennes kanaler hun kom. 
Menmen… 

Anonymkode: 509ee...440

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At det kommer fler og fler vesentlige opplysninger i tråden ettersom meningene kommer, syns jeg er irriterende ja. 

Anonymkode: 509ee...440

Syns vel du får nok opplysninger i hovedinnlegget gitt. Har med seg folk, bråker utenfor vinduet, buser inn, filmer. Ærlig talt. Om det var for å være hyggelig hadde hun klart å gjøre noe hyggelig og ikke vært verdens mest slitsomme menneske

Anonymkode: 55bf0...ddd

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

UANMELDT!

Har bursdag idag, og skulle derfor sove lenge. Mannen sto opp med barna. Utenfor døren lå en levering fra morgenlevering til meg. Mannen la den bare på benken. 

0930 våkner jeg av et helvetes bråk utenfor soveromsvinduet. Har soverom i første. Tenkte først det var korps ellernoe. Men det virker veldig lokalt utenfor vinduet mitt så jeg går og kikker. Der står en "venninne" av meg, med barna sine, og noen hun er i permisjon med. Med flagg og fløyter. De synger bursdagssang mens de filmer("venninnen" min forsøker å lage en mammavlogg-kanal, uten hell).

Jeg sier oi hva gjør dere her?

Hun: så du ikke pakka fra morgenlevering? Der står det sees 0930! Så nå skal vi kose oss!

Inn buser hun og disse venninnene, ungene og gud vet hva mer. Frokosten er bare søtsaker og ikke frokost, og det er et helvetes bråk med den uoppdragne treåringen hennes.. 

Hun påpeker at jeg ser sliten ut. Ja sier jeg, la meg sent siden jeg skulle sove lenge idag.

"åh hehe men så kom vi:D mye bedre:D". Så absurd frekt at jeg har ikke ord.. 

Hadde dere tatt henne for dette? Jeg er drittlei det insta/snapopplegget hennes nå. De fleste vil ikke få besøk 0930 på bursdagen sin..

Anonymkode: 55bf0...ddd

Men altså, hvorfor åpnet dere døren og lot de komme inn? 

Du er jo like mye skyld i dette selv. Du setter jo ingen grenser, er tafatt og lar deg heller irritere. 

Du kunne avvist de på en høyst hyggelig måte, og bedt de komme tilbake senere. 

Tafatthet er verdens utakknemlighet. 

Anonymkode: f4d17...b2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At det kommer fler og fler vesentlige opplysninger i tråden ettersom meningene kommer, syns jeg er irriterende ja. 

Anonymkode: 509ee...440

Poenget mitt står seg nå uansett - jeg mener poenget med overraskelser og gaver må være å glede mottaker. Og da må man gjøre ting man vet mottaker vil bli glad av. Det er da mer enn nok info i HI til å se at det ikke var tilfelle her. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man er ikke utakknemlig om man ikke blir glad for noe du hadde blitt glad for. Selv hadde jeg blitt kjempeglad dersom det var avtalt. Uanmeldt blir som regel kleint og rart. 

Anonymkode: e0a62...863

Alle liker ikke overraskelser, men altså. Så galt kunne det da ikke være. 

Anonymkode: 509ee...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man er ikke utakknemlig om man ikke blir glad for noe du hadde blitt glad for. Selv hadde jeg blitt kjempeglad dersom det var avtalt. Uanmeldt blir som regel kleint og rart. 

Anonymkode: e0a62...863

Hadde hun holdt seg til morgenlevering, selv om den ikke var glutenfri, så hadde ddt vært hyggelig. Da kunne jeg ha sendt en takk og spurt om hun ville komme bort. Dette derimot ble helt natta

Anonymkode: 55bf0...ddd

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle dere som synes TS er utakknemlig. Her kommer en venninne hun ikke har sett på lenge tidlig på bursdagen hennes. Hun har i tillegg med seg 2 venninner TS ikke kjenner samt en skokk med unger! Man tar ikke med seg ukjente på besøk uten å ha avtalt det, uansett om det er bursdag eller ikke.  INGEN ønsker vel å feire bursdagen sin på den måte, spesielt når man endelig har en sjangse til å sove litt lenger og få litt tid for seg selv. Jeg hadde ikke sluppet dem inn i det hele tatt!

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hippogriff skrev (Akkurat nå):

Poenget mitt står seg nå uansett - jeg mener poenget med overraskelser og gaver må være å glede mottaker. Og da må man gjøre ting man vet mottaker vil bli glad av. Det er da mer enn nok info i HI til å se at det ikke var tilfelle her. 

Selvfølgelig vil man helst gjøre noe mottaker blir glad for. Kanskje venninnen trodde hun ville bli glad? 
 

Anonymkode: 509ee...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men altså, hvorfor åpnet dere døren og lot de komme inn? 

Du er jo like mye skyld i dette selv. Du setter jo ingen grenser, er tafatt og lar deg heller irritere. 

Du kunne avvist de på en høyst hyggelig måte, og bedt de komme tilbake senere. 

Tafatthet er verdens utakknemlighet. 

Anonymkode: f4d17...b2b

Ja, klart. Jeg kunne sikkert laget en scene foran alle barna osv men det gjorde jeg ikke. Jeg orker ikke at hun skal begynne å hylgrine og lage bråk foran mine barn. Men jeg skal sende henne en melding nå

Anonymkode: 55bf0...ddd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tuba skrev (1 minutt siden):

Til alle dere som synes TS er utakknemlig. Her kommer en venninne hun ikke har sett på lenge tidlig på bursdagen hennes. Hun har i tillegg med seg 2 venninner TS ikke kjenner samt en skokk med unger! Man tar ikke med seg ukjente på besøk uten å ha avtalt det, uansett om det er bursdag eller ikke.  INGEN ønsker vel å feire bursdagen sin på den måte, spesielt når man endelig har en sjangse til å sove litt lenger og få litt tid for seg selv. Jeg hadde ikke sluppet dem inn i det hele tatt!

Nei. Jeg hadde nok ikke sluppet de inn jeg heller, men det gjorde fireåringen mens jeg kledde på meg for å gå på do. Er så sur og sliten. 

Anonymkode: 55bf0...ddd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (2 minutter siden):

Til alle dere som synes TS er utakknemlig. Her kommer en venninne hun ikke har sett på lenge tidlig på bursdagen hennes. Hun har i tillegg med seg 2 venninner TS ikke kjenner samt en skokk med unger! Man tar ikke med seg ukjente på besøk uten å ha avtalt det, uansett om det er bursdag eller ikke.  INGEN ønsker vel å feire bursdagen sin på den måte, spesielt når man endelig har en sjangse til å sove litt lenger og få litt tid for seg selv. Jeg hadde ikke sluppet dem inn i det hele tatt!

Så hyggelig at en venninne hun ikke har møtt på lenge tar seg bryet! 

Anonymkode: 509ee...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale medier eksponering uvitende halv ti på en søndag. For noen slitsomme mennesker. 

Anonymkode: 9fecf...988

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

strapaziert skrev (13 minutter siden):

Jeg liker hvordan historien får flere og flere elementer. Selv fokuserer jeg fort på innholdet i viljen til å glede, ikke innholdet i hva handlingen består av.

En gang var jeg i et lokale med sikkert 200 mennesker ifm et event. Jeg reiste meg for å ta en kaffe. Da drar en i salen i gang bursdagssang for meg - hele salen synger altså mens jeg er eneste som står, sprutrød med panikkangst. Kunne drept venninnen min som hadde tipset om at jeg hadde bursdag. Klarte ikke fokusere på  viljen til å glede da altså. Et bursdagskort hadde gjort meg godt, men det der? Grusomt. Bare grusomt. 

Anonymkode: e0a62...863

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...